Har de fått opp skilter med pris på bommene nå?

Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:37 398

Eller er det fremdeles hemmelig hva det koster å passere?

Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:40 399

Det er nok et intrikat system der det koster avhengig av hvor mange bommer og hvor du passerer i løpet av en gitt tid. Det finnes sikkert en app du kan kjøpe, utviklet av en eller annen snørrunge som "jobber" fra macbooken sin mens han drikker kaffe med soyamelk og hever lønn fra nav.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:41 397

Forsøk heller det der trikset med å ha cd-plater i fronruta. Det vil nok gjøre susen.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:48 394

Noe så idiotisk. Tenk på den avskrekkende effekten skiltene ville hatt.

Den eneste logiske forklaringen er altså at bommene IKKE er satt opp for å begrense trafikken, men kun for å loppe folk for mer penger som stat og kommune skal rote bort.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:53 394

Det betyr at fattigfolka i liten grad vil skremmes vekk fra veiene, og dermed forsvant også hele poenget med bommene for oss storkarene.

Da kan vi jo like gjerne stemme populistisk da?
Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:53 394

Er tiden snart inne for å kjøpe elektrisk bil? Nå forsvinner jo fordelene snart, så det gjelder å være raskt mener jeg.
Redigert 23.06.2019 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 14:58 391

«Elektrisk bil» ???!!!

Elbiler er fremkomstmidler for snyltere og fattiglus, men noen bil er det IKKE! Og NEI sånn møkk skal jeg IKKE ha!!

En bil er da for faen ikke elektrisk!!!

En bruksbil går på diesel, og en sportsbil går på bensin.

Sånn er det med den saken.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 15:01 390

Nå kjenner jeg at jeg må ha en liten timeout her.

Nå: 5 minutter med panfløyte og mindfullness.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 15:01 389

Du blir som meg. Når vi endelig tar skrittet og kjøper en elbil, koster strømmen like mye som bensinen og bompengene er de samme.
Redigert 23.06.2019 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 15:08 386

Bil = frihet.

Elbil = fengsel.

Tenk å drive å knote med ladeledning i full snøstorm halve året, og starte hver kjøretur med rekkeviddeangst og ladeangst. Ikke ha på varmeapparat, setevarme, eller radio for å spare på strømmen. Flere måneders ventetid på verksted. Og feil på feil på feil på feil. På feil med bilen.

Og alt dette for å spare noen lusne kroner. Da er du faen meg litt av en kjiping.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 15:20 383

Neste skritt er nok å fjerne bensinstassjonene og putte ladestasjoner der i stedet. Da blir det vi som må spare på varmen for ikke å brenne av for mye drivstoff.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 19:14 344

Er det lov å sette opp bommer uten å opplyse om prisen med skilt? Sånt er jo fryktelig nøye når staten fører tilsyn med private bedrifter, men reglene gjelder kanskje ikke dem selv?

Og er egentlig bompenger på 50-100 år gamle veier lov i det hele tatt? De er jo så opptatt av FN og menneskerettigheter, men det står jo i disse menneskerettighetene til FN at alle skal kunne ferdes fritt i sitt eget land?

Uansett så vil jo ikke fattigfolka skremmes vekk fra veiene uten skilt som viser prisen, og da er vi like langt. Da kan vi vel like gjerne hoppe på populismebølgen og stemme FNB?
brahman
23.06.2019 kl 20:52 326


Det må selvfølgelig anses som ulovlig.

Folk må våkne opp !
Slettet bruker
23.06.2019 kl 22:46 309

Bompengeregimet i Oslo er veldig mildt og rettferdig. Før betalte bare 50%, mens nå betaler 75%. Takstene har ikke økt noe, men siden flere betaler kommer det mer penger inn som kan brukes på kollektivt g miljøtiltak. Oslo kommune og Statens vegvesen har sagt det blir for mye info på tavlene og de kan derfor føre til ulykker. Norge er trygghet og sikkerhet. Nå vil det bli mer av det da veier og kollektivt blir kostet på og blir sikrere og tryggere for brukerne.

De fleste klarer å lese seg opp på Fjellinjen der takstene står.

https://www.fjellinjen.no/privat/priser/nye-bomstasjoner-i-oslo-og-akershus/

Kutter man helt ut bilen på søndager vil man spare 2500 kr i året bare i bompenger for ikke å snakke om drivstoff og slitasje. Miljøet vil jo også skånes merkbart om en dag er bilfri. Så søndager er nok 90% bare tulletrafikk uten mål og mening.
Stephen
24.06.2019 kl 22:45 282

Vi glir inn i en tidsalder der punken får sin renesanse.

Flere blir hjemme og spiller punk tipper jeg
Mvh. Stephen
Slettet bruker
24.06.2019 kl 23:05 276

For mye info?
Det står da gudhjelpe meg bare prisen på passeringen!
Nå snakker ikke jeg for oshlostan.
Helt sikkert mye unødvendig kjøring på søndager,og andre dager.
Men om jeg ønsker å kjøre en tur med diesel-bilen min,så skal staten og kommunen,hoppe og drite i det!
Man kan kutte ut å knulle fruen på søndager også!
Det ville i hvertfall få ned forurensningen ww,og egentlig en bedre idè,enn å kjøre rundt i pajeroen som går på diesel.

;=)