70 000 dollar dagen og Avance klarer ikke bestenotering for året
Et ganske klart bevis på at du egentlig ikke bør være på OSE i det hele tatt. Når denne syklusen er over, vil det bli lite børs på meg.
Vil trolig ikke handle verdipapirer med enn 1 - 2 ganger i året om jeg gidder og finner en god aksje, for de er det jammen ikke mange av.Skal jeg spille bingo kan jeg heller gå på bingolokalet. Vært med på en fin opptur, men det er horribelt at ikke selskapet verdsettes.
Vi går i sirup oppover og får smøre oss med tolmodighet. Er rett og slett forbannet om vi ikke klarer å slutte på ny bestenotering for året.
2 % nedgang og børsen er opp, blir rett og slett for dumt. Dorian har fått ny årsbestenotering 3 dager denne uka og ratene er gått i taket, men Avance beveger seg nesten ikke.
Vil trolig ikke handle verdipapirer med enn 1 - 2 ganger i året om jeg gidder og finner en god aksje, for de er det jammen ikke mange av.Skal jeg spille bingo kan jeg heller gå på bingolokalet. Vært med på en fin opptur, men det er horribelt at ikke selskapet verdsettes.
Vi går i sirup oppover og får smøre oss med tolmodighet. Er rett og slett forbannet om vi ikke klarer å slutte på ny bestenotering for året.
2 % nedgang og børsen er opp, blir rett og slett for dumt. Dorian har fått ny årsbestenotering 3 dager denne uka og ratene er gått i taket, men Avance beveger seg nesten ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Slik er det serru.
Sikkert noen som kjøpte i romjulen som sikrer litt. Du vet, gjøre kone og unger glade, banne litt til sjefen hehe og slikt.
Trenger litt kroner da.
Sikkert noen som kjøpte i romjulen som sikrer litt. Du vet, gjøre kone og unger glade, banne litt til sjefen hehe og slikt.
Trenger litt kroner da.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
kodenavn
20.06.2019 kl 10:14
10530
Noen smådumper i den lange oppoverbakken må vi tåle. Husk at den var 6 % opp i går. Det kan være så enkelt som at det er en stor selger der i dag. Jeg er helt sikker på at vi slutter dagen med blå tall. Fin kjøpsanledning nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
20.06.2019 kl 10:17
10496
Børs tar tid, uten at markedet bruker tid på å forstå hva som skjer hadde vi jo aldri funnet kjøpsmuligheter :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
larserne
20.06.2019 kl 10:21
10452
Petrocarbon; uttalelsene dine henger ikke på greip... Aksjemarkedet er, eller har aldri vært en bein strek.. Jeg foreslår at du gjør slik du sier i åpningsinnlegget; slutt helt med aksjer, for dette tror jeg ikke du har nerver til👍😊😂
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Titleist
20.06.2019 kl 10:22
10439
Dette er jo en kjempe kjøpsmulighet. Selvsagt ikke det morsomste når man er fullinvestert. Sånn er børs noen dager. Kan være noen "klovner" som klarer å tolke dagens melding fra selskapet negativt, men tviler.
Mest sannsynlig litt gevinstsikring og roboter / algoritmer som leker litt..
Kjøp aksjen nå! Dette er "gratis penger".
Mest sannsynlig litt gevinstsikring og roboter / algoritmer som leker litt..
Kjøp aksjen nå! Dette er "gratis penger".
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
SMR52
20.06.2019 kl 10:36
10866
Dagen er ikke over enda.
Mange har ikke kommet inn på Nordnet med bankid. Hele dritten nede pga av skatteoppgjøret.
Går fort i blått nå
Mange har ikke kommet inn på Nordnet med bankid. Hele dritten nede pga av skatteoppgjøret.
Går fort i blått nå
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
mukd
20.06.2019 kl 10:46
10812
Har Avance bundet ratene sine eller er de fremdeles 100% spot ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
urix
20.06.2019 kl 11:00
10738
Ält i spot!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
mukd
20.06.2019 kl 11:08
10694
Ser nå I Q1/19-rapporten at de skriver:
66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx. $26,000/day.
66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx. $26,000/day.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
OB
20.06.2019 kl 11:21
10625
Förvänta dig att rater bolagen visar har ca 1.5 månad fördröjning föreslår jag. För Q2 räknar jag med 30-35,000 usd men det intressanta är inte det utan siffran de kommer ange för Q3 på samma sätt som du ovan citerar vad de vid det tillfället redan var inlåsta med för Q2.
USA - Asien är ca 60 dagar och ME - Asien ca 35 dagar t.o.r
USA - Asien är ca 60 dagar och ME - Asien ca 35 dagar t.o.r
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
20.06.2019 kl 11:47
10506
Hvordan skal ekspansjon finansieres? For de som håper på utbytte, så var dagens melding kanskje ikke det helt store...
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
kodenavn
20.06.2019 kl 11:56
10472
Det som er viktig er at det for tiden genereres store verdier. Om vi får det i form av kursøkning eller utbytte er et fett.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Serboss
20.06.2019 kl 12:09
10393
66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx. $26,000/day.
---
Da blir det ikke fantastisk Q2...men foerst Q3, kanskje...
---
Da blir det ikke fantastisk Q2...men foerst Q3, kanskje...
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
OB
20.06.2019 kl 12:11
10375
Om du tror att Avance kan snitta 65000 usd per dag under kvartal 3 så kommer bara det att tillföra kassaflöde på ca 60 musd. Avance pratar inte om nya skepp men om de gjorde det så skulle sådana kosta ca 75 musd inkl scrubber. 1/3 equity och bolaget kan alltså köpa 2 fartyg. Begagnat kanske 3 även om begagnat skepp inte är så lätta hitta till bra pris. VesselsValue har höga värden på dem men de omsätts inte mycket naturligtvis.
Mer realistiskt är kanske att Avance beställer och betalar med egna aktier till John Fredriksen? Han brukar ju faktiskt uppföra sig väl och vårda sitt rykte när det gäller sådana internaffärer så jag är inte jätteorolig. Görs det så kan de ju rulla på med utdelningar direkt utan problem.
Mer realistiskt är kanske att Avance beställer och betalar med egna aktier till John Fredriksen? Han brukar ju faktiskt uppföra sig väl och vårda sitt rykte när det gäller sådana internaffärer så jag är inte jätteorolig. Görs det så kan de ju rulla på med utdelningar direkt utan problem.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Gnesdam
20.06.2019 kl 12:13
10358
Ja både og. Their eyes are too big for their bellies. Og så er det jo set før med et elendigt resultat, så nedgangen kan godt skyldes det. Jeg hælder nu mere til koordineret handel, hvor man lokker andre til at sælge og kursen til at skride. Knap 70t i rater, overskud omkring 34 nkr., og en kurs på 26! Fuldstændig til grin.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
20.06.2019 kl 12:18
10321
Bra innlegg her nå. Fint med balanserte diskusjoner ☀️
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Serboss
20.06.2019 kl 13:26
10075
Helt enig med deg, Gnesdam.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Serboss
20.06.2019 kl 13:33
10037
Avance Gas eyes Fredriksen-driven fleet growth and a possible US listing
Fra Tradewinds...men mistet linken, noen som har den?
Fra Tradewinds...men mistet linken, noen som har den?
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Lamps8
20.06.2019 kl 13:45
9981
Jøss, dette caset ser faktisk meget bra ut. Tok et par lodd nå, har noen link til daglige VGLC rater?
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Det er jo slike divergenser som vi utnytter nå.Kursen står ikké i forhold til inntjeningen,ergo,vi kjøper nå og vinner senere.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
For den dagen du kjøper noe som står i forhold til inntjeningen,da har du mest sannsynlig tapt.For det er da proffene selger.Kjøp når andre er usikker og selg når de er sikre,for det er ikke noe som heter for null risiko og gevinst.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Null risiko er å putte pengene i madrassen (selv det er risiko for huset kan jo brenne ned)men selv der taper du penger.På sikt vil inflasjonen spise opp verdiene dine.Den dagen du ble født,ble det risiko.Ingen risiko,ingen gevinst.Et triks er å kalle risikoen for eventyr..da blir det litt mer morsomt👍🏼aksjer er morsomt,rett og slett😊sover du ikke godt om natta,da er ikke dette noe for deg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
CFell
20.06.2019 kl 21:00
9224
Innlegget er slettet
Jag antar att man väntar för att se om detta är en supercykel med stadig intjäning eller en tillfällighet.
Jag tror mångar är osäkra på framtiden men blir q3 och q4 starka stiger också kursen mycket och säger dem utbytte I rapporten så får vi spänna fast oss.
Det lustiga är att endast i LPG aktier verkar man avvakta medan biotech och medicin så prisas aktierna skyhögt på ofta endast hoppet.
Jag tror mångar är osäkra på framtiden men blir q3 och q4 starka stiger också kursen mycket och säger dem utbytte I rapporten så får vi spänna fast oss.
Det lustiga är att endast i LPG aktier verkar man avvakta medan biotech och medicin så prisas aktierna skyhögt på ofta endast hoppet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Ramleren
20.06.2019 kl 21:36
9120
Innlegget er slettet
Ser til USA, Frontline er i pluss mens Dorian LPG er i minus en time før stenging. Frykt for krigshandlinger Middle East fører til økt oljepris. Ser på Avance sin siste kvartal presentasjon, er frakt med VLGC fra ME og US Gulf omtrent like store. Fra ME ca 60 stk VLGC frakter pr mnd, hvor jeg tror det er kun eksport fra Yanbu (ca 5 stk) som ikke må seile i Hormuzstredet..Ved krigsforstyrrelser i ME og ingen seiling i Hormuzstredet, vil US Golf da ha mulighet til nærmest å doble eksporten i en periode og kunne mate alle VLGC? Det må hensyntaes at fra fra US Gulf til markedene brukes lenger seilingstid enn fra ME.
Bare en refleksjon og tanke fra min side.
Bare en refleksjon og tanke fra min side.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Big_Bull
21.06.2019 kl 00:23
8843
Innlegget er slettet
Hei, ikke så god på rater. Hva betyr tallene? Spot raten er på 69 487?
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Gnesdam
21.06.2019 kl 05:50
8709
Breakeven 22.500,
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
googleearth11
21.06.2019 kl 06:54
8622
Det betyr ganske enkelt at skip som frakter gass blir betalt 69487 dollars pr dag for å frakte denne gassen. Avance går med overskudd når ratene er over 22.500 dollars. Det vil altså si at det renner inn penger i kassa for tida. Forutsatt at Avance har sikret seg kontrakter på sine båter. Hvilket de trolig har.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
fosa
21.06.2019 kl 08:08
8488
Short krymper i Avance og BWlpg
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Enig med deg!
Fasit er mye gitt i ratene som ligger der ute.
Fasit er mye gitt i ratene som ligger der ute.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Braincool
21.06.2019 kl 09:00
8280
Hva skjer i åpningen i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Avance sine båter går på høygir om dagen. Har fulgt dem på MarineTraffic og samtlige går på lange ruter hver eneste dag. Selskapet skuffer inn penger på disse ratene. Jeg er fullstendig overbevist på at denne står over 30 før sommeren er omme.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
Braincool
21.06.2019 kl 09:07
8215
Ble solgt ned helt til 24.55. Er det noe dårlige nyheter som tilsier dette og som jeg ikke har fått med meg??
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
kodenavn
21.06.2019 kl 09:08
8204
Shortere benytter anledningen til å skremme deg. Flott kjøpsanledning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
kodenavn
21.06.2019 kl 09:09
8193
Men du må kjøpe nå. Om en halvtime har du gått glipp av mye.
Redigert 20.01.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
ChiliCheese
21.06.2019 kl 09:14
4823
Det er vel usikkerhetene rundt Iran som svinger denne ned ved åpning regner jeg med.
tapogvinn
21.06.2019 kl 09:15
4807
synd det ikke er noen her som har innsikt og som kan gi den reelle forklaringen på dagens fall.
Spekulasjoner og haussing er det derimot nok av :-)
Edit; Iran er selvsagt en mulig forklaring.
Spekulasjoner og haussing er det derimot nok av :-)
Edit; Iran er selvsagt en mulig forklaring.
Redigert 21.06.2019 kl 09:16
Du må logge inn for å svare
CFell
21.06.2019 kl 09:19
4760
Det jag skrev igår, misstänker jag, raterna har stabiliserats och pressas endel.
Ratene er himmelhøye selv om de skulle falle noe og med krig er dette et av selskapene som kommer ut med gode penger uansett.
Gassfrakten vil bli lite berørt, det må i tilfelle være atomkrig og da er det takk for oss alle. JF som skal ha dette billig nå regner jeg med.
Klarer nok ikke 27,5 engang i løpet av juni.
Gassfrakten vil bli lite berørt, det må i tilfelle være atomkrig og da er det takk for oss alle. JF som skal ha dette billig nå regner jeg med.
Klarer nok ikke 27,5 engang i løpet av juni.
tankerviking
21.06.2019 kl 09:21
4732
DNB: LPG SHIPPING SECTOR: Our LPG stocks are up 75% since early February; thus we have downgraded our covered names to HOLD (BUY) as we near the peak. Rates have been above USD70k/day three times since early 2000 and rates peaked in July 2008, July 2014, and July 2015
tankerviking
21.06.2019 kl 09:23
4719
Ser fra xtrainvestor sitt forume følgende fra DNB..har det ikke direkte fra DNB men kan nok være forklaringen...
boupa
21.06.2019 kl 09:26
4601
Skyldes antakeligvis den elendige timinga på meldinga fra Fredriksen om at det skal investeres i nye skip. Da tar folk fortjenesten sin og stikker andre plasser.
Pølsebua
21.06.2019 kl 09:33
4533
Uansett blir dette fallet helt feil i mitt hode. Med rater på halvparten av dagens, vil Avance betale oss rikelig med utbytter med tiden. Det verste av flåteøkningen er over. Ratene kan like gjerne gå over 100 som ned til 30. Dette blir en kistebunnaksje for meg inntil den eventuelt kommer over 50. Da skal jeg vurdere gevinstsikring.
CFell
21.06.2019 kl 09:36
4524
Precis, men man ska ändå köpa nu så de stora som försöker trada ner aktien inte kommer in billigare. För raterna är som sakt höga och ger garanterat utdelning kanske i q3.
Men kanske inte i avance om JF ska köpa skepp.
Men kanske inte i avance om JF ska köpa skepp.