NEL - OPPDATERING

Furuen
NEL 17.06.2019 kl 10:29 21812

Nel ASA: Status update #4 regarding incident at Kjørbo

(Oslo, June 17, 2019) Nel ASA (Nel, OSE:NEL) announces new findings from safety
consultancy Gexcon regarding the incident at the Kjørbo hydrogen station on June
10, 2019.

The preliminary Gexcon investigation shows that the incident started with a
hydrogen leakage from the high-pressure storage unit and that a 'cloud' of
hydrogen ignited. The investigations continue in order to identify the root
cause of the leak as well as the source of the ignition.

"Based on further investigations, we can say with certainty that the leak
started in the high-pressure storage unit, and we are now carrying out
investigations to understand the detailed mechanisms of the leakage as well as
what caused the ignition," says Geirmund Vislie, Vice President Consulting of
Gexcon.

Together with the authorities, Nel and Gexcon are conducting an off-site
examination of the high-pressure storage unit, which comprises of both tanks and
components from third-party suppliers and various components designed by Nel.
Various tests and analysis have been initiated and will continue until the
parties have a clear understanding of exactly where and how the leak started.
Further investigations and data simulations will also look into the source of
the ignition.

The low-pressure steel and composite storages were neither the source of the
leak, nor the source of the ignition. No tanks ruptured in the incident.

Please see attached illustration of the site, including the highlighted high
-pressure storage, which is now the main focus of the investigation.

"We can now conclude that Nel's core technologies were not the source of the
leakage. However, we are still searching for what ignited the hydrogen. We are
grateful for all the parties that are working hard day and night to uncover the
root cause of the incident, and are happy to see that good progress is being
made," says Jon André Løkke, CEO of Nel.

Nel has published a dedicated status update and Q&A site to address the incident
at the Kjørbo hydrogen station. The site can be accessed on www.nelhydrogen.com,
and will updated as new information becomes available.

- ENDS-
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:17 4254

Friluft er ikke nog. Vid Hoy trykk så holder det med gasens friktion mot sig selv for at den skal ta fyr.

Du må på en måte få ned trykket ordentligt under selve utblåset vilket er rart, for du vill egentligen ha vekk gasen raskt.

Jeg tror nel får problem
nordnes
18.06.2019 kl 17:17 4250

Det å påstå at en i kraft av å være skipssjef har spesielle forutsetninger til å vurdere sikkerhet og annet når det gjelder hydrogen kjøretøy og hydrogen fyllestasjoner, blir spesielt. En skipssjef vil ha gode forutsetninger for å vurdere hvorfor fregatten «Helge Ingstad» gikk på grunn, men en skipskaptein har har ikke bedre forutsetninger for å vurdere sikkerheten knyttet til hydrogen som fremtidig drivstoff, enn andre på forumet. De fleste på forumet skjønner at dette er spørsmål som sivilingeniører og/eller andre med spesialist kunnskap er satt til å vurdere/løse.

Derfor lurer jeg på hva som er dine kvalifikasjoner til å uttale deg så kategorisk ?
Framtia
18.06.2019 kl 17:18 4247

Praxair er heleid av Linde...Jeg vil tro at det er Linde som har produsert tankene..eller?
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:22 4223

Nå lo jeg godt !

Den som har vert med å bygge et skip etter spec fra myndigheter, klasse og rederi, på LNG vet særdeles godt hvordan man skal gardere seg mot alle tenkelige scenarioer.
Det skal nevnes at LNG er en "mye snillere" gass enn Hydrogen, men likevel særdeles strengt. Kan du forestille deg en liter flytende LNG som legges i en stålbeholder og lar dette få ekspandere til 600 liter ? Og dette smeller, og en gnist setter det hele i eksplosjon og brann?

Dette blir bare peanuts i forhold til Hydrogen, og derfor vil det bli store utfordringer med å ha denne bomba ombord. Det er mitt poeng.
Jeg var tidlig ute med info om hva som hadde gått galt, og sannelig traff jeg på 95%, mens menigheten snakker om lyn og selvantenning.

Man trenger ikke være atomingeniør for å ha inngående kjennskap til gass inne i passasjerskip.
Selv bonden fra Mjøsa har nok sunne tanker omkring dette, Nordnes.

SS
Redigert 22.06.2019 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:23 4217

Cryo leverte hos oss, men tror Cryo er eid av Linde.
Linde leverer bra produkter, men her må det nok store forbedringer inn til neste generasjon.

SS
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:24 4200

Tror ikke mange leser deg, ss. Sålenge det står -skipssjefen - på et innlegg, så scrolles det bare videre. Grunnen er enkel: din agenda er å shorte. Og du bruker ofte ufine metoder for å oppnå ditt mål. Vi opplever deg også ganske kunnskapsløs. Men for all del, skriv i vei. Vi lever i et fritt land. Og heldigvis er vi frie til å ignorere deg.
omans
18.06.2019 kl 17:25 4201

Her manglet det en vesentlig ingrediens, og det er at for at hydrogenet skal eksplodere, så må først minst 19% luft/oksygen tilføres, deretter må det antennes
Så vesentlig, det eksploderer hvis det antennes.
Så hvorfor ble det antent?
Uansett, ikke bra med først lekkasje, men får vel høre mer etterhvert, nøyaktig hva som forårsaket alt slik at det kunne skje.
OZZY
18.06.2019 kl 17:31 4185

SS og xyz er samme ulla. bare skrolle over. hvem gidder å lese dette. LOL
Shinkage
18.06.2019 kl 17:32 4182

Hvorfor i all verden påstår du at dette er kverulering på sikkerhet? Jeg spurte deg bare om noen hydrogendrevne kjøretøy har eksplodert, og hvorfor du sammenligner litt epler og pærer (LNG drevet båt med Hydrogen fyllestasjon). I stedet gir du meg en lekse på på hvordan dette burde løses på en båt. Interessant nok, men ikke akkurat svar på noe av det jeg tok opp.

Bensin, naturgass, hydrogen etc., er farlig, og alt kan (og sikkert har) eksplodert. Er det ikke litt underordnet akkurat hva som eksploderer - eksplosjonen i seg selv er høyst uønsket. Vi har da ikke sluttet med de andre drivstoffene etter at både det ene og det andre har eksplodert i årevis, så hvorfor akkurat hydrogen? Hva er kjepphesten din med hydrogen, rent bortsett fra at du har shortet NEL aksjen?

Hvilket grunnlag har du egentlig for denne påstanden? "....og nå har NEL bevist for alle at sikkerheten på mange PUNKT ikke er tatt på alvor,...". Dette vet du jo absolutt ikke noe om.
Redigert 18.06.2019 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:34 4177

Ingen her som har lagt inn mer info og lærdom i innleggene enn denne SS. Hva med Zorro, hva har du lært oss?

Alle kjenner branntrekanten, eller firkanten som man nå bruker i 2019.....
Det er jo her nøkkelen til å eliminere brann og eksplosjonsfare ligger, som bruk av enørtgass.
Dette blir nøkkelen i fremtiden, at det kan legge uten at det eksploderer.

Men men, man er jo i en NEL tråd, så da er man jo ekspert bare ved å eie en slik aksje.

Over og ut for i dag, dette blir for dumt å snakke med eksperter som er ekspert fordi man har kjøpt NEL til 9 kr.

SS
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:38 4161

Kjepphesten er:

NEL spiller hazzard med sikkerheten til naboer, og kunder av stasjonen.
NEL prøver å proffitere på dårlig utstyr, og underleverandører for å spare utgifter.
NEL er et luftslott som var hinnsides priset 4 kr, og enda mer hinnsides 9,60 og pr i dag det samme.
NEL klientellet her lurer folk ukritisk inn i aksjen for å øke sin fortjeneste, og det skjer mye på dette forum og det er den STØRSTE kjepphesten min!

Ettersom jeg er sjømann, og har erfaring med LNG, så legger jeg til at dette aldri kommer ombord i en passasjerferge i overskuelig fremtid.

Over og ut, nå logger jeg av NEL for i dag!

SS
Restplassno
18.06.2019 kl 17:41 4145

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Shinkage
18.06.2019 kl 18:07 4081

Ok, da vet jeg det. Du passer godt på å unngå å svare på de tingene som kanskje ikke er like lette å være kategorisk på som det du svarte på nå.

La meg starte med det siste punktet om NEL først. Om du mot formodning ikke skulle ha et speil hjemme, der du kan gjøre noen selvrefleksjoner, så er det i mine øyne i alle fall ikke det minste tvil om at den påstanden slår tilbake så kraftig at den vil overgå enhver hydrogeneksplosjon. Den eneste forskjellen på deg og de NEL-frelste er at du tror du forvalter sannheten, og derfor føler deg berettiget til å påstå noe slikt. Du hjelper folk, mens de andre lurer folk - for en latterlig påstand.

NEL spiller Hazard med sikkerheten..... - dette har du null grunnlag for å kunne si noe om, det er bare noe du påstår. Det faller definitivt inn samme kategori som ditt eget siste punkt, bare med motsatt fortegn.
NEL prøver å profittere på dårlig utstyr.... - nøyaktig samme kommentar som i forrige punkt.
NEL er et Luftslott.... - det faller definitivt inn samme kategori som ditt eget siste punkt, bare med motsatt fortegn.

NEL er hinsides priset til 4,00, 9,60 eller 5,695 - det kan det godt hende du har rett i. Fremtiden vil vise hvordan dette går. Dette er faktisk det eneste punktet jeg ikke har problemer med. Det andre er bare usaklig bullshit.

Jeg har ikke anbefalt noen å kjøpe NEL, eller å selge - NEL er utvilsomt en risikofyllt aksje å investere i for tiden. Poenget med et aksjeforum er å diskutere - ikke masturbere eget ego. Det siste gjelder for øvrig like mye de på den "andre siden" som hele tiden kaster seg over deg (og andre som er utpreget verbalt negative) med tilsvarende usakligheter.
Redigert 18.06.2019 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 18:22 4062

Mine subjektive meninger får du aldri rokket ved, akkurat som jeg ikke vil eller får gjort noe med dine vurderinger.

Det er plass til oss begge på forumet, og jeg har like mye rett (og plikt) til å skrive mine subjektive vurderinger over hva som skjedde i NEL da sortrøyken stod til værs, og hele Østlandet stod i Pinsekøen.

Jeg registrerer i alle beskjedenhet at mange av mine tanker og analyser skrevet i forkant av info fra granskere sammenfaller med det jeg skriver. Resten vil nok også det, hvorfor det samlet seg gasssky som ble antent.

Videre registrerer jeg i enda større beskjedenhet at jeg en mandag for noen uker siden sa SELG, 14:30 på dette forum fordi sorte skyer var observert på himmelen.
1648 kom meldingen, og vi gikk fra 9 kr til 4,20 torsdag.

Forstår ikke hva du skal henge deg opp i meg etter, ingen har spådd mer rett enn meg.

SS
Fluefiskeren
18.06.2019 kl 18:26 4048

Skissjefen

Nå må du snart slutte med å fortelle oss at du logger av for dagen for så likevel dukker opp igjen like etterpå. Jeg er dessuten skeptisk til folk som betegner seg selv i tredjeperson.
Redigert 18.06.2019 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 18:28 4045

Hehe, enig, men NU logger SS seg av.

SS
søkeren
18.06.2019 kl 18:50 3995

Kan ikke Nel aksjonærene "komme seg ut" av Olje og energi!
omans
18.06.2019 kl 18:59 3984

Dette ble kryptisk.
Branntrekant og firkant eliminerer brann og eksplosjon?
Om det var merket på tanken ville det vært unngått?
Kanskje en luring kasta fra seg sneipen..

Eksperter som har kjøpt på 9?
Ekspert bare ved å eie?
Ekspert er oppskrytt, men aner en viss egentro på dette her.

En må ikke være ekspert på gass og eksplosjoner, brannfare etc for å investere i Nel. Man kan gå ut ifra at det blir ivaretatt av rette fagfolk, men her skjedde det et uhell.

kaliber
18.06.2019 kl 19:08 3966

SS, jeg har aldri hørt om lng båt, og du SS skal liksom være sjøkaptein!!
Slettet bruker
18.06.2019 kl 19:09 3969

Woow.
Mangt man skal lese på dette forum!

SS
tommbakk
18.06.2019 kl 20:23 3854

Må du poste dette gnålet ditt om å "komme seg ut av olje og energi" på hver eneste tråd her?

Hva er greia egentlig??
Shinkage
18.06.2019 kl 20:35 3821

Jeg er heller ikke spesielt ute etter å rokke ved dine subjektive meninger. Det jeg angriper er at du presenterer dine subjektive meninger som objektive sannheter. En liten detalj som du og mange andre ikke ser ut til å bry dere så veldig om, så lenge dere får misjonert som dere ønsker. Ingen har plikt til å skrive sine subjektive meninger, men rett har du selvsagt.

NEL er en volatil aksje som nå svinger spesielt mye. Spådommen om at den skal gå opp eller ned er derfor ikke spesielet imponerende - 50% sjanse for å få 100% rett. Dessuten gnåler du SELG hele tiden, og da vil du selvsagt treffe noen ganger. Nå prøver du bare å cashe inn ufortjent cred på et uhell ingen kunne se komme. Reine fuckin' snåsamannen :-)

Du har shortet NEL og ønsker at aksjen skal gå ned, sammen med en slags absurd glede over andres "elendighet" jeg ikke helt skjønner, men la oss la det ligge. Jeg har kjøpt aksjer i NEL og ønsker at det skal gå opp. Jeg er derimot ikke villig til å presentere tøv og oppdiktede påstander for å få andre til å kjøpe. Jeg er interessert i å ha en saklig diskusjon, basert på fakta, som jeg er fullstendig klar over at kan slå ut negativt for min investering. Det kalles visst integritet.

Så når du forsøker å fremstå som Orakelet i Delphi med dine personlige meninger presentert som fakta, lar være å svare på saklig spørsmål relevant for aksjen da vil jeg svare og beskytte min interesser mot tøv. Saken er nemlig (om du ikke har skjønt det ennå) at du gjør akkurat det samme som du er forbannet på de andre for at de gjør.

Og hvorfor deg? Vel, her skal du få en kompliment. Det er fordi du (og feks Hammers, sammen med noen andre - i begge leire) virker å ha både vilje og kompetanse til å gjøre fornuftige obeservasjoner og vurderinger, faktisk både for og i mot. Dessuten svarer dere rimelig fornuftige når dere ikke selv blit angrepet med sprøyt og drittslenging - selv om dere også da unngår å svare på ting som ikke "gagner deres egen sak", noe jeg synes er litt useriøst. Andre faller åpenbart gjennom fordi alle skjønner det de sier er sprøyt, og andre igjen vil aldri svare seriøst på noe som helst. Så disse gidder jeg ikke svare.

Derfor blir det også ekstra viktig å ta tak i det dere skriver de gangene dere gir dere selv en overdose av "fy fa'n hvor flink jeg er", prater bullshit om hvor mye dere vet om hvor denne aksjen skal og spesielt når dere snakker om ting som dere helt åpenbart ikke kan vite noe om - bobler, luftslott, hydrogen uten fremtid, NEL uten fremtid, ledelse som er korrupt, selskap som aldri vil tjene penger etc.
Redigert 18.06.2019 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Flaxx
18.06.2019 kl 20:55 3771

Skipssjefen ... han er lite å bry seg om.
ALLE hans innlegg må leses på bakgrunn av at han har SHORTET i NEL.
Hans agenda er å være uhemmet negativ.
Slettet bruker
18.06.2019 kl 21:32 3685

Det der var et klokt og voksent innlegg. Ser mange av dine argumenter, men jeg håper du etterhvert leser litt mellom linjene på mine innlegg. Det var ene og alene Tigeren som fikk meg inn her, og så har det ballet på seg litt.

Jeg prøver å gi meg i Nel trådene, men sjikanering slår jeg tilbake på med både støy og innlegg.

SS
Restplassno
18.06.2019 kl 21:43 3632

Hva slags interesse har du av tigeren? Du trenger vel ikke bli 100% biased og gå inn for å ødelegge et helt forum for mange, mange andre, selv om du misliker stilen til en skribent? Jeg liker heller ikke den stilen, men tenk på hvor mye collateral du lager. Spesielt når agendaen din er personlig og ikke relatert til aksjeselskapet du til stadighet baiser
Shinkage
18.06.2019 kl 22:08 3569

Jepp, jeg leser mellom linjene, så derfor er det synd at du lar deg dra med av sjikaneringen som du kaller det. Det er jo verdiløst egentlig - i alle fall fra de som åpenbart bare er ute etter å sjikanere. Jeg har absolutt ingen ambisjoner om å få deg til å endre mening - jeg respekterer at du ikke har tror på NEL og har gått Short. Da kan du selvsagt argumentere for hvorfor du mener det er riktig - og nøkkelordet her er "mener". Så kan man enten bifalle eller argumentere mot.

Så var det denne Tigeren som alle skylder på - hehe. Jeg fatter ikke hvorfor så mange henger seg opp i ham på personlig plan. Prøv å se det humoristiske i det, for det er som å skylde på julenissen fordi man bruker for mange penger på julegaver. Det ville vært en litt dårlig unnskyldning, Vi tror vel egentlig ikke på julenissen?

Han forsøker selvsagt å snakke opp kursen på samme måte jeg oppfatter at du ønsker å snakke den ned - uten sammenligning for øvrig. Han lager en del fabelhistorier, men han presenterer dem ikke, fra det jeg har sett, som sannheter, men mer som sine våte drømmer. Dersom man ikke er så god i norsk så kan det kanskje oppfattes som om det skulle vært fakta, men de aller fleste tror jeg ser forskjellen.

En av annen variant er derimot InvestorXYZ - som egentlig ganske åpenbart fabrikerer fakta, slik som i det siste innlegget "Hydrogennytt 18.06". "Nikola heller mer og mer mot batteri" som jo er en av hans favorittgjengangere, påstanden om at Hegnar.no sier at Short er en "sikker bet" i problembedrifter som NAS, NEL etc (hvor i all verden har han fått det fra?) og tøv som at det var Cover Up og Fake News fordi politiet i en eller annen artikkel ikke hadde nevnt to personer som åpenbart ble skadet av at airbagen ble utløst. Tviler på at det er mulig å ha noen fornuftig dialog med den "svensken".
Redigert 18.06.2019 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 23:09 3703

Snodig dette med kaptein både på en LNG-skip og senere Skipssjef i Marinen. Forresten så er det vel ingen kaptein som kaller en LNG for båt. Dette er jo bare tull.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 23:22 3674

Her må man ned på NEL nivå, og fåtallet her har peiling på skip, det så man jo i tråden her to ganger i ettermiddag.
Når jeg ba om passasjerskips eksempler, så legger man ut noen råtne gamle tankere eller hva det nå var.

For NEL aksjonærer må man bruke begrep som BÅT, for skip vet dem ikke hva er. Og at de vil hive en LNG tank på 1000 bar i et passasjerskips kjøl, sier jo bare litt om hva disse dagdrømmerne har av peiling.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 23:49 3607

Ble bedt om å lese en link på tu.no av en i en annen tråd.

Dette var jo skuffende og skremmende lesning:

"Mer enn 50 prosent forsvinner fra strøm via hydrogen til strøm igjen. I praksis er ikke hydrogen mer energieffektivt enn fossile brennstoffer i en stempelmotor."

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
OZZY
18.06.2019 kl 23:57 3583

Hydrogen som drivstoff er 3 ganger mer energiøkonomisk enn fossilt brennstoff.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 00:01 3563

Scroll deg forbi Ss og Xyz. Livet er for kort til å lese slik nonsens. Takk til dere på forumet som kommer med saklige for - og motargumenter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 00:01 3564

Virkningsgrad på 0,5 ?

Selv en gammel Wichmann har jo bedre virkningsgrad. Her må dere forklare SS litt, ettersom TU skriver at fra man skal lage hydrogen til tank, og til det er levert på aksling i bil, går 50% av energien bort. Det er jo ikke bra.
Tenk om man bruker kullkraft fra Tyskland til å lage hydrogenet.

Nei denne linken dere sendte til meg gir meg mer spørsmål enn svar.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
rockpus
19.06.2019 kl 00:03 3557

""Mer enn 50 prosent forsvinner fra strøm via hydrogen til strøm igjen. "

Det er derfor de kommende faststoffbatteriene kan bli kroken på døra for hydrogen. Om ca 2 år er de på markedet!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
fastinvest
19.06.2019 kl 00:08 3542

SS,
Jeg har tjent 11 millioner på NEL til nå. Tradet tidligere før jeg bare kjøpte og sitter. Tullinger som du har kommet og gått på hegnar. Alle som en forsvinner jo høyere kursen går. NEL har snart drevet med hydrogen uten uhell i 100 år og du prater om dårlig kvalitet, båter og at du er kaptein.
Sandvika handlet ikke om NEL utstyr men underleverandør. Har NEL ansvar, ja selvklart om de har bygga stasjonen eller står som prosjekt ansvarlig men business er business, har NEL best utstyr, mest effektiv osv så bryr ikke kunder seg om en tank levert av ett eller annet selskap smeller. De vil bare høre at NEL sier de ikke kommer til å bruke den type tank igjen eller noe i den stilen.
Det tror nå jeg, kanskje jeg tar feil men jeg har tjent gode penger på å stole på meg selv. Jeg bruker Hegnar som en plattform for å innhente informasjon og for å ha noe å lese mens jeg drikker kaffen. Vin i dette tilfelle :)
Uansett, i morgen gjør jeg som jeg bruker. Klikker på block eller hva det nå heter slik at jeg ikke kan lese hva du skriver. Er ganske så tullete i bunn og grunn og du skriver det kun i håp om at de som leser dine innlegg selger unna aksjer for titalls/ hundre millioner og kursen går ned fordi alle her på hegnar kjøper og selger basert på det de leser. Bare spør han svensken
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
really
19.06.2019 kl 00:13 3527

Det er da ingen med vett og forstand som kjøper hydrogenbil nå. Ingen sted å fylle og det er nok noen år til det blir en rimelig dekning av fyllestasjoner i Norge.

Men glem nå personbilene, det er ikke dem NEL lager produkter for, selv om de også kan bruke stasjonene som bygges. Om det er null eller 30 fyllestasjoner vil det uansett nesten ikke selges hydrogen personbiler i Norge. P.t. er det solgt noen få hundre til entusiaster som sannsynligvis har minst en bil til.
De som tror NELs aksjekurs i det hele tatt påvirkes av antall solgte hydrogen personbiler i Norge har i likhet med eieren av dette utmerkede sirkuset, Trygve Hegnar, ikke forstått bæret av hva NEL driver med. Det har han dokumentert minst 20 ganger i sin egen podkast ifølge det han sa i mandagens utgave.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 00:23 3503

Hva tenker Elon Musk om hydrogen eventyret? Frykter han for sine batteribiler??

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
really
19.06.2019 kl 00:23 3503

Gakk gakken skriver bare for å provosere, det er ikke så mye å bry seg om.

Men en skal ikke undervurdere saksgangen etter slike uhell. DSB vil øke fokus på hydrogen, det samme vil tilsvarende organer i EU. Det vil kunne endre kravene til slike stasjoner og forsinke utbygging av nye stasjoner. Det vil NEL merke. Riktignok er NELs salg til dette segmentet begrenset, det er om det får betydning for byggingen av Nikola stasjonene som har størst betydning. Amerikanerne er gjerne absolutte når de bestemmer seg, men det kan ta lang tid. Folk risikerer jobben sin om de gir tillatelser de ikke burde gitt og da blir de forsiktige.

En annen sak er at NEL står for konstruksjon av disse stasjonene om jeg har forstått det rett. Da spiller det mindre rolle for erstatningsansvar hvem som har levert komponenten. Men har NEL en fornuftig forsikringspakke er de dekket for slik ansvar. Det er skaden på merkevaren NEL som betyr noe siden det kan påvirke salget.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Restplassno
19.06.2019 kl 00:25 3497

Elon synes hydrogen er silly, har han sagt. Jeg vet ikke om han frykter for sine batteribiler, skipssjefen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Restplassno
19.06.2019 kl 00:26 3495

Løkke har sagt at personbil er icing on the cake, det vet de fleste
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare