Slettet bruker
27.06.2019 kl 22:24 3883

Boeing investors aren’t worried about 737 Max affecting 2020 forecast, says analyst

https://www.cnbc.com/video/2019/06/27/boeing-investors-arent-worried-about-737-max-affecting-2020-forecast-says-analyst.html?&qsearchterm=boeing
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Top Trader
27.06.2019 kl 22:28 3866

Ikke positivt men tror ikke dette får stor betydning for NAS aksjen, kan være priset inn allerede, markedets fokus og prisnivå er knyttet til trafikk tall juni og 2q.

Vi gleder oss til fremleggelsen!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Frodon
27.06.2019 kl 22:29 3857

Det var trist, det var vinn eller forsvinn for NAS denne sommeren. De trengte å få inn mye mer inntekter enn vanlig for å få betalt eller refinansiert det enorme obligasjonslånet, men da står flyene på bakken hele sommeren, slik vi har fryktet og advart dere imot.

På hvilket nivå tror dere neste emisjon blir? Kr 5 til 10??
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
27.06.2019 kl 22:33 3827

😂
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
TomW
27.06.2019 kl 22:36 3812

"slik vi har fryktet og advart dere imot."

Nas har selv "advart" mot at maxene skulle være ute av sommersesongen i flere måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Opp+
27.06.2019 kl 22:40 3785

De leier inn fly som dekker sommerrutene og i tillegg får de erstatning av boing for tapt inntekt i sommer månedene. Sikrer obligasjonslånet på den måten vettu. Gull
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 22:43 3764

Oppfatter jeg ståa her som at NAS og Kjos tjener penger på krisen, at jo lengre den blir, desto mer erstatning og da dekker dette obligasjonslånet ?
Så om MAX står til nyttår. så er er det gullgruve for NAS ?

Det ville ikke være bedre om MAX`ene fløy og gjorde det dem skulle?

SS
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
TomW
27.06.2019 kl 22:46 3748

Ingen er nok tjent med at max flyene står på bakken.
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 22:48 3740

Hvorfor forsvarer dere det og sier det er bullish, for da kan man ha penger til det enorme lånet som skal dekkes snart. Høres slik ut for meg som utenforstående at det er gull verdt å stå på bakken.

I min verden må det koste å leie fly i høysesongen på året. Det ble tidlig kjent at Boeing neppe ville gi ved dørene, så jeg forstår ikke optimismen her.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Opp+
27.06.2019 kl 22:52 3714

Stemmer at det er bullish for NAS, for regningen for tapt inntekt på maxene blir sendt til boeing. følg med da;) kunne ikke blitt bedre👌
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 22:54 3708

Man kan sende regning på mangt, men motparten kan bestride den. Da kjos fløy over for mange mnd siden, så var vel svaret fra Boeing at de kanskje dekker litt.

Redd dere blir skuffet, og det kan ta lang tid før BK har en krone derfra.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Opp+
27.06.2019 kl 22:57 3694

Neinei, du tar nok feil der. De må nok ut med hver eneste krone. Les deg opp på jus;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
TomW
27.06.2019 kl 22:58 3692

Kan ikke se at jeg har sagt noe om at det er bullish.

Men man kan jo se på hvor stor andel av produksjonen som er pårørt av max krisen og det "ekstra" vedlikeholds regimet for dreamlinerene. Nas har nå ca 10 fly i wetlease. Av 165 fly tilsvarer dette 6%.

Ja wetlease koster og ikke bare penger, men det er også skadene for renome . Hva du legger i at Boeing ikke vil gi ved dørene aner jeg ikke, men de har vært ganske tydelig i egne uttalelser om at selskapene skal kompensere. Enten i form av cash, bedre vilkår eller en kombinasjon av disse.
Nas har selv anslått at max problemene vil koste mellom 350-500 mill og da er August medberegnet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 22:58 3689

Hehe, ikke mye forskjell på NEL og NAS tråder ser jeg.

Den som skal lese jus, amerikansk sådan, er nok BK. Han bør håpe på noen gode dager i seilbåten, og friske det opp. Han er da jus utdannet.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Opp+
27.06.2019 kl 23:03 3664

Er det ikke bra da? Da har han vel det under kontroll å;)
Skriver du oppgulp på nel å, hehe. Jaja, du får bare holde på;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 23:04 3655

Dette er IKKE negativt. bikkjene kan sendes tilbake til hundehuset sitt.
Dog, muligheter for å spise trader aksjer i morgen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 23:06 3642

Nas kommer ikke til å,ta nye fly før neste år.
Der er kjempepositivt.
Da slipper man capex , samt for mange fly gjennom lavsesong.
Bortfall av capex sekker obligasjonsforfallet .
Wet lease av 737 er hyllevare, og langt mindre krevende enn wet lease av store fly som,ødela resultate t tidligere.
Kjos kommer til å kreve « a substansiali amount of money» dor groundingen PG disse pengene kommer garantert!
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.06.2019 kl 07:49 3436

Uvitenheten på NAS trådene har kostet aksjonærene 60-80% av pengene dems, men alle sitter med store gevinster (sier de) 😂😂😂 De kommer med vanvittig mange påstander hele tiden, men noterer meg at nå skriver samme folkene noe annet og later som om de har visst dette hele tiden ;)

NAS er helt avhengig å dele opp selskapet og børsnotere hver av delene (for å selge eiendeler investorer vil ha), eller så må de skaffe seg JV partner. Hvis ikke, blir det ny emisjon og den kan bli på lave kurser. Lavere enn noen her kan forestille seg. Det var jo ingen sjans for emisjonskurs under kr 80 sist, den ble på 33
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Opp+
28.06.2019 kl 08:12 3387

Hehe, solgt nå kronekursen? Nei mener frodon. Nei det blir vel emisjon på 5 kroner nå;) du er flink, du kan så mye:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
abban
03.07.2019 kl 11:20 2989

Det er kun du som tror det blir emisjon Frodon.
Du har jo allerede påpekt at Kjos ikke har fri egenkapital til å selv å delta i en emisjon.
Eierne ønsker ikke ytterligere emisjoner nå.
Styret vil tilrettelegge en annen løsning.

Både JV, salg av fly, slots, eller deler av selskapet er vel så sannsynlig som en emisjon.

Hold på aksjen helt til brevet om tvangsinnløsning kommer!
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Tool
03.07.2019 kl 11:30 2953

Selv om de får dette flyet opp å går igjen vil veldig mange likevel sky flytypen som pesten, det er det gjort flere undersøkelser på.
Tilliten kommer ikke tilbake bare flyet kan fly igjen. Synd for NAS som har veldig mange av denne typen.

Heller ikke lenge siden det kom enda mer rundt dette flyet:

https://www.aftenposten.no/verden/i/6jV5gO/Ny-sikkerhetsrisiko-pa-Boeing-737-MAX-avdekket
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 11:34 2936

Nå brygger det opp til panikk i shortleieren i NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
Flipper
03.07.2019 kl 13:12 2813

GLEM heller ikke. PGA. innleie av fly med mannskap, er MAX crew's på permisjon, så da så

Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare
clanz
03.07.2019 kl 22:31 2575

Det var dumt sommeren røk for Max flyene. Men alle nye utsettelser er som enkelte er inne på nå positive da de utsetter Capex. Vel og merke sålenge det ikke bikker påsken 2020... men det tror vel ikke Frodon på heller.

Ellers blir det ikke utbetalt cash erstatning fra Boeing, men nye rabatter og andre fordeler fra boeing kommer.
Så NAS er avhengig av sterk inntjening så markedet ser at de kan være lønnsomme framover. Alternativt en JV.
Redigert 21.01.2021 kl 04:17 Du må logge inn for å svare