Nytt Conan Spill & Bearded Dragon
Funcom vil gjøre et nytt spill med Conan IP, men ikke før etter at de har avsluttet utviklingen på Conan Exiles.
Funcom planlegger å lage et nytt spill ved hjelp av Conan the Barbarian IP, ifølge deres siste kvartalsrapport. Det er planlagt å gå inn i preproduksjon tidlig i 2018, ettersom Funcom Oslo-lagskiftet fokuserer fra Conan Exiles.
Etter at Conan Exiles-teamet tweeted for å bekrefte at de "planlegger et annet Conan-spill", sa de at de ikke vil få fullstart på det før de har fullført sitt nåværende prosjekt.
I inntjeningsrapporten, annonserte Funcom at deres Oslo-team hadde et nytt Conan-prosjekt i de tidlige utviklingsstadiene. De fortsetter å si at preproduksjonen på dette spillet hadde blitt presset tilbake fra planlagt startdato i slutten av 2017 til begynnelsen av 2018. Endringen kommer ut fra et ønske om å fokusere på å fullføre Conan Exiles, som skyldes full utgivelse i mars 2018.
Denne beslutningen om å gjøre et nytt spill med Conan-lisensen kommer etter at Conan Exiles ble selskapets største inntjener i løpet av 2. kvartal 2017. Med positiv mottakelse til sin frosne nordekspansjon og en fullstendig lansering planlagt i 2018, virker det som Funcom vil ri Conan bølge med et annet prosjekt med den berømte barbareren. Det er usikkert på dette tidspunktet om form av dette nye Conan-spillet, men det vil bli laget av Funcom-teamet i Oslo.
Når det gjelder Funcom-teamet i North Carolina, er deres nye prosjekt "avhengig av utførelsen av Secret Worlds Legends", samt ansettelse av flere ansatte til å jobbe med dette prosjektet.
På toppen av disse to spillene, planlegger Funcom også å frigjøre et "taktisk strategispill" i 2018, ved hjelp av et selskap som heter Bearded Dragons International. Når man ser på Bearded Dragons International, er de eneste tingene som er tilgjengelige, pressemeldinger fra Funcom i juni, samt informasjon om et selskap registrert på Kypros.
Vi bør finne ut mer om dette prosjektet senere i år, så hold øyne og ørene åpne.
Ifølge kvartalsrapporten er disse prosjektene en del av Funcoms nye strategi om å slippe "flere spill om året" er for å øke sin portefølje og for å minske risiko.
Når du også vurderer at et Secret Worlds TV-program for tiden også er i preproduksjon, er det ikke Funcom som ligger etter når det gjelder å utfylle porteføljen !
Hvis du er interessert i å lese enten kvartalsrapporten eller presentasjonen, kan du finne lenker til dem på Funcoms offisielle nettside.
Funcom planlegger å lage et nytt spill ved hjelp av Conan the Barbarian IP, ifølge deres siste kvartalsrapport. Det er planlagt å gå inn i preproduksjon tidlig i 2018, ettersom Funcom Oslo-lagskiftet fokuserer fra Conan Exiles.
Etter at Conan Exiles-teamet tweeted for å bekrefte at de "planlegger et annet Conan-spill", sa de at de ikke vil få fullstart på det før de har fullført sitt nåværende prosjekt.
I inntjeningsrapporten, annonserte Funcom at deres Oslo-team hadde et nytt Conan-prosjekt i de tidlige utviklingsstadiene. De fortsetter å si at preproduksjonen på dette spillet hadde blitt presset tilbake fra planlagt startdato i slutten av 2017 til begynnelsen av 2018. Endringen kommer ut fra et ønske om å fokusere på å fullføre Conan Exiles, som skyldes full utgivelse i mars 2018.
Denne beslutningen om å gjøre et nytt spill med Conan-lisensen kommer etter at Conan Exiles ble selskapets største inntjener i løpet av 2. kvartal 2017. Med positiv mottakelse til sin frosne nordekspansjon og en fullstendig lansering planlagt i 2018, virker det som Funcom vil ri Conan bølge med et annet prosjekt med den berømte barbareren. Det er usikkert på dette tidspunktet om form av dette nye Conan-spillet, men det vil bli laget av Funcom-teamet i Oslo.
Når det gjelder Funcom-teamet i North Carolina, er deres nye prosjekt "avhengig av utførelsen av Secret Worlds Legends", samt ansettelse av flere ansatte til å jobbe med dette prosjektet.
På toppen av disse to spillene, planlegger Funcom også å frigjøre et "taktisk strategispill" i 2018, ved hjelp av et selskap som heter Bearded Dragons International. Når man ser på Bearded Dragons International, er de eneste tingene som er tilgjengelige, pressemeldinger fra Funcom i juni, samt informasjon om et selskap registrert på Kypros.
Vi bør finne ut mer om dette prosjektet senere i år, så hold øyne og ørene åpne.
Ifølge kvartalsrapporten er disse prosjektene en del av Funcoms nye strategi om å slippe "flere spill om året" er for å øke sin portefølje og for å minske risiko.
Når du også vurderer at et Secret Worlds TV-program for tiden også er i preproduksjon, er det ikke Funcom som ligger etter når det gjelder å utfylle porteføljen !
Hvis du er interessert i å lese enten kvartalsrapporten eller presentasjonen, kan du finne lenker til dem på Funcoms offisielle nettside.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
VIC20
28.02.2018 kl 14:27
8605
Skal passe på å ikke bli for sen med inngangen igjen. Tar det gradvis.
Du slår ikke av for en kjenning?
Det kan bli litt trått.. men bortsett fra det tror jeg vi ikke må vente altfor lenge før vill action igjen.
Det kan bli litt trått.. men bortsett fra det tror jeg vi ikke må vente altfor lenge før vill action igjen.
VIC20
28.02.2018 kl 13:43
8736
AksjeRik skrev Dette var jo dritfett, dere er ikke sanne..
Sorry, jeg synes ikke dette var så fett. Hadde høyere forventninger. Tror for øvrig det hadde vært bedre å lansere dette som en surprise nyhet i stedet for å varsle flere dager i forkant. Det stod bare ikke til forventningene.
Ble litt underwhelmed av akkurat dette.
Jeg tror at vi skal ha stabilt sideleie nå i over en måned før villt rally mot CE launch.
Husk CE launcher fortsatt 8 Mai.
Jeg tror at vi skal ha stabilt sideleie nå i over en måned før villt rally mot CE launch.
Husk CE launcher fortsatt 8 Mai.
ny satsing lansert,ei and,et villsvin og et menneske,som skal være mutert.
vi får se,vi får se.....
https://www.youtube.com/watch?v=Ix-jhpj3Zts
vi får se,vi får se.....
https://www.youtube.com/watch?v=Ix-jhpj3Zts
Litt underveldet selv av det her og jeg beklager om det oppfattes som "baissing", men jeg er klar over hvor mange utviklere som har forsøkt seg i samme marked som Xcom uten hell. Når markedsleder er såpass sterk så har folk høye forventninger til spill i samme klasse og når ingen av disse er i stand til å levere en like god opplevelse som Fireaxis så er det klart det er vanskelig å gjøre det bra.
Unnskyld for at jeg gjengir fakta.
Unnskyld for at jeg gjengir fakta.
VIC20
28.02.2018 kl 13:31
9728
Ut av FUN og inn i QEC. Tar opp igjen FUN på et lavere nivå i løpet av mars/april.
Krafer
28.02.2018 kl 13:31
9730
Ser det ikke ut ifra linken til cdn.edgecast.steamstatic.com ut som en mørk mutantutgave av Legospillet? :-)
VIC20
28.02.2018 kl 13:27
9702
Håpte det skulle være litt mer juicy news. Vi får se hvordan dette utvikler seg.
http://store.steampowered.com/app/760060/Mutant_Year_Zero_Road_to_Eden/
http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/760060/ss_d910daa84f95ed073c082b209f90720e394731b6.1920x1080.jpg?t=1519819210
Ikke noe gameplay der, men tactical som Xcom altså. Ingen lanseringsdato.
http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/760060/ss_d910daa84f95ed073c082b209f90720e394731b6.1920x1080.jpg?t=1519819210
Ikke noe gameplay der, men tactical som Xcom altså. Ingen lanseringsdato.
Redigert 28.02.2018 kl 13:07
https://media2.giphy.com/media/5GoVLqeAOo6PK/giphy.gif
Eller bedre:
https://media1.giphy.com/media/xTiN0CNHgoRf1Ha7CM/giphy.gif
Eller bedre:
https://media1.giphy.com/media/xTiN0CNHgoRf1Ha7CM/giphy.gif
Redigert 28.02.2018 kl 12:15
AksjeRik
28.02.2018 kl 09:33
9889
Inntill videre en børs vinner ;)
Selskapet opplyser at "Conan Exiles" er i rute for full lansering 8. mai.
Videre fremgår det av rapporten at informasjon knyttet til The Bearded Dragons-partskapsspillet vil bli kunngjort onsdag. Spillet har utviklet seg i henhold til tidsplanen.
Selskapet opplyser at "Conan Exiles" er i rute for full lansering 8. mai.
Videre fremgår det av rapporten at informasjon knyttet til The Bearded Dragons-partskapsspillet vil bli kunngjort onsdag. Spillet har utviklet seg i henhold til tidsplanen.
AksjeRik
28.02.2018 kl 07:32
10014
Obs.. Ja og det er 2mnd og 10 dager til, sorry!
Redigert 21.01.2021 kl 07:36
Sente
28.02.2018 kl 07:22
10030
Ikke at dagen det lanseres har så mye å si, men 8 Mai er en Tirsdag.
Eller, hadde det vært en lørdag hadde det faktisk vært negativt, siden folk må laste ned data og har de tregt Internett får de ikke spilt mye i lanserings helgen. :)
Eller, hadde det vært en lørdag hadde det faktisk vært negativt, siden folk må laste ned data og har de tregt Internett får de ikke spilt mye i lanserings helgen. :)
AksjeRik
28.02.2018 kl 07:12
9999
Jeg bare sier; ikke mist fokus nå! Lanseringen er eksakt 3måneder og 11 dager unna, eller 12,5 uker til, og det på en lørdag !.
Mange nye overraskelser er på vei ! , allerede en i dag kl 13 ;)
AksjeRik
27.02.2018 kl 17:41
10472
Vi får se da ;) Typisk! men blir spennende fremover nå da
Ja nettopp.. Skulle inn igjen på 15.85 i dag.. men fuckings login virket ikke. Håper bare at vi ikke starter tvert opp i morgen. Vil inn igjen under salgsprisen. Som sagt. Er rapporten som jeg tenker så ender vi fort over 20 de nærmeste dagene.
AksjeRik
27.02.2018 kl 17:05
10533
Å såppas ;) Det er ikke alltid så lett.. Tradet ut noen % jeg også men som skal inn igjen ++
Hvileskjær i dag.. Jeg er virkelig spent på morgendagen. Håper på MEGET god rapport selv om jeg har tradet ut noen % (og faktisk klarte å klusse til inngangen igjen)
AksjeRik
27.02.2018 kl 11:34
10741
Nettopp! Lykke til gutta ! ;)
Atratos
27.02.2018 kl 10:50
10856
Da har jeg adda til min posisjon og er klar for 8 Mai :) mulig det blir en humpete tur men slik er Funcom. Planen er å ikke trade noe før lansering. Er man ikke inne når Funcom går, så mister man raskt mange prosenter. Lykke til alle sammen, hva nå enn deres strategi er :)
Tool
27.02.2018 kl 10:31
10888
Suksessfulle selskaper skapes jo på et punkt, ofte er det en stor rekke hendelser som til samme lager et nytt utgangspunkt.
Kan være det man ser, hvem vet? Men å dømme Funcom for tidligere feil slik selskapet har reist seg de siste årene tror jeg er en stor feil.
Ellers legger jeg merke til det er full panikk når spesielt de største sperrene blir spist, og man gjør alt for å stoppe utviklingen.
Legger en god guess på at disse gutta snart er ute av spill. Det funker ikke som før.
Kan være det man ser, hvem vet? Men å dømme Funcom for tidligere feil slik selskapet har reist seg de siste årene tror jeg er en stor feil.
Ellers legger jeg merke til det er full panikk når spesielt de største sperrene blir spist, og man gjør alt for å stoppe utviklingen.
Legger en god guess på at disse gutta snart er ute av spill. Det funker ikke som før.
AksjeRik
27.02.2018 kl 09:50
10929
Å legge 2 og 2 sammen i et element i nåtid å dømme det utifra det, er "Big misstake" . Når man ikke tar alle faktorer i betraktning men tar et element som CE(tidlig i utviklingen) og dømmer det hele på det, Big misstake. Man kan ikke alltid gjøre slik, det kommer ann på selskapets planer og filosofi og hva som "rører" seg. Man må kunne se helhet og se lengre frem, helst tidlig i den gryende starten. Ikke på alle men noen selskaper som det passer seg og det når ikke mange har trua (!)
AksjeRik
26.02.2018 kl 22:04
11233
Aksjene går som varmt hvetebrød om dagen fordi så mye skjer på en gang nå (!) . Jeg har alltid sagt at Funcom vet hva de gjør, og at "Dette er bare begynnelsen! ". De har tross alt holdt på siden, var det 1995?. De kjemper og de tenker smart med det de har, og de blir bare smartere.
Det er ikke hva man har men hva man velger å gjøre med det man har som skaper vekst og eller rikdom..
Det som er mer innkommende og sikkert er å ha flere områder å "spille" på, å ha multiple spill som drar opp innkomst i flere nivåer og sjangre, dvs aldri dødpungt i innkomst og tro på selskapet. Det er egentlig helt genialt også å ha nye prosjekter og populæritet som kommer å går uavhengig av hverandre. og innkomst som vokser, dabber av, for så å ta av igjen i andre områder.. Også tv-serier av spillene oppå der igjen og spennende ip'r. Dette selskapet får sin glanstid snart, det er jeg så sikker på. Nei dette er bare helt nydelig.
LET THE FUN-COM(E)
Det er ikke hva man har men hva man velger å gjøre med det man har som skaper vekst og eller rikdom..
Det som er mer innkommende og sikkert er å ha flere områder å "spille" på, å ha multiple spill som drar opp innkomst i flere nivåer og sjangre, dvs aldri dødpungt i innkomst og tro på selskapet. Det er egentlig helt genialt også å ha nye prosjekter og populæritet som kommer å går uavhengig av hverandre. og innkomst som vokser, dabber av, for så å ta av igjen i andre områder.. Også tv-serier av spillene oppå der igjen og spennende ip'r. Dette selskapet får sin glanstid snart, det er jeg så sikker på. Nei dette er bare helt nydelig.
LET THE FUN-COM(E)
Som sagt. Meget spent på hvor mange kroner vi ser opp i morgen.
Salgsboka er tom nå. Jeg tror det kan bli vanskelig å få tak i aksjer fremover.
AksjeRik
26.02.2018 kl 15:29
11501
Helt nydelig! Dette kommer seg nå!
Nye combat på Conan Exiles tar helt av. Meget positiv feedback
AksjeRik
26.02.2018 kl 12:59
11661
Enig med deg Gekko. Ser man litt frem så blir dette gull.. forresten, det er allerede gull! ;)
Gekko12
26.02.2018 kl 10:37
11781
Mitt bet er at dette selskapet vil være en av børsvinnerene i 2018/2019. helt nytt mgmt, kapitalisering og bedre forretningsplan. Også eiere med erfaring fra spillindustrien som er btydeligere eiere i THQN , Stillfront og Paradox
AksjeRik
26.02.2018 kl 08:55
11862
Kommende Conan tv-serie ! :
"Amazon Prime is planning a new television series based on Robert E. Howard’s Conan the Barbarian stories." :
http://www.unboundworlds.com/2018/02/need-know-amazons-upcoming-conan-series/
Tv serie med både Conan og Secret World Legend (med Johnny Depp) på vei.. perfekt !
https://www.secretworldlegends.com/2017/08/15/secret-world-tv-series/