NEL - siste nytt om hva som fysisk gikk galt

Slettet bruker
NEL 25.06.2019 kl 10:30 7305

Må si det er merkelig og påfallende at man ikke skal få NOE info om hva eksakt som lakk. Trenger ikke vite hvorfor, men hva eksakt som lakk bør vi få vite.

Hva er det siste som er kjent i saken om årsak til lekkasje og eksplosjon?

Spekulerer Løkke i at tiden skal jobbe med dem, og at dette skal litt på avstand og en ferie i mellom, før svarene kommer?

SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
Keirax
25.06.2019 kl 17:52 2812

Venter på dine hundre eksempler dom viser at sjorterne styrer emisjoner, gjeldssanering og aksjesplitter. Og då toppet du det med å sammenligne gjeldstyngede NAS og SDRL med NEL med dine null i gjeld. Etter det kalte du folk kverulanter når du ikke hadde motsvar.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 17:53 2810

Har aldri sammenlignet gjelden, det vet du godt, så her bløffer du igjen.
Jeg kan nevne 150 selskaper hvor shorterne driver kursen ned sammen med det fundamentale.

Her er mange ironiske argumenter, jeg gjentar IRONISKE argumenter:


Skipssjefen
I dag kl 17:34 26
Jeg har nå fått meg en profil på Shareville. Noen som ønsker SS der ?

Det er mulig å diskutere seriøst, Shinkage, men det er nå mer personsjikane enn fundamental diskusjon, at det nytter bare ikke.
Dessuten blir meg og deg ikke enig om noe heller.

Du mener man kan regne hjem nel kursen.
Du mener kursen er for lav, og da verdien på 7,5 MRD er fair.

Du mener at eksplosjonen var et hendelig uhell, og man må gå videre.
Du mener at NEL er helt feilfri mtp eksplosjon, da underleverandør sitt utstyr hadde defekter, og det kan ikke NEL klandres for.
Du mener at hydrogeneksplosjoner ikke er farlig, selv om jordskjelvmålinger slår ut milesvis unna.
Du mener at det ikke er farlig å sette en trykktank type stor ombord i en ferge med 1000 pax hvor trykket et 917 kg pr kvadratcentimeter og tusenvis av tonn sprengkraft inni en lukket ferge.
Du mener at det ikke er dramatisk at UnoX stenger alle hydrogenstasjoner, samt utlandet stenger.
Du mener dette ikke vil koste i form av bunnlinje.
Du mener dette ikke vil fremskynde emisjon.
Du mener shorterne tar feil.
Du mener det er ok å bruke 1 kw fornybar energi til å lage 0,3-0,5kw strøm i retur.
Du mener at Hydrogensatsingen i Norge ikke fikk seg en pause, eller knekk.
Du mener at salget av Hydrogenbiler ikke har fått seg en knekk.
Du mener at slike som EricSimpsonJr ikke skal være redd for sin hydrogenbilinnvestering.
Du mener at SS har tatt feil i guiding siden 9,60
Du mener NEL vil stå seg igjennom børskrakk og resesjoner (som kommer snart).
Du mener at Molnes mente hva han anbefalte 14 kr, og ikke lurte andre inn for å sikre sin egen og kunders gevinst, hvorfor solgte han når kursmål var 14 kr ?

Du mener ALT jeg mener motsatt av, og likevel mener du at vi skal bruke tid på å diskutere noe jeg ALDRI vil snu om.

SS
Redigert i dag kl 17:42
Slettet bruker
25.06.2019 kl 17:57 2802

I ethvert selskap som har falt en del, og ledelsen ikke tror det er rasjonelt, så kjøper innsiderne aksjer. (innsidekjøp, hallelujah),!
Men ikke i NEL, selv om kursen er ned 50% fra toppen. Ledelsen finner ikke NEL aksjen pr tiden atraktiv til å bruke EGNE penger på EGET selskap.

Hva sier dette dere?
Det sier meg masse, særlig når ledelsen heller trykker opp aksjer til 20 øre stk, ja 20 ØØØØØØØØØRRRRRREEEEEEEE, da vet man nedsiden er formidabel.

SS
Redigert 25.06.2019 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
2030kommer
25.06.2019 kl 18:02 2793

Litt flaut at du ikke klarer å Google det, men ok, jeg møter deg nede på ditt nivå med en av mange søkeresultat, overskriften er: 5000 bensinstasjoner brenner årlig.

https://enerwe.no/podcast/det-brenner-pa-5000-bensinstasjoner-hvert-ar/323082

Du skriver også at du garanterer at Nel faller videre. Ville vært forsiktig med språket ditt mr.

Jeg sier ikke at jeg har tenkt å legge inn en kjempeorde denne uken for å få shorten din til å se ut som en fjert i en orkan. Det sier jeg selvsagt ikke 😃👌 du garanterer derimot noe. Hva er det?
Slettet bruker
25.06.2019 kl 18:12 2776

2030:

Jeg ba deg om å sende meg info om hvor mange TANKER med bensin SOM LIGGER 2-3 METER under JORDA som eksploderer.
Jeg finner INGEN. Om en pumpe brenner, så er det en HELT annen sak. Jeg vil gjerne se en bensintank eksplodere under jorda. Hvordan er det mulig, du som kan dette? Selv har jeg alltid lært at gassen er METTET der nede, og safe. Kanskje du kan opplyse oss her i plenum?

SS
AksjeRik
25.06.2019 kl 18:13 2764

Jeg har aldri hørt om det!
Slettet bruker
25.06.2019 kl 18:22 2755

Bare folk i NEL som tror dette, og de skal lære oss om eksplosjonslære?

Jeg har i uker forsøkt å forklare disse LEL, og UEL - men disse vet ikke hva dette er. Det er hovedproblemet for hendelsen i Oslo også.
Uten at menigheten vil eller ønsker å forstå dette, kommer vi ikke videre.

Jeg finner den mest enkle videoen som finnes på Youtube, og håper at de nå forstår at ingen tank i bakken, eller om nel bygget etter boka ville eksplodert.

https://www.youtube.com/watch?v=3IhutaXbm2Y

SS
2030kommer
25.06.2019 kl 18:32 2736

"..eller om nel bygget etter boka ville eksplodert."
Bra, enig med deg i dette, at Nel ikke har bygget stasjoner som eksploderer.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 18:40 2716

Ønsker deg all lykke på på Shareville.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 19:16 2670

Nei sikkert ikke. La oss heller kalle det en miniatombombe som eksploderte i Oslo.

Slår ut på Richters skala milesvis unna.

SS
Fluefiskeren
25.06.2019 kl 19:48 2637

SS

Kun 41 innlegg hittil idag. Stå på. Du greier nok 50.

Ang. eksplosjon i tank under bakken:

«Det har vært en eksplosjon undrr bakkenivå. Det er ingen synlige, materielle skader. Vi har dirigert om trafikken. Veien vil bli stengt på ubestemt tid, sier operasjonsleder Asbjørn Andersen ved Hordaland politidistrikt til VG Nett.

Bensintankene skal tømmes.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VJyLW/bensinstasjon-eksploderte

Redigert 25.06.2019 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 20:04 2599

Nok et amatør innlegg, du trodde du skulle lure meg og andre?

Se videoen igjen du, og les hele teksten:

"- Vi tror kanskje det er bensindamp "på avveie" som har eksplodert. Det er ikke en av tankene, sier Andersen."

Sagt på en annen måte, bensinsøl som har blitt til damp i et kommalokk så kan det smelle. Men tankene smalt ikke!
Bare løgn og løgn i denne menigheten. Med så masse svada og løgn, så kommer vi fort i 50 innlegg før 21:00 i kveld.

SS
Fluefiskeren
25.06.2019 kl 20:17 2570

Overskriften på artikkelen var denne

«BERGEN (VG Nett) En av tankene på Smart-stasjonen i Sandviken i Bergen eksploderte i dag.»
Slettet bruker
25.06.2019 kl 20:21 2558

Du vet at overskrifter skal selge, ikke sant? Det var dette med voksenopplæring.


Du vet at dette stod, og at det ville være FYSISK umulig at en tank under bakken eksploderte.


"- Vi tror kanskje det er bensindamp "på avveie" som har eksplodert. Det er ikke en av tankene, sier Andersen."
                      VG.NO

Slettet bruker
25.06.2019 kl 20:47 2520

Fluefiskeren, her er en fra Bærum...
E-18 var som man ser også den gang stengt...

https://www.nrk.no/norge/eksplosjon-pa-shell-stasjon-1.516538

Slettet bruker
25.06.2019 kl 20:49 2519

Nok en løgn, det var gasslekkasje. Her ser dere hvor farlig gass kan være, mens hydrogengass er MYE verre:


Eksplosjonen ved en Shell-stasjon på Strand i Bærum i Akerhus skyldtes trolig en gasslekkasje.


SS
2030kommer
25.06.2019 kl 20:56 2503

Vurdert å øke short posisjonen din ss? Ta gjerne en posisjon som blir såpass at den er synlig.. siden du har garantert for nedgang, så er det jo 100% sjans for at du vinner på den. Blir deilig med en miniatyr shortskvis utover uka.
2030kommer
25.06.2019 kl 21:00 2489

..anbefaler det ikke dog.
Shinkage
26.06.2019 kl 01:01 2399

Du leste siste avsnittet også antar jeg, men det var kanskje ikke like relevant å kommentere?

Du fikk faktisk et reelt svar, men jeg har begynt å skjønne at disse egentlig er uinteressante for deg. Saken med den første kommentaren du valgte å referere til er at du faktisk legger opp til en "dårlig lissepasning" til deg selv, slik at du kan skrive noen helt irrelevante morsomheter som svar - slik du gjorde.

Du vil jo ikke at noen skal ta fra deg scenen på dette området, derfor ignorer du nesten alltid enhver seriøs del av et innlegg.
Redigert 26.06.2019 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Shinkage
26.06.2019 kl 01:10 2390

Så her har du svaret også, kopiert fra "Til Info" tråden til Rolf Bruun - the stage is yours. Jeg har gitt deg reelle og saklig svar på alle punkt - la oss se hvor saklig du klarer å være om dette.

Tror du må lese innleggene litt bedre - jeg har vel skrevet minst 3 ganger (senest i dag 16:52) at både jeg og andre vet at man ikke kan regne hjem NEL kursen på nåværende tidspunkt. Jeg har heller ikke kjøpt NEL aksjer for nåværende verdi, men for hva jeg kan tro at de kan bli verdt i fremtiden.

Så la oss ta tak i det du sier, selv om den eneste av oss som ser svart hvitt på alt tydeligvis er deg. Altså betrakter jeg deg litt som en fundamentalist, som er overbevist om at du har funnet absolutt alle sannheter, og at alle andre tar feil og dermed er ganske verdiløse. La meg føye til at jeg er ganske anti-religion, men sammenligningen passet bare så bra.

- Nei, man kan ikke regne hjem NEL kursen nå, men det er heller ikke relevant for meg. Om 3 år ler man kanskje av hvor latterlig billig den var nå, eller kanskje du ler av alle som tapte pengene sine på NEL som ikke eksisterer lenger. Hvem vet – jeg tror man lo godt av prissettingen til Amazon, Facebook og Google også i starten – de skapte ingen verdier, men var hinsides priset. Jeg tror definitivt mer på meg selv og på hva som er i tiden, enn på de dystre betraktningene du presenterer. Mange av dem er relevante som faktorer, men blåst hinsides ut av alle proporsjoner.

- Om eksplosjonen var et uhell eller ikke er et definisjonsspørsmål, men jeg ville nok ikke kalt det for et uhell. Et uhell for meg er når du mister mobilen din i asfalten og skjermen knuser, eller du snubler i trappa og vrikker foten. Helst vil jeg ikke kalle det for noe før jeg vet hva årsaken er. Jeg er ikke tilhenger av å være kategorisk på sviktende grunnlag. Og, ja - med mindre det skulle vise seg at etterforskningen påviser at hydrogen aldri vil kunne bli trygt (noe jeg tviler meget sterkt på), så må ting forbedres og man går videre. Det heter "utvikling".

- Jeg mener ikke noe om skyld - som jeg sa så er jeg ikke tilhenger av å være kategorisk uten grunnlag - det er nok slik mennesker, så jeg trenger ikke henge meg på det. For å være helt åpen på det så er jeg faktisk ikke tilhenger av et system som er syklig opptatt av å peke ut syndebukker. Å gjøre feil er en del av utviklingen, man lærer og så kommer man et steg videre.

- Alle eksplosjoner er farlig, og jordskjelvmålinger er ikke så relevant for annet enn jordskjelv.

- Om det er farlig å sette en trykktank med hydrogen om bord på en ferge vet jeg ikke noe om. Å fylle vingene på et fly fullt av flybensin og fylle det med 500 mennesker har også gått galt, men vi slutter ikke å fly av den grunn. Det er risikofylt å stå opp av sengen om morgenen. Om et utvalg eksperter mener at det vil være trygt ville jeg stolt på det, og i alle fall ikke stolt mer på en enkel person i en blogg eller forum som prøver å overbevise meg om at det er galskap.

- Nei, jeg synes ikke det er dramatisk – vi snakker om en håndfull stasjoner, og privatbilisme er ikke et essensielt satsningsområde for NEL. At de stenger alle stasjonen er etter min mening en typisk reaksjon, fordi de er redd for å bli utpekt som syndebukker i tilfelle det skulle skje noe (ref punktet om hvor opptatt vi er av syndebukker). Jeg tror faktisk ikke de tror det er noen feil med de andre stasjonene.

- Nei, jeg tror ikke det vil påvirke bunnlinjen, men det gjenstår å se. Jeg tror NEL vil fortsette å vokse.

- Om det vil fremskynde emisjon vet jeg ikke noe om. Det (og forrige punkt) avhenger nok litt av resultatet av etterforskningen. En emisjon kommer nok – NEL vil antagelig trenge mer penger for fortsette å vokse. Jeg tror ikke det skjer i år.

- At shorterne tar feil om hva da? De kan vel like mye være ute for å tjene raske penger, og cashe inn på kortvarige kursfall, som at de mener at NEL ikke har livets rett eller vil forbli lavere priset lenge. Kjenner du noen av dem?

- Ja, dersom det er det som skal til for å lære og dermed forbedre prosessen. Men dette er et område jeg egentlig ikke gidder å bruke særlig energi på i dette svaret (som allerede blir alt for lang). Årsaken er at du har en så sterk motforestilling på dette området, at det vil være ganske bortkastet foreløpig å diskutere det. For meg dreier dette seg om utvikling – hvor effektive tror du bensinbilene var i starten, eller elbilene? Om man skulle brukt ditt argument for å sette en stopp her, hadde det ikke blitt mye nyskapning.

- At det har fått en pause/knekk har vi vel alle sett. Så, ja det har det.

- Salget av Hydrogenbiler i Norge har vel aldri vært stort nok til at det er noe å knekke. NEL sin fremtid ligger etter min oppfatning ikke der, så derfor synes jeg også temaet er litt overdiskutert og utslitt.

- Personlig ville jeg hatt en bil med skikkelig motor – en jeg kan føle og høre. Så jeg liker ikke verken hydrogenbiler eller elbiler. EricSimpsonJr, skal jeg ellers la være å diskutere – jeg tror jeg har nok med en fundamentalist flyenes i dørene 😊

- Jeg har ikke fulgt med på guidingen din – å tippe at noe går opp eller ned gir 50% sjanse til å få 100% rett. Bare å si det ofte nok så går det nok i oppfyllelse. Det er derimot mye lettere å si enn å putte penger i. Jeg liker dessuten ikke selvskryt.

- Ja, jeg tror NEL vil stå seg gjennom et krakk. Jeg tror ikke de blir mindre aktuelle eller relevante av en finansiell nedtur.

- Jeg aner ikke hva Molnes mente, men han vet antagelig mer om dette enn deg. Jeg trodde for øvrig han sa noe om 11,90, og ikke 14.

Å ikke ha evne eller vilje til å snu om tror jeg ikke er noen spesielt god egenskap for en aksjeinvestor – bare et tips.
Skafjellet
26.06.2019 kl 10:03 2218

Til Skipssjefen: Å lekke, lekker, har lekket. Lakk er noe som brukes når man lakker. 😂
Redigert 26.06.2019 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 10:12 2189

Dialekt, dialekt min venn.
Nok en gang pirker en på språk og ordbruk, når man ikke har noe annet å ta SS på :-)

SS
2030kommer
26.06.2019 kl 10:26 2161

Det vi har å ta deg på ss er at deæu skulle slutte å skrive om nel for noen dager siden. Glemt alt?
Slettet bruker
26.06.2019 kl 10:29 2152

Nei, kun om SS ikke påkalles i ethvert innlegg her, da skulle jeg stoppe.
Men det går ikke, NEL menigheten er sykelig opptatt av SS virker det som !

Enda SS bare har bidratt med informative, faktabaserte innlegg, og masse tips basert på erfaring. Når man treffer på 9,20 til 4,20 bør kremen her begynne å høre.

SS
1mattis1
26.06.2019 kl 10:33 2134

Sover du bra, SS?
Har faktisk medynk for deg 😀
Redigert 26.06.2019 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Funderer
26.06.2019 kl 10:35 2123

Kun 2 småtrader i go aksjen Nel hittil i dag . Ser ut som den skal under 5,8 igjen så da blir det nok inn igjen .
Funderer
26.06.2019 kl 10:37 2116

Ikke bry dere om Inkasso oraklet ss , han bare ler av dere . Tidsfordriv for han . Han er en go gutt :)
Dennis10
26.06.2019 kl 11:09 2075

Skipssjefen/SS: Syns du skal lese nøye gjennom, jeg gjentar, lese nøye, hva Shinkage skriver til deg kl 01.10 lenger opp i tråden.
Om du bare hadde vært en brøkdel så diplomatisk, ydmyk og intellektuell i din skrivemåte som shinkage, skulle jeg tatt deg på alvor. Men det går ikke, du fjaser i vei, og kverulerer på alle trådene.

Å ta seg selv så høytidelig og motsi alt og alle, og juge på seg stadig ekspertise om det ene og andre, - er bedrøvelig.
Du oppfører deg som en drittsekk som bare vil ha oppmerksomhet med all drittslenging du spammer forumet med.
Lær deg folkeskikk. Hadde du oppført deg slik på forumet om man ikke kunne skjule seg bak det tåpelige nicket SS