Diskusjon spotmarkedet Nordsjøen (tråd 2)


Oppretter en egen tråd for dette da jeg ser det kommer mye innlegg om spotmarkedet i de andre trådene for disse selskapene

Først-3 nyttige linker:

Westshore- http://westshore.no/
Hagland Spot- https://www.hagland.com/rg-hagland-shipbrokers/offshore/spotlist/?page=fixtures
Clakson- https://offshore.clarksons.com/

Ute av spotten ja, men det er vel også Far Sapphire. Den er på vei til Lisboa.
Met1976
31.01.2020 kl 15:40 1533

Ja men Sapphire begynte på en 3 ukers jobb for ukjet kunde onsdag så den skulle jo på jobb-finner ingen info om Ranger og hvorfor den flytter seg :-)

Vinduet for fornying av klasse sertifikater for Ranger starter 4.februar. Mulig den skal klasses? Ligger i Bøvågen nå.
Met1976
31.01.2020 kl 18:52 1469

Bøvågen er opplagsplass, ligger 6 SOFF båter der fra før (var 8 men Normand Seven og Cutter ble tatt ut av opplag nylig)

Det er også en bedrift der som driver med endel utstyr til båter, på kartet ser det ut som den ligger der faktisk-skal sjekke når jeg kjører forbi imorgen.
Met1976
02.02.2020 kl 14:01 1313

Ranger ligger til kai ikke i bøye, da skal den reparere noe, vedlikeholde noe, klasse noe eller noe sånt. Merksnodig at den er ute av listen, kan den være på vei til en lengre jobb muligens? En 3 mnd jobb hadde passet fint for den nå :-)

På Hagland sin liste står det Inhouse 03.02.
Met1976
04.02.2020 kl 07:35 1063

Bra belegg på norsk side nå ihvertfall og vi begynner se rate rsom dekker drift ihvertfall.
Met1976
04.02.2020 kl 08:38 1040

Normand Ranger har nå flyttet seg til Westcon på karmøy så det er vel mye som tyder på at det er klassifisering på gang, Ranger er bygget i 2010 og skal d aha 10 års runden i år
Ekstra
05.02.2020 kl 10:04 888

Maersk Drilling melder i forbindelse med sin Q4-presentasjon at både Jack-up og flyter-markedet strammer seg til i Nordsjøen. Jeg tolker det som at økt aktivitetsnivå og større betalingsvillighet kommer. Bra for OSV-flåten.
Met1976
05.02.2020 kl 10:42 863

Absolutt-så det også nevnt et sted (husker ikke kilde) at de lengre kontraktene for store PSVer er på meget gode rater.
Met1976
05.02.2020 kl 14:32 791

Bra trykk på lengre PSV-kontrakter nå ihvertfall, kommer til å forsvinne mye båter på de fremover
JALLA
10.02.2020 kl 13:42 511

Plutselig kom det 9-10 AHTS forespørsler ihht Pareto ship. de nermeste 2-3 dager
Met1976
10.02.2020 kl 14:19 475

Ja nå kan vi få et kortvarig hopp her, det trengs etter den begredelige januarmåneden som selv til vinter å være var ille...
Met1976
13.02.2020 kl 09:54 291

Nå drar det på seg både på PSV og AHTS med over 80 og 70% hhv-ligger endel jobbe rogså.

Havila Clipper og Viking Queen som står som på vei inn i spoten har fått forlenget sine kontrakter med Equinor og forsvinner ut av spotlistene igjen for hele året.
ZOOZ
13.02.2020 kl 10:04 281

Er det noen bærekraftige kontrakter på gang i Dof? Her kommer de nok til å slite lenge!

Supply-flåten er stort sett dekket. Hera og Bergen eies ikke av dof, bare driftes. Så de aller fleste er i jobb nå, og nå ser det ut til at term-kontraktene for sommeren begynner å komme også. Kanskje får man i gang NORTH stream 2 også, så kan det bli fart i psv markedet igjen. Merkelig at så få la båtene til kai i vinter egentlig. Q1 blir nok ikke all verden, men kommer lånebetingelsene gjennom med lave finanskostnader så blir det fort blåe tall på bunnlinja, hvertfall for q2 og q3.

Interessant å se at Equinor tok 8 skip for 8 måneder på fredag

Noen som vet rater??

Det betyr vel at de har et heftig program fremover??