Purken skyter folk rett ned!

snoken
18.06.2019 kl 17:57 1415

Dette er en skummel utvikling..Kunne de ikke løst situasjonen med godsnakk eller brukt pepperkanonen.
Skvettne skytegale politifolk...
davan
18.06.2019 kl 18:43 1377

Godsnakk virker ikke med slike typer, elektrosjokk ville virket bra. er det ikke bare å få kjøpt inn og dele ut??? Skal vel ikke rare opplæringa til?

Priser herren for handlekraftige politimenn i denne saken.
Gal ruset mann med våpen, og sier han har en granat. Som heller ikke hører på politiets instruksjoner?

De prøvde godsnakk, og pepperspray.
Burde kanskje gitt ham en klem heller? 😂
Hektar
18.06.2019 kl 20:18 1275

Truer de andres sikkerhet er det bare å plaffe de ned. Hva søren? Hva er problemet?

Eneste som er synd er at det ikke var nakkeskudd på åpen gate. Bare en byrde for samfunnet, avliv f-skapet der og da.
Mentor
18.06.2019 kl 21:00 1222

I klippet som er lagt ut ser vi tydelig en person med blank kniv trukket og en utagerende atferd som ikke er trygg. Da er politiet rundt ham uten noe bedring og han er ukontrollerbar. Man kan nok si politiets nærvær bare gjør det verre. Den tidligere fremferden til mannen med truing av kniv på trikken og tilfeldige mennesker samme med hans historikk er nok en årsak til han må uskadeliggjøres før pågripelse. Politiet sier de ikke hadde støtpistoler akkurat ved denne hendelsen.

Jeg husker en annen episode for mange år siden på trikken ved Bislett som endte forferdelig. Man vet aldri hvilke mennesker som dukker opp og hvorfor de slår seg helt vrange. Uansett må de pågripes og bringes under kontroll. Det er politiets oppgave. Den oppgaven misunner man ikke polititjenestemennene da det er stor risiko for skader. Her synes jeg de gjorde det rette ut fra situasjonen selv om det er dramatisk å bruke skytevåpen. Det er også en dramatisk situasjon som dessverre krever samme virkemidler. Jeg synes opinionen må akseptere denne pågripelsen. Gale hunder får tross alt revet skinn.
Redigert 18.06.2019 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
SMR52
18.06.2019 kl 21:12 1196

Skyt dem ned, ikke vits å bruke penger på fengsling

er lei av å høre disse "kjenningene av politiet",eller som jeg kaller det,-"kompisene" til politiet,som gjør gjentatte plagsomme oppførsler,-i verste tilfeller tøyer de strikken så mye at liv går tapt...

slike blir "godt" tatt vare på pga de har en egenskap i å gi politiet innsikt i de kriminelle miljøene,-som i form av tysting...

pluss,de gjør at politiet må opprettholde budsjettet for utstyr og personell.

og sånn går nå dagane..
Redigert 18.06.2019 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
fahr
18.06.2019 kl 21:19 1165

Er du helt sikker på at du ikke har ei kule i beinet,TRÅDSTARTER,håper du forstår at politifolk er vanlige folk sånn som meg og kansje deg.Detta blir bare så tullete å si.
Mentor
18.06.2019 kl 21:20 1160

Det er absolutt ikke i politiets instruks å være dommer eller bøddel. Et annet alvorlig punkt her er den gale mannen som også truet med granat eller bombe i den sekken/vesken han bar på. Jeg tror det kan ha vært en vel så avgjørende vurdering som kniven han tydelig truet med. Rett før skuddet gjør han også et utfall i et ordløst kraftig rop og hele hans fremtoning er skremmende. Mulig granat/bombe i veskene, fekting med synlig kniv og helt tullerusk atferd gir politimennene få valg ved pågripelsen. De kunne ha hatt med et nett eller en sjokkpistol, men her hadde de ikke tid. Den pågrepne mannen trenger psykiatrisk behandling en stund fremover. Ikke første gang og ikke siste gang.
snoken
18.06.2019 kl 23:14 1060

At purken er noen feiginger er vel ikke noe nytt.Livredd for sin egen sikkerhet.Tviler på en purk hadde tatt en kule for deg. ALDRI.
Ikke glem andre verdenskrig( purken var med nazistene,og ikke folket)
Se litt hva som skjer i USA....Fy faen ,mye dårlig purk med dårlig vurderingsevne
Mentor
18.06.2019 kl 23:29 1039

I USA er det altfor mye skyting og der har også bandittene en skyter. Politiet blir da veldig på og det skal så lite til at de sender en kule eller ti avgårde uansett. Litt ulik praksis i delstatene og man er langt mer sivilisert på østkysten og vestkysten. Frykt innen politiet er nok med da pågripelsene skjer under alle forhold.

Nå er det i Oslo kommet to raske episoder der politiet har løsnet skudd mot mistenkte under pågripelse. En med elektrosjokkpistol og det andre med skarpt. La oss håpe dette ikke er starten på amerikanske tilstander. Spesielt fordi det som snoken så feilaktig unndrar å nevne er at det ikke bare er politiet til stedet før og under disse aksjonene. Det er oss folket. Tilfeldige mennesker tilstede på feil tid og sted. La oss håpe det blir færre "anledninger" til det.

Bare en drittsekk hadde kunnet si dette om norsk politi. Du hadde vel pisset i buksa hvis du hadde blitt trua.
snoken
19.06.2019 kl 00:04 979

Tviler på det,har god kamperfaring
Mentor
19.06.2019 kl 00:55 934

Forskjeller er bare den at politiet har trent på slike situasjoner på forhånd. Da er det godt det ikke bare er oss vanlige mennesker der, men også fagfolk til å håndtere situasjonene. Som vi så kom det ikke til et spørsmål og kamperfaring eller menneskehåndtering, men effektiv håndtering av en trusselsituasjon ute i det fri.
Redigert 19.06.2019 kl 00:55 Du må logge inn for å svare

Det er på høy tid at tikkende bomber i samfunnet blir luket ut. Dessverre vil et skudd i beinet alt for ofte ikke være tilstrekkelig siden det er tidsspørsmål før de fleste av disse er ute i samfunnet igjen.
Det er en stund siden det var tilstrekkelig å godsnakke med folk, og måten samfunnet vårt nå blir styrt på med åpne grenser, rettigheter for alle og enhver inntil det motsatte er bevist har fortsatt ikke avdekket mer enn toppen av isfjellet. Om 10 år så er vi der de sydsvenske byene er i dag, og verre blir det.
Og historien vil nok etter hvert atter en gang gjentas...….
OZZY
19.06.2019 kl 03:35 880

jaggu meg på tide spør du meg. det er så mye søppel som kommer fra utlandet så det er på høy tid noen reagerer på alt faenskapet disse følger med seg.
børst
19.06.2019 kl 06:28 807

Purken har blitt Revolusjonsgarden, vokterne av den islamske revolusjoen i Vesten.

Og ellers har du det bra?
Mentor
19.06.2019 kl 06:53 753

børst er nok litt vrang i dag og skal gjøre dette til dagens tema sin svøpe. Nå var denne mannen som ble helt umulig der nede på sentrum vest et menneske med innvandrerbakgrunn, men først og fremst var han en menneske i psykose som trengte/trenger hjelp. Mange mennesker i Oslo har bakgrunn fra andre land, men de er ganske normale for det. Hvis jeg skal driste meg med uttalelser som går langt utover min pk integritet så mener jeg en rekke mennesker ikke kan ha full frihet til å vandre blant oss. De vil mye lettere kunne slå seg alvorlig vrange slik som mannen i går under forskjellige situasjoner i deres liv.. Jeg vil komme med den kontroversielle påstanden om at forskjellige gjøkereder må åpnes igjen og det er ikke noe tilbakesteg.