HLNG - DER KOM ÅRETS BULLMELDING I HLNG

Benohopilus
HLNG 28.06.2019 kl 12:49 7659

Hamilton, Bermuda, 28 June 2019 - Reference is made to the stock exchange notice
published 21 December 2018 regarding the time charter party entered into with
AGL Shipping Pty Ltd ("AGL" or the "charterer"), and statement filed by AGL with
the Australian Stock Exchange this morning.

AGL has selected Höegh Esperanza as the FSRU for the Crib Point project in
Victoria Australia, as opposed to Höegh Giant communicated by the charterer in
December 2018.

Höegh Esperanza has both a closed loop and an open loop system and is because of
this considered by AGL to be a better fit for the operational requirements
arising from the Environment Effects Statement (EES) currently been undertaken
by the Victorian Government. The EES is expected to be concluded no earlier than
late H1 2020. Final investment decision (FID) will be taken subject to and
following the EES.

As Höegh Esperanza is currently on contract with CNOOC until June 2021. Taking
into account the time needed for relocation, commissioning and start-up at Crip
Point, this fits well with AGL's planned commercial start-up in H1 2022.

The charter with AGL is for a period of 10 years and remains conditional on the
board of directors of AGL Energy Ltd taking a FID for the project. Höegh
Esperanza is expected to generate an annual EBITDA of USD 31m.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ekstremt viktig for selskapet - Sikrer utbyttene i 10 år, fjerner risk, vil se reprising her de neste dagene.

Endelig!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2019 kl 12:52 7627

Å? Bytter de ikke bare båt på en allerede kjent kontrakt? Start-up i 2022? Ser mere ut som en god grunn for å lempe ut høyere...
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Benohopilus
28.06.2019 kl 13:00 7614

De sikrer årlig EBITDA på 300 mill i 10 år.
Det sier at det nå går an å gjøre lange TC på gode nivåer, noe som markedet har sett ut til å tvile på.
Høgh prises mye lavere enn konkurrentene, og jeg tror det er veldig god risk reward her fremover.

Kina har varslet store miljøtiltak i årene fremover og vil bytte kull med billig gass, det vil føre til et veldig bra LNG marked.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.06.2019 kl 13:05 7588

Lol, ingenting nytt her. Kun bytte av skip. Ingen flere penger i kassa ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
peterdawn
28.06.2019 kl 13:39 7518

Digg med kontrakt. Satser på at det kommer flere nå...
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
bernes
12.07.2019 kl 15:09 7215

Noen som vet hvilken rate vi kan forvente inngått her?.

Höegh LNG : Executes 18 month interim LNGC timecharter with Cheniere for Höegh Galleon
Hamilton, Bermuda, 12 July 2019 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG") advises
that an interim LNGC time charter has been entered into with Cheniere Marketing
International LLP. ("Cheniere") for its recently named Höegh Galleon. The time
charter commences in September 2019 after the delivery of the unit, Höegh LNG's
tenth, from Samsung Heavy Industries Co., Ltd. The terms of the time charter
ensure the Höegh Galleon's availability to serve the AIE project in Port Kembla,
Australia, where Höegh LNG is the FSRU provider on a back-to-back basis. AIE
recently announced a contract to supply gas to its foundation customer from 1
January 2021.

Under the contract with Cheniere, Höegh Galleon will earn a fixed daily charter
rate.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
mimsa
14.07.2019 kl 10:04 7044

Det er helt uforståelig for meg at aksjen falt på fredag etter melding om at de har gått inn i en 18 månders midlertidig LNGC time charter med Cheniere for Galleon. Dette må da være enda en gladnyhet for oss aksjonærer. Det er muligens stille og ferietid. Tror HLNG vil dra seg opp på 50tallet i august. Her er det en gyllen mulighet. Hadde vært interesant å høre noen gode argumenter for hvorfor den ligger å vakker midt på 30tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
14.07.2019 kl 10:21 7024

Veldig enkelt. De har kjøpt dyre skip og får nå kontrakter med rater tilsvarende LNG carrier rater. Dette vil tvinge frem en nedskrivning om ikke altfor lenge, da inntjeningen ikke forsvarer byggekost. MLP strukturen fungerer heller ikke for HLNG. I tillegg er tilliten til ledelsen på ett bunnpunkt etter altfor mange røverhistorier om kontrakter som ikke blir noe av. Dette forsvarer en aksjekurs mellom 20-30 kroner
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
20.07.2019 kl 13:06 6932

HLNG er aksjen for de tålmodige. Kontrakter med varighet på 10-20 år og verdier på flere milliarder kroner er ikke noe man inngår på impuls over en kaffekopp, og aksjonærene går lei av å vente på gode nyheter, så aksjen tikker nedover på ekstremt små volumer.

Jeg tror dagens kurs gjenspeiler en viss usikkerhet rundt de to kontraktene i Australia: Port Kembla og Crib Point. Höegh er valgt som fsru-leverandør til begge, men begge venter på endelig investeringsbeslutning.

Investeringsbeslutning for Port Kembla er ventet i løpet av andre halvår i år, så den kan komme når som helst. For Crib Point er endelig investeringsbeslutning utsatt til neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
20.07.2019 kl 21:00 6740

Godt innlegg! Selskapets skip er ment å skulke brukes som regassifiseringterminaler, ikke til transport av LNG. Når selskapet melder en slik kontrakt så betyr det at dette dyre skipet ikke skal brukes som tenkt de neste 18mnd. Det er ikke gode nyheter, men dårlige.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 13:33 6353

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Analysesjef-er-megabull-Spotratene-vil-eksplodere

lysende rapport her, - er ikke hlng involvert i samme marked ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
06.08.2019 kl 14:09 6311

Ikke helt. HLNG driver litt med LNG-frakt, men fokuserer mest på flytende regassifiseringsterminaler. De har et par fraktskip og bruker regassifiseringsskipene til frakt mellom kontrakter, så stigende rater er for så vidt positivt for dem også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
peterdawn
08.08.2019 kl 06:19 6150

Denne er jo veldig lav nå. Men hvis det kommer et krakk, og nye kontrakter må inngåes på krisenivåer så er jo løpet kjørt. Det er jo nærmest det markedet priser inn nå. Trist at det gikk som det gikk i denne aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
08.08.2019 kl 12:04 6011

Tror ikke at noe løp er kjørt for Höegh. Aksjen er litt "glemt" fordi det går så sabla tregt i FSRU-bransjen og fordi Höegh ikke er interessert i kortsiktige kontrakter. Men de er verdensledende i en bransje der etterspørselen bare kommer til å øke i fremtiden. To langsiktige FSRU-kontrakter i Australia er underveis, den ene blir etter alt å dømme endelig besluttet i høst, den andre til neste år. Flere kontrakter er i pipelinen, men det går som sagt uendelig sakte.

På lengre sikt har Litauen lyst til å kjøpe Höegh Independence som ligger på tiårskontrakt der, så hvis Höegh får problemer med å få nok kontrakter fremover, kan de selge skipet. Anslått pris er 308 millioner euro (markedsverdien på hele selskapet på Oslo Børs er i dag rundt 260 millioner euro).

Jeg tror HLNG kan bli en vinner de neste årene. Potensielle triggere er økning i utbyttet, investeringsbeslutning på de to kontraktene i Australia og eventuelle nye kontrakter. Så lenge de betaler utbytte er det ikke noe problem for meg at det tar lang tid før det skjer noe.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 12:20 5983

Er anslått pris på skipet Höegh Independence 308 milioner euro ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
08.08.2019 kl 12:26 5973

Jepp. Kontrakten går ut i 2024, og Litauen har ytret ønske om å kjøpe skipet før kontrakten går ut, men Höegh vil ikke selge.

https://www.apnews.com/a837167f374a4e7585f66d1c6058ee8a
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 22:09 5885

takk for svar blundstone,- jeg har lest litt på trådene og liker hva du skriver.

For et rederi med mange skip så vil det jo alltid være pågående kontrakter som skal forhandles selv om de er langsiktige. Er litt undrende til at dette brukes som argument for såpass lav børskurs.
Jeg forstår det slik at aksjen har den over lengre tid blitt tradet ned på små volumer. Større kjøp har i hovedsak blitt gjort av hovedaksjonær selv. Høegh kjøpte jo selv betydelig med aksjer i selskapet for halvannet år siden på kurs ca. 66,-
Aksjen har på det meste vært opp i 134,- kroner i,- uten at jeg kan se at utsiktene da var bedre enn nå.
Antar jo at øvrige storaksjonærer og institusjonelle i selskapet nok har betalt mulig langt over dobbelt i pris for sine aksjeposter enn hva kursen er nå.

Pareto har nevnt at det mulig kunne være bedre for selskapet å ta det av børs.

Sett bort i fra den lave børsverdien som er nå, så hadde vært veldig interessant blundstone, om du hadde laget et estimat (om du har interesse av det selvsagt) på hva du mener selskaper reelt er verdt.

Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.08.2019 kl 23:18 5837

Jeg kan garantere deg at Höegh ikke får solgt skipet til den prisen. Dette er en pris Klaipeda Nafta må betale om de vil ut av kontrakten på forhånd, altså gjenstående kontraktsleie de da blir skyldig Høegh. Dette er jo selvfølgelig noe de kun vil gjøre dersom de netto vil tjene på dette. Til info, Høegh har 80% gjeld på det skipet, så det er meningsløst å sammenligne en brutto pris med markedsverdien.

Når Klaipeda Nafta etter alle solemerker kjøper skipet i 2024, så kjøper de kun stålet, altså ingen merverdi fra kontrakter. Det betyr bokført verdi som i 2024 bør være omlag 186 millioner dollar. Høegh sitter da med omlag 110 millioner dollar igjen i gjeld (vet ikke hvor fort de betaler ned gjelden, men antar 18 års profil). Da sitter du igjen med 76 millioner dollar i egenkapital verdi.

Dette er vel da 1 dollar eller 9 kroner per aksje. Dette er helt fair.

Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 07:10 5775

Det er ikke dette deg og dette jeg spør om bajas...
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
09.08.2019 kl 08:51 5702

Du har rett, Bullebajas (måtte sjekke nedbetalingstiden på lånet - den er 16 år). Men det er ett av 10 skip (pluss to carriere), så det sier litt om verdiene i selskapet.

Hvor mye HLNG er verdt har jeg ikke kompetanse til å vurdere. Det siste tallet på bokførte verdier jeg kan huske å ha sett var 1,6 milliarder USD. Det skulle gi en pris/bok på under 0,2 med dagens kurs.

Men det er uansett størrelsen på utbyttet som blir avgjørende for kursen fremover. Hvis utbyttet settes opp til 0,125 USD igjen kan jeg ikke skjønne annet enn at kursen skal opp mot hundretallet igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
09.08.2019 kl 17:51 5598

Problemet er jo at det er dette skipet som er desidert mest verdt og med den lengste kontrakten og beste raten (150,000 dollar per dag). To av skipene er deleid og seiler på lange og veldig lave rarter da det ikke er moderne FSRU eller LNGc, så der er det begrenset verdi. Så har de ett skip som går av kontrakt i Egypt med usikkerhet knyttet til verdi, da de er forpliktet til å ta dette tilbake fra Høegh Partners. Så er resterende skip og nybygg (ubekreftede kontrakter)på rater på lave 100,000 dollar tallet.

Så nei, her snakker vi maks 40-50 kroner i verdi dersom selskapet virkelig ”stang inn” med alt fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2019 kl 12:48 5424

Nordea er ute med en rapport i dag hvor aksjen beskrives med "fair value" kr. 53,-
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
poppey
16.08.2019 kl 09:46 5304

DnB har target price kr. 66 i sin Shipping ESG rapport i går 15/8-19
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
peterdawn
16.08.2019 kl 12:29 5248

Det er rart at aksjen er så av ass. Men usikkerhet er dyrt om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
22.08.2019 kl 20:17 5092

Nok ett kvartal med verdifull informasjon på hvor flinke de er. De har åpnet ett kontor i Kina...Nå må vel aksjen få fart på seg😂
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
22.08.2019 kl 21:17 5046

Som sagt, hlng er ikke aksjen for utålmodige. Ikke så mye Hōegh kan gjøre med tregheten i fsru-bransjen. Leste her om dagen at det er snakk om nye forsinkelser i Port Kembla, men i dagens resultatpresentasjon lovet Sveinung Støhle endelig investeringsbeslutning i år.

Jeg har sittet på mine i over fem år, og blir nok sittende på dem i fem år til. I etterpåklokskapens lys skulle jeg selvfølgelig solgt på topp i 2015, men de leverer utbytte jevnt og trutt, og jeg føler meg trygg på at utbyttet kommer til å øke igjen når de kommer i gang i Australia.

Har ikke regnet ut hvor mye utbytte jeg har fått hittil, men tror det må være nærmere 50 prosent av investeringen. Bedre enn banken, om ikke annet. 😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
22.08.2019 kl 23:01 4982

Skal du ha ordentlig utbytte og avkastning, hvorfor ikke kjøpe Ocean Yield eller Ship Finance da? Erik risiko knyttet til utbytte i HLNG slik som de har holdt på de siste årene. Tålmodighet er vel og bra det, men med en børs som har steget nær 100% siden deres børsnotering og 50% de siste årene, og lite som tyder på at de neste 5 skal bli bedre for selskapet, så snakker vi altså 15 år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
blundstone
23.08.2019 kl 00:09 4951

Har aksjer i Ocean Yield også, og det er ingenting som er garantert der heller. Men takk for rådet, det er kanskje på tide å få ut fingeren og forlate Höegh-skuta. Må bare overvinne denne hersens psykologien først. Tenk om, osv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
23.08.2019 kl 14:31 4814

Hehe. Forstår jeg godt. Vi har alle vært der😀
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
mimsa
05.09.2019 kl 12:44 4526

Forstår ikke hvorfor at et innsidekjøp på snart 90 milioner går upåaktet hen i både FA og DN.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
peterdawn
05.09.2019 kl 13:02 4500

Synes vi skal gratulerer hverandre med at vi har sittet gjennom i HLNG. Jeg sover i alle fall bedro om natta nå. Er enig i det Pareto skriver:
HLNG: A sizeable chunk of shares acquired by Leif Höegh
In a statement after close yesterday, Höegh LN revealed that Deputy Chairman of the Board Leif O. Höegh purchased 2.724m shares at NOK 32.9649 per share yesterday With that, LHC (Leif Höegh & Co Ltd.) which is controlled by Leif and Morten Höegh
hold 36.85m shares, equal to 47.7% of the company. The purchase yesterday bumped
this up by ~3.5% points
In our view this is a big confidence boost for the Höegh LNG story, where the majority
owners indicate their confidence in the FSRU contracts that we expect will materialize over the coming 12 months. We have a BUY-rating with TP NOK 45 in HLNG
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Hartepool
06.09.2019 kl 12:40 4324

Når største eier øker såpass , samt at CEO kjøper en god chunk er det vel noe på gang der fremme.
Tas selskapet av børs med engod premie ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
peterdawn
10.02.2020 kl 17:41 3229

Bullebajas: Ser at det var du som traff overlegent best her! Men jeg forstår virklig ikke hvorfor denne blir dratt ned med de andre LNG-aksjene. FSRU-markedet har strammet seg til de siste årene. Det bygges nesten ikke nye; både fordi markedet steilet; men også fordi alle plutselig alle skulle ha gasstankere. Så prisene for nybygg økte. Med dagens prising av HLNG så verdsettes båtene uten kontrakt til under 200 mill dollar per stykk. Langt under hva man kan bygge for. LNG-prisene er ATL som gjør at gassimport er bedre butikk enn noen sinne. Mange aktører har incentiver for at gassimporten øker. Både mottaker-land men også produsent-land som trenger off-take. Til og med gasskjøpere som har take or pay-kontrakter men ikke får tatt gassen har et incentiv for å få FSRUer i boks. Videre bygges det veldig mange nye gass-fraktskip; så ratene kommer ikke til å bli skyhøye i fremtiden. Det ser vi jo blant annet på hvordan gassredriene prises. Det har vært for mange aktører i FSRU-spacet og ratene har blitt dyttet nedover. Men selskapet prises jo som om man er redd for konkurs. Med en backlog på 6,4 mrd. Så burde det jo ikke være noe problem. Men etter kursen å dømme kommer de fem FSRUene til å få elendige kontrakter. Eventuelt ikke få kontrakter. samtidig så har vi jo sett store innside-kjøp og de burde jo være de som sitter tettest på. For hvis de hadde trodd at utsikter til nye kontrakter var begrenset så hadde de vel ikke kjøpt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
peterdawn
10.02.2020 kl 18:32 3173

De sliter virkelig med å bli kvitt volumene om dagen... Dette burde vel hjelpe Hoegh å dra i land kontrakter.
https://www.msn.com/en-us/finance/markets/energy-markets-need-winter-and-climate-change-is-taking-it-away/ar-BBZNLjq
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2020 kl 16:54 2961

Jeg vil ha økte utbytter nå. Resultatene er knallgode og stort sett overgår de prognosene. Nå tenker jeg sitte med HLNG lenge. Så kom med utbytte på 0.125 dollar igjen nå. Egentlig har dere råd til mer:) Klarte ikke stå mot salget som har vært de siste dagene. Tar gjerne mot 2 bekreftede langtidskonrakter også nå.

P/E på ca.4,5.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare