Fredagens sluttauksjon i NANO - hvem solgte - her får du svaret.

Garderobemannen
NANO 24.06.2019 kl 17:01 8602

For dem som lurte på hvem som solgte en stor post i NANO i sluttauksjonen fredag i forrige uke, så kom svaret i dag.

Det var ett av ETF'ene tilhørende Blackrock som solgte ut en betydelig post i sluttauksjonen. Ifølge mine opplysninger solgte ett av de 5 Blackrock-fondene som satt på flest NANO-aksjer ut hele 885 106 aksjer, hvor det aller meste nok ble lagt ut i sluttauksjonen hvor omsetningen var betydelig.

Samme ETF solgte ca 10 000 aksjer onsdag i forrige uke, og ca 24 000 aksjer torsdag i forrige uke.

Ved utløpet av fredag ettermiddag hadde fondet redusert sin beholdning til 172 145 aksjer, fra tidligere 1 057 251 aksjer fredag før børsåpning.
Redigert 20.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 17:41 6987

Og hvem ble de overført til tro? Jeg tror jeg vet.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 17:42 6982


It’s a game ;)
Hugoil
24.06.2019 kl 21:40 6734

Jeg spurte for omlag et par år siden om det var noen som hadde et chart med kursutviklingen fra tiden før IPOen og notering på hovedlisten. Det var det, men jeg finner ikke chartet nå. Er det noen som har det? Noen som kan oppdatere det fram til i dag?
Frontmasta
24.06.2019 kl 22:12 6647

Slettet bruker skrev It’s a game ;)
I would like to buy some stocks anonymously. How can I do this? If you are a Forecasts & Strategies member, please log in to the website.
Kappa3278
24.06.2019 kl 22:16 6620

Slettet bruker skrev It’s a game ;)
No, it's not a game, but bye all means dream on.
Forum forum
24.06.2019 kl 23:00 6929

Det er utvilsomt urovekkende at top 5 forlater skuta i et jafs, og det er jo lov til å tenke tanken om at dette er velinformerte investorer. Det sagt kan det likegodt skyldes enkle korrigeringer i en del av deres portefølje. Aksjer for 32 millioner er i deres verden relativt lite. Spennende tider, men kanskje ikke den veien man aller helst vil se sine aksjer gå.
Kagge
24.06.2019 kl 23:08 6907

Om vi snur på det? Noen må ha trua som putter 32 mill inn!!??
Forum forum
25.06.2019 kl 07:06 6663

Det er sant Kagge. Uansett er jo tilbud/etterspørselskurven litt i ubalanse vil jeg hevde, og da hjelper ikke denne type dropout på toppen.
Sånn er jo aksjemarkedet, og i mine øyne gir dette gode muligheter. Men litt ettertenksom blir jeg :-)
Hugoil
25.06.2019 kl 08:47 6503

Garderobemannen: Hvor kom svaret i fra? Meglerselskap eller lister/info et sted på nett eller daglige aksjonærlister?

forumforum skriver på feil ticker.
Garderobemannen
25.06.2019 kl 08:56 6466

Hugoil,

Svaret kom fra de listene Blackrock-fondene selv publiserer over sitt innehav. Disse har kun 1 børsdags lagg:

https://www.ishares.com/uk/individual/en/products/284216/?switchLocale=y&siteEntryPassthrough=true

Gå ned under "Holdings", velg All i fanen, og søk på NANO, velg så "Nominal value" for å få antall aksjer.

Du kan for øvrig gjøre tilsvarende øvelse på nesten alle de andre av Blackrocks fonds/EFT'er, og på alle de aksjer du måtte ønske å sjekke...
Redigert 25.06.2019 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 09:04 6444

Det er den som selger en stor enkeltpost som har styringen med en slik transaksjon; i fri handel kan posten bli stykkevis kjøpt av mange.
I et sånt tilfelle, på ellers lavt volum, er et storsalg ensidig negativt: En stor aktør har vurdert at de skal kvitte seg med sin store post.
Normalt vil dette bety svekket kurs idag.
Når man derimot har høyt volum og mange kjøper og selger relativt store poster, kan man ikke uten videre trekke noen konklusjon av hva markedet tror, annet enn å se om kursutviklingen går opp eller ned.

Edit: Ja, da ser vi at 30-grensen allerede er under test. Dette er ikke bra, rett etter presentasjonen ved SNMMI 2019


Redigert 25.06.2019 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
25.06.2019 kl 09:22 6331

Blir uansett spennende å se hvem som kjøpte aksjene fra Blackrock. Enn så lenge får vi håpe på at det kan ha vært noen som blir ansett som en "bjellesau".
Hugoil
25.06.2019 kl 09:32 6273

Relatvit lite nytt, Korsar, eller noe av egentlig innhold annet enn å referere det som skjer 4min over 9.
Det du i din subjektivitet glemmer, er at sluttauksjonen er det sikreste stedet å møte seg selv på hvis man vil overføre aksjer til et annet sted. Derfor interessant å høre om Garderobemannen har funnet igjen omtrent det samme volumet et annet sted. Ikke uvanlig at State Street gjør store omrokkerigner blant sine 8 konti.

Garderobemannen: Ser du om det var utestående noen opsjonskontrakter ved utenlandkse børser? Disse kan ha blitt kjørt mot hverandre i same slutauksjon. I tilfellet, så har nok trolig også State Street krysset mye opsjoner ved å selge og kjøpe aksjer i sluttauksjonen. I en slik situasjon kan de sette sluttauksjonen omtrent der de vil - innenfor et intervall som ikke tiltrekker seg for mange andre kjøpere eller selgere som dermed stikker seg innimellom deres egen kryssing/forflytning.
Hugoil
25.06.2019 kl 09:38 6233

Mens vi snakker om opsjoner, hvordan gikk det med deg Krieghoff og undersøkelse/kjøp av opsjon? Hvem snakket du med og hvordan var tilbudet? Evt. andre som har gjort det samme?
Slettet bruker
25.06.2019 kl 09:40 6216

Hugoil,
min "subjektivitet"?! Så du mener kursen egentlig gikk OPP etter at jeg kommenterte "4min over 9"?? For du ser vel stigning ennå du, iht dine absurde misforståelser rundt teknisk tilstand, avskrevet fra annet nettsted, noe vi avslørte så det dundret forleden. Etter det ble det slutt på strømmen av dine imponerende fremmedord, som egentlig var dårlige oversettelser fra den engelskspråklige nettsiden du har drevet og skrevet av fra. Hadde du bare forstått hva de sa, kunne du truffet litt bedre :-)
Generelt: Hvorfor prøver du å koke opp en tullehistorie om hvordan sluttauksjoner fungerer (min gud!) og at jeg "i min subjektivitet" "glemmer" dette (min gud!) at det er bra for NANO at en stor aktør selger seg ut? Hva er det du vil fram til, annet enn å fordreie virkeligheten?
Redigert 25.06.2019 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Hugoil
25.06.2019 kl 09:49 6161

Det er krig hver dag for deg Korsar.
heilo888
25.06.2019 kl 10:02 6127

Er nok flere årsaker til at Nano er i fritt fall. En av de er nok at Blackrock ser ut til å ville selge seg ut.
Ellers er generelt biotek-sektoren for tiden meget svak, og emisjons-spøkelset gjelder nå også for Nano. Dette er en vond sirkel med lavere kurser og dermed enda større utvanning ved nye emisjoner som vi vet med sikkerhet må komme.

Dessuten mener jeg det er en klar ulempe at Nano-ledelsen i flere år har påpekt at de skal gå alene i markedet med Betalutin. Jeg kan ikke forstå hvordan en "mygg" som Nano uten tidligere salgsnett skal ha noen som helst mulighet mot gigantiske BP som f.eks. Bayer innen 3. linjebehandling.
Uten partneravtaler eller utlisensiering tar det iallefall mange år før man ser noe økonomisk overskudd for Nano.

Om ikke dette er nok så ser konkurransen innen Nanos område å tilspisse seg med flere konkurrenter som kan fremvise gode resultater.

Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:03 6125

Hugoil,
nei, jeg liker ikke å se disse gjentatte virkelighetsfornektelsene, dresset opp som "kunnskap" i lånte ord. Det er bare vås hele veien.
Prøv heller å analysere NANO nøytralt og edruelig.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:05 6110

heilo888,
nå ble jeg positivt overrasket over deg, for de bekymringer du uttrykker her er saklige, og selvsagt noe alle bør ha med i samlet vurdering.
Det er ikke mulig oppside som er komplisert å tenke seg, utfordringen er å forstå hva selskapet skal gjennom for å komme dit. Syns du starter bra her :-)
Garderobemannen
25.06.2019 kl 10:12 6072

Hugoil,

Har ikke tilgang til de opplysningene du etterspør fra noen tilsvarende nettkilde. Dette blir OTC-opsjonsavtaler som ikke noteres noe sted, og som i så fall kun er tilgjengelig via meglere (så lenge størrelsen ikke trigger meldeplikter). Det er nok riktig at det er en kjøper, og hvem det er vil jeg tro beste kilde til å få vite hvem som står bak er Stocklink sin oversikt på mandag f.k. Eventuelt at NANO presenterer en oppdatert top 20-liste før det. Problemet er vel her at kjøperen nok er registrert på en ansiktsløs nominee-konti som ikke forteller stort. NANO kan innhente opplysningene, men det er lite trolig at de vil publisere det (anses ikke som god takt å tone, med mindre man har en formell grunn til det (prospekt, spm fra myndighet etc).

Jeg har mindre tro på at noen fond i Blackrock skulle anvende sluttauksjonen på OSE til å gjennomføre en intern transaksjon, om det var en intern transaksjon mellom ulike ETF'er som som var meningen. Alt for stor risiko til at andre presser seg inn i deler av transaksjonen. Hadde man ønsket intern transaksjon hadde man typisk heller gjort seg imellom, og så bare meldt det inn som én samlet transaksjon på OSEs vanlige åpningstid.
stockwalker
25.06.2019 kl 10:14 6060

Korsar, er det så interessant å gjenta seg selv med åpen dagbok her på HO .. hvem f.. skal du oppdra/ belære
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:16 6058

GM,
da sparte du meg for videre kommentar til Hugoils fantasier rundt sluttauksjon, når du skrev:
"Jeg har mindre tro på at noen fond i Blackrock skulle anvende sluttauksjonen på OSE til å gjennomføre en intern transaksjon, om det var en intern transaksjon mellom ulike ETF'er som som var meningen. Alt for stor risiko til at andre presser seg inn i deler av transaksjonen. Hadde man ønsket intern transaksjon hadde man typisk heller gjort seg imellom, og så bare meldt det inn som én samlet transaksjon på OSEs vanlige åpningstid."

Just så der.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:18 6043

heilo888,
grunnen til at jeg snakket pent om deg her er at du tidligere har representert noe av den mest stupide virkelighetsfornektingen rundt NANO.
Nå ser det ut til at du har fått svidd halefjærene såpass at du begynner å orientere deg i den virkelige verden - uten at det har bedret din ekspressivt hatefulle holdning til dem som har hatt rett hele tiden :-)
heilo888
25.06.2019 kl 16:20 5837

Dette skjønte jeg ikke "bæra av"!?
Slettet bruker
25.06.2019 kl 16:28 5826

Nei, vi vet det! :-)
heilo888
25.06.2019 kl 16:37 5797

Nå var det ditt siste "tulleinlegg" jeg ikke skjønt "bæra av".

Nå har du i årevis skrevet utallige "tulleinlegg" på HO og bidrat sterkt til at forumet etterhvert har minimal interesse for den oppegående investor.

Du er herved igjen blitt blokkert.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 16:40 5791

Tusen takk, betyr det at jeg slipper dine kommentarer, altså?
Takk igjen!
Slettet bruker
25.06.2019 kl 19:03 5678

Klager du over at andre gjør feilvurderinger? Har du glemt din mangel på kompetanse, innsikt og katastrofale vurderingsevne i forbindelse med din fornektelse av at en emisjon i BergenBio var nært forestående?

Det bærer preg av sosiopatiske trekk lang vei.

Jaja, du får lese deg litt mer opp nå i sommer, -du har fri fra skolen og studier et par måneder til, man kan få utrettet mye på den tiden! Lykke til!
Redigert 25.06.2019 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 22:13 5526

Garderobemannen,
Må virkelig beklage.

Denne tråden og andre tråder som du har startet bærer preg av halvfulle sjømenn som kaster ord over bordet til hverandre. Jeg leser dine innlegg med interesse og ser noen svarer reflektert , men er i fåtall .

Til resten - om vi forsetter slik som dette er det ingen som gidder grave / bruke tid på dette forumet .
dr. Stockman
25.06.2019 kl 22:27 5498

En del av de som på linje med Investtech anbefaler salg av NANO på dette nivået var egentlig ganske fraværende fra forumet da NANO var på 80-90 i desember. Det hadde vel vært tiden for å komme med salgsanbefalingene? Godt mulig at NANO kan bli enda litt billigere, men utfallsrommet nedover er svært begrenset i forhold til det som eksisterer oppover.
Hugoil
28.06.2019 kl 11:55 5174

Skulle man si noe om shortposisjon, så tviler jeg på at det er satt noen shorposisjoner av betydning - heller ikke shortposisjoner av ulike aktører som akkumulert overstiger terskelverdien 0,5%, som gjelder for en aktørs akkumulerte short. Grunnene til min oppfatning er:

1. NANO er ikke i OBXen og berøres dermed ikke av hedging.
2. NANO har vært lenge uten synlig short - siden kursen bunnet på 40-42 i februar etter emisjonen på 45 i slutten av januar. På 41-43 ble det gjort short-inndekking slik at reg. short igjen ble usynlig. Handelsmønsteret tydet også på at det ble gjort litt små-heftig inndekking opp mot 47 første gang og deretter peaken til 48, som overrasket mange, på børsmeldingen i slutten av mars.
3. Om det var satt endel short-posisjoner, så ville det vært en relativ stor sjangs for å finne akkumulert short-pos. >0,05%. Et tilleggsargumente for det er at det historisk har vært få shortaktører i NANO.
4. Handelsmønsteret deretter har ikke vært aggressivt nedover, selv ikke når storebrand og garderobemannens blackrock-fond solgte - kursen bare falt mye siden kjøpersiden var avventende/svak grunnet ath-høye nivåer på indeksene.

Juli ligger an til å generelt bli en god måned for børsene. NANOs utvikling vil nok ligne mer på 2018 og 2016 enn Lugano-fjasåret 2017.
Redigert 28.06.2019 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2019 kl 14:00 5062

Kursmessig ligner 2016 og 2018 veldig lite på hverandre synes nå jeg...
Hugoil
28.06.2019 kl 14:43 5006

Tenkte på +utvikling over sommeren.
Bullinvestor
28.06.2019 kl 15:03 4973

Lurer veldig på om 30 tallet holder i sommer. Vi er som sagt ikke ferdig med Juni enda og sommeren er lang. Vurderer ny inngang, har egentlig nok aksjer, men det kan bli for dumt å ikke benytte seg av Black Friday i sommer...
Hva tror TA ekspertene??? Setter pris på om vi kan være litt edruelig.
Redigert 28.06.2019 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Hugoil
01.07.2019 kl 08:26 4610

State Street Bank øker med 20% og en annen State Street reduserer med 83% og nok en annen reduserer med 6%. FF reduserer med 11%. Trolig et opsjonsoppgjør. Regner med representanter fra disse luntet med i følget med den hvite tigeren.

DNB Markets er inn på listen igjen som nr. 18. Ofte store endringer på DNB Markets. Gjør de dette for kunde eller for seg selv? Regner med de var med i følget med den hvite tigeren.

Ny på listen er UBS Europe SE på nr. 24.
Ny på listen er også Bank of NY Mellon på nr. 37 og Verdipapirfondet Storebrand på nr 39 !
Ny på lister er JPMorgan Bank Luxemburg som nr. 43.


DNB Livsforsikring reduserer med 10%. Indeksrelatert?

Ekornhuset ved ex styreformann Ludvik Sandnes øker med 5%. Regner med han var med i følget med den hvite tigeren.
Redigert 01.07.2019 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kagge
01.07.2019 kl 10:12 4476

Hvem eller hva er den hvite tigeren?
Trainspotter
01.07.2019 kl 22:27 4195

Hugoil, går det an å se hvor mange aksjer nr. 50 på listen har?
Lotepus
01.07.2019 kl 22:36 4171

Virker mer som de var i følge med den rosa panteren , ser mest slikt ut
Fra Sidelinjen
01.07.2019 kl 22:42 4148

Kan leke litt med denne, så får man en viss peil:

Søk på Nordic Nanovector ASA og velg +100 / utvid

https://investor.dn.no/#!/NorgesAksjer/
Redigert 01.07.2019 kl 22:43 Du må logge inn for å svare