Til info

Rolfbruun
NEL 25.06.2019 kl 01:19 11824

Jeg registrerer at enkelte spør om jeg sitter eller om jeg har kastet kortene.

Først vil jeg bare få unnskylde mitt fravær her. Det skyldes utelukkende all støyen som vi har sett fra enkelte som fullstendig maltrakterer enhver tråd og enhver informasjon som deles her, nå i juni. Jeg føler meg sikker på at de aller fleste forstår hvilket nivå disse skribentene ligger på. Den som er desidert flinkest til å provosere er jo den såkalte Skipssjefen som ikke går av veien for å kvittere med SS og i tillegg vinkle tyske interesser over på WW2. I tillegg til egenomtale i tredje-person, forteller det en del om skribentens virkelighetsoppfatning. Jeg skulle ønske han kunne kutte ut og oppføre seg som et voksent menneske her inne. Dog, han er flink til både formulering og ressonnering.

Jeg har ikke solgt en eneste aksje (siden salg av 1/5 tidligere i år, på 5.4 pga. hyttekjøp), selv ikke på 9.7. Så fort som aksjen reagerer opp på positive nyheter tror jeg shorterne skal snu seg sinnsykt kjapt for å ikke få kjønnshårene i postkassen. På den annen side kan det godt hende endel shortere har tjent greit den siste tiden. Kanskje aksjen skal litt mer ned på kort sikt, hva vet vel jeg...men på litt lengre sikt skal den fly på tungtransport, maritim, p2g, stål og ikke minst - gjødsel. Løft blikket og se hva som skjer i Der Ganzen Welt. Jeg har hatt «sånne som skipssjefen» på tråden hundrevis av ganger, men det forandrer tydeligvis ingenting. Utsiktene her er fantastisk bra etter min og veldig mange andres mening.

Min investering her er opp godt over 100% and I rest my case.

Go hard or go home
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
25.06.2019 kl 13:51 3947

Ja de trader og alle andre trader. Taper og tjener noen kroner og kaster bort dagene sine med det.
Det er mye kynisk sluhet i alle aksjer . Ikke tro på noe langsiktig halleluja-mål , alt er rett og slett for usikkert .
Redigert 20.01.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
25.06.2019 kl 13:52 3939

Tror de shorter for å minimere risiko, også manipulerer de og trader i tillegg..
Redigert 20.01.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
25.06.2019 kl 15:31 3800


Shorten økt til 3,30%
Redigert 20.01.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Shinkage
25.06.2019 kl 16:52 3723

Jeg vet ikke helt om det er mulig å komme tilbake til hovedbudskapet ditt RolfB, men støtter deg på din vurderinger om fremtiden. Det er den som betyr noe ifm hvilken hovedretning NEL aksjen tar. Jeg tror ikke de som vurderer NEL i den sammenhengen har noe som helst problemer med å skjønne hvorfor status er som den er nå, at kursen ikke kan regnes hjem med nåværende avtaler/resultater og at det fortsatt kommer til å bli turbulent en tid fremover.

Jeg har både kjøpt og solgt på lavere nivåer, og gjort noen kroner på det. Nå sitter jeg inne på et nivå som gjør at jeg er definert blant de minst kompetente personene i landet til å uttale meg om noe som helst, og også blandt de med aller dårligst folkeskikk av alle (i aller nederste del av 0.1% av alle NEL aksjonærer for å være mer presis).

Jeg kommer til å sitte helt rolig og satse på det lange løpet, for det er det som må være hovedpoenget med NEL-investeringen.

Jeg trodde faktisk i starten at det var mulig å diskutere dette saklig, og enkelte som jeg faktisk også trodde hadde noe saklig å bidra innimellom irritasjon og utbrudd blir mer og mer latterlige for hver dag som går. Dersom NEL aksjonærer på forumet er å betrakte som en "menighet", så er denne gjengen definitivt IS - etthvert håp om enighet på enkeltpunkter og åpen diskusjon er bare å glemme.

De som ønsker saklige diskusjoner med positive og negative vinklinger på NEL må defintivt gjøre dette i det skjulte.
Redigert 20.01.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Nikko
25.06.2019 kl 18:24 3588

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Huffameg. Denne SS typen må være det verste vi har blitt plaget med her på Nel trådene
Redigert 20.01.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 19:28 3708

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Jeg skal ikke blande meg inn i diskusjonene her, bare si at trådstarter ikke får temperaturen ned på
dette innlegget. Har ikke sett verre, må jeg dessverre si.

En får ikke lyst å lese på forumet pga. kranglingen om hvem som er verst. Nå skal i allefall jeg ta fri en halv time iallefall. Så får jeg vurdere når jeg kommer tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Nikko
25.06.2019 kl 22:08 3632

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Tusen takk og farvel !!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 22:36 3608

Malla;

Nå har det gått laaang tid, hva er konklusjonen?

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Shinkage
25.06.2019 kl 23:49 3544

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Tror du må lese innleggene litt bedre - jeg har vel skrevet minst 3 ganger (senest i dag 16:52) at både jeg og andre vet at man ikke kan regne hjem NEL kursen på nåværende tidspunkt. Jeg har heller ikke kjøpt NEL aksjer for nåværende verdi, men for hva jeg kan tro at de kan bli verdt i fremtiden.

Så la oss ta tak i det du sier, selv om den eneste av oss som ser svart hvitt på alt tydeligvis er deg. Altså betrakter jeg deg litt som en fundamentalist, som er overbevist om at du har funnet absolutt alle sannheter, og at alle andre tar feil og dermed er ganske verdiløse. La meg føye til at jeg er ganske anti-religion, men sammenligningen passet bare så bra.

- Nei, man kan ikke regne hjem NEL kursen nå, men det er heller ikke relevant for meg. Om 3 år ler man kanskje av hvor latterlig billig den var nå, eller kanskje du ler av alle som tapte pengene sine på NEL som ikke eksisterer lenger. Hvem vet – jeg tror man lo godt av prissettingen til Amazon, Facebook og Google også i starten – de skapte ingen verdier, men var hinsides priset. Jeg tror definitivt mer på meg selv og på hva som er i tiden, enn de dystre betraktningene du presenterer. Mange av dem er relevante som faktorer, men blåst hinsides ut av alle proporsjoner.

- Om eksplosjonen var et uhell eller ikke er et definisjonsspørsmål, men jeg ville nok ikke kalt det for et uhell. Et uhell for meg er når du mister mobilen din i asfalten og skjermen knuser, eller du snubler i trappa og vrikker foten. Helst vil jeg ikke kalle det for noe før jeg vet hva årsaken er. Jeg er ikke tilhenger av å være kategorisk på sviktende grunnlag. Og, ja - med mindre det skulle vise seg at etterforskningen påviser at hydrogen aldri vil kunne bli trygt (noe jeg tviler meget sterkt på), så må ting forbedres og man går videre. Det heter "utvikling".

- Jeg mener ikke noe om skyld - som jeg sa så er jeg ikke tilhenger av å være kategorisk uten grunnlag - det er nok slik mennesker, så jeg trenger ikke henge meg på det. For å være helt åpen på det så er jeg faktisk ikke tilhenger av et system som er syklig opptatt av å peke ut syndebukker. Å gjøre feil er en del av utviklingen, man lærer og så kommer man et steg videre.

- Alle eksplosjoner er farlig, og jordskjelvmålinger er ikke så relevant for annet enn jordskjelv.

- Om det er farlig å sette en trykktank med hydrogen om bord på en ferge vet jeg ikke noe om. Å fylle vingene på et fly fullt av flybensin og fylle det med 500 mennesker har også gått galt, en vi slutter ikke å fly av den grunn. Det er risikofylt å stå opp av sengen om morgenen. Om et utvalg eksperter mener at det vil være trygt ville jeg stolt på det, og i alle fall ikke stolt mer på en enkel person i en blogg eller forum som prøver å overbevise meg om at det er galskap.

- Nei, jeg synes ikke det er dramatisk – vi snakker om en håndfull stasjoner, og privatbilisme er ikke et essensielt satsningsområde for NEL. At de stenger alle stasjonen er etter min mening en typisk reaksjon, fordi de er redd for å bli utpekt som syndebukker i tilfelle det skulle skje noe (ref punktet om hvor opptatt vi er av syndebukker). Jeg tror faktisk ikke de tror det er noen feil med de andre stasjonene.

- Nei, jeg tror ikke det vil påvirke bunnlinjen, men det gjenstår å se. Jeg tror NEL vil fortsette å vokse.

- Om det vil fremskynde emisjon vet jeg ikke noe om. Det (og forrige punkt) avhenger nok litt av resultatet av etterforskningen. En emisjon kommer nok – NEL vil antagelig trenge mer penger for fortsette å vokse. Jeg tror ikke det skjer i år.

- At shorterne tar feil om hva da? De kan vel like mye være ute for å tjene raske penger, og cashe inn på kortvarige kursfall, som at de mener at NEL ikke har livets rett eller vil forbli lavere priset lenge. Kjenner du noen av dem?

- Ja, dersom det er det som skal til for å lære og dermed forbedre prosessen. Men dette er et område jeg egentlig ikke gidder å bruke særlig energi på i dette svaret (som allerede blir alt for lang). Årsaken er at du har en så sterk motforestilling på dette området, at det vil være ganske bortkastet foreløpig å diskutere det. For meg dreier dette seg om utvikling – hvor effektive tror du bensinbilene var i starten, eller elbilene? Om man skulle brukt ditt argument for å sette en stopp her, han man ikke fått mye nyvinning.

- At det har fått en pause/knekk har vi vel alle sett. Så, ja det har det.

- Salget av Hydrogenbiler i Norge har vel aldri vært stort nok til at det er noe å knekke. NEL sin fremtid ligger etter min oppfatning ikke der, så derfor synes jeg også temaet er litt overdiskutert og utslitt.

- Personlig ville jeg hatt en bil med skikkelig motor – en jeg kan føle og høre. Så jeg liker ikke verken hydrogenbiler eller elbiler. EricSimpsonJr, skal jeg ellers la være å diskutere – jeg tror jeg har nok med en fundamentalist flyenes i dørene 😊

- Jeg har ikke fulgt med på guidingen din – å tippe at noe går opp eller ned gir 50% sjanse til å få 100% rett. Bare å si det ofte nok så går det nok i oppfyllelse. Det er derimot mye lettere å si enn å putte penger i. Jeg liker dessuten ikke selvskryt.

- Ja, jeg tror NEL vil stå seg gjennom et krakk. Jeg tror ikke de blir mindre aktuelle eller relevante av en finansiell nedtur.

- Jeg aner ikke hva Molnes mente, men han vet antagelig mer om dette enn deg. Jeg trodde for øvrig han sa noe om 11,90, og ikke 14.

Å ikke ha evne eller vilje til å snu om tror jeg ikke er noen spesielt god egenskap for en aksjeinvestor – bare et tips.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
omans
26.06.2019 kl 00:55 3502

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Kanskje du kunne tipset ExxonMobil om denne tigeren, slik at de må revurdere sin satsning?

https://www.gasworld.com/linde-signs-largest-single-gas-contract-with-exxonmobil/2017418.article
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 06:47 3427

Det finnes to mulige forklaringer på adferden til klovner som Skipssjefen. Enten er han dum nok til å tro at baissing på et nettforum har noe å si for aksjekursen og at det dermed skal hjelpe ham med shortingen. Eller så er han kun ute etter å lage kvalm for folk som er positive til aksjen han shorter, vel vitende at det han skriver ikke har noen praktisk betydning.

Hans egen forklaring, som vel er noe i stil med at han kun ønsker det beste for alle og vil advare dem i tide mot syke aksjer passer fint sammen med det lett narsissistiske trekket man ser i hans adferd på HO. Han sier han har vært her i ti år og at hans tredjepersonsformuleringer er et varemerke. Det er greit, men nå tror han altså at disse ti årene skal gi ham noen form for pondus som skal komme godt med på Shareville også. Lykke til må man nesten si.

Jeg har kun to grunner til å skumme gjennom HO og det er betraktninger skrevet av noen få positive realister her inne og det at faktiske nyheter pleier å dukke opp tidlig her, slik at man slipper å sjekke twitter og pressemeldinger hele dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
1mattis1
26.06.2019 kl 07:05 3394

motbølgen

Tror du treffer perfekt med dette innlegget!!
Enig med deg. HO er definitivt ikke plassen for noe mer!

SS
Gjør det dagen din å å være forumklovn??
Tviler på det. Du tilbringer det meste av tiden din her.
Du er jo opplyst om mye, men....
...eller tror du at du kan påvirke kurs i nevneverdig grad??

Hvorfor gidder du ikke å bruke hue ditt til noe positivt her inne?
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 08:19 3268

Dette var meget godt skrevet Shinkage. Mange takk.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
fastinvest
26.06.2019 kl 08:54 3148

Vi må huske at vi ikke er i startfasen enda. Tipper hydrogen begynner å vokse for alvor rundt 2025 og rundt 2030 vil det ta helt av.
Fram til det vil NEL fortsette å vokse slik de har utviklet seg de siste årene. Vi har jo nesten ikke begynt en gang. De som er langsiktige bryr seg ikke så mye om humper på veien, de blir fiksa og så kjører man videre. Jeg tror på ett grønt skille og derfor har jeg plukket ut en aksje jeg tror kommer til å omsette for milliarder innen 5-10 år og prisingen av selskapet er lav om de lykkes.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
rogneveien
26.06.2019 kl 08:57 3132

Shinkage.
Godt reflektert innlegg. At du ikke eier aksjer i NEL og jeg gjør det, at du er ikke-religiøs og jeg er kristen viser bare at vi har ulike meninger, men kan snakke sammen og være enig allikevel. Takker.
Ha en fin dag.
Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 10:15 3031

Ny dag, nye muligheter. Så vidt jeg kan se har det vel gått 10-12 timer uten SS innlegg. Da snakker vi bare aktivitet ca halve døgnet, og det må man tåle.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Shinkage
26.06.2019 kl 10:22 3005

Takk, det samme :-)

Joda, jeg har NEL aksjer. Jeg har vært inn og ut flere ganger, men er nå inne. Jeg er for øvrig bare imot religion, og ikke imot tro
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 10:24 2998

Tro, håp og kjærlighet - det farligste man kan bedrive i aksjemarkedet, særlig på tampen av sykel i bullmarked!

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
1mattis1
26.06.2019 kl 10:24 2993

Har du noe å bidra med, så.... 😀

...ikke d, nei!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
26.06.2019 kl 10:33 2964


Ss har hatt mye rett og har mange gode poenger. Jeg ser ikke på han som klovn men smart.

Forøvrig et tankekors at ikke myndighetene er mer positive til H2biler og fyllestasjoner, da vil heller ikke Nikola Tre komme hit. Nikola som har kalt modellen "Tre" for å ære NEL og Norsk teknologi også kommer kanskje ikke bilene hit? Ikke bra dette heller..
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
omans
26.06.2019 kl 10:44 2941

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
F.eks dette innlegget du skriver er jo ingenting innhold, det er noe du bare liker å fylle dagen med.
Å nei, det er ikke toppen av syklus som du skriver, selv om det kan være i siste fase.
Spetalen kjøper selv nå i bonhour, og uttaler sikkert at "grønne aksjer" kan være hypet, men faktum er at en ikke kan konrollere om den såkalte hypen kan gå høyere enn man kan fatte, som ha selv også sa det. F.eks når dot com aksjene nådde nye høyder (oracle med pe på 116 i 1999)

det virker som du ikke tåler at noen prøver diskutere konstruktivt om Nel og hydrogenmarkedet. Plutselig kan en f.eks. komme med litt kursmål som flertallet ikke støtter, og du reagerer som en lillebror som ikke kan gjøre som søstra si, jammen pappa, frida fikk lov...
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
26.06.2019 kl 11:12 2893

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet

Takk!
Ja det er sunt. Kritisk granskning og selvstendig og logisk tanke er viktig for å komme til bunns i ting . Alle disse som "tror" uten nøyaktig kunnskap, uten beviser og logikk, da blir mye fort fanatisk og dumt.

Men jeg ser at vi alle mangler ydmykhet og evne til ikke å være så hastig til å angripe hverandre på person og evig kritikk. Da går man bare inn i en dårlig dialog som ikke blir fruktbar.

Men denne angripen på person er nok et spill fra begge sider..
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 11:26 2861

Aksjen står stilla idag. Kan vi få en rapport om orsaken idag till explosjon?
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
26.06.2019 kl 11:47 2821

Det at rapporten tar så lang tid er lite positivt. Vitner om vanskeligheter og mulig dårlige nyheter
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
oppvigår
26.06.2019 kl 14:05 2728

https://www.deraktionaer.de/artikel/mobilitaet-oel-energie/nel-es-braut-sich-etwas-zusammen-1073098.html

Tror du kan slappe av, og vi andre med:
Ifølge appen h2.live, skal stasjonene på Rostock, Hamburg og Stuhr være "tilgjengelig igjen den 05.07.2019, klokka 18:30 klokka".
Så får man tolke det slik en selv vil.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
26.06.2019 kl 14:27 2673

Ok? Tror ikke det har så mye å si uten positive nyheter om hendelsen i Oslo.

Videre virker det ikke som teknologien er konkurransedyktig nok og effektiv nok. Driften av NEL er heller ikke god nok.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
omans
26.06.2019 kl 14:36 2653

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Du kan jo leve i en slik form for verden og oppfatning.
Man husker det man vil huske og på den måten man vil huske det. Jeg husker ting på min måte, ser du gjentar dette med olje og AkerBp igjen. Jeg har ikke tapt noe på det, bare tjent. Fallet fra oktober til desember var psykologisk relatert, iom indekser er på ath igjen. Psykologien kan en ikke herske over, så den lille duppen i fjor høst godskrives slik konto, og ikke en fundamental syklus. (Korreksjoner er normalt, og har oppstått med jevne mellomrum i hele det årelange bullmakedet)
Når jeg i oktober ifjor viste til analytikerstanden som hevdet det så lyst ut mtp resutatrapportene for q3 (det skulle jo krakke voldsomt iflg en tråd) var ikke den psykologiske effekten på tradere ifm handelskrigen vurdert til å virke slik den faktisk gjorde helt til slutt, og mange deriblant meg fikk en livs mulighet til å tjene penger som grass på olje opp fra 50 til 75.

Så da noterer jeg din skråsikkerhet på at osebx ikke skal over ny ath igjen de første åra.
Du tar feil når du skriver jeg fornekter at noe kan gå ned, men mulig det er din hersketeknikk for idag.

Meng deg med Hammers nå du :-)
Han lagde jo en tråd for salgssignal i NEL for litt tilbake, men kursen går flatt i påvente av rapport og nyheter fra saken. Det er naturlig å ikke forhaste seg med dette.


Synes kanskje osebx er litt trå, iom sp500 og dow igjen var på ath. Men oljeselskapene henger etter, og må derfor høyst sannsynlig være med å bidra til ny ath på ose igjen skal det bli noe fart.

Det er jo bare juni, og lenge til jul.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
omans
26.06.2019 kl 14:46 2612

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Hvorfor skal jeg kommentere Akerbp ?
(Husker ikke pr nå at jeg hadde daglige innlegg om dette)

Oljepris nådde 50, noe jeg ikke hadde tenkt på.
Jeg skrev ikke "nå snur det"etc men kan jo ha skrevet noe sånt som, "tror bunnen er nær" etc..ser ikke poenget med dette, i denne diskusjonen.

Har man tro på akerbp? Har man tro på Nel?
Aksjen og selskapet er ikke det samme.

Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
oppvigår
26.06.2019 kl 15:00 2575

Blir lei av slikt barne fjas. Se denne:
Nels heleide datterselskap Proton Energy vil delta i et produksjonsprogram for elektrolysører i regi av amerikanske energimyndigheter (DOE), ifølge en melding fra Nel tirsdag.
Formålet med programmet er ifølge Nel å drive forskning for avanserte produksjonsmetoder, inkludert roll-to-roll produksjon for elektrolysørmembran (MEA).
Som del av programmet vil Nel motta om lag to millioner dollar.

Teknologien må da være i front når det amerikanske energimyndigheter (DOE) vil ha Nel med.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 15:03 2566

Till tross clearstream köper massa aktier så faller kursen mer og mer. Begynner likna på en katastrof.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Nikko
26.06.2019 kl 15:06 2556

https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-det-er-naa-du-skal-kjoepe-nel-hvis-du-tror-paa-hydrogen/24647727

Fin artikkel, men de nevner ikke med et ord at tyskerne driver og kjøper opp aksjer til den store gullmedaljen. Det er kun robotene som holder kursen nede. I mellomtiden øker tyskerne eksponeringen koloassalt. Denne aksjen kommer til å gå til værs hvert øyeblikk (ikke eksplodere, men...)
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare