US drone skutt ned. Iran lar seg ikke pille på nesen

atnorhe
20.06.2019 kl 09:00 1947

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5d0b27330635540012729e4d

Nå blir det påstand mot påstand om hvor Dronen befant seg, og her støtter vesten USA på autopilot, og invasjonen kan starte.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 09:22 1164

Trump starter ikke noen krig med Iran ett år før presidentvalget. En drone er bare en dings til noen dollar. Hva er ikke en krig? Du må ikke lese alt som står i media. Det meste er tull. Fake news sier Trump. Det er ikke slik, men det er egentlig mye tøys i media. NB, spesielt i business. Tenke selv min sønn. Da går det best.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 17:19 1140

Mentor, den dronen her er ikke en du kjøper på ebay eller biltema til få kroner. Den er etter hva jeg ser på nett 14,5 m lang. Dessuten er det prinsippet. Å skyte ned amerikansk militærutstyr har vist seg å neppe å være en god idea.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 17:23 1138

Hei folkens:))

Og...hvis GPS målinger viser at dronen befant seg i Iransk luftrom blir det fort stille i fjøset - zånn er det med den zaken også...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
20.06.2019 kl 17:30 1137

Gps er ikke så nøyaktig som mange tror.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 17:34 1132

Hei katten/folkens:))

Og...hvis det ikke kommer et begrenset Amerikansk gjengjeldelsesangrep innen kort tid var nok dronen i luftrommet over Iran - fasiten ligger der...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Fjordgubben
20.06.2019 kl 17:40 1127

En slik drone som ble skutt ned kostet 4 millioner dollar i 2010, går ut fra at det var en såkalt Predator drone.

Tipper Iranerne har rett og at den var over iransk territorium.

Dersom USA ønsker en krig kan de bare legge sammen «bevisene» på angrepene mot tankskipene og droneangrepet, og starte en krig på bakgrunn av det, vanlig taktikk fra USA’s side.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 17:47 1125

Og Norge er med, og NATO med Jens Stoltenberg i front.
polemiker
20.06.2019 kl 17:53 1123

Det er jeg enig i. Amerikanske båter er allerede på plass for å plukke opp vrakrester og de hevder den ble skutt ned i internasjonalt luftrom. En drone blir jo til enhver tid fjernstyrt og alt av instrumenter blir sendt kontinuerlig tilbake til basen de styres fra.

GPS systemet er utviklet av det amerikanske forsvaret og militærutgaven er ennå mer nøyaktig enn det sivile har tilgang til. Nøyaktigheten er vel +/- en halv meter, så amerikanerne sitter garantert på nøyaktig opplysninger om hvor den befant seg da den ble skutt ned. Så spørs det da om hvilke bevis de vil eller kan slippe ut for å forsvare en gjengjeldelse.

Jeg tror også Iranerne nå bør belage seg på en kraftig, men avgrenset gjengjeldelsesaksjon. Tipper det er en eller annen militær installasjon som revulosjonsgarden disponerer som vil få ungjelde. For å markere seg tipper jeg de vil slå ut flybase og destruere et titalls fly. Gir en kraftig beskjed og kan være strategisk viktig om Iranerne vurderer å eskalere konflikten.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 17:58 1120

Hei folkens:))

Og..registrerer at Donald skriver på Twitter at "Iran har gjort en svært stor tabbe" - et Amerikansk angrep kan derfor være under forberedelse uten at omstendighetene rundt dronen blir ytterligere belyst...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
20.06.2019 kl 18:40 1103

Farlig bajas-spill av denne Donald. Jeg trodde han skulle ordne opp i deep shiten hjemme hos seg selv? Det ser nå ut der borte, etter advokat presidentene og Harvard-økonomene herjinger, de har bekreftet. Hadde økonomen hatt rett ville vi aldri kommet oss ut av steinalderen.
https://www.youtube.com/watch?v=8nGYkEBDjX8

Som en klok mann sa, dumheten min har berget meg mang en gang. Norge 1945

Hvordan kan store deler av USA forslummes når The FED Ben Bernanke kan si. 'The U.S. government has a technology, called a printing press (or today, its electronic equivalent), that allows it to produce as many U.S. dollars as it wishes at no cost”
Hvordan kan de mangle noe de selv produsere og som ikke koster noen verdens ting å fremstille? Dette må da bli et forklaringproblem også her i Norge, men så er det dette med dumheten da??


Redigert 20.06.2019 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 18:43 1103

Mente tor:" En drone er bare en dings til noen dollar. "

Mentaltor har regnet om til billigkroner her som i alle saker. Alt koster nesten ingenting for tormental.
Kroner 1 kroner 2regnemaskinen har løsningen utregnet
Redigert 20.06.2019 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 18:49 1100

Polemiker, det jeg mente var egentlig bare for å erte litt, men for å illustrere viser det feks feil hastighet og lengde om du kjører opp eller ned en bratt bakke, noen kaller det kanskje feilaktig høydemeter. Du har kanskje kjørt fort 800m i en bratt bakke, men leses kun av som feks 50m på en gps. NB, ja det kan være nøyaktigere, men da er det lagt inn på forhånd. Kjører du feks utenfor allfarvei hvor det ikke ligger inne så blir det feil.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 19:32 1087

USAs president Donald Trump skriver på Twitter at Iran har gjort en meget stor feil, et halvt døgn etter at Iran skjøt ned en amerikansk drone.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/06/20/195587778/trump-iran-har-gjort-en-meget-stor-feil

Jeg tror Iran har mye å gå på, for de når USA igjen, med å begå feil. Grisebukta, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libya, Syria, Somalia ++++ mye slemt gjort i sin egen bakgård, men det vet dere vell
Denne Venezuela demokrati saken kokte vist bort i kålen. Hører ikke noe mer?
Redigert 20.06.2019 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 19:39 1081

USA har godtatt full tilbaketrekning fra Afghanistan. Hva har de oppnådd?

https://steigan.no/2019/06/taliban-usa-har-godtatt-full-tilbaketrekning-fra-afghanistan/

USAs 18-årige krig mot Afghanistan kan gå mot slutten. Det offisielle organet for Washington, Voice of America, skriver:

USA har uttrykkelig slått fast tirsdag at landet søker en omfattende fredsavtale med Taliban som vil omfatter forsikringer om bekjempelse av terrorisme, tilbaketrekning av USAs tropper fra Afghanistan, interne forhandlinger i Afghanistan med sikte på å finne en politisk løsning smat en permanent våpenhvile. https://steigan.no/2019/06/taliban-usa-har-godtatt-full-tilbaketrekning-fra-afghanistan/

Hva med de norske soldatene, skal de bli igjen?
Slettet bruker
20.06.2019 kl 19:41 1080

lol
Kommunisten mener
skam bodciia steigan. ivrig
ps://steigan.no tusa-ha
Slettet bruker
20.06.2019 kl 20:16 1069

Kommunist eller galskap?

HanVann isten er rundt svarte-havet, med Russland. Så Persiabukta med Iran (problemet Irak Syria og Libya er jo løst ) og asia-havet med Nord korea, som Kina og Russland grenser til.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 21:03 1063

President Trump said in a pool spray with Canadian Prime Minister Justin Trudeau Thursday that he does not believe Iran intentionally shot down an unmanned U.S. drone flying in international airspace over the Strait of Hormuz, claiming it was probably "a mistake made by somebody who shouldn't have been doing what they did."

https://www.axios.com/trump-iran-drone-attack-734955a7-12db-44ad-add1-d6ce3f6360b9.html
atnorhe
20.06.2019 kl 21:32 1053

Denne Venezuela demokrati saken kokte vist bort i kålen. Hører ikke noe mer?

Russerne var der først. Ingen vits å starte ww3 Skal jeg tippe, vil Russerne dukke opp i Iran også, men hvis US dronen ble skutt ned i internasjonalt farvann, nøler de antagelig..
polemiker
20.06.2019 kl 22:31 1037

Etter å ha fulgt retorikken blant ledende politikere i USA er jeg rimelig overbevist om at det vil bli en reaksjon på denne nedskytingen av denne amerikanske dronen. Trumps uttalelse som Jabba nevner ovenfor her, er vel bare et taktisk trekk. Han er ikke typen som proklamerer et nært forestående angrep på forhånd, så han vil at Iranerne skal senke garden.

Er også rimelig overbevist om at det er Revulosjonsgarden som vil bli rammet. Den er som kjent blir oppført som en terrororganisasjon av USA. De som tjenestegjør der er vel i samme kategori som IS soldater og er svært "religiøst" anlagt. Noen få av dem kan trolig glede seg til 72 jomfruer om ikke så lenge. Slik jeg ser det er det akkurat nå 90% sannsynlig med et målrettet angrep i Iran i løpet av noen få dager.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 22:35 1033

Det tror jeg ikke null.Iver skam.botshia bloggern vil godta. norge dritt usa down.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 22:46 1020

Trump,kan rett og slett ikke unnlate å svare på nedskytingen av dronen,det er valg snart og han er pøkka nødt til å fremstå som en som ikke lar seg pælle på nesa!
Velgerne der borte krever det,maga.
Nå er jeg av den oppfatning at us ikke har noe i andre staters luftrom å gjøre,da må de regne med å bli beskutt.
På den annen side;jeg vil ikke ha noe av at presteskapet i iran,skal få anledning til å utvikle a-bomber.
Ole Brum her altså.
Jaggu glad jeg ikke sitter med ansvaret for det som kommer til å skje her....
Jeg synes oppriktig synd på perserne som må tåle enda en runde med problemer.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 22:49 1019

Kommentaren tyder på at Trump ikke akter å gjøre noen gjengjeldelse og han har allerede begynt å forsvare den posisjonen ved å si at Iranerene skjøt ned dronen ved et uhell. Som vanlig tenker han kun på en ting. Seg selv og sitt rykte. Hvorfor tror du han benytter enhver sjanse til å skryte av Kim til tross for at han har oppnådd absolutt ingenting?
Slettet bruker
20.06.2019 kl 22:53 1014

Trump har vist tilbakeholdenhet og dag etter dag har han ikke latt WWX fått begynne selv om alt er klart. Jeg mener det haster med å få den Nobel prisen levert før det er for sent.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 22:58 1078

Vel,ww3 har startet for leeenge siden.
Ikke som de forrige storkrigene,men som "lavintensitet"
Og det skjedde leenge før Trump,kom inn i det ovale rom.
Han har arvet problemet.
Hvordan han har tenkt å komme ut av det,blir spennende å se.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 23:03 1076

Trump har sagt fra at han ikke vil krige for å delvis tape og halvveis trekke seg, han sparer seg til å krige mest for å vinnne.
Høres fornuftig ut.
Redigert 20.06.2019 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 23:06 1075

Sant nok.Ingen liker å tape noe som helst.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 23:10 1075

Sannheten gjelder ikke alla. Sosialister ofrer gjerne alle hemninger for å se tapet.
0-bama bidro sterkt til d.
Redigert 20.06.2019 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 09:56 1046

President Trump ordered an attack on Iran on Thursday in retaliation for the downing of a surveillance drone in the Strait of Hormuz, but called the operation off just hours before it was due to occur, officials said.

https://www.washingtonpost.com/world/middle_east/iran-shoots-down-us-naval-drone-in-persian-gulf-region-officials/2019/06/20/88f6dc52-9328-11e9-aadb-74e6b2b46f6a_story.html?noredirect=on&utm_term=.e36993f46eb1

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-48714414

Han handler spontant og er ubesluttsom. En meget farlig mann.
Redigert 21.06.2019 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 10:07 1044

#BREAKING Here's the @Newsweek story from @ShaolinTom and I confirming @nytimes reporting on President @realDonaldTrump abruptly pulling a strike on #Iran - Among the U.S. designated targets was the S-125 Neva/Pechora surface-to-air missile system.

https://twitter.com/JimLaPorta/status/1141921978183487488

https://www.newsweek.com/us-military-strikes-iran-drone-1445116


President Donald Trump beordret torsdag ettermiddag angrep mot flere iranske mål, men trakk senere ordren tilbake, skriver avisa New York Times.


https://www.nrk.no/urix/new-york-times_-trump-beordret-torsdag-angrep-mot-iran-1.14597666
Redigert 21.06.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 10:25 1039

WWIII skal starte i år og vare i 27 år ifølge Nostradamus og hans skriverier. Dette er selvsagt bare sprøyt for oss som har gått på UiO. Intet menneske kan forutsi fremtiden og de som har prøvet og feilet er mange og avslørt gang på gang av virkeligheten og tiden. Jehovas vitner har spådd dommedag mange ganger og den har mistet sin kraft. Samme mongoloide sprøytet blandet med religion.

Donald Trump i USA er en bløffmaker. Presteskapet i Iran vil ikke ha krig med USA. De vil hate og spotte USA og den dumme presidenten, men de kjenner sin begrensning. Iran har elendig materiell. Det de har er en stor befolkning og en tro på at USA er satan og derfor er det umulig for USA å invadere landet. Bombing er så 1945-1990 og det hjelper fint lite. Iran som suveren stat bør få ferdig atom-våpen og raketter og teste de slik at både Israel og USA holdes i sjakk og må forhandle. Irans største fiende er helt klart USA og det er gammelt. USA foret Irak med utstyr og trening for å ødelegge Iran. Det er ikke glemt av stolte persere.

Det dumme her er at USA og Iran ikke kan snakke sammen direkte, men må bruke stedfortreder og de er ikke noe bra. Trump også som nevnt på tråden ganske impulsiv flere ganger. Presteskapet meget hatefullt til USA/Israel. Jeg tror ikke det hatet kan vendes bort eller mildnes.

Skipene som ble terrorisert et vanskelig tema. Dronene er jo til å skyte ned og Iran hevder den var på deres territorium. Trolig var den på grensen av det og det internasjonale.
Redigert 21.06.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
polemiker
21.06.2019 kl 11:28 1027

Når Trump avblåser et angrep på Iran får Jabba det til å bli "Han handler spontant og er ubesluttsom. En meget farlig mann.". :-) Som jeg nevnte i går så var det rimelig opplagt at svært mange krefter i USA ivret etter å gjengjelde dette. Hva hadde vært karakteristikken om han hadde gjennomført angrepet?

Nå er historien om det nært forestående angrepet og Trumps ordre om stans blitt lekket til pressen. Det er nok neppe tilfeldig. Trusselen om angrep vil derfor fremdeles henge i luften, og det er kanskje ennå mer ubehagelig for Iranske ledere enn om angrepet hadde blitt gjennomført.

Mentor ovenfor her røper vel litt av den arrogansen som mange kommunister og folk på venstresiden har. "Dette er selvsagt bare sprøyt for oss som har gått på UiO.". Er vel ingen institusjon som utdanner flere skruller enn UIO, kanskje med unntak av Journalisthøyskolen. Så om man skryter av å ha tatt noen eksamener der er vel sannsynligheten for at man er venstrevridd idiot relativt stor.

Det bekreftes vel med denne kommentaren: Iran som suveren stat bør få ferdig atom-våpen og raketter og teste de slik at både Israel og USA holdes i sjakk og må forhandle. At dere sosialister også hater Israel og USA er også gammelt nytt, men de aller fleste av dere skjønner tross alt såpass at man ikke dermed vil alliere seg med terrorister og vil ønske å bevæpne dem. Om man står ovenfor en rabiat og gal motstander som truer med å drepe deg, er det ikke smart å overrekke ham en kniv. Det å hevde at Iran er en "suveren stat" tyder vel på at man ikke helt har skjønt hva dette terrorregimet egentlig er.
Redigert 21.06.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 13:08 1011

fake news. Media er fiender av folket. Donald Trump
Slettet bruker
21.06.2019 kl 13:16 1007

Om USA vil angripe Iran gjør han det med applaus fra. Saudi Arabia og Israel? Med Norge på slep........... +++ al-Qaida med sitt nettverk av wahhabiiske, salafi-muslimske fundamentalister som regnes til retningen jihad salafi. Ordet «al-Qāʿidah» er arabisk og betyr «basen». Wikipedia
Redigert 21.06.2019 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 13:57 994

Exclusive: Trump warned Iran via Oman that U.S. attack was imminent, called for talks - Iranian officials

Iranian officials told Reuters on Friday that Tehran had received a message from U.S. President Donald Trump through Oman overnight warning that a U.S. attack on Iran was imminent.

“In his message, Trump said he was against any war with Iran and wanted to talk to Tehran about various issues ... he gave a short period of time to get our response but Iran’s immediate response was that it is up to Supreme Leader (Ayatollah Ali) Khamenei to decide about this issue,” one of the officials told Reuters on condition of anonymity.

The second official said: “We made it clear that the leader is against any talks, but the message will be conveyed to him to make a decision ... However, we told the Omani official that any attack against Iran will have regional and international consequences.”

https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran-usa-oman-exclusive/exclusive-trump-warned-iran-via-oman-that-us-attack-was-imminent-called-for-talks-iranian-officials-idUSKCN1TM0UZ?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=EBB%2006.21.19&utm_term=Editorial%20-%20Early%20Bird%20Brief
Slettet bruker
21.06.2019 kl 15:21 987

Jeg har aldri studert på UiOschlo men også jeg mener Nostradamus spådommer bare er sprøyt. Mener ikke du det pole?
Slettet bruker
21.06.2019 kl 15:56 977

Ingen bryr seg om hvor du har studert dirken.
Og du har også rett til dine meninger,også om Nostradamus.
Betyr ikke at dine meninger er rette.
Slettet bruker
21.06.2019 kl 16:08 970

Krigen har startet i media, men i virkeligheten har den ikke det. Det er bekymringsmeldinger og de er ikke helt uten grunn når man ser hvilke parter som er innblandet. Så klart media bruker det for alt det er verdt. Frykten stiger og vi aner oss det verste og da må vi føle på frykten vår og bli skremt av den.

Jada, det var nære på og det er det alltid. Så var det ikke så nære likevel fordi partene ikke ønsker å krige.

Det som må til her nede i dette området nå er nettopp å holde USA borte og inn med FN, Kina og Russland i dialog. Da slipper vi disse situasjonene og denne lekekrigen smårollingen med altfor store leketøy driver med. Iran har like mye rett på atomvåpen som andre nasjoner. Når de nå er nær ved å få dem så skal de ha dem mot imperialistisk press fra noen av de som allerede har dem og vil ha monopol på terrorbombing av land.
Redigert 21.06.2019 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 16:14 965

Hehehe,nei det har sikkert ikke dirkedurken,sett noe til heller.
Det må jo være j@vlig behagelig,å ha det slik!?

;=)