Derfor elsker vi bompenger

Slettet bruker
23.06.2019 kl 11:25 968

De sparer tusenvis av liv og skader i trafikken da de bidrar til tryggere trafikk gjennom bedre veier og systemer som er sikrere. Norge er sikkerhet og nordmenn elsker sikkerhet og trygghet. Drepte de siste 10 årene er halvert og bedre veier har bidratt enormt. Derfor skal vi være glade for alle bomstasjonene som er og kommer. Det er lov å være blid;-)
Slettet bruker
23.06.2019 kl 11:37 962

"Stor andel av alle ulykker med drepte og hardt skadde i Norge skjer på veier med fartsgrense 50 km/t eller lavere, og spesielt er gående og syklister utsatt i disse områdene. I 2016 utgjorde syklistene 9 prosent av de drepte og 13 prosent av de hardt skadde."

Best å få mest mulig av trafikken over på motorveier og dermed minke trafikkmengdene på de små veiene...
Økningen av bomstasjoner gjør det motsatte, trafikken på de mindre veiene økes.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 12:16 952

Bompenger er ikke nødvendig for å bygge nye veier. Staten har råd til å la være å sette opp bommer.
Det kan kuttes 50 milliarder i året i et vanvittig feildrevet helsevesen. Og kuttes mange andre steder
ved ellevill misbruk av offentlige midler.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 23:09 925

Helsevesenet kan det ikke kuttes noe i uten at det går ut over sikkerheten og tryggheten til befolkningen hvor hver enkelt av oss plutselig kan trenge omsorg og behandling. På helse er hver krone viktige og vel anvendt.

Staten betaler opptil 50% av veiene det er bompenger på så det du sier er tøv. Har man bil må man kunne betale for seg. Det er også kollektivt de aller fleste steder om man er fattig. De fattige har ikke så stort transportbehov heller.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 23:12 925

Ulykkene er ned 50% på 10 år. En ny fin vei kjører alle på. De gamle veiene blir delvis også borte. Det du nevner er tøv. De myke trafikantene har alltid vært svært utsatt. Da må bilistene ta ned ego faktoren sin og vise varsomhet rundt denne sårbare gruppen.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 23:43 918

Det er slett ikke tøv at staten kan ta hele regningen om folket instruerer om dette. Etterspørsel
etter sykehustjenester kan også taes betydelig ned om folket gikk inn for det.
Hold dere friske, og hold dere unna sykehusene. Forebygg i forkant.
En lavere etterspørsel etter sykehustjenester går ikke utover sikkerheten og tryggheten til befolkningen.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 23:57 913

Å her lukta det du.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 07:59 892

Nei, Mentor. Dette stemmer ikke.

Et ekstremt stort flertall av ordentlige folk, altså de som ikke er så inn i hampen tilbakestående at de med vilje bor i bysentrum er selvsagt imot den organiserte trakasseringen av fattige og middelsinntektsfamilier som bompenger er.

Det er BEGRENSING AV BEVEGELSESFRIHETEN til utvalgte grupper av samfunnet og derfor strengt ulovlig, moralsk forkastelig og alle som snakker varmt om bompenger er dermed komplett psykopatiske, uten diskusjon.

Hver gang Mentor skriver noe positivt om bompenger heretter så mener vedkommende selvfølgelig det motsatte. For ingen er så sinnssyke og rabiate som dette her. Det er faktisk på linje med å si at du støttet holocaust og kulturrevolusjonen.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 08:45 878

Jeg tror det stemmer bra. De som er mest imot bompenger er mennesker fra Troms og Finnmark. Der har de knapt bompenger, men er redd de kan få det. Vi i Oslo har levd med bompenger siden 1990. Det var et helt urettferdig system der vi som bodde i sentrum kunne kjøre store områder og forurense der det var mest mennesker. Den nye indre bomringen gjør verden mer rettferdig og skulle ha kommet for mange år siden. Når den nye bomringen kom jublet mange som bor i sentrum. Nå har mange en sjanse til et bedre liv.

Mennesker i sentrum er ikke så opptatt av bil. Vi ser bra luft, god helse, utdanning og bolig er eksistenser med langt høyere verdi og viktighet enn de dumme bilene. Biler er langt nede på vår liste. Fotpleie, smoothies og gode klær ligger oppe på vår liste. Bil er usosialt og skal man ut med venner nytter ikke bil. Det er ikke p-plasser igjen. Bevegelsesfriheten er ivaretatt av røde busse og trikker som går hyppig. Selv t-banen er et alternativ for bevegelser. Smarte mennesker bor i sentrum og bruker ikke tiden sin i køer og biler. De slipper alt det som gjør menneskene til tapere, fattige og frustrerte. Bare verditapet på biler gjør bompenger til lommerusk.

Bomstasjoner med bompenger i indre ring er det beste som har hendt Oslo på 40 år. Mennesker i sentrum skjønner det plutselig kan få et mye bedre liv helt uten bil eller gå sammen med andre mennesker om en elbil til brøkdelen av pengene. Penger menneskene i sentrum nå kan bruke på mye bra og fornuftig eller rett og slett bare bruk på seg selv eller andre mennesker de er glad i. Hva med en kjempeflott overraskelse til kona/mannen du deler livet med? Tenker de digger det mye mer enn en teit biltur.
Fjordgubben
24.06.2019 kl 08:51 873

I Bergen har man hatt bompenger siden 80-tallet, og motstanden er så stor at man startet et eget politisk parti som på rekordtid kan bli det største partiet, du mener da at motstanden ikke er så stor?

Det du argumenterer for er et marerittsamfunn mentor, du snakker om at 1 million mennesker skal stues sammen i Oslo sentrum som høns i bur.

Alt for at det ikke skal være nødvendig å eie bil, men man skal ta offentlig transport.

Du er mer ekstrem enn selv de hardbarka østeuropeiske kommunistene, det sier ikke lite.

Slettet bruker
24.06.2019 kl 08:57 868

Jeg tenker 2-3 millioner innenfor ring 2 som skal være helt bilfritt. Det skal gå elbusser hele tiden slik at all privat bruk av bil blir overflødig. Jeg tenker meg virkelig høye bygg med mulighet for dyrking av frukt/grønt i balkonger og på taket. Gatene skal være overbygget slik at man har strøm/solceller der og det ikke faller snø på gatelegemet slik at menneskene også kan bruke elsykkel.

Jeg tenker meg et moderne samfunn som tar et oppgjør med bonderomantikken for godt og tar det moderne urbane mennesket på alvor.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 09:01 870

Je mener at vi burde begynt med slavearbeid i Nørge slik at je kan ha privatsjåfører gett. Da får vi sysselsatt folk som Mentor f.eks. Jeg ser stor glede hos fremmedarbeiderne som får gleden av å skysse VIP skroget mitt rundt i utlandet når je er på jobb gett.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 09:13 866

Hvis du leser kommuneplaner ligger det der store planer fremover og noen grep du vil kalle kommunistiske slik som ekspropriasjon. Det er ikke det. Det er nemlig fremtiden og helt nødvendig for å få den til å utfolde seg på en hensiktsmessig måte. Fjordgubben kan tenker seg om og så har det nok vært forandringer i hans liv ja. Det er det menneskenes liv handler om. Forandringer.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 09:41 861

Mentor har jo et poeng når det gjelder all tiden vi sparer når vi bor i hver vår kommunale fuglekasse i et bilfritt sentrum. Det er jo snakk om dyrebar tid som vi da kan benytte her på DT fremfor å stå i kø.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 10:24 842

Mentor tar ekstremt feil her. Velger den etablerte, enkle og onde løsningen som ødelegger familier.

777: Man kan bruke mobilen når man kjører. Jeg sitter å surfer hele tiden når jeg kjører.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 10:42 835

Menneskene i Oslo sentrum er helt annerledes enn menneskene utenfor. Jeg vokste opp i sentrum og alle jeg kjente da har flyttet ut av sentrum.De var jo ikke på rett side av gauss-kurven da heller. Det angrer de bittert på og nå forventer jeg en bølge tilbake til sentrum av alle de som vokste opp og bodde der 1970-80 tallet. De har fått ungene ut og boligen de har ute i gokk (Jessheim og omegn) kan de nå få lurt på noen bønder som har gitt opp bruket. Det holder ikke til leilighet i vårt eksklusive sentrum, men de kan jo låne noen mill så er de på plass. En 10 mill. leilighet stiger nå 1 mill. i året uten å gjøre det slag så det er god business her i sentrum. Når jeg sitter på de røde fine nye bussene og tenker på hvor bra det er og at jeg slipper å plundre med en dum bil også så skjønner jeg hvor heldig jeg har vært i dette livet.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 10:44 838

Ingenting er bedre enn å kjøre bil.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 11:00 824

Jeg for min del har tenkt å kjøp elsykkel og hjelm neste år. Skal se litt på om det blir sykkelvei rett utenfor hos meg som er planen til Lan Marie. Beholder hun makten blir det elsykkel som da er suverent. Mye tryggere å sykle på de røde veiene. Syklet mye når jeg var fjortis midt i byen og det gikk egentlig bra (ikke alltid). Til jobb buss som vanlig da jeg ikke liker å svette på jobben.
Fjordgubben
24.06.2019 kl 11:05 821

Fra VG i dag:


«Det er full stans i togtrafikken ved Lillestrøm etter en hendelse på Lillestrøm. Det blir satt opp buss mellom Oslo S og Oslo Lufthavn Gardermoen og mellom Lillestrøm og Leirsund, opplyser Vy. Passasjerer som skal til Oslo Lufthavn anbefales å ta drosje i stedet for Flytoget.

På bildet ser vi personer som venter på toget ved Oslo lufthavn.

Trafikkoperatør ved Bane NOR sier til NTB at det i tillegg er feil på informasjonssystemet i hele landet.

– Vi arbeider med å rette feilen, men vet ikke hvor lang tid det vil ta, melder Bane NOR.«



Som alltid med kommunistiske planer kan man ikke stole på at det fungerer, tar tog selv, men må alltid sjekke på nettet på forhånd at det ikke er problemer, kanselleringer eller annet rot.

Er glad for at jeg slipper å ta offentlig transport hver dag, og at jeg har den trofaste bilen å falle tilbake på når det går galt, og det gjør det rett som det er.
Redigert 24.06.2019 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 11:11 816

Det hender nok at bilen til Fjordgubben havner på verksted tenker jeg. Det er liksom ikke måte på hvor vidunderlige disse bilene folk har er. Vi som vet bedre skjønner de psyker og trener seg opp til å selge elendigheten før de kaster bort enda mer penger på elendigheten og tvangstrøyen den feilslåtte ideologien bilismen de er fanget i. De lykkeligste menneskene sykler eller tar kollektivt.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 11:20 811

"Vi som vet bedre"
Den var drøy,du!
Slettet bruker
24.06.2019 kl 11:24 808

Det er alltid noe spetakkel med biler selv om noen klarer å krype til verkstedet i limp mode du.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 12:48 788

leiftissemann, snabelsatan og .777 har dyp-metaforiske avsløringer av Mentors selvpiskingsritualer (i gammel BP-klasse som få forstår dybden av), mens Fjordgubben bruker streit folkeskikk og intelligens for å eksponere Mentors posering.
Redigert 24.06.2019 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 12:50 783

Je har løst på el-sparkesykkel slik at je skåner lokalmiljøet og astmahalsen til vesle Mentor på 193 cm.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 13:46 772

Ja vi storkarer vet å bruke språklig kløkt for å blottlegge våre meningsmotstandere når det trengs. Men det er itte mange som klarer å lese mellom linjene og forstå de skjulte betydningene når øss fra Bare Prat har servert en skriftlig muskedunder av en salve her på DT gett.