Scanship til hovedlisten 24.6.19

Fuhrmeister
SSHIP 21.06.2019 kl 17:16 4631

Hva vil skje ?
Vil den dumpes ned til området kr 5 - 8.
Eller vil den løftes opp videre av «grønne» fond?
Redigert 20.01.2021 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2019 kl 17:32 4605

Hehe... Så du mener aksjen kan prises til mindre enn backlog? Det tror jeg neppe blir tilfelle.
Fuhrmeister
21.06.2019 kl 17:35 4589

Ytterligheter. Backlog kan vise seg kortvarig...
Ingen nye ordre osv.
Slettet bruker
21.06.2019 kl 18:14 4535

Hvis du setter pengene i banken så slipper du å vurdere risiko.
Fuhrmeister
21.06.2019 kl 18:21 4517

Hadde jeg satt cash i banken istedenfor å satse
tungt på sship på 4,48...👌
Slettet bruker
21.06.2019 kl 18:31 4500

Aha...du vil inn igjen og triple nok en gang...lykke til.
Dublinmannen
21.06.2019 kl 19:49 4413

Du bør faktisk være takknemmelig for jobben som ligger bak kursstigningen, ikke vær ei rotte, Fuhr!
Fuhrmeister
21.06.2019 kl 19:50 4410

Se på Tomra, handlet på 50 lappen og satt med
dem lenge..... Scanship er samme type innovatør.
Det er slutt på de tider da sjøfolka kastet søpla
på havet. Nye tider nye krav.
Fuhrmeister
21.06.2019 kl 20:07 4384

IKKE meningen å være ei rotte. Men kan bli litt
provosert. Har fulgt og hatt troen på selskapet lenge,
og gikk inn tidlig. Lenge før haussegjengen her
begynte. Og som TS var det ikke meg innlegget
skulle handle om. Så ha meg unnskyldt.
Redigert 21.06.2019 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Max Payne
21.06.2019 kl 20:54 4319

Ingen som vil selge aksjene nå. Dette er et eventyr i startfasen og Scanship har mye NYTT på gang. Du burde jo ha sittet på aksjene dine og ikke komme og klage etterpå. PS: Finner du et mer interessant selskap i Norden så si fra på denne tråden.

På Scanships infolunch på Continental tidligere i våres var det mye snakk om siste ledd i Scanships renseteknologie (derunder pyrolyse) som skal ta hånd om restavfallet etter sortering. Faktum er at folk ikke klarer å sortere avfallet sitt godt nok slik at det blir igjen en stor fraksjon tilslutt som i dag må brennes og deponeres. Bøndene vil f.eks. ikke ta i mot matavfall/gjødning med plast i heldigvis. En illeluktende befaring på Brobekkveien i vinter gjorde meg oppmerksom på hvor stort problemet er bare i Oslo som jo er årets miljøhovedstad i Europa. Det er dette problemet Scanship nå forbereder storskala pilotprosjekt på i Drammen fra høsten. Dette er "the missing link" i systemet og lykkes de med rensingen i storskala vil dette kunne bety enormt for avfallshåndtering ikke bare i Norge, men internasjonalt. Å sette riktig verdi på denne teknologien er vanskelig enn så lenge, men det er klart dette kan bli en ny meget sterk vekstfot for selskapet utenom cruise og akvakultur. For å belyse problemet legger jeg ved en lenke til WWF med fokus på plast på avveie:
https://www.wwf.no/nyheter/vårt-eget-plastinntak-kan-tilsvare-så-mye-som-ett-kredittkort-hver-eneste-uke

Max
Slettet bruker
21.06.2019 kl 20:57 4314

Skal jeg svare helt ærlig så tror jeg ikke den dumpes av noen. At kurser under 10 er ganske usannsynlig med dagens optimisme. Vil helt sikkert være svingninger ala dagens. Tror på stigning utover sommer/høst.
Hammers
21.06.2019 kl 21:00 4300

Et merkelig og pinlig innlegg av Dublin!
Skjønner du ikke at Fuhr er en av våre medaksjonærer.
Man kaller uansett ikke folk for rotter - om de er medaksjonærer eller ei!

Hilsen Hammers......som synes man i hvert fall bør ha et LITE snev av "takt og tone" her inne.
Slettet bruker
21.06.2019 kl 21:04 4292

Fuhrmeister
Du provosere nå for å skape diskusjon. Det er forsåvidt OK, men jeg syntes du tar litt hardt i. Grønne investeringer er veldig i skuddet for tiden, men jeg ser ikke bort fra at det vil bli større svingninger kursmessig på hovedlisten. Jeg har bare vært SSHIP aksjonær siden i november og allerede 3 doblet de første investeringene i denne aksjen. Det skremmer.

Jeg har brent meg på unge oppstart selskaper før, men SSHIP viste til et markedsegment jeg er opptatt av. Dessuten viste selskapet til fysiske og lønnsomme leveranser av produkter for destruksjon av menneskelig avfall. Det er jeg opptatt av.

Likeledes liker jeg at et ungt selskap kan vise til lønnsomme resultater i et markedssegment og som trolig kan ha overføringsverdi i et annet og enda større marked. Kan SSHIP levere forurensningsfri destruksjon av all menneskelig avfall i en cruisebåt så har jeg satset på at teknologien er overførbar til landbasert lignende avfall. Der er det et enormt marked om SSHIP vinner innpass med like lønnsomme leveranser som de nå leverer til cruisesegmentet og oppdrettsnæringen.

Det med destruksjon av landbasert avfall er mitt mest spekulative element i denne investeringen og som jeg har sterk tro på.

På hovedlisten henvender selskapet seg til et større og mer både spekulativt og tøffere investormarked med mer utbredt shorting og muskler for aksjemanipulering. Men det er også en generell voksende interesse for grønne aksjer i hele finansmarkedet som jeg tror faller SSHIP til fordel om de fortsetter å levere resultater i samme ånd som nå.
Redigert 21.06.2019 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.06.2019 kl 21:18 4272

Dagens handel er litt preget at det nylig har kommet kortsiktige tradere inn.
Slike som hoppet på de siste dagers oppgang - for så å forlate i formiddag.
Ja, jeg HÅPER de forlater - for handelen i dag før kl 12-13 bar preg av slike kortsiktige greier.

Opp over 17 og raskt ned til .....var det 15,10? Helt uvanlig med slike fluktasjoner i SSHIP.
Etter kl 13 var vi mer tilbake til normalen. Stillstand og stadig stigende - til noen solgte noe ned igjen. Greit nok.
_______________

På min egen tråd skrev jeg for en tid tilbake om hvordan JEG ville ha ordnet overgangen til hovedlista.
Jeg ville ha sendt ut en gladmelding om kontrakt like etter bekreftelsen. En gladmelding for å få rennafart fra første stund.
Akkurat DET skjedde her om dagen - da overføringen ble bekreftet uten annen tidfesting enn "innen august".

Det jeg NÅ lurer på er om det kan komme ENDA EN ny gladmelding tidlig i neste uke (hvis man har noe på lur).
At det kan komme noe ENDA større enn den vi fikk for 2 dager siden.
En melding som virkelig ville ha satt fart på selve overgangen inn i de seriøses rekker.
Bare noen drømmerier fra min side - siden slikt ikke kommer på bestilling - men TENK OM!

Hilsen Hammers
Redigert 21.06.2019 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
21.06.2019 kl 21:32 4243

Takker for den Hammers !
Det som bekymrer meg mest er kapasitet.
Etter hva jeg forstår handler de inn komponentene
på bestilling fra tredjepart. Og regner med at de
har henda fulle. Hvis de kommer i en situasjon
hvor det råder forsinkelser og revurdering av
avtaler blir det ikke bra. Men håper de har erfaring
nok til å takle de mange ordrene.
Redigert 21.06.2019 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
21.06.2019 kl 21:43 4229

"Det med destruksjon av landbasert avfall er mitt mest spekulative element i denne investeringen og som jeg har sterk tro på. "

Er det lønnsomt med denne teknologien for å ivareta/rense søppel/vann i boligområder og spesielt hyttfelt, i forhold til dagens kommunale ordninger ?
Fuhrmeister
21.06.2019 kl 21:54 4208

Mht tidligere synspunkter her, så er det mange
om beinet på avfallshåndtering, noe som etterhvert
har vist seg å være en svært lukrativ geskjeft.
Scanships domene er cruice og landbasert
oppdrett om inntil videre. Spennende er det
uansett mht «det grønne skiftet».
Hammers
21.06.2019 kl 21:57 4205

Slikt bør du vel heller spørre selskapet direkte om?

SSHIP betjener de virkelige STORE mengdene (eks de STØRSTE cruiseskipene).
Jeg mener å ha hørt at det er skip som genererer avfall fra noe slikt som opp til f.eks 5000 personer i en småby som er interessante.
Ut fra logisk tankegang tror jeg absolutt at hyttefelt kan bli i minste laget, men hvem vet!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
21.06.2019 kl 22:07 4184

SSHIP opererer helt klart i en bransje som er "hot" for tiden. Alle har klima på agendaen. Men hva med teknologien? Er den enkel og kopiere og skape konkurranse fra mange andre selskaper? En god ting med systemene de leverer er vedlikehold og service avtaler som løper kontinuerlig og som også er god business for selskapet.
Nå gir vi gass
21.06.2019 kl 22:23 4160

Hvis 5000 innbyggere/cruispassasjerer er interessante burde hyttelandsbyere være interessante, enten ved nedskalering eller sammenkobling.
Spøsmålet er om avfall/vannhåndtering er økonomisk ( arbeidskraft-forbrukende) til fordel for dette selskapets teknologi, i forhold til dagen teknologi. ( Jeg ser er at VEAS er en interessent. )
Jeg tenker også for framtidige boligområder i f.eks. Norge, som ikke trenger å bli tilknyttet kommunal avfallshåndtering

Så burde markedet også være enormt. VEAS er vel ikke interessert/aksjeeier for moro skyld.
Redigert 22.06.2019 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.06.2019 kl 22:27 4152

Jeg mener å huske at du også hadde denne bekymringen i vår en gang - på LANGT lavere kurser og LANGT lavere ordrebok?
Man kan ikke gå rundt å BEKYMRE seg for alt mulig som KAN gå galt (selv om jeg selv har noe av samme tendens - innen andre områder).

Hvis det virkelig ER noe å bekymre seg over så blir det sendt ut en PW.
Skjer DET kan du bli bekymret, men det tviler jeg på komme til å skje.
I mellomtiden fortsetter den UBEKYMREDE veksten vi har sett de siste kvartalene.

Hilsen Hammers......som ABSOLUTT ikke tror at man initierer overføring til hovedlisten hvis det ligger "dritt" og lurer? Heller det motsatte!
Slettet bruker
21.06.2019 kl 22:41 4129

Selvfølgelig er alt på stell når de skal på hovedlisten. De gjør jo dette for å få mer oppmerksomhet. Tenker de ringer i bjella og drar frem en avtale i samme slengen.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 07:49 3741

Sier litt om potensialet mot havbruk. "Biomassen av oppdrettsfisk i Norge i dag er fem ganger så stor som biomassen til befolkningen. Vi forventer at aquakultur vil bli en større del av aktiviteten vår fremover."
tjena
24.06.2019 kl 08:23 3675

Meget inntresert. Dette utvikler seg med store stormskritt.
Tradinator
24.06.2019 kl 08:31 3652

Bare starten for SSHIP, nå kommer kravene fra myndigheter og ikke minst kunder om at det skal være rent og uten utslipp. Olje er rett og slett noe den neste generasjonen ikke ønsker velkommen i energimiksen.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 09:09 3553

Bryter vi 17 i dag? Hovedlisteeffekten slår til;)

Ikke før skrevet det så smalt den over....
Redigert 24.06.2019 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 09:57 3443

Kampen om 15 620 751 aksjer til en verdi av ca 270-280 mill.

Ikke mange med store lommebøker som kan delta samtidig i denne kampen uten at det presser kursen opp. Her trengs det virkelig robothjelp...
Tradinator
24.06.2019 kl 13:24 3262

Grei start på livet på hovedlisten. 20 next
Slettet bruker
24.06.2019 kl 13:44 3217

Kontrakten på 700 mill. 19.6. blir nok etterfulgt av flere kontrakter når rederiene er klar over at teknologien finnes. Her kommer det nok mere etter hvert.