Scanship øker ordrereservene.
Scanship får flere ordre innenfor Cruise og aksjen fortsetter oppgangen. Dette er ikke begynnelsen på slutten og heller ikke slutten på begynnelsen. Scanship er et forholdsvis ungt selskap som gjør store fremskritt. Nye markeder har etterhvert åpnet seg og vi ser begynnelsen på noe veldig stort. Momentumet i aksjen er for tiden særdeles sterkt og positive nyheter setter fart i aksjen. Fristelsen til å ta gevinst er der for mange, men jeg mener vi bare er i en tidlig oppgangsfase. Selskapet har mest sannsynlig mange gode år foran seg. Vi venter i spenning på Scanships gjennombrudd i landbasert gjenvinning. Lykkes de med sin MAP teknologi vil enorme markeder åpne seg. Fokus på miljø, et renere hav og gode løsninger på søppelforbrenning og gjenvinning skaper en megatrend for selskaper som har den rette kompetansen.Penga sitter løst hos politikere med miljø øverst på valgprogrammet. Disse mektige pengene vil finne veien til Scanship og deres aksjonærer. Heldigvis er jeg en av dem. Et vekstselskap som også gir utbytte er ikke akkurat hverdagskost på børsen. Etterhvert vil flere oppdage dette og sende kursen oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
nima
19.06.2019 kl 22:26
8846
Ja helt enig med det du skrive, dette kan virkelig ta av når den nå kommer på hovedlisten på børsen, hittil har den ligget litt i skyggen. Det er nok mange som tar gevinst for tidlig, ved nye ordrer så er den fort mellom 20 og 30. Jeg for min del har bare et problem , har litt for lite aksjer selv om de er kjøpt til en lav pris.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Max Payne
19.06.2019 kl 22:42
8793
Helt enig. Her kan nye, store markeder åpne seg. Fint å være med på reisen. Får litt sånn Tomra suksess følelse over Scanship. Jeg sitter minst 5 år.
Max
Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Scanship er er fantastisk selskap med gode tall. Jeg var inne i det tidligere, men solgte meg ut på 13kr på forrige rally. Nå synes jeg aksjen begynner å bli dyr. Har dere regnet litt på hvor stor vekst scanship må ha de neste årene for å forsvare dagens kurs?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
19.06.2019 kl 23:19
8707
Helt enig med TS.
Personlig mener jeg at dette er et selskap man skal kjøpe og sitte med! Det gjør i hvert fall jeg.
Så tenker jeg på de fundamentale forhold rundt markedet - der man er HELT i starten på noe som verden nå innser at man BARE MÅ ha! Globalt! Så tenker jeg på resultathistorikken OG det faktum at for HVER leveranse medfølger det samtidig serviceoppdrag i ettertid.
Det er gode tanker, det.....og DETTE er før jeg begynner å tenke på den landbaserte biten med MAP som etter hver vil komme for fullt!
Det er mange strategier man kan benytter mtp aksjekjøp i ulike selskaper.
Noen snitter ned når det går dårlig - og med det risikerer å gå på en kjempesmell hvis det går "verre enn verst"! Ren RUIN!
Jeg snitter meg jevnlig LITT OPP når jeg ser signaler og mottar meldinger som tilsier at dette er fornuftig.
Eks; bruddet på motstanden v/14 var et slikt signal - dagens mld var et annet. Jeg reagerte momentant på 14,80 tallet.
Sitter med en grunnbeholdning jeg kjøpte for en tid tilbake (mange kr siden), og nå øker jeg jevnlig med ca 10%.
Med en slik strategi risikererer man ikke å gå til grunne (hvis ikke noe HELT ekstraordinært skulle skje), kun redusere gevinst i tilfelle en katastrofe....en katastrofe som allikevel ikke kommer! Ingen oljepris å ta hensyn til, ingen lakselus i det fjerne, ingen rater som svinger hit og dit - og i HVERT FALL ingen hydrogenbombe rundt "neste sving"! Her er det REN business (bokstavlig talt) hele veien - en business som stadig flere kommer løpende etter!
Hilsen Hammers.....som syntes dette var en utrolig fin dag for alle SSHIP'ere.......så "ship" o'hoi 🍸🍾.....sier nå jeg!
Personlig mener jeg at dette er et selskap man skal kjøpe og sitte med! Det gjør i hvert fall jeg.
Så tenker jeg på de fundamentale forhold rundt markedet - der man er HELT i starten på noe som verden nå innser at man BARE MÅ ha! Globalt! Så tenker jeg på resultathistorikken OG det faktum at for HVER leveranse medfølger det samtidig serviceoppdrag i ettertid.
Det er gode tanker, det.....og DETTE er før jeg begynner å tenke på den landbaserte biten med MAP som etter hver vil komme for fullt!
Det er mange strategier man kan benytter mtp aksjekjøp i ulike selskaper.
Noen snitter ned når det går dårlig - og med det risikerer å gå på en kjempesmell hvis det går "verre enn verst"! Ren RUIN!
Jeg snitter meg jevnlig LITT OPP når jeg ser signaler og mottar meldinger som tilsier at dette er fornuftig.
Eks; bruddet på motstanden v/14 var et slikt signal - dagens mld var et annet. Jeg reagerte momentant på 14,80 tallet.
Sitter med en grunnbeholdning jeg kjøpte for en tid tilbake (mange kr siden), og nå øker jeg jevnlig med ca 10%.
Med en slik strategi risikererer man ikke å gå til grunne (hvis ikke noe HELT ekstraordinært skulle skje), kun redusere gevinst i tilfelle en katastrofe....en katastrofe som allikevel ikke kommer! Ingen oljepris å ta hensyn til, ingen lakselus i det fjerne, ingen rater som svinger hit og dit - og i HVERT FALL ingen hydrogenbombe rundt "neste sving"! Her er det REN business (bokstavlig talt) hele veien - en business som stadig flere kommer løpende etter!
Hilsen Hammers.....som syntes dette var en utrolig fin dag for alle SSHIP'ere.......så "ship" o'hoi 🍸🍾.....sier nå jeg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Max Payne
19.06.2019 kl 23:38
8653
Helt enig i at det er en dårlig strategi å snitte ned generelt, men det er bedre å kjøpe på en dupp enn en topp, hvis man ønsker flere aksjer i et selskap - de fleste aksjer beveger seg i et bølgemønster. Ellers er det viktig å sitte long og ha tålmodighet og ikke selge ut for fort. Det er den største feilen vanlige folk gjør.
Max
Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Tradinator
20.06.2019 kl 09:13
8475
Mange vil være som oss.....Trangt i døra.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
alain
20.06.2019 kl 10:13
8381
Kursen er basert på forventninger om fremtidig inntjening. Realistisk kurs er ca kr.5.
Men mange har tjent godt på denne oppgangen. Fortsatt lykke til, men risikoen er høy..
Men mange har tjent godt på denne oppgangen. Fortsatt lykke til, men risikoen er høy..
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Tradinator
20.06.2019 kl 10:40
8323
Fremtidig inntjening? Fikk akkurat utbetalt utbytte, så pengene renner inn de. Dette selskapet får nok neppe være i fred, når internasjonale storaktører får opp øya. En innertier i det grønne skiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
20.06.2019 kl 12:27
8219
Offisielt er det MINIMAL interesse for aksjene i "filleselskapet" SSHIP (ref ordreboka).
Likevel snart en HALV MILL aksjer omsatt - der kjøperne konstant må opp i pris for å komme seg inn.
Joda - interessen ER STOR - i det skjulte! Svært stor.
Får bare håpe at det er langsiktige investorer som skjønner budskapet/caset - og ikke daytradere som driver på.
Hilsen Hammers
Likevel snart en HALV MILL aksjer omsatt - der kjøperne konstant må opp i pris for å komme seg inn.
Joda - interessen ER STOR - i det skjulte! Svært stor.
Får bare håpe at det er langsiktige investorer som skjønner budskapet/caset - og ikke daytradere som driver på.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
heimenstein
20.06.2019 kl 12:29
8209
Hvor finner jeg oversikt over ordreresevene som Scanship sitter med PT?
Ser ut som det akkurat var flere store jafs som ble slukt. Sitter i denne båten fremover. Tror med notering på OSE kan dette bli meget hyggelig fremover
Ser ut som det akkurat var flere store jafs som ble slukt. Sitter i denne båten fremover. Tror med notering på OSE kan dette bli meget hyggelig fremover
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
20.06.2019 kl 13:31
8108
Det er ingen selskaper som legger ut ordreboka.
Hovedtallet (størrelsen) presenteres - og store kontrakter offentliggjøres.
Hilsen Hammers
Hovedtallet (størrelsen) presenteres - og store kontrakter offentliggjøres.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Smart du gitt. Ordre reservene ligger på over 900 millioner. Hørt for mye på snalytikeren i Sparebank 1?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hva kan vi regne med som kronestørrelse på den siste ordren?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
20.06.2019 kl 14:29
8023
Det bør du spørre selskapet om - ikke aktører på forumet.
Uansett; Dette er en komplett pakke for håndtering av ALT avfall på STORE cruiseskip + energigjenvinning.
Et STORT maskineri - og neppe billig.......uten at jeg kjenner eksakt pris.
Denne greie oversikten viser litt av hva vi snakker om:
https://www.scanship.no/marine/marine-systems/
Hilsen Hammers
Uansett; Dette er en komplett pakke for håndtering av ALT avfall på STORE cruiseskip + energigjenvinning.
Et STORT maskineri - og neppe billig.......uten at jeg kjenner eksakt pris.
Denne greie oversikten viser litt av hva vi snakker om:
https://www.scanship.no/marine/marine-systems/
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Dette kan vel bare være pluss for SSHIP.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/06/Regjeringen-vil-halvere-utslippene-fra-skipsfart
https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/06/Regjeringen-vil-halvere-utslippene-fra-skipsfart
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
nutellut
20.06.2019 kl 15:09
7928
Det er bare uforpliktende prat men fint de prater;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
18 .12.2018
Scanship Holding ASA : New contract for two mega cruise newbuilds
We are very satisfied with the latest order intake, accumulating the total order backlog to a record high level of NOK 670 million.
Scanship Holding ASA, with its subsidiary Scanship AS, has entered into a contract with one of the major European shipyards for delivery of AWP (Advanced Wastewater Purification) systems to two mega cruise newbuilds. The contract also includes supplies to two optional vessels. The contract comes in addition to last week awards for total clean ship systems to five cruise newbuilds at two other yards.
07.12.2018
Scanship Holding ASA : New contracts grows order backlog to NOK 630 million
Scanship Holding ASA, with its subsidiary Scanship AS, has entered into new contracts for NOK 190 million at two shipyards increasing the total order backlog to NOK 630 million. This represents an increase of 34 % compared to same period last year.
"We are very satisfied with the latest order intake, accumulating the total order backlog to a record high level of NOK 670 million.
Som vi ser I meldingen 18.12. så er ordren på 190 millioner til 5 cruise ships. Dvs litt i underkant av 20 millioner pr skip.
Men, i meldingen 18.12. øker backlog bare fra 630 til 670 mill. Dvs en økning på bare 140 mill.
Hvor er det blitt av mankoen på 30 millioner?
Ordrestørrelsen 18.12. er ikke oppgitt men øker altså backlog bare til 670 millioner.
Det må antakelig bety at mye av ordremassen fra tidligere ordrer er levert og oppgjort mellom melding 07.12. og melding 18.12.
Det blir derved vanskelig å beregne snitt ordrestørrelse.
Mulig jeg er helt på jordet, men takknemlig om noen kan gi en forklaring.
Scanship Holding ASA : New contract for two mega cruise newbuilds
We are very satisfied with the latest order intake, accumulating the total order backlog to a record high level of NOK 670 million.
Scanship Holding ASA, with its subsidiary Scanship AS, has entered into a contract with one of the major European shipyards for delivery of AWP (Advanced Wastewater Purification) systems to two mega cruise newbuilds. The contract also includes supplies to two optional vessels. The contract comes in addition to last week awards for total clean ship systems to five cruise newbuilds at two other yards.
07.12.2018
Scanship Holding ASA : New contracts grows order backlog to NOK 630 million
Scanship Holding ASA, with its subsidiary Scanship AS, has entered into new contracts for NOK 190 million at two shipyards increasing the total order backlog to NOK 630 million. This represents an increase of 34 % compared to same period last year.
"We are very satisfied with the latest order intake, accumulating the total order backlog to a record high level of NOK 670 million.
Som vi ser I meldingen 18.12. så er ordren på 190 millioner til 5 cruise ships. Dvs litt i underkant av 20 millioner pr skip.
Men, i meldingen 18.12. øker backlog bare fra 630 til 670 mill. Dvs en økning på bare 140 mill.
Hvor er det blitt av mankoen på 30 millioner?
Ordrestørrelsen 18.12. er ikke oppgitt men øker altså backlog bare til 670 millioner.
Det må antakelig bety at mye av ordremassen fra tidligere ordrer er levert og oppgjort mellom melding 07.12. og melding 18.12.
Det blir derved vanskelig å beregne snitt ordrestørrelse.
Mulig jeg er helt på jordet, men takknemlig om noen kan gi en forklaring.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
20.06.2019 kl 19:31
7664
Det enkleste er vel å godta hva selskapet oppgir som ordre masse.
Det er tross alt er stort seriøst selskap, og da farer man uansett ikke med fiktive tall.
Det blir uansett bare spekulasjoner og vill gjetning å begynne å gruble på detaljer i en ordremasse ingen uansett kjenner til.
Hvis det "mangler" 30 mill kan det f.eks være kontrakter innen deres øvrige områder som er effektuert.
Hilsen Hammers.....som forholder seg til de oppgitte totalsummene.
Det er tross alt er stort seriøst selskap, og da farer man uansett ikke med fiktive tall.
Det blir uansett bare spekulasjoner og vill gjetning å begynne å gruble på detaljer i en ordremasse ingen uansett kjenner til.
Hvis det "mangler" 30 mill kan det f.eks være kontrakter innen deres øvrige områder som er effektuert.
Hilsen Hammers.....som forholder seg til de oppgitte totalsummene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
20.06.2019 kl 20:56
7538
Mulig det kan være at ved hver installasjon påløper
en vedlikeholdsavtale eller driftsavtale.
en vedlikeholdsavtale eller driftsavtale.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Max Payne
20.06.2019 kl 20:57
7535
HAMMERS: Kan du gjøre en kort teknisk analyse av denne her som minner litt om Scanship: Nederman Holding.
Max
Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Joko
20.06.2019 kl 21:33
7463
Tror denna aksjer bi å få en kraftig korreksjon når den kommer på hovedlista
Bynn å bli alt før dyr å det har skjedd på alt før kort tid
Selskape e verdt 1.5milliard, nestn 5 ganga meir en omsetting
Lover aldri bra
Men hva vet vel jeg
Bynn å bli alt før dyr å det har skjedd på alt før kort tid
Selskape e verdt 1.5milliard, nestn 5 ganga meir en omsetting
Lover aldri bra
Men hva vet vel jeg
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
20.06.2019 kl 21:39
7448
Er dette et opplegg som f.eks. kan brukes av bolig/hytteområder også ? Og blir det mye dyrere enn offentlig avfall og vann-håndtering?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
Jeg tviler ikke på selskapets troverdighet, og jeg har det beste inntrykk av ledelsen. Men jeg har lest mange prospekter på selskaper med «himmelhøyt» potensial og som likevel har gått til helvete.
Scanship er et selskap nettopp innen min interesse for investering i unge selskaper. Både fordi det fremstår med et inntrykk av en tilsynelatende ærlig og hardt arbeidende ledelse, samt at de kan vise til imponerende fremgang i salg og lønnsomhet, samt er i et marked hvor jeg ser et stort potensial.
Likevel ønsker jeg å være mest mulig oppdatert i selskaper jeg investerer i, og derfor finner jeg at ordrestørrelse har interesse. Beklager Hammers om det ikke passer deg.
Litt mer gravearbeid førte meg til årsberetningen for 2018 hvor jeg fant følgende:
In 2018, Scanship had a high project order intake amounting to MNOK 368. These orders are for systems to be installed on 12 cruise newbuilds, three cruise retrofits and five aquaculture facilities.
Altså totalt 18 prosjekter som gir et snitt pr prosjektleveranse på ca MNOK 20,5.
Jeg tviler ikke på selskapets troverdighet, og jeg har det beste inntrykk av ledelsen. Men jeg har lest mange prospekter på selskaper med «himmelhøyt» potensial og som likevel har gått til helvete.
Scanship er et selskap nettopp innen min interesse for investering i unge selskaper. Både fordi det fremstår med et inntrykk av en tilsynelatende ærlig og hardt arbeidende ledelse, samt at de kan vise til imponerende fremgang i salg og lønnsomhet, samt er i et marked hvor jeg ser et stort potensial.
Likevel ønsker jeg å være mest mulig oppdatert i selskaper jeg investerer i, og derfor finner jeg at ordrestørrelse har interesse. Beklager Hammers om det ikke passer deg.
Litt mer gravearbeid førte meg til årsberetningen for 2018 hvor jeg fant følgende:
In 2018, Scanship had a high project order intake amounting to MNOK 368. These orders are for systems to be installed on 12 cruise newbuilds, three cruise retrofits and five aquaculture facilities.
Altså totalt 18 prosjekter som gir et snitt pr prosjektleveranse på ca MNOK 20,5.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Og hvor mange cruiseskip, andre fartøy og oppdrettsanlegg finnes det i verden?
Det er fremtiden som er interessant. Ordreboka øker stadig i takt med miljøkravene.
Fra Scanship operational update Q1 2019:
"The cruise industry continues to grow as cruise liners place new orders at European yards.
The total industry orderbook to date is 125 cruise ships to be delivered until 2027"
"Scanship has firm orders on 36 newbuilds, additional options for 9 vessels and sister vessels, and is
currently tendering for a further 30 newbuilds."
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/05/SSHIP-Operational-update-1Q-2019.pdf
Har en mistanke om at vi sitter på en vinner her. Å kalle det en boble tror jeg blir skivebom. Teknologien behersker de godt og markedet og miljøet er overmodent for produktene deres.
Det er fremtiden som er interessant. Ordreboka øker stadig i takt med miljøkravene.
Fra Scanship operational update Q1 2019:
"The cruise industry continues to grow as cruise liners place new orders at European yards.
The total industry orderbook to date is 125 cruise ships to be delivered until 2027"
"Scanship has firm orders on 36 newbuilds, additional options for 9 vessels and sister vessels, and is
currently tendering for a further 30 newbuilds."
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/05/SSHIP-Operational-update-1Q-2019.pdf
Har en mistanke om at vi sitter på en vinner her. Å kalle det en boble tror jeg blir skivebom. Teknologien behersker de godt og markedet og miljøet er overmodent for produktene deres.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Du kan selvsagt få rett. Det interessante er, som Hammers påpeker, antall frie aksjer. Dynamikken blir noe annerledes. Kampen om aksjene blir hardere. Ikke utenkelig at noen på topp 20 vil ta gevinst og exit. Men de aksjene tipper jeg bytter hender utenom åpningstid. Uansett er markedet så vidt på vei ut av startgropa. Tror ikke det blir noe exit fra topp 20 ennå. Aktiv trading og taktikkeri for å riste ut aksjer vil vi nok se i større grad når overføringa til hovedlista er fullført.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Tradinator
21.06.2019 kl 09:51
7050
Bærekraftig produksjon og null utslipp er ingen boble, det blir mer og mer et krav fra forbrukere og myndigheter. Vi sitter med en bløtekake av en aksje som besitter velprøvd teknologi, for rensing av noen av de største synderne til havs. Nå kommer de også for fullt med løsninger innen oppdrett og kommunale prosjekter. Dette blir gull.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
21.06.2019 kl 10:22
6980
Her er det bare å holde seg hard! Blir en langsiktig vinner! Er ikke ofte man kommer over slik gull som dette! (menneskene, markedet, inntjeningen.....)
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Tradinator
21.06.2019 kl 11:16
6879
Surt at man ikke var våken nok til å øke på dagens dipp. Full speed oppover igjen nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
21.06.2019 kl 11:27
6852
SSHIP: OSLO BØRS - SSHIP - OVERFØRES TIL OSLO BØRS /TO BE TRANSFERRED TO OSLO BØRS 24.06.2019
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
heimenstein
21.06.2019 kl 12:36
6745
Det gikk fort. Får vi ekstra oppmerksomhet på denne gjennom sommeren?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Tradinator
21.06.2019 kl 12:37
6742
Vakkert. Da skal nok denne videre opp, når flere får øynene opp for denne unike muligheten.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Dette er vel kjøp og salg som forventet etter 2 bra dager med kraftig oppgang. Slutter den på disse nivåer (16,8) i dag , så er vel det mega Bull på mandag 😎
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Om man tviler på prisingen i dag, som jeg vil påstå er ganske edruelig, kan man dra en parallell til NEL.
Det landbaserte pyrolyseanlegget til Scanship kan bli like avgjørende for Scanship , som NEL sin kontrakt med Nikola Motorer er det for NEL. (Sett bort fra at Scanship tjener penger og går i plus;) ) Nikola Motor avtalen er ikke tallfestet noe sted, annet at den kan bli på mange milliarder, derfor er den heller ikke med i backloggen deres. Men det er blant annet denne avtalen NEL er priset på. Backloggen til Nel er ca 600 millioner NOK hvis jeg ikke husker feil. Men selskapet har likevel vært priset til hinsidige 10-11 milliarder. Og taper penger så det svir. Ja, de er vekstselskap osv, men det er også SSHIP (dette er ikke baising, bare drar en parallell). Gjerne urettferdig å sammenligne med NEL som har fått såpass mye juling i det siste, men det viser hvor voldsomt noe kan være priset bare på forventning. Og vi så hvordan det hele tok av etter de kom på hovedlisten. Og vi ble vitner til den voldsomme nedturen når forventningene til fremtiden ble mer lunkne etter ulykken.
Om Scanship lykkes med det landbaserte pyrolyseanlegget vil markedet være nærmest uendelig. ALLE over hele verden produserer søppel og utslipp. Og kravene til dette skjerpes stadig.
Poenget her er at den dagen Scanship melder gjennombrudd i det landbaserte prosjektet og vellykket drift av pyrolyseanlegg i storskala, åpner det seg en ny verden av muligheter. Og da vil det ikke være én kunde ala Nikola Motor å lene seg på. Det vil bli hundrevis av mindre små og store bein å stå på. Vi vil se en backlog som formelig eksploderer. Og en langt mer reel verdsettelse.
Scanship sin backlog er på 700 millioner NOK og selskapet er priset til ca 1,5 milliarder. Vil påstå dette er ganske konservativt om man ser på mulighetene med landbaserte anlegg. Skal man investere i grønne aksjer er jeg ikke i noen som helst tvil om at SSHIP-tickeren bør befinne seg i beholdningen din. Med god overvekt!
Blir spennende å se hva analytikerne tenker utover året når ting materialiserer seg. Bortsett fra hva "vår venn" i SB1 markets tenker, som har brukt opp troverdigheten sin for en stund...
Det landbaserte pyrolyseanlegget til Scanship kan bli like avgjørende for Scanship , som NEL sin kontrakt med Nikola Motorer er det for NEL. (Sett bort fra at Scanship tjener penger og går i plus;) ) Nikola Motor avtalen er ikke tallfestet noe sted, annet at den kan bli på mange milliarder, derfor er den heller ikke med i backloggen deres. Men det er blant annet denne avtalen NEL er priset på. Backloggen til Nel er ca 600 millioner NOK hvis jeg ikke husker feil. Men selskapet har likevel vært priset til hinsidige 10-11 milliarder. Og taper penger så det svir. Ja, de er vekstselskap osv, men det er også SSHIP (dette er ikke baising, bare drar en parallell). Gjerne urettferdig å sammenligne med NEL som har fått såpass mye juling i det siste, men det viser hvor voldsomt noe kan være priset bare på forventning. Og vi så hvordan det hele tok av etter de kom på hovedlisten. Og vi ble vitner til den voldsomme nedturen når forventningene til fremtiden ble mer lunkne etter ulykken.
Om Scanship lykkes med det landbaserte pyrolyseanlegget vil markedet være nærmest uendelig. ALLE over hele verden produserer søppel og utslipp. Og kravene til dette skjerpes stadig.
Poenget her er at den dagen Scanship melder gjennombrudd i det landbaserte prosjektet og vellykket drift av pyrolyseanlegg i storskala, åpner det seg en ny verden av muligheter. Og da vil det ikke være én kunde ala Nikola Motor å lene seg på. Det vil bli hundrevis av mindre små og store bein å stå på. Vi vil se en backlog som formelig eksploderer. Og en langt mer reel verdsettelse.
Scanship sin backlog er på 700 millioner NOK og selskapet er priset til ca 1,5 milliarder. Vil påstå dette er ganske konservativt om man ser på mulighetene med landbaserte anlegg. Skal man investere i grønne aksjer er jeg ikke i noen som helst tvil om at SSHIP-tickeren bør befinne seg i beholdningen din. Med god overvekt!
Blir spennende å se hva analytikerne tenker utover året når ting materialiserer seg. Bortsett fra hva "vår venn" i SB1 markets tenker, som har brukt opp troverdigheten sin for en stund...
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Joko
22.06.2019 kl 11:16
6434
Analytiker Thomas Myrholt i SpareBank 1 Markets tror nå festen er over.
I en ny analyse skriver han at selskapet er overvurdert, og kliner til med et kursmål på 8,50 kroner. Det betyr at han frykter at aksjen kan falle ytterligere 23,42 prosent fra dagens nivå.
- I denne analysen har vi skrudd til så mye vi klarer på estimater for de ulike områdene Scanship opererer i og allikevel klarer vi kun å forsvare en kurs på 8,50 kroner, sier Myrholt til Hegnar.no.
Han kan ikke se hvordan selskapet skal klare å levere på forventningene priset inn i aksjen, og frykter at sentimentet fort kan snu. Det gir en betydelig nedsiderisiko.
Myrholt innrømmer at han liker selskapet godt, og han har et inntrykk av at de leverer gode produkter. Likevel greier han ikke å «regne hjem» en aksjekurs som forsvarer dagens prising.
Økningen på 600 millioner i marketcap må også sees i sammenheng med hva selskapet har investert i deres pyrolyse-prosess. Aksjonærene betaler nå 17 ganger det Scanship har kjøpt for 35 millioner, slår analytikeren fast.
- Det skal også sies at det har vært stor pågang av retailkunder, antall aksjonærer har økt fra 650 til 1.500 de siste månedene, mens «proffene» selger, avslutter Myrholt.
Folk har vell glemt det som vart sakt her.
Men Veldig rart at sparebank markets kommer med en
Nesten totalslakt, samtidlig som di har avtale med di om 'market making'
I en ny analyse skriver han at selskapet er overvurdert, og kliner til med et kursmål på 8,50 kroner. Det betyr at han frykter at aksjen kan falle ytterligere 23,42 prosent fra dagens nivå.
- I denne analysen har vi skrudd til så mye vi klarer på estimater for de ulike områdene Scanship opererer i og allikevel klarer vi kun å forsvare en kurs på 8,50 kroner, sier Myrholt til Hegnar.no.
Han kan ikke se hvordan selskapet skal klare å levere på forventningene priset inn i aksjen, og frykter at sentimentet fort kan snu. Det gir en betydelig nedsiderisiko.
Myrholt innrømmer at han liker selskapet godt, og han har et inntrykk av at de leverer gode produkter. Likevel greier han ikke å «regne hjem» en aksjekurs som forsvarer dagens prising.
Økningen på 600 millioner i marketcap må også sees i sammenheng med hva selskapet har investert i deres pyrolyse-prosess. Aksjonærene betaler nå 17 ganger det Scanship har kjøpt for 35 millioner, slår analytikeren fast.
- Det skal også sies at det har vært stor pågang av retailkunder, antall aksjonærer har økt fra 650 til 1.500 de siste månedene, mens «proffene» selger, avslutter Myrholt.
Folk har vell glemt det som vart sakt her.
Men Veldig rart at sparebank markets kommer med en
Nesten totalslakt, samtidlig som di har avtale med di om 'market making'
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Dobbeltkommunikasjon kalles det.
Lurer på hvem "proffene" er...
Nå har aksjen steget 40 prosent siden den gang. Analysen er gjort til skamme. Myrholt har ikke svart Hegnar etter dette. Det sier kanskje sitt.
Lurer på hvem "proffene" er...
Nå har aksjen steget 40 prosent siden den gang. Analysen er gjort til skamme. Myrholt har ikke svart Hegnar etter dette. Det sier kanskje sitt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Hammers
26.06.2019 kl 11:00
6072
Så var det en NY kontrakt. Denne gang med et kinesisk verft. Renseutstyr for inntil 6 nye skip.
Jeg sier som Aasmund Olavsson Vinje i "Ved Rondane": Det strøymer paa meg, so eg knapt kan anda.
Hilsen Hammers
Jeg sier som Aasmund Olavsson Vinje i "Ved Rondane": Det strøymer paa meg, so eg knapt kan anda.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Scanship Holding ASA : Scanship awarded contract at Chinese shipyard for a leading global cruiseship owner
Scanship Holding ASA has through its subsidiary Scanship AS, been awarded a contract with a Chinese shipyard to deliver its advanced wastewater purification system for a medium sized cruise ship that will enter service in 2021. The shipowner has currently the intention to build up to 6 vessels in this new Chinese built series, whereas 2 vessels are firm, and 4 vessels are options. The Scanship wastewater purification system will process all wastewater including sewage, accomodation grey and galley water to meet the industry's highest environmental regulations worldwide, and particularly the new regulations now being enforced in the Baltic Sea IMO MARPOL MEPC 227(64) included special area with nutrient removal.
For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO
Scanship Holding ASA
Tel: +47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@scanship.no
Scanship Holding ASA has through its subsidiary Scanship AS, been awarded a contract with a Chinese shipyard to deliver its advanced wastewater purification system for a medium sized cruise ship that will enter service in 2021. The shipowner has currently the intention to build up to 6 vessels in this new Chinese built series, whereas 2 vessels are firm, and 4 vessels are options. The Scanship wastewater purification system will process all wastewater including sewage, accomodation grey and galley water to meet the industry's highest environmental regulations worldwide, and particularly the new regulations now being enforced in the Baltic Sea IMO MARPOL MEPC 227(64) included special area with nutrient removal.
For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO
Scanship Holding ASA
Tel: +47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@scanship.no
Redigert 20.01.2021 kl 19:05
Du må logge inn for å svare
Tradinator
26.06.2019 kl 11:27
6829
Kina ja..... De mener alvor innen miljø. Resten av verden dilter etter, og ordrene vil renne inn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:05
Du må logge inn for å svare
bålfreak
26.06.2019 kl 13:07
6743
Jepp, her kommer det enda mer midt oppi litt gevinstsikring. Når de med litt høydeskrekk har lettet seg noe, vil kursen bevege seg nordover igjen. Selskapet vil i løpet av annet kvartal også bekjentgjøre utbytte for andre halvår slik de har lovet. Landbasert pyrolyse vil virkelig sette fart i aksjen når tiden er inne. Frem til da vil ordrene fortsette å komme fra ulike hold. Scanship konsoliderer nå på nivåer godt over 15 kr og vil når tida er moden starte ferden mot 20 kroningen i første omgang. Hva kan Scanship være verdt om f.eks 3 år.........., det kan virkelig bli en hyggelig utvikling for oss aksjonærer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:05
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »