DNB sin nye analyse av LPG sektoren m.h.p BWLPG og Avance

adagio
BWLPG 21.06.2019 kl 10:27 8050

DNB med nok en analyse som "suger", DNB har hatt en fryktelig dårlig track record m.h.p treffsikkerhet og timing i deres analyser av LPG og LPG rederier.
Skulle nesten tro de bevist snakker ned markedet og aksjene mot bedre viten, av en eller annen grunn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2019 kl 09:14 2384

Vi ser strukturelle endringer som DnB ikke hensyntar. I praksis betyr dette økt eksport fra USA som følge av oljeproduksjon som igjen medfører LPG. Gassen fra us er langt billigere og har lengre reiserute. Også har vi etterspørselssiden som radikalt har endret/ bedret seg.

Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2019 kl 10:26 2297

Hvis eller når handelsavtale, er LPG noe som KAN eksporteres fra USA. Miljøvennlig, konkurransedyktig på pris og ligger på riktig vektskål når man skal skape handelsbalanse mellom USA og særlig Østen. Østen trener balanse i tallene og miljøsiden.

Enig i at det skjer noe strukturelt; miljø spiller inn og politisk er det en vinn.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2019 kl 10:34 2282

Det med strukturelle endringer betyr at lpg er et biprodukt fra shale produksjon av olje. Hvor skal man gjøre av det? Jo man setter prisen godt under araberne. Det gjør at frakten av lpg blir mye lengre som igjen betyr at båtene bruker lengre tid pr last. I tillegg har man krigspremien for å seile inn mot Iran hvor mye av LPG blir lagret. Hvor f... er disse vurderingene fra DnB. En ting er at de sier at dette er sesongmessig, men som analytiker ikke å vurdere ovennevnte elementer (fordeler/ ulemper) vitner om slett håndverk og vurderingsevne. Hadde analytikeren ramset opp disse tingene og deretter konkludert at produksjonen av shale oil skal ned, eller at krigspremie mhp eksport fra araberne skal nes hadde det ivertfall vært en form for logikk.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
urix
22.06.2019 kl 11:44 2219

Dnb sitt utspill må være en dårlig spøk!!

Jeg ville vært enig med dem om: Synkende eksport.
Synkende rater.
Økning av antall båter i markedet.
Ingen IMO pålegg fra 1. januar 2020
Synkende produksjon av LPG.

Men det er jo stikk motsatt, åssen i helvete klarer de å få det til, de kødder, vi kødder tilbake, bytt til en annen bank, vi liker ikke å ble rævkjørt, la dem få smake sin egen medisin!!
God St. Hans feiring.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
kodenavn
22.06.2019 kl 12:23 2166

Bakke:
Veldig enig med deg i at det skjer noe strukturelt I LPG-shipping nå, som jeg også har skrevet på annen LPG-tråd på forumet.
Dyvik er en flink kar, men her tror jeg han har gravd seg ned i gamle chart, og ikke evnet å se at vi har/får endringer både på tilbuds-og etterspørselsessiden som vil gavne LPG-rederiene.
For øvrig er BWLPG Ukens selskap i FA i dag, og det er en meget positiv omtale over 2 sider som også er inne på at det skjer noe strukturelt, med større skipningsvolumer fra US til Asia, pga stor produksjon og eksport, og lave priser i US og gode i Asia.
Positivt teknisk og positivt fra Danske Bank-analytiker med kursmål 64.-.

Pareto uttaler at de sliter med å forstå den lave prisingen av LPG-rederiene.
Jeg også.
Jeg tror dett er rett opp igjen på mandag.
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
larserne
22.06.2019 kl 12:44 2135

Kodenavn;
Kan ikke bli mere enig. Glad jeg fikk flere «billige» aksjer igår.. Tid vil vise, men dem som har fulgt litt med har vel fått med seg at markedet er thight og at det går rekord volumer fra U.S. eastc. Til Østen. Mye ny infrastruktur bygget, og mye mer bygges spesielt i Kina / India! Men, viktig å følge med når man har investert i shipping😳
Redigert 20.01.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare