Oppdatering på flåteverdi og samarbeid mellom Boing og Airbus!!

kronekursen
NAS 17.06.2019 kl 23:26 3286

Boing viste styrke i dag over dammen og stiger 2,2%
Kanskje det har noe med oppdatert flåteverdi og samarbeid med airbus :)

Drømmesituasjon for NAS nå med nye fly fra airbus, erstatning fra Boing og samarbeid mellom airbus og boing!

Flåteverdi Opp 3% !!! Hittil år!!

Markedsbehov øker betydelig, mindre fly tilgjengelig og hvem har de nyeste og beste flyene?

https://boeing.mediaroom.com/2019-06-17-Boeing-Forecasts-8-7-Trillion-Aerospace-and-Defense-Market-through-2028

https://www.cnbc.com/2019/06/17/boeing-to-provide-parts-for-some-british-airways-airbus-jets.html

Merkelig at Britsh Airways er nevnt i denne artikkelen 🤑🎉 Se tidligere tråd om IAG og British Airways.. ikke lenge til Brexit og karantenetiden til IAG er straks over 👍

Oljen fortsetter ned... Renten fortsetter ned.. dollar styrket, Euro 22% undervurdert..Nye ruter IGJEN! Alt har skjedd på 1 dag!! Og NAS er NED 3,8% på skremselspropaganda fra mediehus og meglere 😂😂😂 Hardt å være short i disse dager 🥰

Og bla,bla,bla... ♥️ Skal vi driste oss til en... tikk takk 😍

Glemte nesten å nevne at inntjeningen ØKER, punkligheten er på ATH, Europas beste lavprisselskap 5 år på RAD, leveranse av nye fly forrige mnd, nye ruter, raskere logistikk og håndtering, mindre krav fra kunder, erstatning, Joint venture, ny daglig leder, Europas største på Sydenreiser, samarbeid med Vipps, live streaming, FULLE fly overalt! Fra 30% tilbud til 10% tilbud siste uken! Enorm hedging gevinst, dyrere flyreiser, NOFI, bedre rentebetingelser og for ikke å snakke om merkevaren NORWEGIAN AIR SHUTTLE!

Husk at nå skal NAS selges for det det FAKTISK er verdt og ikke en shortet kurs på en svindelbørs! Presentasjonen til Kjos kan bli tidenes innsalg i forkant av karantenetiden går ut!

Stay long or go home!!
Shortskvis.no

Mvh Kronekursen
Redigert 20.01.2021 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
18.06.2019 kl 06:13 3090

Merk mine ord...Bank of China med sin BOC Aviation leasing kommer til å «kaste» penger etter Norwegian. Asia, spesielt Kina, er desperate etter fly. Her kommer det et samarbeid!
Kantarell
18.06.2019 kl 06:51 3030

Det lover mye bra fremover ;) Neste topp er 36,7?
Slettet bruker
18.06.2019 kl 07:18 2971

Merkelig å påstå at det er hardt å være short i disse dager når kursen har falt som en stein. Det er vel heller hardt å være long? (ihvertall for de som har inngang godt over dagens nivå.
Artig at det er fulle fly, dermed skulle man tro all rabatteringen var overflødig, men slik er det ikke. Siste denne uken er 20%, 1926BIGSALE.
Jeg kan bekrefte at flyene stort sett er fulle, ihvertfall på de flyvningene jeg har vært med. Skal ut og fly litt senere i dag, er litt spent på belegget til Tyskland, som jo er omtalt i forbindelse med Lufthansas resultatvarsel. Men det er vel "Syden" som er det viktigste markedet fra midten av mai og ut august.

PS: Norwegian gjorde en tabbe for noen uker siden og meldte feilaktig på mail og SMS til flere at flyvinger skulle gjennomføres av et innleid flyselskap. Meldingen presiserte at befordringsavtalen ikke sier noe om flytype, men det er jo ikke flytypen som er problemet, men at det er tale om et annet flyselskap ved wet lease. Avion Express med 20 år gamle A320 er et helt annet produkt enn Norwegian med nesten nye eller nye 737-800.
kronekursen
18.06.2019 kl 07:21 2966

Ja, de kan ikke vente så lenge på flyene de har bestilt. De er desperat etter fly og NAS har de rette flyene og rutene. Perfekt inngang til nye kontinent fremover👌 Jeg tror også det kommer samarbeid 👍 Da kommer Kina også rundt de omstridte skattekravene i landet 🎉 NAS kommer til å tjene stort på dette!
kronekursen
18.06.2019 kl 07:28 2933

Det kommer an på hvem som betaler for å presse kursen ned og hvor mye de har svidd for å få de prosentene de trenger. Snittet er høyere enn dagens kurs, men har ikke tapt noe før de er solgt 👍Har fått snittet godt ned 😊👌 Elsk*
HL1000
18.06.2019 kl 07:30 2923

Hvordan kommer du frem til «enorm hedging gevinst»?
kronekursen
18.06.2019 kl 07:40 2900

Vil påstå at 1200 -1600 millioner er en grei avkastning på hedging det siste året 😂 Er ikke det enorm gevinst?
HL1000
18.06.2019 kl 07:49 2861

Enig - men hvordan kommer du frem til dette?
Bartender
18.06.2019 kl 08:06 2814

Siden shortprosenten var lik 0 i tiden rundt emisjonen, vil jeg anta at det meste av short er satt fra ca 1.april. Størst økning i shortprosenten mener jeg ha vært på dager med størst press på kursen. Jeg vil anta at snittet på shortporteføljen til "shorterne" er rundt 35-36 kroner. Så noen eventyrlig gevinst tviler jeg på de oppnår om ikke himmelen skulle falle Kjos i hodet de neste ukene/månedene. Alle shortaksjer må jo på ett eller annet tidspunkt dekkes inn, og med dagens - nesten totale - tørke i omsetning vil dette kunne bli spennende.
kronekursen
18.06.2019 kl 09:51 2589

Hvis det ikke blir skvis innen fredag, så skal jeg spise hatten,jakken,buksen til frokost 😂👌👍
Leoparden1
18.06.2019 kl 10:09 2535

Akkurat. Hvorfor blir det skvis innen fredag? Slik det ser ut nå er det bare å legge nevnte plagg i sous-vide maskinen, slik at de er mulige å spise.
kronekursen
18.06.2019 kl 11:25 2384

syke greier..Serverer du trøffel saus med short gevinsten? Helt ufattelig!! Hadde jeg hatt tilgjengelige midler, så hadde jeg brukt ALT!! Men har allerede gått all in, så er fornøyd med det :) Intet annet enn syke greier det som foregår nå!
kronekursen
18.06.2019 kl 11:28 2371

Har du sett hvordan robotene jobber?? De kommer til å brenne seg noe så ut av helvete!!! INGEN av ALLE triggere og positive hendelser de siste ukene er priset inn!! Gjelden er sikret og innbetalt bare på erstatning, hedge og inntjening!! Sykt!!! Burde lagt i 60 kr for 2 uker siden!!
solb
18.06.2019 kl 11:40 2344

Jeg tror nok shortmafiaen begynner å forstå at utviklingen ikke helt går slik de hadde forutsett. Det er sagt at fondene trenger ca 5-6 børsdager på å dekke inn. Det mener jeg er rent sludder. Med en riktig godmelding fra NAS vil det ikke være selgere å henvende seg til, umulig å få tak i aksjer. Halmstråene om konkurs og evt emisjon blir mer og mer i det blå. Før de har tatt det helt inn, og før de begynner å ete hverandre, er det om å gjøre for oss små å fylle opp. Godt kjøp.
kronekursen
18.06.2019 kl 11:43 2335

Uten tvil, men det er forstyrrende å sitte å se på denne kursen, når man vet hva som er realiteten! Hadde jeg hatt tilgjengelige midler så hadde jeg bare holdt kjeft :) La gå.. Har god tid :)
Leoparden1
18.06.2019 kl 11:46 2323

Jeg har selv tro på NAS, og eier aksjer. Men det jeg ikke forstår er disse tidsangivelsene som innen denne uken etc. Det er jo ingenting som tyder på akkurat denne uken?
Samt jeg synes det er merkelig å drive å fortelle andre forumbrukere hva de skal gjøre med sine aksjer, eventuelt ikke gjøre med sine aksjer...
kronekursen
18.06.2019 kl 12:01 2276

Det bestemmer alle for seg selv! jeg bare uttrykker mine meninger ut i fra nyhetsbildet og realiteter. Forteller ingen hva de skal gjøre! Selg alt om dere vil!!! Not my loss!! Hvis du er av det inntrykket, så har du missforstått meg :) Jeg vet hva NAS er fordi jeg har sittet meg inn i casen, men folk flest lar seg påvirke av nyhetsbildet, slik det blir fremstilt av råtne hus og media! Lei av at Svindel.no får melke småaksjonærer på den måten de holder på!! Selg alt!! for all del!! Sykt er det og sykere vil det bli! Men det må da være lov å bli forbannet ;)