Slettet bruker
20.06.2019 kl 16:58 3902

"Reany also reports that enrollment success rates were high, as they have been in the half-dozen other current pilots around the world."

...hva er da dusinet med piloter som er pågående ? Dette må jo være de pilotene Mastercard har totalt sett.

Så er dette et bankkort, men det er et samarbeidsprosjekt mellom Edenred Bank og Sedesson - Mexicos NAV om man vil. Det øker bruksmulighetene utover rene pengetransaksjoner. At man får det offentlige med, er helt OK og man øker verdi som identitetskort.

Sente
20.06.2019 kl 17:51 3857

"men stille fra IDEX"
Hva mener du med at det er stille fra Idex? Eller rettere spurt, ønsker du børsmeldinger for å hause opp kursen angående denne piloten? De har ikke oppsummert sine erfaringer fra tidligere piloter, så tror ikke det skjer her heller.
Men, de slapp litt informasjon om denne på Q1 presentasjonen. Blant annet at noen av test kandidatene var 85+ og kortene virket helt supert for dem også. (Fingeravtrykk forverres fra rundt 45 år og ut livet)

Ble også sagt på Q1 presentasjonen at Idex kjører flere piloter, men de er mindre kjente siden andre piloter har tatt en del rampelys i det siste. Godt mulig de seks pilotene som nevnes kjøres med Idex, og er relatert til dette utdraget fra Idex's Ebok: https://twitter.com/jonteviggo/status/1139431605553029120
Men det blir kun spekulasjoner.
Redigert 20.06.2019 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Økomoni
20.06.2019 kl 18:18 3825

"Hva mener du med at det er stille fra Idex?"
De annonserte piloten på sitt eget newsroom. Det hadde kanskje vært naturlig med en oppfølging der, når Mastercard slipper info.
Slettet bruker
21.06.2019 kl 12:24 3628

Ser 2 kr i dag
Slettet bruker
21.06.2019 kl 12:59 3606

Lukter fredags rally lang vei
Møyfrid
21.06.2019 kl 13:48 3557

Lukter suckers rally lang vei
Sente
25.06.2019 kl 17:26 3362

Biometric payment cards webinar neste måned...
NXP, Idemia, Infineon og Visa skal snakke.
Webinar topics include:
-Overview of biometric payment card technology
-User experience and implementation considerations for biometric payment cards
-Examples of real-world implementations

Idemia har piloter med Idex. NXP har piloter med FPC.

Mer info: https://www.securetechalliance.org/biometric-payment-card-webinar/
Redigert 25.06.2019 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
25.06.2019 kl 18:42 3316

Om man skal se på piloter med betydning blir det vel mer riktig å formulere det slik?:

Idemia har piloter med FPC. NXP har piloter med FPC.
Sente
25.06.2019 kl 19:20 3283

Kun dual interface som har betydning i dine øyner?
Møyfrid
25.06.2019 kl 20:02 3246

I hovedsak.
Sente
25.06.2019 kl 22:39 3165

Jeg syns det er av betydning at Idemia fortsatt kjører piloter med sine Idex kontakt kort, selv om de har kort med FPC også, så jeg velger å nevne det.
Møyfrid
25.06.2019 kl 22:47 3158

Jeg tolker det dithen at du unnlot å nevne FPC.

IDEMIA sin trail med FPC er absolutt verdt å nevne om man ønsker en balansert diskusjon.

https://twitter.com/IdemiaGroup/status/1107925968683962368

https://www.biometricupdate.com/201804/fpc-collaborates-with-idemia-on-biometric-payment-card-trial-in-japan

https://www.fingerprints.com/2018/10/19/fingerprints-enables-societe-generale-to-test-limitless-contactless-with-idemia/

Noen eksempler, men dette samarbeidet har pågått lenge.

Var det ikke forresten IDEMIA som kjørte ut verdenslederens sensor hos Fransabank i fjor høst? Noe nytt der? I følge Stan var det vel en annen leverandør enn dem som rotet det litt til, men Fransabank ville vel gjerne fortsette, slik jeg forsto det? Man skulle tro det var ryddet opp nå og kortene begynner å sette seg i markedet der nede?
Sente
25.06.2019 kl 23:02 3145

Jeg sjekket FPC sin egne hjemmeside, så de listet kun opp en pilot med Idemia, så regnet ikke med dette var betydningsfullt nok til å nevne i detalj.
Morsomt du mener en balansert diskusjon innebærer å totalt ignorere Idex sitt samarbeid med Idemia, men det er jo som forventet fra ditt hold.
Redigert 25.06.2019 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
25.06.2019 kl 23:13 3132

Sorry, men jeg har vanskelig for å ta et selskap som omsetter for noen ti-talls tusen i kvartalet seriøst. Kanskje som bloggere, da det er der de leverer mest, men ikke som et selskap i forhold til feks FING.

Var det 1,3 milliarder de har brukt så langt på å leve ut drømmen? Og omsetningen de en gang hadde i den fallerte satsingen i mobilmarkedet skyldes vel oppkjøp?

Strengt tatt har de altså ikke fått til noe som helst, men dette ser man jo også tydelig på kursen.

Da spiller det liten rolle om de får skipet ut en trail til en håndfull brukere.
Slettet bruker
26.06.2019 kl 00:32 3089

Har Sente prøvd å betale et beløp over 200 kroner trådløst?
Hva skjer hvis en prøver det?  En blir bedt om å slå inn PIN.

Må kortet settes inn i terminalen før PIN slås inn?  NEI.
Kortet kan du putte i lomma. Du må KUN slå inn PIN på terminalen, dvs at PIN verifiseres online, ikke offline mot PIN i CHIPen på kortet.

Anta et kort med IDEX sensor, hvor sensoren ikke kan brukes trådløst, bare når kortet er satt inn i terminalen, og du "betaler" et beløp over 200 kroner trådløst. Raskt slå inn PIN, eller fumle kortet inn i terminalen og så legge en finger på sensoren?

En del terminaler egner seg veldig dårlig for bruk av sensor på kortet når kortet er satt inn i terminalen. Lidl i Tyskland bruker en slik type terminal. Kortet settes LODDRETT ned, HELT bakerst og øverst på terminalen, med BAKSIDEN på kortet mot deg, og FREMSIDEN på kortet vendt bort fra deg. Og kortet går så dypt/langt ned i terminalen at bare ca 2 centimeter stikker opp. For i det hele tatt å se om sensoren er tilgjengelig, må du gå 180° rundt til baksiden av terminalen.

Et kort med IDEX sensor hvor sensoren IKKE kan brukes trådløst, vil garantert ikke være konkurransedyktig mot et kort til omtrent samme pris med FPC sensor som kan brukes trådløst. Som jeg har sagt i ALLE år, tviler jeg på at IDEX kan lage et dual-interface kort hvor sensoren kan brukes trådløst, UTEN å komme i konflikt med patenter til FPC/ZWIPE.

All logikk tilsier derfor at før IDEX har hatt minst en STOR pilot med dual-interface kort hvor IDEX sensoren kan brukes trådløst, er det ren hasard, galskap, dårskap og nær idioti å være IDEX aksjonær. Oppsiden er nær null, mens nedsiden er gigantisk, særlig når en tar i betrakting at IDEX kassen er tom om et drøyt halvår, og at Woodford muligens må kvitte seg med ALLE IDEX aksjene sine.

Men Sente nekter å innse realiteter, og luller seg istedenfor inn i ønsketenkning, fantasier og dagdrømmer om at IDEX aksjene hans skal gjøre ham stenrik. Sannsynligheten for det er så nær null det er mulig å komme uten å være lik null. Mest sannsynlige utfall er at jo lenger Sente tviholder på IDEX, jo mer penger taper han.

Lurer av og til på om Sente = Scorn på THIN trådene? Også Scorn nekter å innse klare realiteter, men har siden THIN kursen var over 2 kroner forfektet Thinfilms uunngåelige suksess som skal send kursen til ny ATH .....

Redigert 26.06.2019 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 00:52 3081

Reserven
Har ikke Idex flere piloter dual-interfac med Feitian og Idemia i Vest Afrika?
Slettet bruker
26.06.2019 kl 00:56 3079

Jeg vet ikke om noen. Noen andre som gjør det, og kan dokumentere det?
Slettet bruker
26.06.2019 kl 00:58 3075

Reserven
Mener du Idex har bløffet med denne meldingen?
Asiatiske bankpiloter Feitian biometrisk kort med IDEX dual interface sensor
Oslo, Norge, 20. november 2018: IDEX Biometrics (IDEX ASA) som er ledende leverandør av avanserte fingeravtrykksidentifikasjons- og autentiseringsløsninger, er glad for å kunngjøre at en kunde i Asia har startet en pilot for å teste biometriske kort produsert av Feitian Technologies Co. LTD "Feitian") med IDEXs dual interface sensor.

Stan Swearingen, administrerende direktør i IDEX Biometrics kommentarer, sier: "Vi er veldig fornøyd med at en bank i Asia har begynt å styre biometriske kort med vår dual interface sensor. I juli i år annonserte vi at Feitian hadde integrert vår dual interface-sensor i kortene sine, og de har nå begynt å styre produktet med sin første kunde. "

Feitan vil delta på 2018 TrustTech messesenteret i Cannes, 27.-29. November, og vil presentere dual interface biometriske kort med IDEX sensoren. Feitian vil stå på stand LER D 011.

Kontakt:
Henrik Knudtzon, finansdirektør,
9302 2827, henrik.knudtzon@idexbiometrics.com

Om IDEX Biometrics
IDEX Biometrics, også kjent som IDEX ASA (OSE: IDEX), er den ledende leverandøren av fingeravtrykk identifikasjonsteknologier som tilbyr enkel, sikker og personlig autentisering for alle. Vi hjelper folk med å foreta betalinger, bevise sin identitet, få tilgang til informasjon, låse opp enheter eller få tilgang til bygninger med fingertrykk. Vi oppfinner, konstruerer og kommersialiserer disse sikre, men utrolig brukervennlige løsninger. Vår totale adresserbare marked representerer en raskt voksende multi-milliard-enhet mulighet.
Slettet bruker
26.06.2019 kl 01:00 3072

Original tekst

Oslo, Norway, 20 November 2018: IDEX Biometrics (IDEX ASA) the leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, is pleased to announce that a customer in Asia has commenced a pilot to test biometric cards manufactured by Feitian Technologies Co. LTD (“Feitian”) featuring IDEX’s dual interface sensor.

Stan Swearingen, CEO of IDEX Biometrics comments, “We are very pleased that a bank in Asia has commenced piloting biometric cards with our dual interface sensor. In July of this year we announced that Feitian had integrated our dual interface sensor into their cards, and they have now commenced piloting the product with their first customer.”

Feitan will participate at the 2018 TrustTech trade show in Cannes, 27-29 November, and will showcase dual interface biometric cards featuring the IDEX sensor. Feitian will exhibit at stand LER D 011.

Contact:
Henrik Knudtzon, CFO,
+47 9302 2827, henrik.knudtzon@idexbiometrics.com

About IDEX Biometrics
IDEX Biometrics, also known as IDEX ASA (OSE: IDEX), is the leading provider of fingerprint identification technologies offering simple, secure and personal authentication for all. We help people make payments, prove their identity, gain access to information, unlock devices or gain admittance to buildings with the touch of a finger. We invent, engineer and commercialize these secure, yet incredibly user-friendly solutions. Our total addressable market represents a fast-growing multi-billion-unit opportunity.
Slettet bruker
26.06.2019 kl 01:46 3053

Meldingen
https://newsweb.oslobors.no/message/463971
snakker om en dual interface SENSOR, IKKE om et dual interface KORT. En dual interface sensor hjelper lite hvis den sitter i et kort som IKKE tillater at sensoren kan brukes trådløst/dual-interface.

Mer senere, nå er det bikking.

Redigert 26.06.2019 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 05:22 3016

I dag starter Seamless Asia 2019. Nå i juni og inn mot sommerferien er det en av de siste mulighetene til å vise det NYE og i så måte flagge hva som er i markedet til høsten. Dette er en mulighet til å vise seg frem med nye samarbeidspartnere, løsninger og for nytt publikum.

Jeg er litt spent på de neste 3 dagene i så måte.
Slettet bruker
26.06.2019 kl 05:37 3006

Samarbeidsavtaler er ikke mangelvare hos Idex.
Om de skal komme med noe som betyr noe så må de komme med ordrer. Ordrer på mer en noen få 100 for piloter.
Eller for den saks skyld om FPC skulle komme med en stor ordre så vil det også hjelpe idex.
Realieten er at vi er halvveis i 2019 og den eneste produksjonsordren på BSC så langt er FPC på godt under 100k i 2019. Det er fortsatt et par rolige feriemåneder igjen til siste sjanse for en ordre med levering i 2019, men alt tyder på at total volum av BSC i 2019 er under 100k. Og når 2019 er slutt er pengene slutt for idex. Noen måneder før det tror jeg vi får se det samme som skjer i thinfilm nå
Slettet bruker
26.06.2019 kl 06:33 2976

Når det kommer til volum, så vil produktet gå til en liten % av markedet i starten. I så måte, trenger man programkunder av et kundegrunnlag på 100 000 000 brukere for å få volum noe opp. I praksis vil man nå dette med 10-gangen hvis man får en avtale med en aktør på verdensmarkedet. Eller Kina alene. Når piloter er kjørt, kunder etterspør og teknologien er på plass. Da handler det mye av volum-delen av leverandørsiden og brukeropplevelsen for å få dette ut med suksess. Det er ganske store volum som skal ut, og man har ikke ressurser til å følge opp via support. Det må-gå-av-seg selv. Det må være enkelt.

Av de samarbeidsavtaler som har gått nå i vår, er deler av disse knyttet til masseproduksjon av kort. Og man har patent på en løsning for utsendelse og egenregistrering av fingeravtrykk på kort. Da er vi ganske nært markedet. Og det er mye som fungerer.

Da har man teknologi på plass. Kortutstedere har kjørt piloter mot kunder. Da ligger dette på beslutningsnivå.

Det som blir en variabel og et spørsmål, er hvor nøyaktig informasjon Idex har om kapitalbehovet før de går break-even. Forutsatt at de teknologisk er kurrant, så tror jeg de vet ganske nøyaktig når beslutning om lansering av kort vil skje. Og jeg tror det som alle snakker om, til høsten.

Møyfrid
26.06.2019 kl 08:14 2924

Burde ikke dette innlegget omhandlet FPC?
Slettet bruker
26.06.2019 kl 09:27 2858

"...så tror jeg de vet ganske nøyaktig når beslutning om lansering av kort vil skje"
Da tror vi forskjellig. Jeg tror ikke de har et clue. Tror neppe Idex har større visibilitet enn FPC som helt klart er førstevalget for de som leker med ideer om BSC. Og FPC snakker om svært lave antall iår og drømmer om større antall (til og med millioner) neste år. Men neste år er for sent for idex.
Møyfrid
26.06.2019 kl 09:37 2838

Da er faktisk verdenslederen under 1,5, som varslet.
Sente
26.06.2019 kl 15:19 2729

Har Sente prøvd å betale et beløp over 200 kroner trådløst?
Ja, til din store overaskelse gikk det helt greit, grensen er på 400kr nå.
Ellers kan jeg si, nei, jeg har kun en konto her inne og jeg kommer til å være positiv til Idex så lenge de er med på løpet. Men jeg har også forstålse at det er en risiko her.
Hvis Idex bryter noen patenter hadde de allerede blitt saksøkt. Eller noen hadde lagt inn en klage, slik Idex+andre gjorde når zwipe søkte på patent for monteringen av sensor i kortet.
Redigert 26.06.2019 kl 15:23 Du må logge inn for å svare