PHotocure- 2019-Året for det store gjennombruddet i USA

focuss
PHO 20.06.2019 kl 08:52 24871

Gjennombruddet i USA er forsåvidt allerede ett faktum, da vi allerede har fått alle de regulatoriske fordeler og anbefalinger fra myndigheter noe biotech selskap kan drømme om. Det som gjenstår er at det norske aksjemarkedet skal oppdage hva Photocure faktisk nå allerede har blitt. Gjennombruddet i aksjemarkedet kan komme enten ved Q2, Q3, eller Q4 resultatet. Samtlige av disse kan bli sterke triggere for markedet. Grunnen til det er mange. En av dem er at PHO nå er i startfasen av å gå løs på et fire ganger så stort kreftmarked som tidligere
Redigert 21.01.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 20:11 3130

No, sorry.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 20:30 3110

Hvordan jeg kan forvente ketchupeffekten i introduksjonsfasen? Enkelt det LM. Tatt i betraktning at det aldri i et kvartal har blitt levert 3 eller flere Fleksiscope, en latterlig lav tall, så skulle jeg allerede ved 9 til 12 snakke om en form av ketchupeffekt. Kommer ikke den snarest, så er det svak levert. Og jeg er ikke den eneste som synes det.

Når det gjelder brukshyppighet på ca 1,2 ganger i uken for regide scope, igjen en latterlig lav tall, så burde det da absolutt ligge til rette for at den snarest stiger til godt over 2 helst 3 i uken. Hvor er problemet? Hvorfor skjer det ikke? Noen/ganske mange av de regide scopes har vært lenge nok i markedet til å presentere det. Dette skulle jeg se på en slags ketchupeffekt det også.

De to nevnte punkter foran ville automatisk medføre en k-effekt på både salg, resultat og aksjekurs. Garantert!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 20:33 3105

Thepower, Biltema har. Jeg kjøpte en nylig da jeg for moro's skyld skulle fin regne på dine tap i NEL...............
Gikk merkbar varmt den også, men den klarte seg. :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
23.06.2019 kl 20:40 3095

Oppgang kommer skrev noe jeg er 100% enig i :
"Optimister lever opp mot syv år lenger enn pessimister. De har det i tillegg morsommere, får lettere venner og er mer fremgangsrike i arbeidslivet"

Dessuten blir de langt rikere på børs enn pessimister.
Børsen (totalindeksen) går stort sett oppover. (70% av tiden). Likevel er en kompis av meg alltid negativ. Jeg er alltid positiv (unntatt i krisetider som 2008).
Hvem tror dere gjør det best på børs ?
Hvem tror dere har mest i Photocure ?

:-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
focuss
23.06.2019 kl 20:43 3089

En viktig og helt nødvendig grunnlag for kraftig vekst, gjerne ketchup effekt, er at vi har realistiske forutsetninger for at det skal skje. For meg er det noe av det viktigste jeg ser etter når jeg skal velge investering. Når det gjelder PHO så mener jeg selvfølgelig at disse realistiske forutsetningene er til stede. Tidspunktet det skjer er det vel ingen gitt å si med noe grad av sikkerhet. Jeg mener imidlertid at vi nærmer oss for hver måned, hver uke, hver dag. Når jeg kjøpte meg inn i Photocure så var det på grunn av at jeg vurderte at sterk vekst ville komme. Det har skjedd og det startet ved Q2-18. Nå venter jeg på at veksten skal bli enda kraftigere. Forholdene ligger utmerket til rette for at det skal skje.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
rockpus
23.06.2019 kl 20:57 3064

For å være litt på den kritiske side: Hvorfor er en metode som er så suveren som blc så avhengig av refusjonsordninger for å selge? Hvorfor skulle ikke etterspørsel etter beste metode fra urologer være nok? Dette spørsmålet er selvsagt relevant for det europeiske marked også.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
focuss
23.06.2019 kl 20:59 3067

Så når starter den sterke veksten jeg forventer vil skje i aksjekursen til PHO? Jo det forventer jeg at vil skje når tilstrekkelig mange tror på at PHO skal inn i en sterk lønnsom vekstfase. Av de som har satt seg litt inn i PHO så er det mitt inntrykk av at de fleste regner det som temmelig sikkert at sterk vekst vil komme. Så det vi trenger er at flere, gjerne med dypere lommer, tror på det samme. Det kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
focuss
23.06.2019 kl 21:13 3032

Rockpus
Det er et godt spørsmål som jeg også synes er merkelig. Jeg tror årsaken selvfølgelig delvis er det økonomiske, men kanskje viktigere at det tenkes : Ingen refusjon? Da er det vel ikke så viktig med BLCC da? Tror refusjon også sees som et kvalitetsstempel som overbeviser om at det bør brukes.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:35 2992

But Scoopyboy. I am a pessimist and I have made far more in PHObthan you have. I have sold twice with over 120% profit first and 80% second time. That's pre tax profit of close to 4 mill baby.

Now I have 19k at 43kr. Ergo 4hese shares are free.

You cant best that with your optimism?
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:40 3073

Because money talks brother patients ain't gonna pay and doctors ain't gonna lose money.

Stem cell therapy is the best treatment for certain forms of cancer. Do they offer it in Norway, the richest country in Europe? No they dont. Too expensive. They would rather spend the money paying for lazy fuckers pretending to be ill so they get sykemeldinger.

So where does this treatment exist? Good old U S if A and the patient pays out of their own pocket, if they can afford it.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
23.06.2019 kl 21:51 3059

Som Schneider sier: I USA er refusjon = The Golden Key. Denne gullnøkkelen har vi nettopp fått og skal bidra til at vi skal kapre stor markedsandel.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
SoriaMoria
23.06.2019 kl 21:53 3056

Vet ikke om denne er lenket før. Interessante beskrivelser fra en lege som bruker BLC.

https://www.urotoday.com/video-lectures/bladder-cancer/video/mediaitem/1162-embedded-media2019-02-26-21-09-57.html
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
23.06.2019 kl 22:29 3001

Bra for deg Powergutt :-)
Keep up the good work :-)

Jeg er fornøyd med min egen gevinst i Photocure, men jeg trader ikke. Bare kjøper.
% avkastning er selvsagt viktig, men det er enda viktigere hvor mye man har investert.
100% av 1000 kr er ikke så mye.
Bra hvis du har tjent 4 mill på trading. Det bør du være fornøyd med.
Jeg har forsket mye på om trading kan lønne seg, det gjør det ikke med mindre man er sjaman, noe jeg ikke er.
Vi får heller gjøre opp status hvert årsskifte.
Jeg er rimelig sikker på at trading ikke vil slå buy&hold fremover.

P.S
Jeg trader litt med indekser. Der er det faktisk mulig å slå indeks
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 22:35 2990

Gode tanker Onuk - jeg tror også i likhet med deg at når vi får enda flere bekreftelser på at PHO er i rute ift guidingen for 2020, samt at selskapet vil fortsette veksten også etter 2020, vil få en k effekt. Det er videre interessant at selv med dagens utplasserte scope, er det et stort potensiale ift økt bruksfrekvens - og det utplasseres fortsatt flere scope. I tillegg har vi ennå ikke sett en effekt ift utplassering av fleksiacope. Jeg er av den oppfatning at det ikke er tilfeldig at PHO har opplevd en kraftig økning i utplasserte scope/omsetning i 2018 - samt at vi, basert på uttalelsene til Schneider, heller ikke har sett resultatet av grepene PHO/Schneider har gjort ifm starten på fullscala kommersialisering i USA. For øvrig er det ikke negativt at det er økt fokus på effektene av BLC - og at det bare er flere og flere som reklamerer for metoden. Videre synes jeg det er interessant å lese det som skrives ift ev mulighet for grad A. Jeg kan ikke mye rundt hva som skal til for å inntreffe - men hva er ellers grunnen til den store studiene som Snøffelen nevnte? Kan PHO allerede får grad A i 2019 som følge av FDA godkjenningen, jf Danskens innlegg? Uansett er jeg av den klare oppfatning at PHO ikke er avhengig av dette for å oppnå suksess i USA.

Lykke til alle sammen!

Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.06.2019 kl 23:06 2964

M73102
Takk for det! Er helt på bølgelengde med det du sier. Jeg vil bli meget, meget overrasket om dette ikke ender med en gedigen suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 05:20 2863

Studien er før att dokumentere alt som skjer over 5 år. Tiden før tilbakefall og overlevelse samt antall behandlinger.
Den starte 2015, men 2017 kom den Nordiske som med 2069 pasienter. Som viste att tiden før tilbakefall økte fra
9,4 mån til 16,4mån. Og det er og konstantert att 19 personer av hundre lever lengre vid 5 år efter BLC behandling.
En de som er behandlet med WLC

Snøffelens sin studie verker ikke fungere efter avsikt, da de ikke har rekrutert nok pasienter 2018.
Og vid grade A og B så var det stort sett samme anbefalning, men om de skaffer scope av den grunn er vanskelig
att seie. Men det har vel i 2 år vart klart att BLC er overleget bedre en WLC. Uten att urologer virker bry seg.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
24.06.2019 kl 06:33 2834

«Uten att urologer virker bry seg.«

Hvor har du dette fra ?
Det er helt motsatt oppfatning av min.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 07:18 2794

BLC har 0,5 % av USA markedet så er det vel 99,5 % som ikke har bryd seg hittils med BLC. Jeg syns det er ganske
enkelt att se skillnaden.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 07:55 2756

Pafo
Synes din markedsandel fortjener en forklaring. Du kan dele markedet i USA som følger:

TURBT i MSA
Surveillance i MSA
TURBT i USA
Surveillance i USA

Eneste deler av markedet hvor PHO har vært aktive så langt er TURBT i MSA. Ved utgangen av Q1 var markedsandelen i dette markedet 7,6%. Dersom de klarer øvre del av guidingen for 2020 så vil markedsandelen i dette markedet være ca 20% dersom vi kun legger dette markedet til grunn. Imidlertid så tror jeg vi har spist oss inn også i Surveillance USA når vi går inn i 2020, kanskje også i markedene utenfor 25 største MSA.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 08:02 2740

Pafo
Du mener urologer ikke bryr seg. Da minner jeg om at på den store AUA Urologi konferansen nylig så var det 12 presentasjoner av forskjellige aktører rundt det samme tema. Hvilket tema? Jo presentasjoner som viste effekten av BLCC. Det ble også demonstrert bruk av BLCC. Dette var fra aktører PHO ikke en gang visste om. Så minner jeg om at 17 av 17 AUA ekspert urologer anbefalte BLCC. Å påstå at Urologer ikke bryr seg synes jeg er drøyt. Er det grunn til at AUA konferansen ble en fantastisk markedsføring for PHO? Opplagt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 09:54 2619

The blockbuster news over the weekend, the one that should double the price, has moved the stock 20 øre on volume of 4,000 shares

Yes boys, we will all be millionaires...........
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.06.2019 kl 10:05 2604

Focuss
Er redd at det ikke nytter med personer som absolutt ikke vil se. Når den samme personen tidligere har uttalt at uttalelser Dan Schneider kommer med på en kvartalspresentasjon ikke kan ansees som en bekreftelse på at KS hadde problemer med flexiscopene, ja da vet du hvilke person man har å hanskes med. Min er erfaring er at slike personer ikke evner å ta til seg informasjon, langt mindre sette den informasjonen inn i et større bilde og trekke logiske konklusjoner.
De får bare seile sin egen sjø og selv oppdage hva som ligger foran oss når det skjer. Men tegnene er overveldende etter mitt syn.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 10:17 2581

LM
Slik jeg ser det så er det kun " timingen" som er vanskelig. Vi er heldigvis ikke blant de som trenger å vente måneder eller år på noen kliniske resultater. Det stadiet er vi forbi på best mulig måte. Spørsmålet er da hvor godt forstått er dette i markedet. Skulle nesten tro det ikke engang er oppfattet av de som investerer i denne sektoren. Den relative prisingen tyder ikke på det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 10:52 2531

Dere som nå kan og vet alt, hvor stor andel friske personer som får kreftdiagnose etter blc-undersøkelse tenker dere kan tolereres?
Det å bli diagnostisert, når man i realiteten er frisk, er en svært uønsket hendelse, og vil åpenbart være en stor belastning.

Hva tenker dere her?

Kan det være en av grunnene til at dette ikke helt vil ta av
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 10:58 2518

DTT
Det er ikke flere false positive enn med hvitt lys og det oppklares med biopsi. Problemet for pasientene er ikke false positive, men false negative for de som ikke bruker BLCC.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 11:08 2500

DTT
Selv om jeg svarte på spørsmålet ditt så hverken kan jeg eller vet jeg alt. Min kunnskap er helt overfladisk, men håper og tror tilstrekkelig for en som bare skal investere. Dette til orientering:-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 11:14 2493

The weekends news put us in minus today. Go figure.

Show me that money. Everything is svadda. Enig?

DoF going like a house on fire
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 11:17 2483

DTT
De som kan dette vet jo blant annet hvordan selve teknologien virker på molekylnivå. Hva som gjør at Cysview binder seg til kreftceller men ikke til friske celler. Det er jo det som er det avanserte i denne teknologien. De vet sikkert også hvorfor Cysview også kan binde seg til betente celler uten kreft. Så tror jeg det er slik at med erfaring så ser man forskjell. Dette er jo en av grunnene til at PHO personell også må bruke tid hos kundene i starten.
Når slike enorme sykehus kjeder som 21 Century Cancer har kastet seg på Cysview toget så regner jeg med at personell fra denne gruppen med 134 filialer kan selv bidra med opplæring til andre filialer i gruppen. Det kan gi en fin snøball effekt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 11:23 2470

21st century is fake news, just as I said. They give the news, the next børsdag the stock falls 1 kroner or 2.5%.

Ja ja gutter, fake news is fake news. The only news i will take seriously is when they tell us what they plan to do with the patent in Europe that runs out in 3 months, that is 90 days. Or when they will put some green numbers on the table? Oh I forgot, we know that. 18 months from now.

Until that time this stock will do nothing, nadda, not a god damn thing.

Open your eyes boys. Buy undervalued stocks like DOF. Trading at a ridiculous 2.3 kroner per share last week now at 3.35kr. Yeah baby that be some 50% action right now.

PHO now trading at almost 1 millard NOK. Unless they get some profit on the board that will look like some mighty overpriced nonsense.

remember, I have tremendous relations with China. That is some great relations right there.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 11:30 2455

The power
For de som forelsker seg i en aksje med 30 milliarder i gjeld og med brudd i lånebetingelser har nok en kandidat i DOF. Dersom folk ikke bryr seg om at selskapet selv sier de diskuterer restrukturering av gjeld, eller ikke skjønner hva det betyr får bare satse på DOF. Good luck.

Men thepower. Påstand om at 21 Century Cancer sender ut fake news informasjon er langt over grensen for å bli utestengt av forumet for godt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 11:32 2449

the power
Å argumentere for å selge PHO for å kjøpe DOF er så hinsides at nærmere idioti kommer man neppe.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.06.2019 kl 12:14 2405

Det er tydeligvis flere som stiller spørsmål ved hvorfor PHO ikke allerede går med overskudd, hvorfor ketchupeffekten ikke allerede har inntruffet, hvorfor det ikke er blitt solgt flere flexiscope all den tid de var på markedet allerede i mai 2018 og hvorfor brukefrekvensen fortsatt er så skuffende lav på hvert enkelt utplassert scope.

Og har man sittet som aksjonær i PHO gjennom flere år, så skjønner jeg utmerket godt at mange er svært utålmodige og ønsker suksess langt raskere enn hva som er praktisk mulig. Slik er vi mennesker og slik blir vi.

Jeg antar at alle som har kjøpt seg inn i PHO har gjort det i påvente av at selskapet skal gjøre et realt gjennombrudd i det amerikanske helsemarkedet, selveste gullkalven for ethvert farmasiselskap.

Men det heter seg at Roma ikke ble bygget på en dag. Men Roma ble byget. Den ligger der fortsatt den dag i dag.
Det har også tatt lang tid for PHO å komme dit det er i dag. Men ser man på hva som har skjedd med PHO de siste to årene, så kan man i dag konstantere at rammebetingelsene for suksess i USA aldri har vært bedre. Produktet er enestående og det er et nøkkelprodukt for at den revolusjonerende BLCC teknologien skal fungere, refusjonsordningene er på plass både for TURBT og surveillance markedet, AUA har gitt sine retningslinjer for bruk, og pasientorganisasjoner anbefaler BLCC.
Såvidt meg bekjent så er der ikke noe negativt i de nevnte faktorene. Andre selskaper ville vært himmelsk begeistret om de var i den posisjonen PHO nå befinner seg.

I løpet av 2018 så vi også et taktskifte i utplassering av scope og i omsetning av Cysview. Men veksten er tydeligvis ikke tilstrekkelig til at markedsaktørene har våknet og priset selskapet i henhold til de fundamentale forhold. Det skyldes nok mer det faktum at PHO er notert på OSE.

Men basert på de rammebetingelesene som lå der i 2018, og som fortsatt er i kraft i 2019, men at vi nå i tillegge har sett refusjonsordningen for surveillance ta effekt, samt vi har fått melding om vitenskapelige bevis på at pasienter behandlet med BLCC isteden for WLC, har 50% større sannsynlighet for å overleve de neste fem årene så bør ikke momentet avta, snarere tvert imot. Blir spennende å se om dette gir seg utslag på Q2 tallene som komer i august 2019.

Vi har også sett en AUA konferanse, der 12 deltagere som PHO ikke hadde kjennskap til, fremheve BLCC teknologien. Og i løpet av helgen ble det klart at den enorme sykehuskjeden 21 Century Cancer snakker høylydt og varmt om BLCC. Dette er tegn i tiden som ikke kan misforstås; BLCC er på fremmarsj i USA! Og denne fremmarsjen synes å gå raskere og raskere. Så vårt Roma er i ferd med å bygges! Det ville være merkelig om dette ikke kommer til syne i de nærmeste kvartalene.

Det er også verdt å merke seg at en sykehuskjede som 21 Century Cancer, også er representert i Sør-Amerika. Og det er vel ikke utenkelig at når USA er erobret, så vil PHO og KS kaste sine øyner mot nettopp Sør-Amerika mhp BLCC teknologien. KS har kontorer og salgsorganisasjoner i såvel Sao Paulo (2009) som Buenos Aires (1994). Det er bare å se fremtiden i møte med spenning!
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
bravi
24.06.2019 kl 12:21 2395

Nyheten om 21 Century Cancer var ikke mye verdt, kursen ned 1,5% i dag igjen mens hoved indeksen er så vidt i pluss. Det sier litt om dette caset. Nyheter som kan bevege kursen oppover er Photocure med Schneider, styret og hele bøtteballetten kronisk allergiske mot.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 12:30 2383

Thepower - det er en uting å snakke om andre selskaper. Vi vet at du selv etter utallige innlegg på PHO tråder aldri har kommet med noe konstruktivt, men det minste å forlange er at du skriver/anbefaler DOF/NEL mv på DOF/NEL trådene. Skjerp deg!

For øvrig, du er veldig flink til å fortelle om gevinstene dine. Det er så klart veldig vanskelig å gi uttrykk på et anonymt forum at en har tjent mye penger på børs... Hvilken interesse har dette?? Hva vil du å oppnå? Hvorfor har du så stor trang til fremheve deg selv? Er ikke det et tegn på et veldig dårlig selvbilde? Men her på HO powergutt - på et anonymt forum - kan du selvfølgelig tegne deg selv et bilde av å være en stor gutt....

Lykke til videre!
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.06.2019 kl 12:37 2373

bravi
Når en slik melding, som i tillegg til å vise at denne enorme sykehuskjeden stiller seg svært positivt til BLCC teknologien, også gir klare indikasjoner på at de benytter BLCC i initiale diagnostisering, og likevel ikke gir seg utslag på aksjekursen, så sier det mer om markedsaktørene enn om PHO.

Det er dog ikke overraskende at slikt skjer med et selskap der majoriteten av aktørene på den børsen PHO nå er notert på, har fokus fullt og helt på andre sektorer enn helsesektoren. Hvordan skal disse aktørene få med seg, langt mindre skjønne hva en slik informasjon betyr? Vi snakker her om en informasjonsbit som kan betraktes som et Kinderegg:

- interesse fra en enorm sykehuskjede på BLC
- bruk av BLCC i intitial diagnostisering av blærekreft
- en viktig forgrening til Sør-Amerika som potensielt nytt marked for BLCC.

Vi har altså en informasjonsbit som på en og samme stund indikerer økt salg i det amerikanske markedet, økt marked gjennom utvidelse av bruk av BLCC til initial diagnostisering og økt markedsadgang til et eventuelt nytt kontinent.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
bravi
24.06.2019 kl 12:51 2356

LM, vi er uenige i hvorfor ikke slike meldinger hjelper på kurs og omsetning. Du skylder på markedet, jeg skylder på selskapet og mener de har ansvaret for å informere markedet. Hvis de vegrer seg for å informere markedet i klartekst kan det oppfattes som de har en dårlig case (eller at noen har en annen agenda).
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.06.2019 kl 12:53 2354

Bravi
Informasjonen om 21 Century Oncology, var da ingen melding fra PHO, men informasjon som denne helsegiganten presenterte selv og som ble fanget opp på nettet. At helsegiganten opplyser at de er begeistret for BLCC og har skaffet det selv er det bare å se positivt på. Markedet utenfor noen av oss på HO fanger ikke opp slikt, men for oss gjør det oss bare enda sterkere i troen på PHO. Hva med deg, påvirkes du ikke av slikt?
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.06.2019 kl 13:11 2328

Ja, men vi trenger ikke være enige. Vi kan begge være enige i at kursen ligger langt lavere enn det den burde gjort, gitt det vi nå vet om selskapet, BLCC og den stadig økende interessen i USA.
Jeg tror heller ikke det er enten eller. Årsaken til at kursen ligger der den gjør er nok betydelig mer sammensatt enn som så. Men at det norske markedet er langt mindre opptatt av farmasiselskaper enn f.eks. markedsaktørene i det amerikanske, er ingen stor hemmelighet. Samtidig så har nok det amerikanske marekedet langt flere farmasiselskaper som har lykkes, enn det vi har i Norge. Slikt gjør noe med tiltroen til farmasisegmentet. Men også PHO er ingen ny traver i det norske markedet. Mange har vært innom PHO opp gjennom årene og mange er blitt skuffet og desillusjonerte gjennom denne erfaringen. Derfor er nok mange dypt skeptiske til å tro at det denne gangen skal lykkes. En del mener de har hørt den melodien tidligere og orker ikke å sette seg inn i dagens omstendigheter.

Ja, Pho kunne sikkert kjørt en langt mer offensiv informasjonspolicy. Og enkelte ville nok gjerne ønsket at ledelsen i langt større grad hadde aksjekursen i fokus og bidro til å sende ut info som kunne gi en bedre kursutvikling. Det er vel dette som ligger bak ønsket om å kutte kostnader og å kunne vise en blå bunnlinje så raskt som mulig. Men når du insinuerer at de vegrer seg for å informere markedet, så er jeg ikke enig med deg. Etter at Dan Schneider tok roret, så mener jeg informasjonspolicyen er blitt langt bedre og at ledelsen er mer åpen for dialog med aksjonærene.

Men selv må jeg si at jeg er fornøyd med at ledelsen holder fokus på det som til syvende og sist virkelig betyr noe; det fundamentale. At selskapet gjør fremskritt i at KS utplasserer så mange scope som mulig, at sykehusene får økt effektiviteten rundt logistikken og får opp brukerfrekvensen på hvert enkelt scope, at så mange som mulig blir bevisst omstendighetene rundt BLCC og bidrar til å gjøre BLCC til SoC i USA.

For i den grad PHO lykkes med dette arbeidet, så vil bunnlinjen bli blå, ja ganske sikkert mørkeblå. Det vil igjen bidra til økt interesse og høyere aksjekurs, men også til at eierne på sikt får tildelt rause utbytter. Men for at så skal skje må ledelsen få tid til å bygge en solid grunnmur. Noe jeg mener de er i ferd med å gjøre. Et faktum vi vil se klare spor av i de kommende kvartals-presentasjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 13:13 2325

Kan ikke helt skjønne hvorfor en skulle forvente kursoppgang idag grunnet denne artikkelen?
Klinikken har vært oppført på Cysview siden 21.mai dette år. At selskapet som eier klinikken sender ut en pressemelding er således positivt og kan meget gjerne resultere i at dem knytter BLC til langt flere av deres klinikker.
Det vil tiden vise, men det vil forundre om dem ikke gjør det.
Men artikkelen føyer seg inn i en lang rekke positive omtaler av BLC og det er langt viktigere enn noe annet. Flere og flere klinikker reklamerer for deres ny anskaffelse(BLC) og så også MyAkronGeneral, som er en del av Cleveland Clinic Group.
https://twitter.com/AskDoctorJay/status/1142583207948406784

Opp til hver og en om slike publiseringer betyr noe, men etter mitt vett ville mangel på sådan være et dårlig tegn og derfor er det gledelig å bemerke at disse publiseringene kommer oftere nå enn tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare