Er det greit med en pils i parken?

Klem
23.06.2019 kl 17:41 2062

https://www.nrk.no/norge/ber-krf-jekke-seg-ned_-_-regjeringen-ma-tillate-pils-i-park-1.14597097

De som bor i byer og ikke har egne hager er prisgitt offentlige parker om de vil sitte ute og kose seg med god mat og drikke.
Det er forbud mot å drikke alkohol på offentlige steder,så de må bryte loven når de koser seg med øl og vin på pikniken i parken.
Loven må endres slik at den rammer fyll og utagerende og høylytt oppførsel og ikke voksne som koser seg uten å plage andre.

Selvsagt er det igjen Krf som er festbremsen,mens Venstre og Frp vil respektere folk som koser seg med en pils eller to i parken.
Neida,dette er ikke en viktig eller stor sak.Derfor må det mykes opp og vises respekt for vanlige folks normale atferd som ikke plager
noen andre.
Nordmenn som vil kose seg ute i parker gjøres til kjeltringer når de medbringer alkohol til piniken.
Selv har jeg både hage og båt,så jeg er ikke prisgitt en park for å kose meg ute om sommeren.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 17:48 2053

Ja vi får starte en krig i Vietnam og kjøre slitne folkevognbusser også. Hippier!
Slettet bruker
23.06.2019 kl 18:10 2044

Snuten griper itte inn mot følk som drekker alkohol eller ruser seg på narkotika i diverse parker se. Meningsløst forbud.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 18:26 2042

Ja i natt jag drömde

Blir kvalm av mindre.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 18:34 2033

Hvis du tar en brun papirpose rundt spritflaska så er det ingen som skjønner at du drikker offentlig.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 19:04 2017

Je har nå tatt en uoffisiell håndsopprekning i Nygårdsparken du, det ble et soleklart flertall for liberalisering av reglene gett.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 19:20 2006

Et annet triks er å bruke en tom Powerade flaske, den blå har omtrent samme farge som Blåtind spylervæske.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 19:25 2005

En pils i parken blir fort to og da er du parkert etter tre finner du ikke snarveien hjem og plutselig fire = flakkende tale.
Jeg har med overraskende kvekk merket meg Sotah komme hjem fra byen i perlehumør
Da er han ovenpå og mange under hans nivå får gjennomgå.
Sånn kan vi ikke ha det i parken.
La parken leve i fred for perlehumør og piecprat
#parkregel 1-2-3=fire
gå hjem
Biggy
23.06.2019 kl 20:53 1979

Dette er en sovende lov politiet prøver å unngå å håndheve.Så lenge folk oppfører seg og ikke plager andre er det selvsagt greit med alkohol i parker.
Derfor må loven endres slik at folk kan kose seg lovlig.Lovverket må fokusere på å ramme de som ikke kan oppføre seg,og ikke straffe det store flertallet som allerede nå drikker pils og vin i parken uten at Krf eller andre plages av det.
Norske alkohollover er utdaterte.Det merker vi når vi er i andre land og selvsagt kan drikke øl og vin på offentlig sted samt kjøpe det i matbutikker til sent på kvelden eller hele døgnet.
Ølgardiner er å umyndiggjøre nordmenn!
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:19 1972

og dette er selvsagt viktig?
Øl og bompenger, der har vi eliten av nordmenn gett.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:27 1967

Er man avholds unngås hele problematikken. Man sparer bra med penger og får helle ikke alkoholskader. Jeg har nå vært 2 hele år helt uten noe alkohol. Før det drakk jeg svært lite også. I dag har jeg drukket 4 halvlitere med kaldt godt vann. Det er det kroppen trenger og intet annet.

Loven bør være som nå og avgiftene nesten likeså. Pils bør ha noe høyere avgift. Det som vel bør endres er taxfree. Den ordningen bør fjernes helt. KRF er det mest fornuftige partiet. Det ser vi blant unge og russ som drikker seg sanseløse og innarbeider en atferd med drikking. Dette er jo ikke bra.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:34 1964

Bra mentor. Problemet for nordmenn er av mange er svært enkle og tenker kun direkte på lommeboken. Klassiske eksempler er billig øl, tobakk, drivstoff og nå altså ikke bompenger. Om mange faktisk kanskje kommer dårligere ut om det trekkes på skatten evner mange ikke å se.

Men hva alkohol angår så sitter det i folkesjela. Å tro at forbruket av alkohol blir uendret om prisene går ned er så dumt at jeg ikke finner ord.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:46 1953

Selvsagt er det greit med en eller flere pils i parken så lenge en oppfører seg....og rydder opp etter seg.
Men for utestedene betyr det nok mindre omsetning slik at jeg tenker finansmyndighetene slett ikke liker sånt, og de religiøse og ikke minst moralistene.
Redigert 23.06.2019 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:49 1952

For min del startet det nesten i russetiden. Jeg var ikke med på den av en spesiell grunn, og jeg fikk da ikke noen vaner med alkohol. I russetiden drakk jeg ingenting. Vi hadde også en eksamen 18. mai. Det var kjipt for mange og det ble dårlige karakterer. Jeg fikk 5 og uten alkohol lykkes jeg altså bedre enn de andre. Når videregående var slutt tok studier og ekstrajobb all tid og siden hadde jeg en ekstrajobb hver dag man måtte være edru på da man måtte bruke bil.

Nå har jeg tenkt å være uten alkohol resten av livet. Egentlig kunne jeg ha drukket skikkelig mye nå for jeg kjører nesten ikke bil og tar bussen. Så det er vanene mine som redder meg og jeg synes ikke kald pils er noe godt heller. Liker ikke smaken. Vin og brennevin har jeg knapt drukket. Alkoholfritt er heller ikke noe for meg. Unner meg litt kaffe om morgenen og litt te. Vann er min drikk.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 21:51 1951

Er du også barnløs kanskje?
Slettet bruker
23.06.2019 kl 22:07 1948

Jeg har gitt meg selv forbud mot å kjøpe noe på søndager. Det er veldig smart også da alt er mye dyrere da. Bare sjekk Bunnprisbutikkene så ser du hvor dumme de unge er som kjøper der da er. Kun unge mennesker som handler der på søndager. Bensinstasjoner og kiosker likeså. Utesteder har jeg aldri gått på. Dette er vaner som må innarbeides og så går alt av seg selv siden. Bilkjøring skjer heller aldri på søndager da jeg ikke har bil med skilt (har en gammel MB uten skilt som har stått parkert noen år uten skilt)
Slettet bruker
23.06.2019 kl 22:11 1944

...og du er rundt 14 år og sitter i blærum/oschlo vest og synes du er orntli' kul.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 22:12 1941

Du er en mønster borger mentor.
Tusen takk for det. Gjennomsnittlig er vi bærekraftig.
Jeg mener du kan stramme inn litt til.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 22:37 1935

Takk skal du ha HV. Ja det er fint å leve nøkternt. Jeg har jo mye mer enn jeg trenger likevel. Har kjøpt på loppemarkeder og finn.no og arvet 2 ganger og ikke kastet noe så det er fullt. Ser jeg ikke trenger kjøpe nesten noe resten av livet mitt. Det er veldig tilfredsstillende å ikke forbruke så mye og så er det miljøvennlig sies det. Der er jeg jo engasjert.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 23:56 1919

Å je tenker nøkk alle miljøanstrengelsene tell mentor blir nullet ut og vel så det av minst en flytur i året se.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 10:48 1891

Jeg forurenser litt ekstra slik at Mentors innstramminger går i null.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 12:53 1874

Erre flere enn meg som får ubehagelige historiske assosiasjoner tell Mentors poseringsidealer?
Slettet bruker
24.06.2019 kl 13:31 1867

Hitler hverken røkte, drakk eller spiste rødt kjøtt. Jeg sier ikke det gikk så bra, men han skjønte jo helse var viktig. Han slet litt med helsen de siste årene og helt på slutten ble det altfor lite frisk luft.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 13:48 1864

Hitler var en snodig skrue du. Spiste bare grønnsaker og var svært tvilsom på andre områder også. Avholdsmann blant annet. Men tok allikevel metamfetamin og diverse opiater. Og holder man på slik lenge nok så sklir det ut i etnisk rensing og 20 millioner drepte mennesker osv.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 15:07 1847

Mentor kan bli mønster vekter med ansvar for arrestasjon av over forbruk og feil parkering og sjangling.

http://www.custodianmonitoring.com/tech/mentor-cash/
MENTOR CASH
LEADING THE WAY IN ALARM MONITORING

Redigert 24.06.2019 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 17:36 1833

La det være klinkende klart at jeg snakker for hele heia IGJEN gjengen som stiller seg 100% bak flere innstarmninger og kroner spart for ex fnans mann Bekte Mentor96. Vår ledende asket som får HO klimaavtrykket balansert.
Suppoert gruppen for ytterligere tilstramming av Mentor livremmen og flere kroner spart er opp rettet.
Støttes av hensyn til vår gode runde jord:
https://www.religion.dk/viden/askese-i-verdensreligionerne
En meget dedikeret asketisk livsstil associeres især med munke, yogier eller præster, men alle kan vælge at leve et asketisk liv.
Eksempler på det er munke, som bor i klostre, og eneboere som bor på øde steder isoleret fra omverdenen. Men askese kan også praktiseres i en mildere grad uden isolation.
Muslimer vil hellere nyde livet
Ifølge professor Jørgen Bæk Simonsen opfordrer koranen ikke den troende til et isoleret liv, men derimod til at stifte familie og deltage aktivt i samfundet.
Hinduismen vrimler med asketer
Fluefiskeren
24.06.2019 kl 18:11 1822

2 liter vann er alt for mye. Den anbefalte mengde vann pr. dag er bare 1,5-2,0 liter og da er alt du får i deg gjennom mat inkludert.
Fjordgubben
24.06.2019 kl 18:21 1818

Sant det, mange glemmer at det er mye vann i maten, og heller innpå mer vann enn det er bruk for.

Slettet bruker
24.06.2019 kl 18:21 1817

Neppe inkludert blandevann og alt som blir spist x10 i slengen?
https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/vannbakkels/
Vannbakkels er utrolig raskt å lage. Få minutter etter at vannbakkelsene tas ut fra stekeovnen

Fyll de med krem og bær, eller topp dem med smeltet sjokolade. Nam!
Redigert 24.06.2019 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Stephen
24.06.2019 kl 22:31 1795

Er det Ø Koldals 37 modell du ruger på?

Mvh. Stephen

PS fra spøk til alvor. Jeg liker det du skriver; tro det eller ei. Jeg lever også et utørst liv . Blir kanskje noen få øl i året. Og jeg trives med det. Søndagsregelen om handling skal jeg også starte med:)


Mvh. Stephen
Slettet bruker
24.06.2019 kl 23:51 1779

Hvorfor kan ikke ungdommen og voksne drikke noe annet enn alkohol i parken.Tror noen at de kjenner når de skal stoppe, eller bry seg med det,
På lørdag kjørte vi gjennom byens sentrum der det var festival, med hundrevis av ungdommer. Der ravet tenåringer rundt. Det er da de kan komme ut for mye de ikke er herre over, og legge seg til vaner
som kan ødelegge livet.
Biggy
25.06.2019 kl 17:18 1744

De som drikker hjemme flr de skal ut på byen er fokuserte på rusen og tror de foretrekker å være drita for å fungere sosialt.
Dette er ikke de som vil sitte ute i parker og drikke.
Flertallet er vanlige folk som ikke selv har hager og som vil grille ute og kose seg på sommerkvelder.Det er disse som må sikres at de lovlig kan drikke øl og vin mens de koser seg.
Politiet skal fokusere på de som ikke kan oppføre seg og ikke tømme ut øl- og vinflasker til folk som ikke plager andre.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 17:20 1742

Det var jeg som fant opp øl se.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 17:33 1738

Takk. Bra oppfinnelse se, se.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 18:59 1726

Bare jeg og til nød Mentor som er i mot denne åpenlyste hippiedrikkingen?
Slettet bruker
25.06.2019 kl 19:39 1714

Å erkebeskøp Gregorius Mortenson Roverud fra Østføld er på ferde igjen du. Kørrekt oppførsel gett.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 20:15 1704

Hva med de millioner av kroner i flaskepant?

Vil vi se svenske tilstander der gjenger slås om flaskepanten til fulle nordmenn?