Nano-Er LOA for Betalutin på veg opp eller er den på veg ned?

focuss
NANO 19.06.2019 kl 19:33 6617

Ser vi på kursutviklingen så ser det ut til at LOA er på veg ned. Kommer det opp konkurrenter? Nano har jo ikke akkurat virket veldig gode på strategi tidligere. Virker som Bravo har forstått det, når han sier at Archer resultater skal til aksjonærene så snart de foreligger. Han har vel tatt ett oppgjør med idiotiet fra tidligere da, med at alt nytt først skulle presenteres på konferanse. Bedre sent enn aldri. Hvis det ikke er for sent.
m1.k1
19.06.2019 kl 19:40 5461

Ja, et spennende spørsmål det.
Men vil LOA gå ned pga konkurranse situasjonen?
Tenker at sålenge de har så stabile tall som nå så vil vel LOA ikke gå ned, mens hvis det derimot kommer noen brutale bivirkninger eller i verstefall dødsfall krypende, så vil den vel synke?
Mens man derimot vil miste markedsandeler ved flere konkurrenter.
Muligens jeg tenker feil rundt dette, men ihvertfall slik jeg har tolket det
focuss
19.06.2019 kl 19:45 5448

Jeg forstår det slik at godkjennelse av konkurrenter, Copanlisib, kan presse Betalutin inn i en situasjon hvor fult fase 3 studie er nødvendig. Hvis det er tilfelle så er det natta.
m1.k1
19.06.2019 kl 20:25 5348

Hmmm, nei det med full fase 3, er nok en problemstilling som kan være ganske reel ja.
Interessant
Adsø
19.06.2019 kl 20:35 5322

Dette er en udfordring der ikke bliver omtalt nok eller diskuteret i mine øjne. Ledelsen må give uddybende info om dette på næste q presentation
frontal
19.06.2019 kl 20:43 5295

2019 blir tam for NN. Derfor var short det riktige på 80 og 48 tallet. Nå har jeg dekket halvparten men jeg er ganske sikker på at 20 tallet kommer.
SomSa
19.06.2019 kl 21:00 5565



Dette er diskutert mange ganger i ulike anledninger siden 2017 (eksempel): https://forum.hegnar.no/archive/thread/2420717/view

"The overall response rate was 58%, and 14% of patients achieved a CR. "

Betalutin har 100% bedre CR enn Copanlisib. Copanlisib er også mer giftigere enn Betalutin. Da Copanlisib fikk fast trak hadde de ORR 58,7%, CR 14% og median DOR 52 uker. Nano fikk fast track etter at Copanlisib hadde fått Fast track. Enkleste er at bayer legger ned hele satsingen på Copanlisib eller kjøper opp Nano.
focuss
19.06.2019 kl 21:13 5531

Somsa
Jeg trodde også det var så enkelt, men så var det visst ikke det likevel.
SomSa
19.06.2019 kl 21:31 5467


Nye medikamenter med 3-4 måneder bedre overlevelse blir godkjent av FDA. Nå prioriterer FDA pasientene først, medikamenter blir godkjent for salg mens de fortsetter sine studier og leverer mer data................Her snakker vi om nesten 100% bedre bedre data.

Til og med fikk Betalutin " Promising innovative medicine (PIM) designation granted (UK MHRA) for advanced relapsed/refractory FL " i 2018. Betalutin kan selges i UK før Nano sender søknaden til FDA og har samlet alle data

Promising Innovative Medicine (PIM)
The company who makes the drug can apply to the MHRA for a Promising Innovative Medicine (PIM) designation. This means that the company gives the MHRA the results of available research about the medicine.

PIM is designed to give an early signal that the medicine may be a possible choice for the EAMS scheme. It might be able to help people who have no other treatment options.

https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/cancer-in-general/treatment/access-to-treatment/early-access-to-medicines-scheme/about

.
Redigert 19.06.2019 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Hugoil
19.06.2019 kl 21:42 5445

Gode svar, SomSagt. Folk må jo være realistiske og ikke tro av dette behandles med goddagmannsøkseskaft-svar til kjerring med nesa fast i stubben. Det er eventyr.
Redigert 19.06.2019 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
focuss
19.06.2019 kl 21:50 5416

Fikk inntrykk av at Bayer hadde kommet med nye og bedre resultater. Spør også om ODD opprettholdes når det kommer nye 3L produkter.
SomSa
19.06.2019 kl 22:14 5341


Nano har alltid nevnt Copanlisib som sin konkurrent i sine presentasjoner hvor Betalutin er suveren. Dette er fra ABGSC Oncology Seminar 11.06.2019. Copanlisib har ikke bedre enn ORR 59% og CR 14% i 3L
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/ABGSC%20Oncology%20Seminar_Nordic%20Nanovector%20presentation.pdf

I realiteten kan Eduardo Bravo bare samle data fra 50% av planlagte pasientene, bruke PIM og selge i UK i begynnelsen av 2020. Dersom dette skjer sier Nano pang og vi ser 150-250.
Slettet bruker
19.06.2019 kl 22:17 5325

En super ledelse med et elendig produkt får gjort mye mer en en elendig ledelse med et fantastisk produkt.
Springer
19.06.2019 kl 22:49 5247

"En super ledelse med et elendig produkt får gjort mye mer en en elendig ledelse med et fantastisk produkt."

Er ikke sikker på om dette utsagnet ditt stemmer. Tror det iblant kan være stikk motsatt.
Uansett regner jeg med at du mener at NANO har en elendig ledelse og et elendig produkt.
Redigert 19.06.2019 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
SomSa
20.06.2019 kl 01:10 5083


Du har vært uheldige med dine tradinger og spesielt i TRVX. Hva vil du gjøre når du selger dine trader aksjer i Nano og rett etter på drar Nano fram PIM kortet? Det er tilnærmet uinteressant om Nano åpne de få resterende sentere i løpet av 2Q hvis Nano har tenkt å bruket PIM kortet. PIM kortet vil sende aksjen til himmelen og de kan hente 1 mrd uten problem og med noen få % rabatt slik de gjorde i 2016. Over natta kan Copanlisib bli nesten verdiløs og hva vil Bayer eller deres konkurrenter gjøre?

Fra Sidelinjen
20.06.2019 kl 06:55 4974

Det kommer ingen triggere (positive vel og merke) i følge Korsar, Korsars dårlige venner, Fylle-Korsar eller andre Korsare med tilgang til Korsars PC innen tidligst to år.

Det eneste man kan forvente er at selskapet innrømmer forsinkelser, setter en ny ræva emisjon og sløser bort selskapets verdier.

Dette er er selvsagt sarkasme, og det er de tingene du er inne på her SomSa som gjør at jeg bare laster og laster mer som kursen faller. Det er så til de grader dekoblet utviklingsløpet som går i selskapet nå, men mange evner ikke å skjønne og forstå triggerne som ligger der. Det ligger 5 - 6 høypotensielle triggere innen 6 - 15 mnd, og en dag smeller det voldsomt opp. Lenge siden jeg kan huske at jeg gledet meg så mye over å kunne handle på fallende kurser / kniver som nå.

Bra at du løftet dette frem nå, det er åpenbart et voldsomt kjør på at ting står skikkelig dårlig til i NANO om dagen. Det gjør det selvsagt ikke!

Klar anbefaling: Kjøp
Redigert 20.06.2019 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.06.2019 kl 09:23 4766

Jeg må dessverre nøye meg med å unnlate å selge, men helt enig i at aksjen er blitt mer og mer dekoblet fra underliggende verdier og fra markedet for øvrig - greit å ha i bakhodet hvor mye markedet har beveget seg oppover de siste tre årene. Verre har det selvsagt vært med farmasisektoren. Men triggerne for NANO er formidable, og ikke minst kan de første Archer-1 resultatene rundt årsskiftet vise seg å være et paradigmeskifte av dimensjoner. Selv om NANO aldri skulle komme noen vei med stort annet enn Betalutin som monoterapi så er oppsiden mange ganger større enn nedsiden.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:16 4651

Idag er NANO så langt ned rundt 3%, så i det korte bildet er din kjøpsanbefaling i morges ikke særlig bra.
Men i det lange bildet kan man selvsagt håpe på noe helt annet.
Inntil videre er imidlertid både kort, mellomlang og lang trend ned, med første støtte på 27.
Det er samtidig uklart hvilke triggere som kan tenkes å komme inn i 2019.
Jeg ville derfor vært forsiktig med for skråsikre anbefalinger, det være seg av både negativ og positiv art.

Redigert 20.06.2019 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Forum forum
20.06.2019 kl 10:37 4593

En skråsikker kar skrev en gang:

skal opp mot 80 før sommeren for å falle tilbake og ligge i intervallet 40-55 kr.
32 kr er langt unna 40, men skulle ikke meg forundre om han fortsatt mener han hadde rett.

Mye i livet dreier seg om perspektiv, og hvor langt forbi sin egen nese man ønsker å se.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:45 4571

Trendrom 40-55 er vesensforskjellig fra 4000+ & de, er det ikke? :-)
Forum forum
20.06.2019 kl 10:52 4545

Det er vel en person som har skrevet dette, og det er rimelig barnslig å dra frem det mest eksreme for å pynte på sine egne feil tenker jeg. Denne personen hadde hjerneblødning i fjor høst, og har vel hatt en de siste dagene nå også. Synd, for det er jo viktig å ha motpoler og folk som finner motargumenter og stoff som skaper en bredere bilde av caset (på det fundamentale) for min del.

Kjemp videre!
m1.k1
20.06.2019 kl 10:54 4540

Korsar, nå har du regelrett prøvd å villede forumdeltakerne! Flere har stilt deg spørsmål (til det som tilsynelatende er løgnene dine) som du ikke besvarer, som også gir en god indikasjon på at spaden faktisk er en spade! Utfra dette er den troverdigheten din null.
Et fåtall er interessert i dine selvforherligende profetier, i samme åndedrag dine TA, noen er her for å diskutere andre hendelser, som focuss her prøver.
Kan du vennligst bare ha din egen tråd hvor du tar dine daglige elsk sekvenser, så kan de som er interessert i hva du har å komme med gå inn der, lese og diskutere.
Du trenger ikke å komme med det i hver tråd som dukker opp! Ta oppfordringen:) Takk.
Hvis du har noe annet og konstruktivt å komme med, så kom gjerne med det, men da må det faktisk være riktige opplysninger, som tydeligvis er vanskelig for enkelte.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:58 4524

Jeg, som hele tiden tilstreber en edruelig vurdering av aksjen i denne prosessen, må fra min side be om at de som har hausset aksjen grovt feilaktig i flere år nå, slutter med dette. Både på denne tråden, og alle andre :-)
Å be om at de skal slutte å lyve om meg er litt mye forlangt, men en viss moderasjon i egen haussing er heller ikke ueffent.
3.5 år med systematiske feiltakelser uten selvkritiske tilløp bør være bra, synes jeg.
Redigert 20.06.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
m1.k1
20.06.2019 kl 11:05 4497

Korsar, dette er ikke noe vi trenger å diskutere her, men ingen her som har hausset aksjen her. Ble ikke nevnt noe slikt før du kom med dine vanlige salver.
Og som vanlig skal du rakke ned på folk som ikke er på tråden!
Bruk dagen på å svar på de spørsmålene som har kommet på den feilaktige tråden din, en å ødelegge enda en tråd!
SomSa
20.06.2019 kl 11:10 4483


Jeg regner med at Nano har behandlet nok pasienter nå eller innen 3Q for å dra fram PIM kortet i 4Q eller begynnelsen av 2020. Dersom dette skjer må man bruke kikkert for å kunne se hvor aksjekursen befinner seg.

"PIM is designed to give an early signal that the medicine may be a possible choice for the EAMS scheme. It might be able to help people who have no other treatment options."

"an early signal" kan også bety når som helt. Og dersom dette skjer kan Nano også sende søknaden til FDA mye tidligere og senere sende mer data og dokumentasjon. I følge nye regler godtar FDA dette.
Redigert 20.06.2019 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 11:17 4465

Ingen som hausser her på tråden?! Tror dere går dere helt blinde? SomSA skriver f.eks.: "I realiteten kan Eduardo Bravo bare samle data fra 50% av planlagte pasientene, bruke PIM og selge i UK i begynnelsen av 2020. Dersom dette skjer sier Nano pang og vi ser 150-250."
FraSidelinjen skriver bl.a: "Det ligger 5 - 6 høypotensielle triggere innen 6 - 15 mnd, og en dag smeller det voldsomt opp. Lenge siden jeg kan huske at jeg gledet meg så mye over å kunne handle på fallende kurser / kniver som nå." Og videre: "Klar anbefaling: Kjøp".

Jeg driver f.eks. aldri med sånt udokumentert sludder, og man bør være forsiktig med mer haussing når folk har skrevet inn her på forumet og fortalt at de ble påvirket til å handle inn på kurser langt over hundre, ut fra de samme "anbefalinger". Nå leser vi at enkelte av disse bl.a. må tvangsselge NANO pga. verdifall og instrammingene i Nordnets lånerammer. Når man vet at enkelte altså låner for å kjøpe NANO-aksjer - på elleville "råd" fra haussere - så bør det mane til mer forsiktighet. Over 70% fall fra nivåer som bare kunne "gå til himmels videre" er ikke noe å leke med for vanlige folk.

PS: Og nå kom akkurat SomSA med nok en påstand: "Jeg regner med at Nano har behandlet nok pasienter nå eller innen 3Q for å dra fram PIM kortet i 4Q eller begynnelsen av 2020. Dersom dette skjer må man bruke kikkert for å kunne se hvor aksjekursen befinner seg".

Vel, vi får vente til "3Q...4Q eller begynnelsen av 2020" da. Og dette uten å ha dekning i faktisk antall rekrutterte pasienter...

Redigert 20.06.2019 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
focuss
20.06.2019 kl 11:19 4452

Hvor lenge er det egentlig siden vi hadde en oppdatert analyse? Er det DNB sine 110 som gjelder fortsatt? Noen som vet?
dr. Stockman
20.06.2019 kl 11:23 4433

Korsar
"Inntil videre er imidlertid både kort, mellomlang og lang trend ned, med første støtte på 27."
Som en rent teknisk betraktning så er nok det riktig. Selvfølgelig like riktig som at da aksjen lå på 129 så pekte alle tekniske indikatorer oppover, og ga også et bidrag til at jeg unnlot å selge. Nå vet selvsagt ingen hvor langt kursen kunne strukket seg om det ikke plutselig hadde dukket opp emisjon og innsidesalg. Men også nå kan selvsagt meldinger dukke opp. Da kursen var på 129 talte nok det fundamentale i favør av å ta litt gevinst, men det gjør det på ingen måte nå. Allerede der ligger det en stor forskjell som bør gjøre folk skeptiske til å avhende aksjene sine.
Skal ikke snakke for høyt om støtte på 32 kr, men på kort sikt så ser jeg ikke bort fra at den kan være i ferd med å etableres. Interessant nok stoppet også PHO der intradag i desember, og PHO og NANO har en god stund fulgt hverandre som skygger og vekslet mellom å ha den høyeste nominelle prislappen på aksjen.
dr. Stockman
20.06.2019 kl 11:26 4428

DNB opprettholdt sine 110 kr etter siste kvartalsrapport. Man får ta det for hva det er verdt, men det er vel et tegn på at man ikke skal ta det for gitt at NANO samlet sett er dårligere fundamentalt rustet nå enn selskapet har vært tidligere. Det er endringer som trekker i begge retninger.
SomSa
20.06.2019 kl 11:30 4409



Alle kan tenke, det må være nok med at halvparten av planlagte pasientene blir behandlet og PIm kan være rundt hjørnet:

"PIM is designed to give an early signal that the medicine may be a possible choice for the EAMS scheme. It might be able to help people who have no other treatment options."
Slettet bruker
20.06.2019 kl 11:32 4394

dr.,
jeg skriver ikke i dagens situasjon at folk skal selge aksjene sine nå (det gjorde jeg derimot da aksjen begynte å falle fra sitt altfor høye premature leie over hundre, da det etterhvert ble klart at oppgangen var nettopp prematur og euforisk på et altfor tidlig tidspunkt) - men du store hvor deilig det var å hanke inn pengene på den stigningsfasen. Jeg skriver derimot at man må slutte å hausse på et tidspunkt der neste støtte er 27. Det lukter vondt av sånt, spør dem som har blitt hausset inn på mye høyere kurser tidligere.

Ellers: Der er ikke noen spesielt synlig støtte på 32, selv om det sikkert kunne vært hyggelig. Første solide støtte er som nevnt før: 27. Første tyngre motstand oppover er rundt 40, men aller mest rundt 45. Teknisk er det (uten fundamental tilleggsinfo) fremdeles vidåpent om aksjen vil tendere mer ned i dette trendrommet, eller prøve en opppgang mot 38-nivået igjen. Det blir ren spekulasjon og gambling å være skråsikker på noe der. Men helt nøytralt, siden trenden fremdeles er ned, bør man være mest fornøyd om fallet stopper på 32-33, slik dr. synes å håpe her :-)
focuss
20.06.2019 kl 11:35 4383

Jeg tenker at nesten det eneste som betyr noe er hvordan Archer-1 kommer ut. Alle er vel enige i dag om at det er kombinasjons behandlinger som gjelder. En kombinasjon med target CD-37 og som vekker opp CD-20 høres ut som en god resept for meg.

Slik sett så er Nano spennende. Det som ikke er så spennende er at vi har en ledelse som koketterer og synes å være stolt av at de ikke bryr seg om kursen, bare om pasientene. Tragisk holdning å ha for ledelsen i et børsnotert selskap. Tar de ikke vare på aksjonærene så kommer det heller ikke noe av verdi til pasientene. Selskapet trenger tross alt mer penger.
SomSa
20.06.2019 kl 11:39 4358


Et produkt får ikke PIM status for moro skyld:

Regulatory Status:
– 2014: Orphan drug designation for FL granted (US, EU)
– 2018: Fast track designation granted (FDA) for relapsed/refractory FL patients who have received 2
or more prior therapies
– 2018: Promising innovative medicine (PIM) designation granted (UK MHRA) for advanced
relapsed/refractory FL

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Stockholm%20May%202019.pdf
Redigert 20.06.2019 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
20.06.2019 kl 11:50 4330

Vi som er positive er haussere.

Men når man starter egen tråd, hvor hovedbudskapet er at det ikke ville komme noen positive triggere før om 2 - 3 år, da er man nøytral, saklig og etterrettelig. (Det var vel sikkert noen andre som postet det innlegget også...)

Jeg vet ikke om dette gir mening for noen som helst andre enn narsissisten, men jeg stilte diagnosen på vedkommende for allerede et år siden. Den diagnosen har ikke sveket seg siden da.

Kursen har siden da steget fra 42 (april 2018 når jeg gikk inn) til 88 (november 2018) og nå 33 kroner. Slik er farma, det svinger, og er det noe man GARANTERT ikke kan påberope seg, også for farma, så er det å vite hva som skjer innen neste to - tre år av positive, så vel som negative selskapssforhold.

Når man sier det så avslører det kunnskapen og erfaringene man har. Den er lik null, ferdig snakka.
Redigert 20.06.2019 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.06.2019 kl 11:53 4325

Som jeg tidligere har nevnt så ville jeg forlengst ha vært mer eller mindre ute av aksjen hvis det ikke hadde vært for archer-1 og det åpenbare potensialet som ligger der. Syns selskapet underkommuniserer dette potensialet - selv om det heller ikke er gjemt bort - og ironisk nok påvirkes f.eks. ikke kursestimatet som DNB har gitt av den faktoren som for mange av oss er den helt sentrale.
Panis
20.06.2019 kl 12:00 4294

Er vel ikke lenge til kursen er i pluss igjen nå... så får vi håpe det var bunnen for i dag, i det korte bildet som du sier Korsar.
Takk til Sidelinjen for kjøps anbefaling :-)
tixis
20.06.2019 kl 14:35 4102

Sjelden inn og leser her men hvorfor er du plutselig så positiv SomSa?
Vet ikke hvor mange rapporter jeg sendte på deg for litt over et år siden. Du var mye verre en Korsar noen gang har vært slik du holdt på, men da har du sikkert kjøpt deg et knippe aksjer da og da får jo pipa en annen lyd.
Patetisk!
Redigert 20.06.2019 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 15:27 4013

tixis,
nå ble jeg nesten rørt; du er jaggu tøff nok til å erklære andre "mye verre en Korsar noengang har vært".
Her er dagen reddet :-)
TeeJay
20.06.2019 kl 18:13 3863

Er d sånn at Korsar har hår, Nanovekter ikke?
Hva med mustard, bastard, mayonnais og maynard?

Har du en forestilling om hvordan de ser ut?
Jeg bare undrer..

Hvem av de var det som hacket deg og delte den løgnaktige fremstillingen fra Clin.gov her igår forresten ?
frontal
20.06.2019 kl 18:45 3805

Jimmi, var det noe spennende i sluttauksjonen idag?
Hugoil
24.06.2019 kl 11:57 3378

Kanskje mest til focuss:
fra Xinvestor:
GUIDING ER TULL: Selskaper burde skjønne at guiding ofte bare avslører hvor lite innsikt de har i egen business, sier First-forvalter Thomas Nielsen. Han mener at det ofte er de selskapene som har dårligst forutsetninger for å guide resultater som gjør det og mener at hvis man absolutt må guiding så bør det fokuseres på selskapets verdiskapning, slik at den ikke bidrar til å ta kortsiktige eller gale beslutninger der man eksempelvis inngår ulønnsomme kontrakter kun for å nå sin vekstguiding. Han påpeker at tanken bak guiding i utgangspunktet er bra og det potensielt kan bidra til å utligne asymmetrisk informasjon. Ifølge Nielsen må investorer være klar over at selskapene kan ha en agenda bak prognosene de presenterer til markedet – som et forhandlingsspill mot sine kunder/leverandører eller rett og slett for å kunne slå egen guiding – heller enn å gi et realistisk bilde til investorer. (Finansavisen)