Totaltro: Mentor innafor Blitz-ringen krever DU uttafor betale

Slettet bruker
EKTEM 19.06.2019 kl 23:59 1360

Det fins knapt grenser for hva andre enn Blitztor men DU skal betale, når kravene kommer fra Mentaltor, asketen som krever mer av deg men får maten brakt til hjørnet og alt annet som trengs blir kjørt inn + afghanere blir fløyet inn uten klimakvote.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 07:21 965

Mentor er i stor grad et nettroll. Ingen oppegående mennesker er så jævlig begeistret for pengestjelingsprosjektet bompenger. Det er jo lysende åpenbart. Ingen med empati støtter i fullt alvor bompenger, det er jo bare BEGRENSING AV BEVEGELSESFRIHETEN TIL FATTIGE OG MIDDELSINNTEKTFAMILIER. Fatter ikke at det diskuteres en gang.

Nå: forurense mest mulig til bommene fjernes.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 07:45 958

Bomringen kommer til å bli elsket etter hvert. Jeg sendte den en varm tanke når jeg fikk sitte med på en helt splitter ny fin rød elbuss her forrige dagen. Stor, trygg og helt tyst gled den elegant gjennom sentrumsgatene og jeg så mine medmennesker på bussen hadde store smil om munnen. Nå er det blitt mulig for ruter å kjøpe slike fantastiske busser fordi bilistene sponser dem og vi som bruker dem betaler ikke noe mer. Bomringen er helt vidunderlig fantastisk superduperbra!
Slettet bruker
20.06.2019 kl 07:49 958

Nei. Bomringene er usosiale og bygger på psykopatiske prinsipp. Ingen tvil om det. Støtter du bompenger er du per definisjon psykopat.

Jo. De nye elbussene koster penger for de reisende. Prisene til Ruter og co går jevnt oppover. Mye dyrere enn det burde være. Og fylkeskommunene burde ta regningen med hjelp fra staten.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 07:54 956

Neida, BB. Det er ikke noe dyrere i bomringen enn i dagligvarene. Uansett inntekt betaler man det samme. Bensin og diesel likeså. Bompenger er genialt. Tilbud og etterspørsel der bruk av vei nå prises i tid og sted.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 07:58 956

Mentor har solgt bilen og har derfor blitt glad i bompenger. Det er typisk norsk å finne glede/trøst i de offentlige reguleringene/straffene som ikke rammer en selv. Det er nok også en slags selvoppholdelsesdrift å kunne gosse seg litt over alt det som rammer naboen og ikke en selv. Da blir det litt lettere å akseptere alt det som rammer en selv.

Som Hegnar klarer jeg også se det positive i å få priset fattigfolka vekk fra veiene. Fra et rent samfunnsøkonomisk perspektiv skulle de jo aldri hatt tilgang til veiene i utgangspunktet. Bare tull at offentlig ansatte, pensjonister, og navere skal surre rundt på veiene og lage kø slik at verdiskaperne som bærer velferdsstaten på sine skuldre frustreres og forsinkes når de prøver å skape inntekter til velferdsstaten og dermed å fø på fattigfolka.

Selv om vi har litt forskjellig utgangspunkt så klarer vi altså å komme frem til et slags kompromiss her, de grønne kommunistene, Hegnar, Mentor, og jeg.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:06 1013

Nei.

Bompenger er noe helt annet enn dagligvarer og annet med fast pris. Man betaler IKKE det samme, fordi de med høyest inntekt får bombrikken dekket av bedriften eller har allerede en Tesla. Så gratis for de altså. De med lavest inntekt må betale selv.

Bompenger er nå så dyrt for folk at det begrenser bevegelsesfriheten til de som ikke får faenskapet dekket av jobben eller har råd til el-bil.

Slik er fakta. Er man uenig i dette så har man ikke lov til å uttale seg lengre, fordi man tar ekstremt feil.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:09 1012

Så dagligvarer er ikke det samme som bompenger. Det er ingen bedrifter som kommer inn i butikken og betaler dagligvarene for en rik kunde, slik som de gjør med bompengeregningen deres.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:11 1011

Offentlig sektor er på vei til å bli digitalisert, det samme er Nav, og helsevesenet. Selv dagligvarer kan nå handles på nett. Skype kan brukes fremfor fysisk kontakt. Det er mulig å ta både buss og tog i nødstilfeller.

Det er altså ingen logisk grunn til at fattigfolk skal lage kø på veiene. De bør heller sponses med en iPad.



Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:21 1006

En moden persepsjon i sosiologiske studier der fra 777 som også har forstått bompengenes veldig positive sider. Der har i all for lang tid vært fokusert på de negative. Et Oslo uten bomstasjoner er ikke det Oslo vi vil ha og kjenner som vår by. Siden 1990 har vi blitt familiære med den ytre bomringen og hadde den blitt borte hadde byen manglet en viktig identitet. Det er nemlig inngangsbilletten til den flotte byen og som på alle flotte steder er det vanlig å betale for entreen. Nå med den nye indre bomringen så må man betale litt for de indre herlighetene i Oslo. Vi kan kalle dette byens indrefilet. Tenk bare på herligheter som Slottet, Frognerparken, Stortinget, Rådhuset, Akershus festning og mange fl. Turister kommer helt fra Japan bare for å beskue disse severdighetene og betaler langt mer enn skillemynt for å gjøre det. Noen ide om hva en tur fra Japan koster? Vi snakker tusenlapper og da er indre bomtakstene råbillige. Jeg kjenner mennesker som bare har sust rundt i bil i sentrum uten å ha tatt seg tid til å se godt på disse underverkene Oslo kan by på. Bare å parkere bilen og rusle rundt i Frognerparken og få helt andre verdier i livet enn å være mot bompenger.

Det er der det må starte skal vi alle vinne slik at luften blir enda renere, køene blir nesten borte og gatene nå bli gågater og rom der det menneskelige kan utspille seg og livet igjen vil leke slik det gjorde når vi var små og ikke hadde bil. Var ikke det din lykkeligste tid på jorden? Det tror jeg og bilen har også isolert oss fra andre mennesker. 50% av de om bor i Oslo bor helt mutters alene. Det er trist. Mennesket bør ikke være alene. Det har ikke godt av det. Så gå en tur ut uten bil og se hva som skjer. Du kan til og med bli glad;-)
Redigert 20.06.2019 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:27 1002

Jo, det er mange logiske grunnet til at fattige og normalinntektsfamilier skal bruke veiene både direkte og indirekte som de har betalt for ørten tusen ganger via skatt, veiavgift og alt annet de ikke lurer seg unna.

Det er blant annet:

• Hver gang de kjøper eller konsumerer noe som helst (ALT er fraktet på vei i mer eller mindre grad, så dette gjelder også budbilen som leverer varer til dem hvis de handler det med den sponsede iPaden. Og bomprisen må konsumenten betale i form av økt pris på levering...)
• Når de skal levere unger der det ikke er kollektiv eller kollektiv er ineffektivt.
• Når de skal på jobb.
• Når de skal alle slags ærend når det ikke går kollektiv.
• Egentlig absolutt alt annet når jeg tenker meg om.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:30 997

Nei, Mentor.

Bompenger har ingen positive sider. Det er psykopatisk å begrense bevegelsesfriheten til folk. Sette opp pengestjelingsmaskiner på veier. Da kan rike folk komme seg dit raskere, selv om de ikke betaler tollen selv. Mens de fattige må gå eller være hjemme.

Skjønner du ikke det?
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:34 995

Nå:

Kjøre dieselbil overalt, med juksebrikke slik at regningen tilfaller Mentor som selvfølgelig gladelig betaler.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:40 991

Det er gutta på toppen som skaper alle verdiene, uten oss hadde det ikke vært noe gølv å jobbe på i det hele tatt.

Det er oss som bærer velferdsstaten på våre skuldre. Uten oss hadde alle de tiltaksløse/håpløse i offentlig sektor/trygd/tiltak sultet i hjel.

La oss derfor slippe å stå i kø på veiene når vi prøver å rekke neste møte, slik at vi får skapt verdier og inntekter til velferdsstaten, og dermed igjen får servert mat på bordet i alle de svakerestilte norske hjem.

Som nevnt ovenfor er snart hele samfunnet digitalisert. Det er altså ingen grunn til at svakerestilte absolutt må ut i gatene på dagtid. De kan ordne alt på nettbrett.

Bompengene er bare første skritt på veien mot et mer samfunnsøkonomisk forsvarlig samfunn. Jeg foreslår portforbud på dagtid for alle de som sitter på nyte-sida ved omfordelingsbordet. Offentlig ansatte kan like gjerne surre med sitt på natta. Det er ingen logisk grunn til at de absolutt skal sysselsettes på dagtid og dermed være til hinder for verdiskapningen og velferdsstaten.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:42 989

Jeg forstår meg ikke på mennesker som har bil og sier de er fattige. Skal de bli mindre fattige må de gjøre noen grep. De kan flytte mer sentralt og selge bilen slik at de raskt blir rikere og får lavere kostnader. Det koster lite å låne i dag og selger man bilen kan man lett låne 2 mill. mer bare på det. Boligprisene i Oslo sentrum har steget og stiger fortsatt voldsomt. Min leil. har gått 11X siden kjøp.

Jeg har ikke bil og jeg er blitt rik på det og flaks i aksjer gjennom lang tid og eiendom og noe arv der jeg arvet mye 2 ganger. Likevel lever jeg som en munk. Skal gi bort alle pengene når jeg blir gammel til gode formål. Det kan godt bli til miljøvern og medisin.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:56 988

Det stemmer ikke 777.

Du skaper ingen verdier. Da hadde du ikke uttalt deg så tilbakestående og kunnskapsløst. Men jeg er rimelig sikker på at du bare spøker, så du skal få slippe unna med den :)

Nå: kjøre dieselbil og forurense overalt.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 08:57 988

Nei, Mentor. Det stemmer ikke.

Det er mye dyrere å bo sentralt enn å kjøre bil utenfor storbyene.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 09:08 984

Boligen sentralt blir en voldsom skattefri gevinst ( minus forsikring/eiendomskatten) , mens bruk og eie av bil blir rent forbruk. Noe av din disponible inntekt vil forsvinne ut i luften og du gjør dette igjen og igjen. Ditt resultat vil bli mye dårligere enn mitt som bor sentralt uten bil. Jeg sparer 200 kr. hver dag 365 dager i året ved å ikke bruke eller eie bil.. De pengene kan jeg disponere helt fritt. Det er over 70k pr.år og selv om det ikke er så mye er det 700k på 10 år osv. Har du en dyr bil så kan det være verditapet på 10 år. Tjener vi det samme er du mye fattigere enn meg som da har disponert pengene bedre. Folk blir ikke rike med en gang. I aksjer hvis du tror det vil du bli fattig. På 10 år kan du imidlertid bli rik om du er dyktig.
Redigert 20.06.2019 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 09:41 974

Nei. Det stemmer ikke, Mentor.

Bompenger er ekstremt forferdelig og alle som støtter det lider av mindreverdighetskompleks og ønsker å STRAFFE andre.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:15 964

Bompenger i byen Oslo er for å få menneskene til å endre atferd og samtidig bygge ut et kollektivt tilbud når flere går over til kollektivt i sentrum og omegn. La oss si Oslo får 1 mill. innbyggere om 10 år (ikke utenkelig) og befolkningen rundt Oslo også øker så kan ikke alle disse nye menneskene kjøre i og gjennom byen i egen bil til rushtidene. Det er derfor kollektivt nå rustes opp betydelig og til det trengs penger. Blanke gode kroner fra bilister som hver dag melkes litt om og om igjen. Jeg sitter ofte på de røde fine bussene til ruter og tenker på det. Så tenker jeg de har et valg de med bil om et bedre liv uten bil eller et evig liv i sutring over bompenger og andre melkemetoder offentlige mennesker kan finne på mot de som fortsatt har bil. Bilen gir frihet sier de med bil. Selv har jeg aldri vært så fri som jeg er nå uten bil. Jeg har dekonstruert bilismen inne i hodet mitt. Free at last;-)
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:47 957

Nei. Det stemmer ikke, Mentor.

Man er absolutt ikke fri uten bil i 98% av landet som ikke har tilstrekkelig kollektivdekning. Alle bor ikke i Oslo sentrum. Og takk skaperen for det. For en kjip plass å være.

Nå: bo alle andre steder enn urbant, eie og bruke bil og føle på enorm frihetsfølelse der jeg beveger meg fritt på blant annet hele vestlandet. I stedet for de skarve 400 km2 i Oslogryta.
Redigert 20.06.2019 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:53 953

Siste innlegg belyser BB sitt store dilemma. Han ser bompenger i en liten målestokk og i meg, meg, meg formen. Bompenger handler ikke om BB. I Oslo handler det om summen og det er en by som vokser i manntall og ikke gjør det i gateareal. Løsningene til byplanleggerne blir derfor å transportere mennesker mer effektivt. Bilen er jo egentlig effektiv, men ikke når det blir så forferdelig mange biler sammen på et begrenset sted. Da er det mer effektivt med apostlenes hester eller trådsykkel. Det er laget gode sykkelveier for de røffe. Jeg er ikke blant dem, men jeg liker kollektivt. Går av bussen og trenger ikke parkere noe sted. En fantastisk følelse for folk i farten. Kollektivt er løsningen for Oslo. Elbiler hjelper mot utslipp, men ikke rushtrafikk som selv kollektivt kan hindres av.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 10:58 952

Oslos boligpriser har faktisk steget lenge, men de siste årene har de gått bananas. Svært mange vil kjøpe i Oslo sentrum enten for å leie bort eller bo. Markedet forteller alt. Prisene er høyest i landet i Oslo sentrum fordi der vil alle bo eller eie. Garasjeplasspriser likeså. I mitt boligsameie starter prisene på 650k og oppover. Det er prisen på en middels ny familiebil....

Det som virkelig gir frihet er å eie 100 mill eller mer i cash. Prøv det eller for alltid bli ufri.
Fjordgubben
20.06.2019 kl 11:05 952

At mentor gleder seg over at andre betaler for at han skal sitte der i en rød buss er sikkert, han sier jo dette rett ut.

Det er det som er problemet med kommunister, problemene begynner når de går tomme for andres penger.

At Oslo etterhvert vil gå tom for andres penger er like sikkert som at det finnes en smertegrense for hvor mye bompenger man kan ta, at denne grensen er overskredet i Oslo er et faktum.

Håper at mentor ikke får for mange problemer med at håndverkere og andre etterhvert nekter å kjøre i Oslo, ikke bare pga de vanvittige bompengene men også fordi det er fjernet så mange parkeringsplasser.

Ikke enkelt å jobbe som håndverker under slike forhold.

Mentor og andre snyltere som ikke trenger å kjøre på kryss og tvers i byene for å levere i barnehage og skole, og senere kjøre på jobb og så måtte gjøre dette ca 10 ganger pr uke pluss minus snylter jo på disse som ikke har noe valg men MÅ kjøre bil for å klare å rekke alt.

En reise med kollektivtransport fra A til B kan i mange tilfeller ta omtrent like lang tid som med bil, problemet er jo at de aller fleste som bruker bil IKKE skal fra A til B, da har du et problem.
Redigert 20.06.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 11:17 945

For mange er det blitt litt billigere med bompenger i Oslo. 180k kjører ut og inn av byen hver dag. De tjener meget gode penger i Oslo. De kunne ikke ha greid seg uten byen, men har misforstått. Med bolig i byen hadde de sluppet den dumme bilen, reisetiden og spart pengene, vært mye rikere (bolig bananas) Bompengene er peanøtter. Lommerusk. Vi som bor i sentrum har råd til håndverkere og boligsameiet mitt har gjesteparkering midt i sentrum og vi eier jo grunnen selv så de plassene får lov til å være der. Mennesker som bor i rurale strøk har knapt en stabil eller kjapp internettlinje. Slik kan man ikke bo. Slik vil heller ikke unge mennesker bo. De flytter selvfølgelig til byene og blir der. Det er mest naturlig å flytte til Oslo da byen har de beste livsvilkårene nå som bystyret jobber for menneskene og ikke for bilene slik som FRP gjorde
ladaen7,30
20.06.2019 kl 11:23 944

Løper er vel kjøpt for Oslo, ikke skal det bygges inn høyden og ikke skal det bygges inn bredden, samtidig som at tidligere planlegging av hvor fremtidige veier skal gå og hvor folk skal bo var ikkeeksisterende.
Nå økes innbyggertallet og problemene melder seg for alvor og innbyggerne må betale for elendigheten.
Den raskeste og enkleste måten å hindre trafikkaoset på må være å flytte arbeidsplasser ut av Oslo, rett og slett få mindre folk til å pendle inn til oslogryta, slik det skjedde i Trondheim for lenge siden. Der er det knapt noen rushtrafikk å snakke om etter størrelsen på byen.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 11:36 936

Enig i tidligere planlegging. Det burde vært bygget mye høyere. Så burde man tatt de teite kolonihagene og bygget studentby på hele Sogn Hagekoloni med 30 etasje blokker der. Resten av kolonihagene rene boligblokker for vanlige. Solvang ovenfor Sogn er jo ikke liten. Perfekt for terrasseblokker. Hele Grünerløkken skulle vært revet og skyskrapere overalt der.

Du ser den samme mongoloide infrastrukturen over alt i Norge. Folk bor spredt med enormt behov for transport. Unødvendig og dyrt. Bønder har styrt altfor lenge. Urbane mennesker må til.
Redigert 20.06.2019 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
20.06.2019 kl 11:39 937

Herregud mentor, selv du er vel ikke så korka i hodet at du tror og mener at alle som har noe i Oslo å gjøre bør flytte og kjøpe bolig i sentrum??

Dersom du virkelig mener det er du mye dummere enn jeg trodde.

Dersom «din drøm» går i oppfyllelse og 1 million mennesker skal bo i Oslo sentrum håper jeg for din egen skyld at du dauer før det skjer.


Herregud mann du er jo syk.
Redigert 20.06.2019 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
20.06.2019 kl 12:01 927

Bygge blokker på kolonihagene......

Det er jo akkurat slik tankegang politikerne har, bygge igjen parker, grøntområder og dyrkbar mark slik at hele byen blir en betongblokk uten rekreasjonsområder der folk kan ta av seg skoene og nyte sola etterhvert.
Idiotpolitikk spør du meg.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 12:01 926

Tar du Ullevål sykehus, Sogn Hagekoloni og Solvang Hagekoloni og bygger høyt kan du få plass til 50-60k nye mennesker på god Oslo vest og ha trikk opp og ned der i Sognsveien hele tiden så ingen trenger å ha en eneste dum bil.
Fjordgubben
20.06.2019 kl 12:08 925

Selv ikke de mest hardbarka sovjetkommunister hadde slike meninger mentor, gratulerer.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 12:10 923

Kolonihagene ligger brakk minst halve året. Enorm sløsing med plass for å holde på noen gale ideer om bonderomantikk.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 12:18 921

Nei, Mentor.

Ingenting av det du skriver stemmer. Nesten alle i Norge er imot bompenger heldigvis, utenom sinnssyke Høyre- MDG- og SV-folk i Oslo selvfølgelig. Herre for en tilbakestående by. Ikke rart Oslo blir forbigått av småbyer som Sandnes i fullført høyere utdanning per innbygger.

Bompenger er ekstremt ondskapsfullt og alle som støtter det er psykopater. Slik er det bare.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 12:26 915

Du glemte AP, V, KRF og deler av ledelsen i FRP som er for bompengene. Siden de fleste menneskene i Norge stemmer på disse partiene er de for bompenger de også. Det er bare fattigfolk og trygdede som sutrer over det lommerusket og ikke kan de regne heller. Bompengene er lavere for mange i Oslo nå enn før omleggingen til betaling også i en indre ring. Inkompetente typer som Carl. I. Hagen klarer ikke å overbevise seg selv og måtte gjøre retrett.
Fjordgubben
20.06.2019 kl 12:30 916

Er det en menneskerett å være psykopat mentor?

I så fall er du heldig.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 12:31 913

Så du dømmer en hel sosioøkonomisk gruppe som ett? De kan ikke regne? Ingen av de? Virker som du har noe imot fattigfolk. Du er vel ikke slik? Du er vel ikke nyrasist..?

Nei, Mentor. Det er flertall mot bompenger. Og det er selvsagt ikke bare «fattigfolk og trygdede» som «sutrer» over bompenger. Enhver person med et snev av empati for sine medmennesker er jo selvfølgelig imot bompenger, det skjønner du vel... Slutt å hat folk med bil. Det er jo helt latterlig, vi er jo grunnsteinen i økonomien.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 12:40 909

Du forstår ikke økonomi. Grunnstenen i moderne økonomi er snart finansøkonomi og ikke realøkonomi. Nesten 50% av Norges økonomi er finansøkonomi og den synes ikke for de fleste. Den er nemlig lånene og rentene og er så stor at om alt skulle innbetales øyeblikkelig ville alle bli bankerott. Snakke om noen skarve bompenger. Billigste takst er 4 kr. i sentrum med elbil (man får ikke kjøpt noe for 4 kr i dag), 17 kr. med fossilbil (billig kneippbrød).

Idioter med bil synes de betaler altfor mye og derfor blir det aldeles for mye med bompenger, men de pengene er faktisk det beste tiltaket Oslo har hatt siden 1990. Bare de nå blir jekket opp så menneskene får virkelig grunn til å syte og klage. Da skal jeg virkelig kose meg på bussen med årskortet mitt (625 kr. pr. mnd.)
Fjordgubben
20.06.2019 kl 12:47 905

Som psykopatkommunister flest; totalt uten bakkekontakt.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 13:02 897

Bompenger er lån og renter som har finansiert innkjøp av kollektive systemer og også veier og veisystemer fordi de allerede er finansiert. Renter og renters rente utgjør en stor andel av bompengene. I noen tilfeller betydelig. Dette er finansøkonomien og den går ikke nødvendigvis i statskassen. Den er global. Det er internasjonale fond som har finansiert vår veiutbygging. I Oslo kollektiv kommende utbygging. Fondenes risiko er lav og renten god og lånene, ja de kan selges og geares.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 13:11 895

Nei, Mentor. Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Nå må du snart ta deg i sammen. Det er så mange andre gleder og goder med bil for oss som bor i mer normale deler av landet at du overbeviser ALDRI oss. Og det er hundretusenvis av oss :)