NEL -California/USA

Airbag
NEL 28.02.2018 kl 08:35 11171

Kanskje greit med egen tråd for USA/California.

Det burde komme noe fra California Energy Commission snart? Sist var melding 21.02.17? Dette er vel årlig?

Eg har småbarn med vinterferie. Har ikke tid til å undersøke dette selv.

Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
JosefK
28.02.2018 kl 08:41 11104

Da er det best å delegere vøtt!
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Airbag
28.02.2018 kl 10:01 10946

Snakker du sann til folk på jobben din og eller?

Åpnet den tråden for å få saklig info om USA som mange dyktige her på forumet har kunnskap om. Det er jo hele vitsen med forumet. Troll!

Eg bruker forumet for å dele og hente info for å bedre mine investeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Airbag
28.02.2018 kl 10:03 10937

Greit å minne mange på USA. Kanskje mange som har glemt eller nye som ikke vet så mye om det markedet.

Tror ikke nel bruke Everfuel mer. Mange som har hørt om Everfuel?
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2018 kl 10:22 10899

Tror fortsatt at de bruker Everfuel, men skal ikke si det for sikkert.
Det som plager meg litt er at det fortsatt ikke er kjent i markedet hvem som får stasjonene som First Element har fått tildelt. Det antallet har vel det siste året økt til totalt 10-12 siden tildelingen i februar/mars i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Airbag
28.02.2018 kl 10:28 10875

Vitsen med Everfuel var å bruke et "Amerikansk selskap". Nå kan de vel bruke Proton vil eg tro?
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2018 kl 17:17 10622

Betyr vel ikke så mye heller, men ser på det siste anbudet de mest sannsynlig skal gi tilbud på så har de skrevet seg inn under Nel.
Men kanskje de bruker Proton eller Everfuel på det endelige tilbudsdokumentet.

Grant Funding Opportunity (GFO-17-602)
Renewable Hydrogen Transportation Fuel Production Facilities and Systems

Date Released: December 22, 2017.
Deadline for Written Questions: January 12, 2018 - 5:00pm
Deadline to Submit Pre-Application: January 30, 2018 February 2, 2018, by 5:00 p.m.
Deadline to Submit Application: March 30, 2018, by 5:00 p.m.

http://www.energy.ca.gov/contracts/GFO-17-602/GFO-17-602_Workshop_Attendee_Lists.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Airbag
28.02.2018 kl 19:50 10246

Dette er fra Carlsberger på shareville. Han kommer med mye bra. Fra 25.jan.18

NEL er med i anbud på produksjon av hydrogen i California.
Deadline: 30. mars 2018

Legg merke til at kravet er nå at det skal være fra 100% fornybar energikilde (sol, vind, vannkraft etc)
Minimum 1 tonn daglig med 100% fornybar produsert hydrogen.

http://www.energy.ca.gov/contracts/GFO-17-602/GFO-17-602_Pre-App_Workshop-Presentation.pdf


Mer info ligger her..
http://www.energy.ca.gov/contracts/transportation.html#GFO-17-602

Liste over attendees:
http://www.energy.ca.gov/contracts/GFO-17-602/GFO-17-602_Workshop_Attendee_Lists.pdf

Her kan det nevnes NEL, Proton, Hydrogenics, ITM-Power, Shell, Linde etc...
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2018 kl 19:58 10197

Jepp, carlsberger kommer med mye bra.
Ser ut som det er samme anbudet det refereres til
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2018 kl 08:51 9782

Good news: Kun California skal ha etablert minst 200 nye hydrogenpumpeanlegg innen år 2025 og de skal ha etablert minst nye 500 hydrogenpumpeanlegg/elektrolyseanlegg innen år 2030 ilg twitter melding igår.
NEL er inne i California og de er garantert med i det store anbudet som closes 30.mars 2018. ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Wanker
04.05.2018 kl 05:12 9284

GFO-17-602 Renewable Hydrogen Production: Ble ikke noe på "oss" her. Mente Shell var en av 3 kvalifiserte, og at de scoret høyere der, men jeg kan jo ta feil.

http://energy.ca.gov/contracts/GFO-17-602_NOPA.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 06:24 9175

Så hvis man var med Shell kom man på 2e plass. Surt, men bra jobbat. Lurer på vad som var avgörande, fattades bara 3%
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2018 kl 23:27 8412

The broker. Du har helt rett. Nel er inne i California med sin monteringsfabrikk der borte. Nel kan få denne kontrakt da Nel samarbeider med Shell og Toyota i USA markedet. Pluss at Nel har et bein inne i USA via sitt kloke store oppkjøp av USA hydrogen/elektrolyse fabrikken Proton OnSite Inc i februar 2017. Så dette kan blir en god kontrakt for Nel ASA.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 18:40 7756

Keith Malone


@ANativeAngeleno
Following Following @ANativeAngeleno
More
Hydrogen and fuel cell electric vehicles companies call on California legislators to help fund infrastructure to reach the Governor's goal of 200 hydrogen stations by 2025. #driveH2 #fuelcell #hydrogen @cafcp

Her er Nel, Air Liquide og First Element sammen om dette.
Klarer ikke å få kopiert brevet inn her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 18:54 7692

Nå blir det mer fart på hydrogen også i Frankrike. Myndighetene bevilger penger, kanskje H2V prosjektet ikke er så fjernt lenger likevel.

FuelCellsWorks


@fuelcellsworks
4h4 hours ago
More
France's Minister @N_Hulot presents the #PlanHydrogène: ? obj. of decarbonation of the #hydrogen industry 10% by 2023 ? obj. Hydrogen mobility develop.: 100 hydrogen stations, 5000 light commercial vehicles, 200 heavy vehicles ? 100m € mobilized from 2019 to deploy the sector
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 19:58 7509

kjøp kjøp kjøp kjøp kjøp kjøp .....mer og mer.....la idiotene la være potit....fy faen.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Collo
01.06.2018 kl 20:26 7415

decarbonation of the #hydrogen industry 10% by 2023. Dette er H2V!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
OZZY
01.06.2018 kl 20:51 7350

WOW er de på trækk igjen ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Collo
01.06.2018 kl 20:55 7326

Hele ideen med H2V er å binde CO2 til hydrogen og lage metangass. Derfor er dette meget interessante nyheter!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
kaliber
02.06.2018 kl 09:59 6974

Tempoet må opp mht utbygging og ikke bare planer og ingen handling på flere år. 200 stasjoner i 2023, hva er det på verdensbasis, det blir for pinglete! Hilsen aksjonær (fortsatt)
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
OldNick
03.06.2018 kl 16:43 6425

Diskusjon om Honda Clarity FCEV i USA/California

https://www.youtube.com/watch?v=hCPB6TLL9nM

1 times video

Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
JosefK
03.06.2018 kl 17:10 6359

Feil. H2V sin ide er å anrike metangass med hydrogen for å øke energitettheten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Nestor1
03.06.2018 kl 18:13 6185

Og årene går mens planene består
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
03.06.2018 kl 20:31 5763

Det er ingenting feil. NEL arbeider videre med å bygge sten på sten, helt i front.
Men verden er en treg materie. Selv om vi har løsningen for å gjøre HELE verden nullutslip-fri ( Som har vært et erklært problem i tiår etter tiår.), gjennom batteri-elektrisk, med hydrogen som rekkeviddeforlenger for å få med ALL transport, så bedrives det ( parti-)politikk der problemer er mer interessant enn løsning.
Så får vi bare vente, til verden blir moden.
At transport er viktig vet vi, både for verden og Norge.
At olje forurenser under forbrenning vet vi. Likeledes at olje kan brukes til mye annet nyttig/morsomt en forbrenning.
At batteri-elektrisk er et framskritt vet vi.
Likeledes at batteri-elektrisk er avhengig av hydrogen-elektrisk for å nå alt/alle.
Men det tar tid å bygge en bedrift ( Det gjøres ikke på Ho ), og det tar tid før alle skjønner sitt /verdens eget beste.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
M.Y.Peng
03.06.2018 kl 22:01 5507

Enig. Men antar du mener hele verden til nullutslipp (null forurensing) Og ikke nullutslipp-fri. Vi har jo svært lenge klart å være nullutslipp-fri, vi har har mye utslipp .......tog du an ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
04.06.2018 kl 00:32 5252

Jeg er litt treig, men jeg tok den allikevel. Du har rett og jeg har feil.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
M.Y.Peng
04.06.2018 kl 01:29 5183

Du har ikke feil. Du formulerte det litt feil. Påpekte det med Glimt i øye. Vi tror på samme sak.....og resultatet er vi enige i. Nel er fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
abroker
04.06.2018 kl 10:39 4741

Men fremtiden kan være så mangt - tydeligvis?
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare