Hva skjer i neste uke (uke 9)

Slettet bruker
FUNCOM 23.02.2018 kl 15:13 5254

Synes fortsatt at når en tråd har fått over 100 innlegg er det svært vanskelig å følge med på hva som skjer. Så jeg tenker vi kan flytte den diskusjonen over hit og jeg håper flest mulig vil si sitt uten at vi trenger å starte opp noe krangling.

Så, hva skjer i neste uke? Hvordan går kursen?
Hva tror du kvartalsrapporten vil si?
Tror du denne får en innvirkning eller vil reveal av nytt spill fullstendig overta markedsfokuset?
Hvordan tror du spillet blir mottatt?

Til det siste så eneste tolkningen jeg egentlig har på dette tidspunktet ift tidslinjen for utvikling samt tweeten fra Malmberg er at det dreier seg om et relativt lite spill siden han sier spesifikt: "Not yet announced so I can’t tell. But it looks amazing and I can’t beat it :) I need godmode."

Det jeg kanskje tror dette spillet er, i tillegg til turn-based strategy, er at det er et slags Rogue-like eller "Rogue-lite" som det også kalles. Tenk Faster Than Light (FTL), Binding of Isaac, Rogue Legacy osv. Grunnen til at jeg tror dette er at han sier "I can't beat it", altså det er typisk for Roguelikes å ha en vei til mål som alltid forandrer seg men ikke nødvendigvis er så lang. Men, den er vanskelig og det er det skaper spilletimer.
Redigert 20.01.2021 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2018 kl 15:55 5066

Får oppdatere denne siden jeg nå er anklagd for å ha kommet med en advarsel. Om noen ser en advarsel i innlegget over, kan dere vennligst gi meg beskjed om hvor denne foreligger sånn at jeg kan sette meg litt bedre inn i kreativ tolkningsmetodikk?

Uansett, svært bra dag for Funcom i dag. Veldig spent på hva som skjer de neste to dagene, hva blir resultatet for Q4 og for 2017 og hva er det dette nye spillet faktisk er. Diskutere nøkkeltall tør jeg ikke, da dette blir å regne som "advarsel".
Redigert 26.02.2018 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 19:33 4876

Bedre enn forventet med bare 5,7 MNOK i tap og dermed rundt 55 mill i overskudd for 2017 om man tar utgangspunkt i gjennomsnittlig dollarkurs.

Red: Funcoms PE i øyeblikket er da rundt 18. Ned fra Godt over 20 før i dag.

En ting jeg ikke skjønte i presentasjonen var det her angående BD:
"Development of the tactical turn-based strategy game
has progressed according to project timelines and is
scheduled to release in 2018'

Er jo søkke bra de er flinke til å fortelle at de er "on-track" da informasjonen vi tidligere har fått tilsier noe helt annet. Om noen gidder å spørre de på streamen om de planlegger å øke gjennomsiktigheten og frigi ikke bare mer detaljert økonomisk informasjon, men også gjøre litt for mer å holde aksjonærer oppdatert om hva som faktisk skjer så hadde det vært flott :-)
Redigert 27.02.2018 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
The Analyst
27.02.2018 kl 19:55 4837

En solid rapport! Ca 182 mill nok i omsetning og ebitda på ca 77,6 mill nok for 2017. Imponerende at de også dette kvartalet leverer positiv EBITDA.
Lav gjeldsgrad (3,5mill Usd) og 18,7mill Usd i kontanter.

Likte også tydeligheten rundt IP acqusition og rasjonaliteten bak strategien, de 7mill USD de vil motta i royalties for heroic signatures (kun i q1 - høyere enn hva jeg trodde), nye spill for 2018, spIllet i morgen, samt at Amazon sine conan serier vil gi blest mot både merkevaren til CE og fremtidige spill under samme navn. Dette ser bull ut.
Redigert 27.02.2018 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:01 4824

8 MUSD , ikke 18,7.

Det blir heller ikke nye spill i 2018 i tillegg til BD, de sier de starter produksjon av nye spill.
Redigert 27.02.2018 kl 20:07 Du må logge inn for å svare
The Analyst
27.02.2018 kl 20:08 4797

Side 7 - cash and debt. Denne tar vel også høyde for pengene ifm den rettede emisjonen på litt over 88mill kr. Oversikten på side 5 tar utgangspunkt i cash posisjon før innbetalingen.

Når det gjelder kommentaren rundt spill tenkte jeg på det som blir omtalt på side 20. Blir nok neppe lansert før i 2019, men er på gang.
Forøverig er det å forvente både hyppigere og kjappere lanseringer enn hva en har vært vant til tidligere mtp selskapets nye strategi.

Redigert 27.02.2018 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:12 4781

Cash and cash equivalents, end of period after
exchange effect 7 329

Hvor har du fått 18,7 ifra?
Redigert 27.02.2018 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
Tool
27.02.2018 kl 20:15 4767

Snakker du om cash etter 4 kvartal eller cash nå?
Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:16 4763

Noe som er litt skrudd beklager.

Tapet for Q4 ble iflg cash flow 2.7 MUSD, altså 21 MNOK da de fortsatt driver hardt og kjører kostnaden av CE-utviklingen som investering, altså blåser opp verdien. Dette må avskrives før eller senere. 10 mill var visst altfor positivt likevel.
Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:19 4747

Jeg snakker utenom emisjonen, beklager burde spesifisert dette. Det jubles for utvanning og penger på konto og det forvirret meg litt da det er sjelden aksjonærer jubler for å få utvannet sin eierandel.
Tool
27.02.2018 kl 20:26 4725

Ja ikke sant :)
Godt du viser med tydelighet hvem du er og hva du driver med her egentlig. Tror verdien av deg avskrives for godt nå.
Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:32 4712

Jeg har aldri hatt noen verdi så avskriv meg fullstendig er du snill :-) Hadde blitt kjempeglad om jeg for alltid slapp å ha deg følgende etter meg som stygg andunge i alt jeg viser interesse for. Altså, jeg er jo smigret over oppmerksomheten du viser meg, men som sagt før er dette fullstendig uønsket dessverre. La meg være i fred, du er kjedelig og du bidrar med absolutt ingenting relevant.
Tool
27.02.2018 kl 20:40 4679

Ja du tror vel fremdeles at alt handler om deg, tenker du snakker om mine fulltreff i NAS som du hausset i hele 2017 mens den falt 40% : )

Du er bare støy. Veldig inkompetent støy, og det er godt du sier det rett ut selv.
Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:45 4660

Jeg eide dessverre ikke NAS når den raste i juli, ei heller kommenterte jeg NAS før jeg selv kjøpte på 173. Noe jeg har gjort to ganger og solgt for godt over 200. Siden du følger med i NAS regner jeg også led at du har sett mine kommentarer før Q4 der jeg sa gjentatte ganger jeg ikke ville kjøpe noe før etter tallene, og den raste som forventet. Men takket være NAS og min forståelse er total investert kapital for meg opp 18% så langt i år.

Har du flere ting du vil lyve om? Jeg forstår at du ønsker å angripe "troverdigheten" min, men det er dessverre unødvendig. Jeg er her for å diskutere aksjer og tjene penger. Jeg har null interesse av å stjele følgere til vennen din og jeg hadde satt pris på om du sluttet å inkludere meg i denne drakampen om saueflokken. Jeg vil ikke ha de.
Flytime
27.02.2018 kl 20:46 4651

Hekta på nektar, egentlig er tapet på året -6,5, eller 100 million dollar. Her blir det 0,98
Tool
27.02.2018 kl 20:52 4625

Du sier det handler om penger. Kan du forstå at for alle andre handler børs også om penger, eller er det kun for deg?
Ikke det nei, så slutt å tro at om en nykommer som deg plutselig sitter å diskuterer NAS og noen av oss som har diskuterert NAS aksjen i 10 år er innom diskusjonen så følger de etter deg.

Det er en infantil og urovekkende paranoid vrangforestilling. At folk legger merke til deg er i hvertfall av helt andre ting enn evner og kunnskap ;)

Slettet bruker
27.02.2018 kl 20:57 4598

Ok, det er fint. Jeg forstår at mye av hatet nå kommer pga at vennen din nok en gang ble avslørt i en direkte løgn i går. Beklager, men å sitte sånn og lyve folk opp i ansiktet for egen vinning er forkastelig oppførsel og er man så dårlig i aksjemarkedet at man må ty til sånt så får man heller holde seg unna.

Gleder meg forøvrig til å ta en liten kikk på en viss modell i morgen på det gamle forumet. Det blir svært interessant å kikke på treffsikkerheten der. Innledningsvis ser det ut til et overestimat på godt over 400%. Dette kan knapt kalles noe annet enn inkompetanse, eventuelt bevisst forsøk på markedsmanipulering. Eller "kjeltringstreker" rett og slett.
Flytime
27.02.2018 kl 21:03 4572

konkurS, alt er Bagger sin feil, få figuren i fengsel.
Har selskapet ikke noe spill i 2018? Når dumper Jebsen sine 98%?
Dette går til 0,0098 Hektar.
Slettet bruker
27.02.2018 kl 21:15 4541

Tenker da vi er ferdige med iherdige forsøk på å avspore diskusjonen og kan heller vende synet tilbake mot kvartalsrapporten.

En del er allerede nevnt over men akkurat når det gjelder Secret World Legends er det like greit å få lagt ballen død når det gjelder "betydelig inntjening". Vi ble fortalt og forsikret av opptil flere at Halloween-event skulle snu hele skuta, dette ble penger fossende inn som aldri sett før. Om noe viser kvartalsrapporten at inntektene matchet Q2 for Funcom, dermed kan man nå avskrive all spekulasjon om pengeflommen fra SWL. Husk at det var bare første to månedene som ble med i Q3, resten ble i Q4. Med events og alt. Og dette var før interessen for SWL nådde bunnpunktet nå etter jul. Samme gjelder interessen rundt CE. Vi så en oppgang i antall spillere før jul, noe som måtte bety at folk kjøpte i hopetall. Nå både på PC og Xbox. Det stemmer nok heller ikke. Salgene har forblitt veldig stagnert tross oppdateringer og billigsalg på steam.

Det som gjelder nå er å vende blikket forover og gjøre deg opp din egen mening, både om aksjen,og om CE ved full lansering. Disse vil ikke nødvendigvis følge hverandre, husk prisingen av Funcom før stupet i februar/mars. Velg inngang med omhu. Den stakk opp hardt i går og vi ble fortalt at nå var det for sent å kjøpe, toget var gått. Går den opp i morgen får nøyaktig samme beskjed. Som vi har gjort ved hver eneste variasjon i kurs i positiv retning. De som roper høyest sitter som vanlig igjen med null i fortjeneste. Før eller senere er det også riktig at toget har gått, men vurder din inngang nøye. Er du fornøyd med å kjøpe aksjer og legge de i skuffen et par måneder uten å ha vondt av om du muligens kunne fått de billigere så burde valget være lett.

Gjentar for sikkerhets skyld at jeg også tror aksjen kan stå betraktelig høyere ila våren.
Flytime
27.02.2018 kl 21:30 4523

Det spåkula sier at det kan gå opp, ned og til øst og vest, den kan også krype under taket og gå ned i kjelleren. Altså det vi kan si er at vi ikke kan si hvor den er, eller hvor den skal være. Hvem er jeg?
Og her var jeg inne med nok et meningsløst innlegg. Kan gule non-stop skade en? Jaja, hvor det bærer.
Sente
27.02.2018 kl 21:31 4516

Overasket over revenue ble så høy som den gjorde, veldig mye av dette må være SWL siden CE har ikke solgt mye dette kvartalet. Eller hadde vi en bump i rom jula?

Så planen til Funcom 2.0 er å lansere to spill i året.
I fjor var dette CE early access og SWL relaunch.
I år blir det CE igjen? og Mutant Zero Year?
Litt skuffet over Nord Amerika studio ikke blir ferdig med det nye spillet i år, men det blir veldig interessant å følge Funcom mot slutten av dette året og neste år.

Ellers er jeg overasket de ikke ga noe informasjon om BD spillet i kvartalrapporten, men heller venter til i morgen midt i børs dagen før de lanserer noe. Kan lage litt støy dette.

Spørsmål til Bagger;
I Q3 sa du Funcom bokførte inntekter som investeringer i Assets, men assets har sunket nå, hvordan er det mulig? ;)
AksjeRik
27.02.2018 kl 21:33 4511

Hold på aksjene så går det bra.
Her er det bare å være tolmodig. Dette var som ventet, men egentlig bedre.. Mye på gang i Funcom !
Ikke la dere distrahere av litt opp og ned og av skremmere og bajasser som Flytime(Heth).

Ha en god kveld ;)
Slettet bruker
28.02.2018 kl 11:54 4322

Er dere spent? Det er jeg :-) En knapp time til vi får se hva dette nye spillet er!
Slettet bruker
28.02.2018 kl 15:00 4254

Jau, det var jo det det var.

Noen som husker hvor stor del av inntektene Funcom skal motta for dette?
Krafer
28.02.2018 kl 22:50 4133

Er det mulig å flytte tråden til IKT. Et par Funcom tråder som ligger på Offshore nå.
Slettet bruker
28.02.2018 kl 23:52 4089

Jeg får ikke gjort noe med dette, satt og så på offshore når tråden ble laget. Regner med de andre Funcom trådene som ble liggende der er fordi den som opprettet satt og kikket her. Skal spørre admin.

Eller, noen må bare rapportere hovedinnlegget og spørre om de kan flytte den.
Redigert 28.02.2018 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2018 kl 17:00 3893

https://www.pcgamer.com/biomutants-bouncy-mushrooms-hint-at-a-surprisingly-bonkers-open-world-game/

https://m.youtube.com/watch?v=JUURZPqGZ1s

Biomutant, mutant year zero, litt forvirrende. Synes forøvrig førstnevnte så mer gøyalt ut men men.

Skjer fremover nå da? Skuffelsens stillhet har omfavnet Funcom og slitne haussere og baissere har krøpet tilbake i hi for en stakket stund og samler energi til neste runde.

Må si jeg har nå mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt dette siste året:
"Toget gååååår!!!!"
"Toget ståååår!!!!"
"Toget kommer tilbakeeeeee!!!!"

Er det nå man bør akkumulere? Eller vente?
AksjeRik
01.03.2018 kl 21:40 3778


Bla bla bla, du prøver hardt nå.. Zzzz!
Tool
01.03.2018 kl 22:06 3757

Ser at de tre øverst trailerne av Mutant Year Zero har totalt ca 268.000 visninger på litt over et døgn og gode tilbakemeldinger.
PlayStation sin trailer har rundt 98,4% likes og nærmer seg 135.000 visninger.

Kanskje det ikke blir så ille likevel.
Fint krydder til mye annet på gang.