Up`n down
21.02.2018 kl 20:41 2520

Napatech har levert skuffende kvartalsresultater det siste året, og aksjekursen har bare sunket og sunket. Dagens nyhet ga ingen reaksjon i markedet. Vanskelig for en ikke-ekspert å avgjøre hvilke konsekvenser innholdet i meldingen får for salget, men "stunning" betyr jo overveldende, makeløs. Noen IT-folk her inne som kan utdype?
Finans360
21.02.2018 kl 21:41 2503

Jeg er ikke ekspert på området - men læser man meddelelsen er TRex, som open-source, ved at udkonkurrere 'proprietary tools' som pt. er voldsomt dyre i indkøb. Men det er svært, hvis ikke umuligt, at estimere revenue-effekten af nyheden for Napatech.

Mere centralt er det at Boilesen utvivlsomt sælger Napatech i år (eller skaffer en kapitalstærk, industriel aktør som medejer). Det er derfor han er sat i formands-stolen i september 2017.

Jeg hæfter mig ved at ledelsen i forgårs har benyttet deres warrants til aktiekøb - så de mener at kursen nærmer sig bunden og har fremtiden foran sig..
Finans360
21.02.2018 kl 21:55 2496

...mavefornemmelsen fortæller mig at der arbejdes intenst i kulissen i Napatech i denne tid..

Fremtiden vil vise om mavefornemmelsen er rigtig..jeg gætter 0-6 mdr. fra nu så får vi en nyhed der rykker kursen voldsomt op...
Up`n down
21.02.2018 kl 22:17 2486

Takk for svar! Har selv vært inne på tanken at selskapet med nåværende prising må være en fristende oppkjøpskandidat. Fra en børsmelding i høst har jeg klippet og limt inn følgende: Lars Boilesen, CEO of Opera Software ASA and nominated as new Chairman of the Board of Napatech, said: "At a time when networks of every size are racing to gain the benefits of hyperscale networking, Napatech finds itself in an enviable position with leading technology, strong teams and recognition within the industry as leaders in these new trends. I am excited to take on the role as Chairman to help Napatech realize its potential and create stunning business results."
Kanskje går den tålmodige NAPA-aksjonær gode tider i møte allikevel.
Finans360
22.02.2018 kl 09:00 2437

Selv takk for svar. Boilesen er sat ind for at gentage kunststykket med Operas mobildivision som blev solgt fra (til kinesisk konsortium).

Bekendtskabet mellem Lars Thorsen fra Verdane Capital (som ejer 20% af Napatech) og Lars Boilesen går helt tilbage fra tiden hvor Verdane Capital var medejer af Opera. Det interessante spørgsmål er hvem som køber/indskyder penge i Napatech.

Observation:

Aktiemarkedet har nu indkalkuleret at de udskudte X mio-USD projekter i Q4 2017 er tabt. Hvis de alligevel materialiserer sig (i Q2 2018) vil vi se en rebounce til kurs 18-22. Men måske har vi fået nyt vedrørende fremtidig ejer struktur inden da.