SOFF - Nå snur vi. Oppgang i vente...


Solstad is a global company consisting of approximately 4.000 employees and 137 vessels - one of the largest of its kind.

Vi snakker ikke om et lite selskap. Ratene øker og det ser lysere ut i offshore. Alt under 2kr er nesten gratis..
Redigert 26.06.2019 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Met1976
26.06.2019 kl 12:33 878

3 aktive tråder om SOFF idag, var det nødvendig å starte den fjerde for dette innlegget???

Tidlig nyttårsrakett :)

"Hope in a hanging snore" var det en renomert Orkdaling som en gang sa. Men, det skal nok mer enn en til tre slike kontrakter som annonsert i dag til for at Solstads skakk kjørte økonomi skal bedres. Mange flere. Det sies heller ikke noe om kontrakts sum. Dekker det mer enn daglig drift av seks fartøy?
hstray
08.11.2019 kl 12:30 355

Dekker visstnok renter og avdrag. Bankene som styrer Soff nå, samt ønsker å påvirke mariedsbalansen går ikke inn på en så stor og lang kontrakt på sysselsettingsvilkår.

Banker og långivere har nok mulighet til å true med konkurs men som ledelsen sier så er alle enige om at man skal jobbe videre for mest mulig kontrakter. Dette kan tyde på at banker og andre långivere ikke føler seg vesentlig bedre egnet enn nåværende ledelse til å overta driften. Kostnader ved en konkurs og avvikling er store og spesielt obligasjonseierne ser nok at ved konkurs blir det 0kr igjen til dem. Bankene vil nok også ta tap hvis så mye båter skal tvangsselges helt på slutten av en nedganssyklus som har vart i mange år. Hovedeierne vil ikke tape mye på en konkurs. Egenkapitalen er allerede tapt og de har rikelig med kapital og vil kunne handle alt på billigsalg og opprette et nytt selskap med svært hyggelig balanse. Det er banker og obligasjonseiere som vil ta alt tapet alene ved en konkurs og vil bli stående som de store klovnene når markedet kommer tilbake. Det er mest trolig at det finnes noen kloke hoder i banker og blant obligasjonseiere som sikrer at dette ikke skjer.