Strongpoint nr 6-19, Up to 580 Cash-In-Transit cases to Sberbank

HitIT
STRONG 26.06.2019 kl 20:10 52913

"26/06-2019 19:48:17: (STRONG) StrongPoint ASA: Up to 580 Cash-In-Transit cases to Sberbank

(Rælingen, Norway, June 26th, 2019): StrongPoint ASA and Sberbank, the largest bank in Russia, has signed a new General Agreement for up to 580 Cash-In-Transit (CIT) cases.
"We are pleased with the continued trust and confidence given us by one of Europe's leading financial institutions. StrongPoint's CIT cases are the most advanced security cases available for cash in transit. Our partnership with Sberbank underlines their dedication for ensuring the highest possible security level when transporting cash between the cash centre and the pick-up location,. says Jacob Tveraabak, CEO of StrongPoint.
StrongPoint has signed a general agreement for up to 580 CIT cases to Sberbank. Sberbank is the largest bank in Russia with 14 000 branches in 83 regions. The cases are expected to be delivered in second half of 2019. Key account management, deliveries, support and service is handled by StrongPoint.s office in Russia..."

Strong sine produkter er tydeligvis i vinden. Kan ikke være lenge til en stor C&C ordre tikker inn. Cashguard gjør det også bra i blant annet Spania og Syd-Afrika.
Går mot et rekordår dette. Ser ut til at JT er rett mann på rett plass.
Tar med denne også fra i dag: https://www.fri-kopenskap.se/article/view/667518/har_ar_forsta_icabutiken_med_ehandelsskap_manga_fler_pa_gang
https://www.strongpoint.com/no/

Q 1 2019
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/index.html

Link til forrige tråd: https://forum.hegnar.no/thread/29713/view/578084
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Baron1!
06.07.2019 kl 13:04 5296

Vet ikke om denne er lagt ut enda:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6551743738199240704?fbclid=IwAR2VYmBonXiB4S5y0NbztSiXXh665z6XIlxzugKL2ilflmQ534ivgBKymUM

Håper C&C virkelig kommer i gang. Jeg synes potensialet der er kjempestort. Dette er en en løsning for e-handel som burde ha stort potensiale i Norge. I Skandinavia. For øvrig ellers også, men i store tette byer kan jeg se at man også kan få til hjemlevering med lønnsomhet. Utenom bykjernene tror jeg imidlertid logistikk gjør det vanskelig. Henteskap effektiviserer den delen stort. Selvfølgelig kostnadsmessig for tilbyderen, men også for de som skal motta varene. Bestiller man f.eks slike matkasser så må man ofte være hjemme mellom kl. X til Y. Må typisk sette av 4 timer eller noe slikt. Det er upraktisk. Tenk alle bygårdene, borettslag, større sameier som kan få et skap plassert i bakgården. Hvilken deilig løsning. I første omgang blir det ikke løsninger av denne typen, det forstår jeg. Men på sikt - kanskje. Jeg hadde i hvert fall elsket det. Ta bestillingen dagen før, på jobb, whatever. Plukke opp i bakgården ferdig planlagt. Ta bestillingen samtidig som man se alt man har tilgjengelig i kjøleskap og tørrskap fra før. Bestille ut fra oppskrifter man titter på over nett. På sikt burde man legge ut spennende oppskrifter, og i den matvarelisten som typisk følger nederst burde man ha enkle 1-click løsninger. 1 som bestiller hele oppskriften, og 1 hvor man plukker de matvarene man ikke har fra før. Covenience på et nytt nivå.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Grantchester
06.07.2019 kl 14:26 5268

Nydelig applikasjon, Baronen, av C&C i den svenske skjærgården. Hvor mange slike muligheter finnes det ikke i Norden og resten av verden ? Mange av småbyene rundt middelhavet blir invadert av nasjonale turister i helgene og feriene. De kommer fra steder opp til 2-3 timer kjøring med bilene sine og befolkningen kan 3-dobles i perioder. Da er det ikke det greit å handle på Mercadona hvor det danner seg enorme køer og parkeringsproblemer. Finnes det en bedre løsning for slike feriedestinasjoner enn C&C ? Når det gjelder hjemmelevering i byene er det heller ikke så enkelt i land som Spania. Vanskelig å parkere, trange gater og mange bygg uten heis - og så er lønningene og andre kostnader høyere enn i regionene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Baron1!
06.07.2019 kl 14:34 5257

Helt enig. Jeg er overbevist om at denne løsningen vil bli masseadoptert. Men det trenger ikke nødvendigvis å bli løsningen Strong tilbyr. I dag er Strong tidlig ute, og selskapet må virkelig pushe for å beholde dette forspranget, og bli så store at det blir umulig for konkurrenter å ta igjen forspranget.

Jeg er litt usikker på om det blir like aktuelt for turister. Jeg tror at man som turist i liten grad vil planlegge på forhånd og foreta nødvendig registrering på andre lands nettsider osv. Derimot tror jeg at det kan fungere over landegrenser der hvor man har de samme aktører i alle land. F.eks COOP: dersom man er blitt vant til å bruke løsningen i Norge, og COOP tilpasser løsningen slik at man enkelt kan benytte seg av den - som norsk kunde - også på ferietur i Sverige, ja da tror jeg man vil ta det i bruk.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Baron1!
06.07.2019 kl 14:37 5268

For øvrig finnes det en mengde øyområder i Norge som er egnede feriesteder med mye hytter, hvor man tidligere har drevet dagligvarebutikk, men hvor det i dag ikke lar seg gjøre å opprettholde driften. De aller fleste - særlig de fastboende - men selvsagt også hytteeierne, ønsker seg en liten dagligvare i gåavstand. Likevel bruker man større butikker til "storhandelen", man kjøper typisk inn for en uke eller mer på veien bort, eller så tar man noen turer med bil underveis i oppholdet. Syklusen for den lille "butikken på hjørnet" hvor det nesten ikke er omsetning på høst og vinter medfører umulige driftsforhold. De legger ned. Ingen ønsker det, men businessen lar seg ikke gjøre. Et skap med daglig levering kan løse svært mange av disse problemene.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Grantchester
06.07.2019 kl 14:41 5270

Når jeg refererer til turister, så mente jeg lokalturister som leier/eier leiligheter på kysten, for eks. Granadinos som eier/leier en leilighet 35-45 minutter unna på kysten fra Granada som er en mellomstor innlandsby. De har det travelt når de skal ned og ønsker ikke å stå i kø på Mercadona.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Grantchester
06.07.2019 kl 14:46 5512

STRONG har et forsprang foreløpig og bør utnytte det maksimalt og investere stort i markedsføring. Systemet er ikke vanskelig å kopiere og kjedene vil på sikt kanskje prøve å gjøre det meste på egenhånd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Baron1!
06.07.2019 kl 14:54 5510

Ja, jeg er enig - men kun om de kan benytte seg av et system de allerede er kjent med. Altså kjeder som operer over flere land, hvor man kun trenger å registrere seg én gang. Ellers tror jeg den gruppen du omtaler her - eiere av "sydenleiligheter" vanligvis vil være den "eldre garde".

Denne gruppen - i hvert fall det klare flertallet - tror jeg vil være sent ute med å adoptere en slik løsning, og spesielt om de må gjøre det flere ganger og forholde seg til andre lands nettsider og løsninger. For denne gurppen tror jeg både språk, tillit til system og hvor komfortabel man er med e-løsninger vil være store hindre. Brorparten av generasjonen som arver, eller låner slike familieleiligheter, eller leier selv, er fortsatt noen år unna. 5-10 år tipper jeg.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Grantchester
06.07.2019 kl 15:05 5499

I Spania eier folk fra innlandsbyene som Madrid, Sevilla, Jaen, Córdoba og Granada de fleste leilighetene, hus og villaer på kysten. Kun en mindre andel av eiendommene eies av utlendinger (bortsett fra i noen få utenlandskdominerte enklaver). I alle generasjoner eies det eiendommer og det har foregått siden etterkrigstidene. Klart at det er de yngste generasjonene som er mest datakyndige - de reiser gjerne til leilighetene til besteforeldre. Mange er velstående, forresten er det en misforståelse at spanjoler er "fattige" - de er eksperter i å ikke vise sin velstand. Så disse folkene vil bestille fra kjente kjeder, ja, som Mercadona og lignende og som har kule C&C fasiliteter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Grantchester
06.07.2019 kl 16:35 5437

“Click & Collect is a growing trend in the food retail market as consumers increasingly switch to shopping online. According to the latest researches, Spain is one of the largest online grocery markets in Europe and is expected to get more than doubled by 2023."

Ref.: https://www.strongpoint.com/news/alimerka-pilots-its-first-clickcollect-grocery-pick-up-station-in-spain/
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
06.07.2019 kl 20:23 5347

Ja, Baronen. SP er først ute er der i førersetet teknologisk. Men jeg tror det kan adopteres av selskaper med mer kapital. Vel for de er det kanskje enklest å starte med å kjøpe opp SP.. Jeg har litt tro på at det skjer, men da må kursen langt over dagens!

Kursløftet starter samtidig til at det ikke lenger er binding på innsidere å handle aksjer. TROR jeg. Hva prisen på papiret vårt STRONG skal være har jeg ikke aningen om. Kanskje vi bare skulle få inn noen bjellesauer som med inntreden der på top 50 vil løfte kursen noen kroner med det å skape blest.

Men da etterpå. Da får vi så fall skape en tråd her eller annet sted. Livet etter Strong. Jeg er selvfølgelig litt irå(o)nisk her. Dette papiret har vært en del av min hverdag i 14 år. Som aksjonær i 12. Jeg har økt jevnt og trutt fra det store kjøpet der i emisjonen for mange år siden. Det ble en rep-emisjon for oss små og jeg overtegnet så det holdt. Med utbyttene vi har fått, har dette vært en god plassering for meg. Og dagen jeg må avhende aksjene eller om det er Dronningen eller barna så er jeg sikker på at kursen er langt over dagens.
Dette er et hauseinnlegg! Bare så det er sagt. Nei, jeg er ikke forelsket i papiret. Kanskje litt i dere? Så er jeg en realistisk romatiker som en av mine venner kaller meg. Men ser jeg det bærer nedover med hva jeg forventer så selger jeg prompte. SP er langt fra der, jeg mener det motsatte per nå!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
tunktee
07.07.2019 kl 02:08 5234

Livet etter Strong? Hmm
Er det mulig? 🤔
Må vi begynne å leve IRL igjen da? 🤪
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Krosta
07.07.2019 kl 04:13 5214

Realistisk romantiker... Flott uttrykk! Har ikke tenkt over det selv før, men tror jeg passer inn i den kategorien.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 17:03 5077

T: jeg var en periode helt uten Strongaksjer, men jeg gikk på Q... Ja, man blir avhengig av dette selskapet, vil ikke slippe det. Hehe. I Q1 2018 solgte jeg en god del Strong aksjer på 10,8 og rundt der. Snart tilbake til null, men denne gangen har mulighetene aldri vært større. Skal la være å gjenta, som jeg gjør mye på disse strengene. Jeg bare gleder meg til en ny børsuke. Alt kan skje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 19:11 5013

Ja, ja, SP er et bra selskap som gir brukbare utbytter, derfor har jeg fortsatt aksjer her. Men det skjer jo mye i andre selskap også, som det kan være interessant å følge med på, for eksempel Pcib. Baron 1 har jo sterkt anbefalt å selge alt i Pcib, for å kjøpe SP. Et dårlig råd, vil jeg si.
Hvorfor?
Fordi, hvis du er villig til litt risiko, selg SP og kjøp PCIB.
Den kan fort gå 100 % i disse dager hvis den riktige meldingen kommer.
Your choice!
Jeg har fulgt mitt råd et par år nå og har hatt ca 500 % profitt. Ikke dårlig det!
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
07.07.2019 kl 19:24 4996

Der var det støy på kanalen igjen !
Skurrer så inn i helv... her når det skjer.

Når det gjelder den haussingen din om å selge alt i StrongPoint for å kjøpe pcib så er vel sannsynligheten 99% større for at det kan gå 100% rett til helvete også stifinner
Det er vel snart årevis siden du standhaftig sverget pcib i 100 kr
du traff ikke da heller
Og det er ingen garanti for at du treffer nå heller.
Mye kan skje og som vi vet ... Intet er sikkert her i livet annet enn døden.

Men ok
spøk til side
Du skriver at du fortsatt sitter i StrongPoint fordi at du får bra utbytter, mens du i neste setning skriver: "Fordi, hvis du er villig til litt risiko, selg SP og kjøp PCIB"
Javel ?
Rimelig forvirrende hva du egentlig mener, men jeg kan tolke det dithen at du: Ønsker at andre skal skaffe kapital å kjøpe opp kursen i PCIB for der har du mest å vinne mens du samtidig driter i StrongPoint kursen fordi du likevel får bra utbytter der ?

Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Noni
07.07.2019 kl 19:30 4994

Men jeg må jo vaske håret! Det tar over 1/2 time!
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 19:36 4988

Hadde egentlig besluttet og ikke la meg provosere av pcib-pisspratet ditt mer, but here we go again.
De du lurte inn på godt over 50 kr og nå sitter med over 50% tap burde du ærlig talt ha litt mer respekt for enn du viser her inne. Den hundrelappen du lovet meg i 2017 ser jeg ennå langt etter forresten.
Som sagt 100 ganger tidligere, pcib-dritten din kan du holde på med der det hører hjemme.
Ferdig snakka!
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 19:53 4969

Klarte jeg virkelig å lure deg inn i Pcib, smudge? Det vil jeg kalle en bragd!
Wow!!
Viking, jeg har ikke sagt at man skal selge alt i SP, baron sa imidlertid, selg alt i Pcib. Jeg sa, selg SP, dvs noe, og kjøp PCIB, for den kan gå 100 % på en god melding. Det gjør ikke SP.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 20:05 4950

Selvfølgelig har du aldri lurt meg inn i noe som helst. Kjøpte dritten "usett " et par kr dyrere enn deg , men i motsetning til deg så tok jeg ut mesteparten med 800% gevinst(skryte skryte ). Rimelig sikker på at ingen i Strong var dumme nok til å ta ditt elendige råd om å kjøpe på høyt 50 tall
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 20:09 4945

Smudge, slapp helt av. Jeg har arbeidet med mange nordlendinger mens jeg jobbet i Longyearbyen på slutten av 60-tallet, som gruveingenlør, og det var svært sympatiske folk. Og det tror jeg du er også. Så slapp helt av. Din investering i Pcib vil lønne seg, det tror jeg, ganske sikkert, men garanti kan jeg ikke gi. Du har ansvaret for det.
Jeg har veldig mye investert i Pcib. Hvorfor?
Fordi de vil bli en enorm suksess!!
SP er grei som bank, men skal du bli rik så går du for Pcib. Det tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 20:21 4933

Bare så vi har det helt klart. Har aldri handlet pcib etter råd fra deg, det kjøpet ble gjort før jeg visste hva HO var engang. Jeg vet utmerket godt hvor mange aksjer du sitter på, så min anbefaling er at du burde lette deg kraftig i dette selskapet så fort muligheten byr seg. Blir ikke diskutert mer pcib fra meg her. Finnes tråd der du kan drømme deg bort med likesinnede eventyrere
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 20:27 4925


800 % var bra da, etter anbefaling fra meg?!
Noe bedre råd har du nok aldri fått. Dumt hvis du ikke kjøper deg inn nå.


Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
07.07.2019 kl 20:29 4921

"Jeg har fulgt mitt råd et par år nå og har hatt ca 500 % profitt. Ikke dårlig det! "

Og noen har altså fulgt ditt råd og gått 50 % ned.
Det var en voldsom hausing en periode, og da går jo aksjeprisen til himmels, selv om selskapet ikke tjener en krone og
" den riktige meldingen" ikke var, eller er, kommet.
Det er selvfølgelig folk som har blitt rike på Flakslodd også, ifølge reklamen.
Strong har bygget selskapet sten for sten. Det har tatt tid, men inntjening og utbytte har vært der. Og ingenting tilsier at dette selskapet er mindre sikkert enn banken. - Med dobbel rente, og sjanse for dobling ( minst?) av investert beløp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 20:36 4912


"Bare så vi har det helt klart. Har aldri handlet pcib etter råd fra deg, det kjøpet ble gjort før jeg visste hva HO var engang."
Selvfølgelig var det ikke etter råd fra deg, den æren skal du alldeles ikke ha.
Men nå er det nok, kommenterer ikke mer pcib
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 20:37 4909

Smudge, du vet antakelig ingenting om Pcib, synd for deg.
Da kunne du, og andre, blitt veldig rike. Men jeg vet, at det er ikke alles ønske. Men jeg synes det hadde vært greit jeg, i påvente av noe annet
Eller hva??
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Ols123
07.07.2019 kl 20:37 4906

Massa skit som skrivs här? Är ni inte intresserade av strong skriv om andra aktier på andra trådar tack ????
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 20:46 4893

Greit det, Ols, men nå var det faktisk en som kaller seg ngvg som absolutt måtte syte om bio for en stund siden, så han får ta på seg skylden.
Ellers så vil jeg jo anbefale Pcib da, hvis dere begynner å kjede dere med Strong. Hvis dere ikke har skjønt meldingene mine.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
HitIT
07.07.2019 kl 21:00 4880

Godt det snart er mandag...
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 21:07 4863

Fint at du ssmler på gamle innlegg, hitit, jeg setter pris på det. Gjør det selv om det slår begge veier, da har du min respekt. Ellers ikke, vet du.
Synd at du ikke er interessert i å tjene penger, det er derfor jeg er her. Og jeg har gjort det bra i Strong.
Og jeg er fortsatt svært optimistisk med hensyn til Pcib.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 21:10 4861

Dumt at du sletter dine egne innlegg, hitit.
Er du en impulsiv person??
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 21:36 4815

Ja nå satser vi på en god uke med videre oppgang før talla slippes. Satser på en positiv overraskelse neste uke, samt mulig litt innsidekjøp etter talla.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
07.07.2019 kl 21:38 4815

Ja, det gjør vi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Ols123
07.07.2019 kl 22:39 4761

Ser framför mig att det blir mkt trångt i ingången när större nyheter närmar sig
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
totte174
07.07.2019 kl 22:45 4752

Er ikke så ofte her og skriver, men jeg følger tråden ofte :-) Vil takke alle sammen for gode innlegg og synspunkter - noe som bidrar til at min tynnslitte tålmodighet
enda holder godt )). Tror at vi nå snart kan begynne å høste frukter av godt håndverk av ledelsen. Dere skal ikke kimse av Stifinners forslag, men er enig at
Strong-tråden ikke er plassen å hausse andre aksjer. Hans anbefaling for endel år siden ordnet meg såpass god fortjeneste (tror det var MEC/Origio) gjorde at jeg fikk kjøpt masse Strong fra 3-6 kroner. Har vært med siden tidlig PSI-tid og har enda god tid - selger ikke en aksje for under 30,-.. Likte Waaler godt og var på nippet å kjøpe Hidden da han startet der, sett i ettertid ville det vært ett enormt kukstykkje )) - kanskje vi får Waaler tilbake i en eller annen stilling om litt??
startet å jobbe der
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
07.07.2019 kl 23:38 4711

stifinner skrev Ja, det gjør vi.
Fått besøk i handelsboden, Stifinner'n?. Jeg hilste fra deg som sa jeg skulle gjøre og JW vil komme innom i sommer. Skru opp prisene og sette en tilbudspris på som er den vanlige og han kjøper. Han leser denne og på den kan dere ha mye gøy i pruting av pris!
Og jeg skal ikke nevne at jeg vant realisert noen titusener på PCIB, mye pga. av at jeg oppdaget selskapet her på tråden. Jeg skjønner ikke en eneste ting av Pharma. Friske vil vi være, men dog. Trening i hverdagen gir den beste medisinen. Måtehold er jeg dårligere på. Gjorde det samme i PHO. Der har jeg nå en lyttepost som også nå er i god pluss. Targovax ble et gigantisk sluk %messig. - 80%? Så var det den minste posten og jeg sitter fortsatt. Sukk, Pharma skjønner jeg ikke. Språket som latin for meg, men jeg kan trekke linjer. Dette er tradingposter for meg.
Vi skal ikke skrive masse om andre aksjer her, men jeg liker å få innspill for noe som er på gang. Og før Xtrainvestor og alle andre som tror de vet noe. Det er masse kunnskap her på tråden.
Det er søndag kveld. Det har vært en flott VM-finale i fotball og jeg har spist REMA sine sommerkoteletter grillet sammen med sånn lang paprika og hjertesalat. Jeg husker sommerkoteletter som veldig salte. Det var ikke disse og smakte vidunderlig. Den grisen hadde hatt det godt to the bitter end. Dronningen og prinsessen var også fornøyd.
I morgen ny uke! Jeg har vært flink i helgen og tror jeg kan ta ferie i morgen ettermiddag, noen dager før tidsplanene i prosjektet. Det hadde vært digg! Da blir det en fjelltur og ørretfiske før Spania kaller hele familien.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Baron1!
07.07.2019 kl 23:40 4709

Anbefaler å selge alt i PCIB. Stifinner har jo anbefalt å kjøpe aksjer der - et dårlig råd vil jeg si.
Hvorfor?
Fordi, selv om man skulle være villig ti å ta risiko, ville det være å følge råd som er tatt ut av løse luften. Han har åpenbart ingen grunn til å tro at han kan tolke resulteter fra kreftforskning bedre enn markedet. Han baserer seg heller på en kompis som er lege og "noen som har peiling", bl.a. her på HO. Dermed er anbefalingen absurd.
Den kan fort gå til null om de ikke lykkes.
Your choice!
Han sier han har fulgt egne råd og hatt 500 % profitt på det. Men det stemmer ikke, ettersom aksjen er ned 35 % siste året, og anbefalingene haglet gjennom hele oppgangen. Så enten har han ikke kjøpt på vei opp mens han selv har anbefalt den, eller så lyver han om egen avkastning. Ikke bra det!

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Casiasia
08.07.2019 kl 07:29 4610

Håper at Strongpoint snart enten får rettigheter eller utvikler ny teknologi knyttet til foto/sensorer. Er vel ikke realistisk at de kan utvikle selv, men kanskje via partnerskap.
Vil kunne sannsynligvis også fungere for plukking via CUB, går mye raskere hvis man slipper scanning under vareplukking.

https://www.zerohedge.com/news/2019-07-07/pick-go-scanning-no-longer-required-supermarkets-swap-cashiers-cameras

Ellers venter vi alle på innsidekjøp etter q2 tallene. Så at sjefen i AKSO kjøpte en anseelig post to uker før fremleggelse av q2.
Kan umulig være etter boka!?! Merkelig hvis ikke AKSO har en selvpålagt black out periode. Bare en digresjon på mandag morgen mens vi venter på q2.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
stifinner
08.07.2019 kl 08:48 4550

Baron1, hvis du hadde lest SP- tråden for et par år siden, da jeg skrev at jeg solgte noe SP, på ca 10, og kjøpte Pcib på 5, så tilsier enkel prosentregning ca 500% kursøkning pr idag. Ikke sant!?
Så noen løgner er jeg ikke, og jeg kan sikkert dokumentere hva jeg sier,men hvorfor skulle jeg det.
Det er flere på Sp-trådene som kan bekrefte det jeg sier også, hvis de skulle ønske det.
Nok sagt, fra min side om Pcib.
Just, jeg står i boden de to siste ukene av juli, og det skal bli hyggelig å treffe JW igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Krosta
08.07.2019 kl 09:31 4502

Så kjekt å se at PCIB vs STRONG diskusjonen har blusset opp igjen. Og de gode rådene hagler om hverandre ser jeg. "Selg alt PCIB og kjøp Strong", "Selg Strong og kjøp PCIB".

Denne evigvarende diskusjonen bærer preg av helt ulike holdninger til risiko og et visst snev av irritasjon hos enkelte debattanter.

I aksjesammenheng er det vanlig å tenke at en aksje er verdt å kjøpe hvis risk/reward er høy. Det vil si at fortjenesten må være høy nok til at risikoen er verdt det. Hvis man forventer å få 10* igjen på pengene må risikoen for suksess i hvert fall være over 10%. Men denne måten å tenke på passer best hvis man har en stor og diversifisert portefølje.

Derimot vil jeg anta at de fleste her inne har en mer spisset tilnærming til porteføjesammensetningen sin. Da vil det for noen være helt naturlig å kaste risk/reward terminologien langt ut på havet. Beskyttelse av kapital er alfa og omega - for noen. PCIB er i det henseende en elendig investering uansett hvor høyt aksjen teoretisk sett kan gå. Aksjen kan fint miste 95% av verdien sin på en melding. Det er derimot vanskeligere å se for seg et scenario hvor STRONG-aksjen skulle droppe 50% på en melding eller to.

Hele denne diskusjonen bærer preg av ulike differensieringsstrategier og ulike subjektive holdninger til risiko, spredt sammen med en god dose irritasjon fra tidligere ordvekslinger. For egen del har jeg tre aksjer i min portefølje, PCIB er klart overvektet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
LeifH
08.07.2019 kl 10:09 4462

Jeg trur pcib vil gå mye mer enn strong. Trur også vi skal ned etter tallene.. denne ordretørken trur jeg tar på, så strong vil vel stå på samme sted i mange år men gir utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare