Hydrogensprøhet

AksjeRik
NEL 24.06.2019 kl 09:45 6171

Hydrogensprøhet

Hydrogensprøhet er et fenomen som opptrer i metaller når de utsettes for hydrogen og mekanisk spenning.[1][2] Hydrogenatomer diffunderer inn i materialet og forvandles til hydrogenmolekyler i korngrensene. Mikroporer skapes ved defekter i materialets strukturer (f.eks. slaggrester o.a.). Med tiden vokser mikroporene (sprekkdannelse) på grunn av spenninger (enten siden produksjon eller pålagt spenning) noe som kan resultere i sprøhetsbrudd

Hydrogensprøhet kalles iblant feilaktig korrosjon men er egentlig ett sprøhetsbrudd.
Redigert 20.01.2021 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
dotcom
24.06.2019 kl 20:30 1980

Beklager SS, jeg så svaret nå og har svart der, men på generell basis så bør du slutte med alt dette tullet.
Hva du skriver på HO har ingen betydning for kursen på NEL aksjer. Det tror jeg du vet så antagelig er du bare ute etter å trolle folk.
Det var artig en stund men nå er det bare kjedelig. Kan du avstå fra å "belære" folk til du faktisk har noe å komme med?
Ta en pause. Det hadde vært fint.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 20:35 1968

Belære? Her må jeg drive daglig voksenopplæring. Dere kan jo ingenting om gass. Her sammenlignes Hydrogentanker med komposittflasker man har ved gassgrillen med propan ! Er det rart man må reagere ?

Hva som får deg til å skrive 77 innlegg i dag til SS om du ikke er redd for aksjekursen ? Som nevnt til Skinka, finn frem blokk knappen som man har sett til Nord Korea som inspirasjonskilde for å få her.

SS
dotcom
24.06.2019 kl 20:44 1957

SS, selv om jeg svarer deg nå så er jeg ganske langt unna 77 innlegg. Syv er vel nærmere sannheten. :)
Har du forsøkt å se deg selv i speilet å stille spørsmålet; Hvorfor lyver jeg hele tiden .. hvem tror jeg at jeg overbeviser?
Seriøst, det kan se ut som du har alvorlige problemer.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 20:47 1950

Hvor har du tatt SS i løgn ?

Hva vet du om Norled sine tanker etter den store Oslo smellen ?
Kanskje gjør dem som UnoX muligens gjør, legger hele driten på hylla, og setter lader og batteri inn istedenfor. Liten og ingen ekstrakostnad det så tidlig i prosjektet. Lenge til 2021.

Du får bli mer konstruktiv, og heller fortelle meg eksakt hva som er løgn. Du finner INGEN!

SS
dotcom
24.06.2019 kl 21:14 1926

Fun fact; Norled gir uttrykk for at de må importere hydrogen fra utlandet for å drifte den planlagte hydrogenfergen, da det ikke finnes infrastruktur i Norge.
Vet vi om noen som muligens kan bøte på det problemet?
SS, det er mange måter å lyve på. Å trekke frem ganske uvesentlige fakta, for så å trekke konklusjoner det ikke er grunnlag for, er også løgn. ;)
Du forsøker å fremstå som en eller annen form for ekspert, men de fleste som leser det du skiver vil ganske raskt se hvor amatørmessig det hele fremstår.
Ser du det ikke selv?
Slettet bruker
25.06.2019 kl 09:46 1857

Høyst aktuell problemstilling.
Tipper både Norled og UnoX melder om at de velger andre løsninger / kutter ut hydrogensatsing.

SS