FUNCOM - MEGET STERK KVARTALSRAPPORTERING

Slettet bruker
FUNCOM 27.02.2018 kl 21:03 9619

Meget fornøyd med kvartalsrapporten. Alt er on track:

- IP'ene på plass, gir både inntekter og reduserer kostnader i ett fom Februar i år.
- Joint venture-spillet med bearded-dragons kommer med video i morgen
- Conan Exiles skal dra tunge inntekter opp for hele 2018 og inn i 19 og er ON TRACK for alle konsoller
- Secret world blir oppdatert jevnlig i 18'
- Om få dager starter teamet i USA med nytt skytespill ("Major game", CE-størrelse)
- Meget god finansiell posisjonering
- Nordens største spillinvestor eier nå 10 % av aksjene i FC
- Kostnadskontrollen er på plass, noe som gir helt latterlig høye EBITDA-marginer.

Hodet er hevet hos Funcom, og nyhetsmediene tar også kvartalsrapporten med positivt mindset.

Peace out!
Redigert 19.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
27.02.2018 kl 22:05 7448

Hehe, så bra da, men for en skrivefeil ;)
Redigert 27.02.2018 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 21:36 7578

Gleder deg til hva?

Tror det kan trenges noen timer på skolebenken om du leser side 7 uten å forstå hva som skjer med kostnader direkte relatert til utvikling av CE dessverre.
AksjeRik
27.02.2018 kl 21:23 7603


Hold på aksjene så går det bra.
Her er det bare å være tolmodig. Dette var som ventet, men egentlig bedre.. Mye på gang i Funcom !
Ikke la dere distrahere av litt opp og ned og av skremmere og bajasser som Flytime(Heth).

Ha en god kveld ;)
Redigert 27.02.2018 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 21:20 7639

Nei det MÅ det ikke. Da får du ta en titt på hva som skjedde med CE i Q4, dvs kvartalet med minst aktivitet (lanseringer) midt i early-access perioden, dvs minimumsinntjeningen som kommer i lang tid fremover. Kan garantere deg at Q4 og Q1 tett mot launch blir de svakeste kvartalene på mange kvartaler, nettopp på grunn av fasen både Funcom og spesielt CE er i. Så gulvet er lagt, og et tap på 5,6 mill er koselig når det er ramp-up uten noe betydelige oppdateringer.

Secret world er og kommer til å være en betydelig inntektskilde for Funcom, det har de sagt selv. Det er ikke vanskelig for dem å se på produktlønnsomheten på in-game kjøpene kundene har og se om driften av spillet er bærekraftig fremover. Det er betydelig, for her er det også meget høye marginer på slike kjøp. Skal lite kost til for å dra opp inntektskildene der per bruker osm faktisk legger igjen kroner.

Kostnadskontrollen får du gå gjennom en gang til, den har du tydeligvis ikke kontroll på:)

Beklager, men du tar helt feil! Gleder meg til å se det.
Atratos
27.02.2018 kl 21:16 7657

:D :D :D
Dagens!

Men seriøst, det var en mye bedre Q4 en hvertfall jeg var forberedt på. Det har jeg også følt ved tidligere Q-rapporter, men kursen har levd sitt eget liv i etterkant. Hva som skjer i morgen vet jeg ikke, men det spiller ikke noen rolle for meg da jeg har en lengre tidshorisont en neste uke.

Dette gir meg bare forsterket tro på at pengene står i riktig aksje fremover, å før eller senere vil kurs gjenspeile det jeg ser i selskapet.
Fondet
27.02.2018 kl 21:14 7641

Dette er nok en helt ok rapport som forsvarer market cap på 1,2mrd. drifstinntekter nesten doblet er veldig bra start og man skal nok ikke se bort ifra at dette samt at alt det andre er på rett kjøl kjører kursen opp 5-10% i morgen tenker jeg...
nerfherder
27.02.2018 kl 21:12 7677

Du skriver på innpust og utpust i alle tråder. Regner med du er klar på kjøpsknappen i morgen. PS! Blir vel litt feil å tilregne hele skattekosten for 2017 på q4 resultatet.
Flytime
27.02.2018 kl 21:10 7673

Bare innom på hver tråd i panikk for å si at dette går til 0,98.
Tatt for mange non-stop.
Slettet bruker
27.02.2018 kl 21:08 7243

"Conan Exiles skal dra tunge inntekter"
- Nei, Conan Exiles MÅ dra tunge inntekter.

"Secret World blir oppdatert jevnlig i '18"
- Ubetydelig, spillet har ingen spillere

"Kostnadskontrollen er på plass"
- De fører utgifter som investeringskostnader

Beklager, men en sterk rapport er ikke et minus på over 20 millioner.