NEL - Melding i dag?


Om Sandvika;
Vi er lovet en update og torsdag kjennes ut som en bedre dag en fredag. Tror derfor vi kan forvente en positiv melding fra selskap etterfulgt av pressekonferanse i morgen. Vi vet at NEL teknologi ikke har skyld i eksplosjonen men selve tanken. Hvorfor ble det lekkasje og hva antente hydrogengassen? Ved de siste meldingene har aksjen steget 6% for så å falle litt tilbake. Kan vi få ett lite rally i dag?
Redigert 27.06.2019 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
1337
27.06.2019 kl 09:40 1379

Utdrag fra kommentaren på E24 i går:
Det er nå du skal kjøpe Nel, hvis du tror på hydrogen
Når positive nyheter ikke skaper kursbevegelser, kan tiden være inne for å kjøpe.

Nel har frikjent sin egen teknologi for eksplosjonen. Det kan så være, men hendelsen reiser spørsmål ved hydrogen som drivstoff. Men utfallet er høyst sannsynlig at teknologien og sikkerhet blir forbedret. Så over tid er muligens eksplosjonen en positiv hendelse i kommersialiseringen av hydrogen som drivstoff.

Regjeringen har avsatt en milliard kroner som skal gå til raskere markedsintroduksjon og markedsvekst for batteri-, hydrogen- og biogassløsninger for næringskjøretøy. Betydningen er kanskje ikke voldsom for Nel, men det markerer ikke akkurat slutten for hydrogen som drivstoff. Amerikanske energimyndigheter har også valgt Nel som en av partnerne, og bevilget penger, til et forsknings- og utviklingsprogram. Heller ikke det behøver ikke være noen stor nyhet, men utvilsomt et kvalitetsstempel.

Og onsdag melder Saudi Aramco at de har inngått en intensjonsavtale med koreanske Hyundai om et samarbeid for å fremme utbyggingen av et hydrogenøkosystem i det saudiarabiske og sørkoreanske markedet.

Hydrogen er altså ikke død.

https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-det-er-naa-du-skal-kjoepe-nel-hvis-du-tror-paa-hydrogen/24647727

Spørsmålet er;

Tror vi på Hydrogen ? Ja eller Nei

Tror vi på NEL ? Ja eller Nei

SS
rockpus
27.06.2019 kl 09:51 1248

Tror vi på Skipssjefen? Ja eller nei

99% av alle investorer forstår at man skal kjøpe aksjer når det det er som verst for å tjene mest.
Problemet er at veldig få gjør det, man blir negativ og når oppgangen kommer fortsetter man å være negativ helt til man hiver seg på en høyere kurs.
NEL har hatt ett kraftig kursfall. Om vi stopper her vet jeg ikke men det kan være en veldig fin inngang om vi får gode nyheter i nærmeste fremtid. Vi kan på nytt se rally og kursen stige kraftig. Hydrogen verden er større en Norge og NEL er best og størst i verden. Jeg håper det kommer bestilling på nye stasjoner fra NEL og at andre land gjenåpner deres stasjoner så fort NEL har hatt sin pressekonferanse. Mulig det tar lengere tid men når ting er back to normal tror jeg på nye store kontrakter og kursen stigere videre mot 10kr. Derfor kan NEL være ett gull kjøp på dagens nivå

Jeg har blocka han så ser ikke hva han skriver :)

Tålmodighet!! Tror ikke det blir før neste uke. Da er de nødt til å komme med et eller annet, siden stasjonene i Rostock, Hamburg og Stuhr åpnes 1830 den 5. juli.
For den som ennå ikke har forstått hvor stor Nel er i Tyskland, så bør de ta en titt på Der Aktionaer i dag.
https://www.deraktionaer.de/artikel/aktien/favoriten-das-sind-die-top-aktien-fuer-das-zweite-halbjahr-zaehlen-wirecard-nel-und-die-lufthansa-dazu-gold-und-bitcoin-rallye-mit-fortsetzung-1073129.html

Ja glem Norge, NEL blir tysk, Tyskland brenner 180000 tonn av verstingen brunkull, det vil fases ut.
omans
27.06.2019 kl 12:34 856

Hvorfor ikke bare ta livet med ro, og nyte sommeren?

Meldinger kommer når tiden er inne.
Melding om at kjerneteknologi ikke hadde skyld kom raskt, og en grundig jobb med endelig rapport er essensielt.


Lurer litt på hvor "deep shitt" NEL egentlig er etter smellen i Sandvika. En ting er hva kostnad rundt gransking og reperasjon av statsjonen vil koste. En annen ting er alle regress krav de vil få fra divererse forsikringsselskaper for skader påført biler (airbager som løste ut) og annet i nærområdet. Eiere av nedstengte andre stasjoner vil ganske sikkert forlange erstatninger for tapt innkjening. Det er sagt at årsak til smellen ikke er relatert til NEL sitt kjerneutstyr, men de er like fullt leverandør av totalpakken(stasjon). Sist men ikke minst kommer omdømme som leverandør. Det er nok den største bøygen å få gjennopprettet, og det største tapet i form av tapte kontrakter. Det spørs og hvor lenge NEL er godt finansiert, som Løkke sa i sitt besøk hos Hegnar TV. Det bilde er snudd på hodet nå. Blir neppe like enkelt å gjennomføre neste emisjon som foregående, med mindre det starter å renne inn større kontrakter. Etter smellen har det vært kontrakt tørke. Merker meg og at både Løkke og Simonsen er langt fra så ivrige på twitter i forhold til hva de var før smellen.

Det som ikke skulle skje, skjedde, men det er ikke uvanlig med ny teknologi. Om ikke annet så ble prisingen på NEL mere edruelig og risiko eksponert. De første jetflyene (Comet) styrtet pga.firkantede vinduer, men det stoppet ikke utviklingen.

Imens dere venter kan dere sjekke ut denne ..

https://www.youtube.com/watch?v=wxfo-w0ptEo

Redigert 27.06.2019 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
OZZY
27.06.2019 kl 14:13 498

Kaum zu glauben: Wie aus dem Nichts scheint die Parteienlandschaft in Deutschland das Thema "Wasserstoff" für sich zu entdecken. Es ist an der Zeit! DER AKTIONÄR ist davon überzeugt: Der vielseitige Energieträger wird in den Zeiten von Erneuerbaren Energien und Klimaschutzzielen immer wichtiger. Denn "grüner" Wasserstoff aus diesen Energiequellen kann sowohl in der Industrie als auch in der Mobilität von morgen eine gehörige Rolle spielen. Ein möglicher Profiteur: Nel aus Norwegen.
OZZY
27.06.2019 kl 14:15 490

Tror Shipssjefmenigheten på han eller ikke.
omans
27.06.2019 kl 14:17 481

Det heter inntjening, ikke innkjening.

Ja disse aiebagene er dyr affære, tror hydrogen markedet kan velte pga de.