Avance Gas klarer ikke å løfte seg, noe tynger selskapet ned

Plutokrat
AVANCE 26.06.2019 kl 21:22 12327

Jeg tror det er flere med meg som undres om det er noe negativt i gjære som noen av de store vet som vi andre ikke vet; det ville i så fall forklare tilbakeholdenheten vi ser i aksjeprisingen om dagen.

Vi må ikke være blinde for det, men ærlig spørre oss HVORFOR aksjen ikke stiger, men altså derimot har falt fra over 28 kroner til mellom 22 og 23 kr. Sånt skjer som regel ikke uten en god grunn, og i hvert fall ikke på tilsynelatende stigende rater. Vi snakker mange prosenter nedtur her som vi ikke fatter. Så i stedet for å ergre oss fordi vi amatørene mener kursen burde vært bedre mens det går akkurat motsatt vei, bør vi være åpne for at kanskje det er en grunn til at de profesjonelle kjøpere uteblir nå og skyr å investere i aksjen. Riktignok tror jeg ofte jeg har rett og andre feil, men når det er penger å tjene pleier alle å komme løpende - det gjør de ikke i dette tilfellet. Markedet viser gjennom den elendige interessen for - og prisingen av - aksjen at jeg må ta feil når jeg tror utsiktene for Avance Gas er bedre enn på lenge. De profesjonelle ville sett dette tydeligere og tidligere enn meg og andre hobby-aksjonærer og kastet seg over for å ta sin del av kaken og enda litt til i så fall. Dette gjør de ikke. Og jeg - og sikkert mange med meg - skjønner at det nok er en hake her, noe vi ikke evner å se, noe som lurer i farvannet, noe som ikke er så bra for fremtidsutsiktene til selskapet likevel.

Jeg vet at de profesjonelle har bedre forbindelser, bedre verktøy, lengre og bredere erfaring og bedre oversikt enn hva jeg selv har, og derfor i de aller fleste tilfeller vil se muligheter og farer der jeg ikke ser dem før det er for sent - dette på godt og vondt og i alle aksjer. Av den grunn frastår jeg å kjøpe meg mer inn i Avance Gas nå selv om det virker fristende. Noen ganger er en pris for god til å være sann, og det er jeg sikker på at det er i dette tilfellet. Å tro på gratis penger og en gratis lunsj sluttet jeg med for lenge siden. Jeg tror det er alt for tidlig å friskmelde Avance Gas på dette tidspunktet. Men jeg sitter tålmodig med det jeg har og regner med at jeg må være med på enda en nedtur før ting blir bedre. Ja, jeg vet hva ratene sier, det burde løftet aksjen, men gjør det altså ikke. Avance Gas klarer ikke å løfte seg, noe tynger selskapet ned fortsatt. Det ER en grunn for det - garantert!
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
27.06.2019 kl 22:56 6560

Du tror ikke jeg er aksjonær, det er jeg, og det viser litt om din dømmekraft både til andre og til aksjer: Du vet best, slik er det. Du har aksjer i Avance Gas, du kan ikke ha gjort noe dumt, det er de som ikke kjøper aksjen slik at kursen stiger som er dumme, og du er sur for det.

Jeg har akkurat så mange aksjer jeg har sagt jeg har, såvel i BWLPG om i Avance Gas, og energien bruker jeg strengt tatt ikke på å skrive negativt om aksjen, men det som startet som et håp om seriøs diskusjon rundt det dere har sittet og sutret for her så lenge, har endt med at jeg lar meg irritere av blinde folk som deg som hater at ikke alle er like blinde og positive som dere, selv når det butter og alle skjønner at noe må være årsaken.

"Har jeg bensin på tanken? Står håndbrekket på? Hvorfor går ikke bilen min fremover de siste ukene? Nei, det kan ikke være noe galt med den, den er jo min. Jeg har betalt mye for den. Jeg tåler ingen si at jeg har gjort et dumt kjøp og at den trengs å repareres. Hei, bilen min står. Sutre sutre sutre, Nei, ikke fortell meg noe om hvorfor, det vil jeg ikke høre noe om. Du eier sikkert ikke bil selv. Ingen som eier bil selv stiller spørsmål ved ulyder og startvansker, De lydene er forresten musikk i mine ører. Det finnes ikke ulyder. Sutre sutre sutre. Bilen min går ikke i det hele tatt."

Skjønner du hvor dumt det blir?

Seriøst! Vær mann nok til å diskutere problemene uten å tro at noen er ute etter deg av den grunn eller å prate ned en aksje for noen ører skyld dersom du er dum nok til å tro at jeg kan klare å få storinvestorer og profesjonelle aksjehandlere fra å investere i Avance Gas pga. en toskete ordveksling mellom deg og meg.

Det HAR kommet fram ting av denne debatten. For eksempel har mange her inne snakket om utbytter fremover på løpende bånd. Jeg regner med at du kanskje nå har fått med deg at de nok er avlyst? Synes du ikke det er et faktum det er viktig og riktig at aksjonærene her vet? Ville du heller vært foruten den informasjonen, lykkelig uvitende? Skulle man her bare få dure frem og feilinformere så lenge informasjonen er i løgnaktig positiv retning for kursen?

Vet du hva? Jeg vil vite MEST MULIG om selskapene jeg investerer i, både det positive og det negative, ja, mest interessert i det negative, faktisk, og jeg synes de som IKKE er det, burde holde seg milevis fra børsen. Sett pengene i bank, være fornøyd med lite, null risiko for den som likevel ingenting vet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
habbiten
27.06.2019 kl 23:01 6547

Jeg foretrekker å kjøpe aksjer billig, så da må jeg nesten akseptere at ikke alle ser lyset samtidig som meg. Aksjekursen har ikke så mye å si på kort sikt hvis selskapet uansett tjener penger, da kommer nok utbytter og høyere kurser uansett, og klarer man å komme seg ut før det er slutt på utbyttene igjen kan man tjene grovt. Stort sett er sjippingaksjer som ikke betaler utbytte priset lavt. Tviler på at JF hadde tjent så mye penger på shipping hvis han hadde betalt fullpris hver eneste gang, her er det timing som gjelder. Er timingen riktig i LPG nå? Vi får se;) selv holder jeg stv forskjellige shippingaksjer for tiden, hvis alle får en «riktig» pris blir det veldig gøy.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
27.06.2019 kl 23:03 6543

Bra innlegg!
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Boheman
27.06.2019 kl 23:59 6456

Til både Plutokrat og dere andre, jeg forstår P´s holdning. Ikke tolker jeg P som utelukkende, eller spesielt negativ. Jeg oppfatter hans innlegg mer som et slag av forbannelse og oppgitthet. Og jeg må si at jeg til en viss grad kjenner meg igjen, særlig nå knyttet til den siste dippen ettersom jeg følte meg så trygg på at nå, endelig, etter måneder og år med utholdenhet og tålmodighet, skulle jeg få betalt i form av høyere kurser. At DnB må ta hovedansvaret for at det snudde ned, er en ting. En annen ting er forundringen (sjokket) over at så mange velger å selge enda vi vet at det er mye positivt i vente, bare man er litt mer utholdende. Når det gjelder svar på P´s mange spørsmål, altså HVA ER GRUNNEN, hva er det andre vet som ikke er kjent for oss, ja, da har jeg reflektert som følger:
1. Svært mange investorer er kortsiktige, dvs. at de lukker inn en gevinst (ikke etter 100 % avkastning), selv om den ikke er på mer enn 10 - 15 %. Ordtaket meglere bruker er: "Du blir aldri fattig av å ta en gevinst".
2. (Day)tradere ser sitt snitt til å selge når nedgraderinger kommer, slik DnB her "oppfordret" til.
3. Fond har som regel klare retningslinjer for når de skal sikre gevinst, og programmerer robotene til salg på gitte nivåer, eller når nyheter (nedgraderinger) kommer
4. Fond foretar sektorrotasjon basert på trender, og endrede prioriteringer. Eksempelvis er det kjent at shipping-aksjer ikke er hot for tiden hos amerikanske fond, noe Avance også berøres av naturligvis. I tillegg skal vi være klar over at fondsforvaltere, også i USA, følger med på hva et investeringsmiljø som DnB mener, fordi norske meglerhus (de største og spesialiserte på norsk næringsliv som olje, fisk og shipping) har analytikere som respekteres over landegrensene.
5. Nervøsitet grunnet Trump, Iran, Kina, ´all time high´ osv. gjør at mange er på `tå hev` og raskt kaster kortene om noe dukker opp som tyder på nedgang (om enn kortsiktig).
6. Utstrakt robothandel som utnytter den minste svakhet og etter min formening, ødelegger markedet.
7. Profesjonelle aktører som er eksperter på å utnytte svakheter, ved å selge noe, for å utløse nervøsitet, tvangssalg m.v., slik at de kan presse kursen betydelig ned og handle mer, billig.
Summen av disse faktorene, og helt sikkert mange fler, ga oss en ny tur ned på lave tjuetall.
Når det gjelder positive faktorer har jeg fått bekreftet med 100 % sikkerhet at ´nærstående til selskapet`, (jeg vil ikke være mer spesifikk for ikke å utlevere noen på noe vis) sitter på sine aksjer i trygg forvissning om at dette er tiden for å kjøpe, ikke selge Avance.
P, jeg tror du er aksjonær, og du er ikke alene om frustrasjon og rope ut spørsmål om HVORFOR?
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Braincool
28.06.2019 kl 02:50 6380

Gjeld og dårlige rater har tynget Avance gas i flere år, nå er ting snudd opp ned. Ratene er høyere enn på lenge, emisjonspøkelse er forhåpentlig borte. Det er vel det som har hold igjen kursen i det siste selv om kursen har steget nesten 100%. Hva som skjer resten av året kan vi bare gjette. Men ratene pr dags dato er mer enn dobbelt så høye enn brake evens så jeg kan ikke skjønne at kursen skal falle igjen ned fra 28 til ca 22. Men som normalt er det vel usikkerheten som råder. Etter DnB sine spådommer blir dette tatt mer seriøst enn resten av husene selv om de spår kurs 30-33. Jeg sitter rolig og venter. Hva veien bringer videre kan vi bare vente på.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
løvehjerdte
28.06.2019 kl 02:56 6375

Hej Plutokrat

nu har jeg været på børsen i 20 år og min mening er at der ikke findes gratis penge på gaden selv om mange mener det. Nogle gange er det bare for godt til og være sandt jeg kan sige jeg investerede i vestas til de 40 kr. cirka og solgte de sidste til lidt over 400 kr. og jeg tror det her bliver godt med avance gas jeg har efterfølgende startet firma og jeg ligger så tungt at hvis man ikke ved noget om aktier vil det være gambling men det er jeg ikke jeg er investorer - spekulant og min mening er at risiko og afkast hegner sammen. Jeg bliver i avance gas som det ser ud nu. Jeg syntes det ser super Fedt ud og det gør ikke mig noget det svinger de 20 prosent på en uge og hvis de får rettet den biks. jeg ved jeg er oppe mod stærke kræfter og jeg ved at der er ingen kære mor hvis det går galt. der er banker kapitalstærke mænd spekulanter robotter kapital fonde investorer gamblere og ikke mindre ind Frederiksen selv syntes jeg han er hart core. hvis man mener man kan gøre det bedre end dem er det det rigtige sted at være. hvis ikke er det nok best at blive væk håber det gav svar har ikke rigtig mere og sige jeg bliver. vil lige sige hvis du gør i fordele og ulemper op og du gør det op sådan hvad vil du sige til dig selv hvis du alligevel tog fejl selv om du havde det fulde overblik syntes bare du skulle stille dig det spørgsmål? selv om man er oppe mod de store kan de også tage fejl selv om det ikke sker tit eller de overser noget. Frederiksen seder på de 20 % det er ikke så meget som han kan få den samme indflydelse som han er vant til :-) som jeg ser det jeg kan godt vendte.

Mvh Løvehjerdte
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
EirHan
28.06.2019 kl 07:30 6274

Da får man vente på Q2 resultater og guiding videre.
Dersom denne er positiv vil aksjen gå kraftig.
Resultatene og guidingen må reflektere de høye ratene som er nå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
28.06.2019 kl 07:41 6241

Mange takk til Boheman, Løvehjerdte og Braincool for forståelse for problemstillingen og gode, nyanserte og høyst relevante bidrag til diskusjonen; det er slike vi trenger mer av for å ha full glede av forumet og hverandres ærlige synspunkter, betraktninger, kunnskap og erfaringer!
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.06.2019 kl 07:59 6207

Jeg synes fremdeles du har påfallende mye negativ energi Plutokrat, og tror du har en agenda. Kan for øvrig ikke se at du har tilført noe nytt på forumet. Jeg skriver ikke mer på denne tråden, så kan du ha den for deg selv.

Pengene fosser inn for LPG-rederiene, og det tror jeg de skal gjøre lenge, og vi har en P/E på 1. Slå den.

Det hender aksjer er feilpriset. Denne er feilpriset.


Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
28.06.2019 kl 10:27 6067

Så fint da, både at du selv har tilført så overvettes mye fint til forumet, og at du forlater tråden - en tråd som nok ikke hadde vært så negativt ladet om ikke du hadde holdt liv i den ved hele tiden å beholde skylappene på og nekte å være åpen for en mer nøytral diskusjon om aksjen. Om jeg har en agenda kunne jeg ikke håpet på en bedre medsammensvoren enn deg; du har virkelig tvunget meg til å pirke borti enhver mørk krok for å se hva som gjemmer seg der når det gjelder Avance Gas.

Din agenda er i hvert fall å få folk til å kjøpe aksjen ukritisk, så lenge kursen går opp og aksjene dine stiger gir du komplett faen i om du lurer noen inn i noe dumt eller ei. Din avskjedshilsen i denne tråden sier jo alt om din komplette bastanthet:

"Det hender aksjer er feilpriset. Denne er feilpriset.", avslutter du igjen med, og er skråsikker på at du vet bedre enn alle andre - mulig du er mye smartere enn meg, men jeg tviler på at du er overlegen alle de profesjonelle som unngår aksjen. Du sier egentlig at du er den eneste som har forstått hva den rette prisen på denne aksjen er, og er den eneste som har visst det hele tiden. Ikke engang et "jeg tror at..." eller et "jeg mener at..." klarer du i all ydmykhet å putte inn foran påstandene dine. Alt fra deg er "slik er det, jeg vet best, jeg har rett.".

Jeg håper du får rett og at alle dem som ikke har kjøpt seg inn tar feil; det ville bety enormt for min private økonomi og mange andre tålmodige aksjonærers her inne. Jeg er ikke overbevisst om at det går rette veien før halvårsrapporten ligger på bordet og at 30 kr er passert. Jeg var for øvrig med ned til ca 12 kr da aksjen var i bunnen der og rotet, og jeg må innrømme at jeg var dritredd for at jeg ville miste forumen jeg har investert - ikke ved konkurs, men selv en emisjon ville vært totalt ødeleggende. Jeg var superpositiv til Avance Gas da jeg kjøpte meg inn, for helvetes lenge siden; min første post der var på over 120 kr, og de øvrige kjøpte jeg alle for over 100 kr, bortsett fra de jeg benyttet tegningsretten min til å anskaffe på 17 kr. Jeg var dum dengang, skulle hørt på de som kom med advarsler her inne og som jeg da hatet fordi de pratet negativt om aksjen, blant annet "longsittingbull" eller noe tilsvarende, i stedet var jeg med hele veien ned og så aksjeinvesteringen krympe til 1/10. Etter noe sånt lærte jeg å lytte til alle som har noe å si og ikke forelske meg i en aksje eller hate dem som mener noe annet enn meg. Det jeg misliker er bastante meninger uten grunnleggende forklaring på hvorfor man mener man har rett.

Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Gnesdam
28.06.2019 kl 11:01 6002

Nu har jeg siddet med den samme forundring som dig, 'plutokrat', og tænkt, hvad er det jeg overser siden aktiens kurs ikke responderer på en for tiden fantastisk indtjening med de nuværende rater.
Jeg er dig svar skyldig med måske skyldes det
De sæsonmæssige udsving, hvor det er højsæson lige pt,, så hvor langt kan raterne falde, når vi når lavsæsonen, og der samtidig kommer flere skibe på vandet.
Hvis de falder til kritiske niveauer, så spøger emissionen igen.
Hvis ikke, så må man sige, at Avance har en god mulighed for at sejle ud af sumpen.
Så udtaler direktion, at de gerne vil udvide flåden. Det gik jo som bekendt ikke så godt sidste gang rederne oprustede. Faktisk rigtig skidt, så hvis direktionen i Avance tænker sådan, så tænker de nok sådan i de øvrige rederier.
Almindelig spekulation, hvor dem, der har mange aktier, kan købe og sælge i store klumper, hvilket som bekendt påvirker kursen.

Men min bundlinje er, at produktionen i US vokser med mulighed for at opretholde en høj eksport, forbruget i Asien vokser markant, og begge dele overstiger kapaciteten i fragtmængden, hvilket på sigt vil tilsige høje rater og dermed en god forretning. Samtidig tager det minimum to år fra bestilling til levering af nye skib, så på den den lange bane er det positivt, og sektoren er egentlig ikke påvirket af en handelskonflikt mellem US og Kina.

Så jeg blir og er tålmodig,
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
larserne
28.06.2019 kl 11:17 5963

Plutokrat;
Jeg synes innleggene dine "var" informative og gode... Nå er det bare masse ord og gjentagelser + at pennen dine begynner å bli mer enn sylskarp med mye støy. Dette bidrar heller ikke et forum som dette. Konklusjon; når du nå kommer med innlegg med mer enn et avsnitt leser jeg det ikke lenger da jeg får mye bedre informasjon andre steder.

Som gammel "shippingmann" oppfordrer jeg alle som investerer i shipping relaterte aksjer å følge godt med i markedet da dette svinger voldsomt. Eksempel; LNG spot rater var i høysesongen siste høst / vinter langt over USD 200k/d. Nå mellom 30-55 (east/west)..

Ha en fortsatt fin dag!
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2019 kl 18:45 5833

Høres ut som det er negativt at en aksje har bedre P/E enn 1 nå :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
18.07.2019 kl 17:37 5488

Ja, da har jeg holdt kjeft en stund, fordi enkelte omtrent mente det var min skyld at Avance Gas ikke gikk til himmels grunnet at jeg kom med noen spørsmål i stedet for å juble vilt for et selskap som står på stedet hvil eller daler i kurs. Men selv ikke det ser ut til å ha hjulpet; kursen vil bare ikke opp og det går fortsatt veldig i motsatt retning av den veien alle skylapp-optimistene her inne febrilsk forsøker å blåse opp. Jeg ble beskyldt for med denne tråden å forsøke å prate aksjen ned fordi jeg stilte innlysende og kritiske spørsmål til hva som tynger denne aksjer. Vi er alle enige om at ratene er bra, og det er jo nettopp derfor jeg spør, selv om det tydelig er vanskelig for enkelte å forstå. Det er ikke ratene som tynger aksjen, det ser vi med egne øyne og kursen går ned og ikke opp og har holdt seg der lavt nede mens ratene har steget, dermed må det være noe annet negativt som folket her inne ikke vet om eller ser - for unnskyld meg; jeg tror ikke den glupeste gjengen sitter her hver dag og taper penger og fornekter det hele. Jeg ønsker ikke lav kurs, jeg ønsker å finne ut HVORFOR den er lav, og lav vil den være og kursen falle ytterligere enten jeg påpeker faktumet eller ei. Og å tro at noen her på forumet er i stand til å prate opp eller ned aksjekursen i et selskap som Avance Gas er for øvrig så tullete at man nærmest burde vært sperret inne bare for å tenke tanken.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
18.07.2019 kl 17:47 5465

"det ser vi med egne øyne og kursen går ned og ikke opp og har holdt seg der lavt nede mens ratene har steget,"

Tja, nå har vel aksjekursen omtrent doblet seg i takt med at ratene har steget.

Aksjekursen nådde sin foreløpige topp omtrent samtidig med at ratene toppet ut.

Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
larserne
18.07.2019 kl 18:00 5428

Som du påpeker, kursen har gått ned... Mange av oss skjønte dette og har solgt.pga erfaring og ikke pga alle ordene og gjentagelsene dine. En hel side igjen👍😳
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Bertelli
18.07.2019 kl 18:26 5373

Det er vel ikke veldig vanskeligå vite hvorfor ikke kursen går opp. Markedet med dnb i spissen tror dette er toppen av syklusen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
OB
18.07.2019 kl 18:56 5298

Samtidigt i den verkliga världen rapporterar Poten ytterligare en dag av strålande rater 61.684 usd dvs price/annual cashflow under 1.

Vad gäller toppen på cykeln så är nästa hopp i USA's exportkapacitet ca 2 månader bort. En evighet... jag vet ;-) men ändå...

Dess mellan förstås bolagens rapporter inklusive info vad man hunnit låsa in för Q3.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Titleist
18.07.2019 kl 19:07 5276

Her var det mange "gode ideer".

For det første; Dette er ikke selskapsspesifikt for Avance. Dette gjelder også BWLPG og Dorian som faller tilbake / er på stedet hvil.

Forklaringen er nok at alt "oljerelatert" er svært, svært upopulært om dagen og amerikanske hedgefond med sine roboter og algoritmer "nekter" aksjene å stige til fornuftige nivåer.

De smarte investorer laster opp i LPG-aksjer nå.

Når hele selskapsverdien tjenes inn på 10-12 måneder med nåværende rater, (Som vi har hatt i minst 6 uker allerede?) vil kapitalismen vinne til slutt.

Tror dere markedet vil forholde seg passivt til 5-6 kr i utbytte til en aksje du kan kjøpe til 25 kr? Da spiller det liten rolle hva vi måtte mene var årsaken til at aksjen er billig nå..

Tyngdekraften virker til slutt. I mellomtiden er det bare å kjøpe det man kan.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Titleist
18.07.2019 kl 19:09 5270

By the way: I dag kjøpte jeg også FLNG, i tillegg til mer Avance og BWLPG. Tok litt EQNR og NHY også. Billigsalg jo!
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Titleist
18.07.2019 kl 19:19 5242

OB; Mine kilder rapporterer rater over 63000 $ i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
18.07.2019 kl 19:24 5236

Titleist skrev: "Forklaringen er nok at alt "oljerelatert" er svært, svært upopulært om dagen og amerikanske hedgefond med sine roboter og algoritmer "nekter" aksjene å stige til fornuftige nivåer."

Det er faktisk kanskje den mest sannsynlige forklaringen jeg har hørt til nå. Kanskje er det så enkelt. Takker!
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
OB
18.07.2019 kl 19:24 5236

Ja, det finns ju flera "rater". Exempelvis sägs transporterna från ME till Asia ligga lite högre för tillfället än US - Asia så det är mycket uppskattat när folk här skriver vad de hör, gärna tillsammans med källa.

Här är Poten's senaste. Som du nämner verkar de ange lägst för tillfället... men inget fel i att vara konservativ, är ändå strålande bra...
http://energy.poten.com/poten-daily-briefing-webpage-07/18/2019

Som en del kanske vet och andra kanske inte vet så konkurrerar ju LPG med nafta vid plast tillverkning. IMO 2020 närmar sig och klickar ni ca 9 min in på denna invervjun kan ni höra om hur det väntas pressa priset upp på nafta vilket teoretiskt bör göra (som de säger) LPG mer attraktivt (högre pris) vilket allt annat lika bör öka arbitrage möjligheten mellan bla Asia och US vilket bör stärka raterna ungefär samtidigt som de som tittar historiskt tror vi ska ha en årlig nedgång i VLGC raterna... This time is different? Kanske, vem vet... allt man kan göra är att lära och göra en bedömning...

https://www.spglobal.com/platts/en/MarketInsights/MP3Download?file=%2Fplatts%2Fplattscontent%2Fen%2Fmarket-insights%2Fpodcasts%2Foil%2FMP3%2F071819-oil-refiners-imo-petrochemicals.mp3 hoppas länken fungerar. Notera att den leder till en direkt nedladdning av mp3 ljudfil hos dessa: https://www.spglobal.com/en/ (vanlig hemsida)

https://www.tradewindsnews.com/gas/btig-backs-avance-gas-to-swing-back-to-black-as-vlgc-rates-spring-to-life/2-1-640751



Ingen av ovanstående material är för övrigt betal material... utan gratis dvs bör vara helt okej copyright etc
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Swami136
18.07.2019 kl 20:21 5140

Arbitrage is fully open. Far East Propane vs Japan Naphtha spread is fully in favor of LPG. All the Futures (visible until mid of 2021) are in favor to LPG usage

In the same time India is rising Household demand

We will see high rates for long time and what is going on is pure Short manipulation. That's obvious


Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Icaria
18.07.2019 kl 21:15 5043

Nedgangen vi nå ser er i hovedsak utløst av short; PDT Partners LLC Hengefond (satt en "ny" short på 0.51% (331200 stk) 12.07.19 de har på knapt en uke senket aksjen kursen med !0%. Med de høyeste ratene på svært mange har år, Og forvard "rater" lang inn i neste år med tilsvarende rater. Vil selskapet generere svært solide overskudd i lang tid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 21:29 5010

Jeg har faen ikke ord for det som skjer nå. Trodde jeg hadde sett mye på børs, men det hadde jeg altså ikke.
Har bare fått enda mer bekreftet at det er saueflokk mentalitet som gjelder på OSE. At et slik mønster er vanlig på søppelaksjer uten inntjening har jeg sett, men med den fremtiden som ligger her er det altså samme mønster ???????????
Jeg mente jeg var flink da jeg ventet til emmisjonsfaren var over hadde selvsagt lyst å kjøpe på 12 og 13 men lot være. Ventet helt til 22,8, og nå er vi altså faen hakke nesten der igjen.

Det eneste jeg kan se som hemmer aksjen er Hemen, Dnb og saueflokken.
Bare vent idiotene kjøper når Dnb sjokkerende gir ut en ny og mer positiv analyse!!!!!
Da har de altså atter en gang fått viljen sin.

Er det mulig at de lyver i rapporter der det sies at det blir få nybygg i de nærmeste årene ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Titleist
18.07.2019 kl 21:45 4968

Bare å kjøpe på nå, så må tullingene dekke seg inn høyere..
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
18.07.2019 kl 21:46 4963

Det gjenstår nå å se om ratene vil holde seg på det nivået som futures viser. Selv er jeg tvilende.





Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2019 kl 21:51 4949

Det er flere ulike kilde som har påpekt at det er få nybygg i årene som kommer og da trodde jeg det burde være "safe".
Men skjønner jo at børs er børs og kukskaillene konkurerrer om å lure av folk kronasjene sine.
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Titleist
18.07.2019 kl 21:51 4947

Om ratene holder seg her burde kursen være 50kr ++

Om ratene faller til 30-40.000 burde kursen ligge rundt 35kr.

Dagens rater er ikke priset inn det minste. Nå priser markedet inn emisjon..

Forstå det, den som kan..
Redigert 20.01.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare