NEL UTVIKLING

aklm
18.06.2019 kl 19:07 1699

Innlegg med kursmål som vi tar 9 til uka 10 neste uke osv. gikk rett hjem hos hausse følgerne. Nå har virkeligheten innhentet aksjen og useriøse haussetråder hjelper ikke lenger. Tror ikke vi ser slike kurser før selskapet beviser at de kan tjene penger. Man bør tenke på at man kjøper andel i et selskap, ikke i tankene til useriøse haussere. Rallyet fra 6 til litt under 10 var kun spekulasjon. Short posisjonen nå er vel 30 mill aksjer. Selskapet er spennende, men ikke som lynavleder for en stengt travbane.
Slettet bruker
18.06.2019 kl 19:13 1678

Kjørbo travpark mener du?
NEL er bankers og det kan sikkert trades og shortes i hopetall.
Det gir liv i aksjen.
Men de som stikker av med vinnerbongen er langsiktige investorer.
Får bare håpe tyskerne ikke kommer seilende inn Drøbaksundet før kursen er 15-20 NOK.
Da får vi i så fall bemanne Oscarsborg med kuler, krutt og høytrykkstanker med hydrogen.
Hadde passet å melde en Yarakontrakt nå.....
optimist68
18.06.2019 kl 19:35 1625

Ok tror du aksjen gikk opp fordi Tigeren snakka varmt om kursen ? Tror neppe dette forum har noe å si. Hvis du kaller Sparebank 1 markeds og Norne ++ flere andre forvaltere som hausere er det en annen ting. Enten er de helt udugelige eller så kan det faktisk være noe i kursmål på 9,20 og 11,50 eller rundt omkring der som fort kan skje med Nel aksjen. Ett lite pust i bakken så kan vi fort være der igjen.

Ser faktisk ikke verre ut en større land en Norge hevder Hydrogen må være endel av grønn omstilling

Forvaltere ser grønn bølge i aksjemarkedet: – Nesten litt frenetisk - Oslo Børs - Børs og Finans - E24
http://e24.no/boers-og-finans/oslo-boers/forvaltere-ser-groenn-boelge-i-aksjemarkedet-nesten-litt-frenetisk/24639547
Sørøya
18.06.2019 kl 20:07 1569

NEL fikk seg en smell bokstavelig talt. Det at to av de store aksjonærene lempet ut 113 millioner aksjer rett i forkant av smellet hjalp naturligvis ikke noe særlig.
Hva nå?
Det har kommet noen store shortere på banen, mulig de får rett i at kursen skal ytterligere ned.
Det som nå uansett er viktig er at Løkke får stablet på bena en rapport som markedet fester tiltro til og at evt korrigerende tiltak er overkommelige og ikke rokker ved basisteknologien til NEL. Det begynner imidlertid å haste, nå er det snart 10 dager siden det smalt og vi mangler fremdeles mye informasjon. Løkke har nå kort tid på seg til å komme ut med en oppdratt investorpresentasjon, både med hensyn til selve hendelsen men også på hvordan NELs større klienter har reagert Det er nok mange som lurer på hvordan Nikola har reagert på dette. Vi venter jo etterhvert på bekreftede purchase ordens på noe mer en demostasjonene. Drøyer dette ut så vinner shorterne, kommer derimot positiv konkret informasjon raskt kan vi få en fin shortskvis.
aklm
19.06.2019 kl 09:02 1450

Uten en rask avklaring ser vi fort 3,5 - 4 kr.
Furuen
19.06.2019 kl 09:09 1415

Er det du driver med noe annet enn de som sier at kursen skal i 9? Du sier den skal i 3,5-4. Hva er forskjellen på deg og de andre bortsett fra retningen?
Nisse!
aklm
19.06.2019 kl 10:16 1314

3,5 til 4 kr. bør det ligge bra med støtte.Det er historie. Kursmål uten tilførsel av ny info er noe annet. . Tror du har nisselua nedover øynene. For ordens skyld har jeg vært i Nel fra de ble børsnotert.
Anywhere
19.06.2019 kl 10:37 1238

Jeg hevdet svakhet i NEL i går da aksjen så ut til å slite med å holde støtten op 5,80, som er nedre trendlinje i stigende trend. Nå viser det seg at aksjen trekker under og bryter definitivt med trenden. en alvorlig knekk og første varsel kom da aksjen intradag ble rævkjørt til 4,20. Det var en overreaksjon så tidlig og den hentet seg fort inn til å ligge rundt neste støttenivå som er 4,80 før rekyl opp på rapport om at NEL ser uskyldig ut i ulykken.
Trøbbelet er imidlertid nå at det begynner å bli delte syn på aksjen, det frenetiske er i avmating. Da kan fort nedsiderisiko igjen finne støtte i svært dårlige kvartalsrapporter som fortsatt vil komme ut dette året, og da er 4,80 også i fare. Skulle aksjen bryte under der, så snakker vi 3 kroner.
Jeg har dratt meg i et tynnere hår da jeg selv solgt på 6 kroner og så den dra til 9. Men begrunnelsen for det salget er akkurat den samme fortsatt, og jeg har vedtatt å vente med ny inngang til et stykke utpå høsten når vi ser om selskapet får noe kontroll på prosjektstyringen sin. Foreløpig er alt med negative bidrag.
Og et aksjemarked som avslutter eufori omkring en aksje kan være ekstremt unådig når beviser på god bedriftsstyring ikke viser seg innen rimelig tid. Når aksjen ble priset til 9 kroner, så betyr det at markedet var villig til å tro at NEL skulle klare en ekstrem omsetning sammenlignet med i dag 3 år frem. Stort lenger er ikke investorer interessert i å vente på rettferdighet for sin prising. Jeg ser ingen mulighet for at omsetning og resultat som indikert på 9 kroner skal skje innen 5 år engang. Det er omtrent fysisk umulig....
Å skalere opp produksjonen i NEL med 20-25 ganger er en oppgave som dagens selskap trenger svært lang tid for å klare.
Redigert 19.06.2019 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
aklm
19.06.2019 kl 11:25 1102

45 d glidende snitt er brutt. Ligger på 200 d nå, det bør gi litt støtte.