Elkem bør en øke mere de neste 15 minutter?

Slettet bruker
ELK 28.06.2019 kl 16:04 5254

Kommer det nyheter i helga om Usa/Kina løsning kan Elkem stige mye Mandag. Hvem tør ta et lodd i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Record
28.06.2019 kl 16:13 5228

Første synlige short ,WorldQuant LLC 0,51 % , kommer det flere synlige snart eller ?
NOELLE
28.06.2019 kl 22:01 5043

Strong buy på denne !!!
Slettet bruker
29.06.2019 kl 01:50 4911

Det ble bom igjen det Barbro!
Elkem falt jo på slutten av dagen.
Men... de som kjøpte da, kan ha gjort et godt kjøp på lang sikt.

Sluttkurs: 24,020 -1,56%
Noni
29.06.2019 kl 11:08 4692

Guud er det deg, har nettopp stått opp og ante ikke noe. Gå til en annen plass, ikke foran her.
NOELLE
29.06.2019 kl 23:14 4387

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Utrolig gode nyheter for Elkem i helgen med Trump/XI Truce, og nye samtaler.. 👍 Skal opp 10-20% neste par ukene.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 12:54 4111

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Barbro
Du skrev i overskriften på denne tråden: «Elkem bør en øke mere de neste 15 minutter?», så jeg leste hva du skrev!
Elkem falt jo på slutten av dagen, og derved mente jeg at tok du feil. ("Never catch a falling knife")

Så får vi se hva som kommer ut av forhandlingene etter hvert. Noen nyheter om løsning fikk vi selvfølgelig ikke i helgen, men de to lederne ble i alle fall enige om å gjenoppta forhandlingene, og det er jo en start!

Så til slutt: Som jeg har påpekt overfor deg før, så bør du holde deg for god til å trakassere dine meddebattanter. Det hører ikke hjemme på HO - eller på andre diskusjonsfora.
Kaisovski
30.06.2019 kl 14:20 4019

Bør jobbe litt med leseforståelsen ynot!
Jon84
30.06.2019 kl 18:25 3854

ynot, slutt å forpest tråder som handler om Elkem. Ingen har interesse av dine idiotisk innlegg.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 18:28 3844

Jeg har vært rundt i verden å besøkt 80% av Elkem sine produksjonsanlegg. Sist var jeg på en av to fabrikker i Kina. At jeg har reist rundt og med eggene øyne sittet å pratet med de som produserer /ledelsen og andre med tilknytning til de forskjellige miljøer i Elkem. Det har gitt meg troen på å gå all inn i selskapet Elkem. Når batteri teknologien til Elkem er klar Med oppstart på fabrikken i Norge så vil Elkem ta av. Husk at Elkem var det selskapet på Oslo børs som betalte mest utbytte for 2018.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 18:39 3825

Husk at skribenter som denne ynot aldri bidrar med noe . Skribenter som han vil hele tiden vise til diskusjoner som han var med på. Søker man personer som han så ser man at en hver dag legger han ut sanntiden på børsen tre fire ganger daglig. Det er det eneste bidraget. Aldri diskusjoner og egene meninger. På mange måter har han tat fra meg energien å skrive om Elkem. Det kommer av at Ynot forfølger meg over alt her på forumet. Det er rett og slett ubehagelig. Det jeg ber om nå er hjelp. Kan noen her finne ut hvem denne netthora er? så lover jeg å dele mye info.
milk
30.06.2019 kl 18:53 3799

Barbro" du er faktisk blitt en såkalt "influenser" på forumet. Med positivt fortegn! Du minner meg ikke så rent lite om Anton Berg som var en meget dyktig skribent for REC.... Denne AB skriver nå på et annet forum. Meget interessant å følge dine tråder.Stå på.. MVH en gammel sliter på forumet :-)
pandoraX
30.06.2019 kl 19:16 3752

Spennende 😊 jeg er selv ganske tung inni elkem igjen nå etter litt frem og tilbake og tenker kjøpe siste 1/4 av aksjer når evt handelskrig er over. Lov til å spørre hvorfor du har besøkt Elkem sine fabrikker og om du vil fortelle litt mer?
Slettet bruker
30.06.2019 kl 20:27 3621

Snuser litt på Elkem for tiden.
Kan dere ikke prøve å oppføre dere på trådene slik at nyttig informasjon ikke drukner i all oschlo- og blærum kranglingen?
Janusen88
30.06.2019 kl 20:30 3608

Ynot må seg et liv å slutte ødelegge tråder som e fornuftig, ser ikke poenget med det, trodde dettte var et forum med vokse fornuftige folk! Du derimot Barbro må aldri gi deg, du tilbyr mye god info, og eg finner det veldig interessant å lese det du skrive :-)
Slettet bruker
30.06.2019 kl 21:34 3497

Under er en analyse for slutten av 2018. Som vi kan lese er prisene på Elkem sine produkter på et normalt nivå nå. Med effektivisering vil de klare å øke inntjeningen.
---------------------------------------------------------------------

Det kraftige prisfallet på silikoner kan feilaktig lede en til å tro at det tidligere (høye) nivået representerer en normal situasjon. Realiteten er imidlertid at dagens prisnivå korresponderer bedre med prisen som rent historisk har vært gjennomsnittsprisen, og man bør derfor ikke tro at prisen skal stabilisere seg på et nivå langt over dagens pris. Når det er sagt, så vil selvsagt en drastisk etterspørselsvekst kunne drive prisene oppover, men man bør vente at Elkem og konkurrentene over tid vil klare å møte denne etterspørselsveksten med økt produksjonskapasitet.

Sykliske markeder vil som regel har priser som vil variere en del over tid, noe som skyldes at det som regel er vanskelig å (lovlig) ha en bransje som kontinuerlig har et tilbud som er lik etterspørselen
--------------------------------------
Ser man på hva Elkem kontinuelig utvikler av nye produkter sier analysen følgende.
--------------------------------------------------
På den ene siden kan man tenke seg en kunde som anvender et produkt som er brukbart tilpasset bruksområde, men som langt ifra er perfekt. Skulle Elkem klare å skape et produkt som bygger på det eksisterende produktet, men som er bedre tilpasset det konkrete bruksområde, så er det åpenbart noe mange kunder vil være villig til betale mer for. Et bedre tilpasset produkt vil gi grunnlag for økte marginer, men det forutsetter at produksjonskostnadene ikke også er betydelig høyere (må forvente litt mindre effektiv produksjon med tanke på at volumet vil være mindre enn for et mer generelt produkt)

På en annen side, så vil det selvsagt også være slik at man kan skape produkter med helt nye anvendelsesområder. Et nytt produkt som kan benyttes på et nytt område, vil åpenbart øke det reelle markedet for ens produkter.
----------------------------
Om marginer for produkter sier analysen
---------------------------------
Mer spesialiserte produkter vil typisk noe mindre konkurranse, og gitt at man produserer tilstrekkelig mange ulike produkter, så løper man samtidig ikke noen stor finansielle risiko knyttet til (midlertidig) bortfall eller reduksjon i etterspørselen etter enkeltprodukter. Totalt sett bør man forvente at spesialiseringsstrategien vil gi Elkem høyere og mer stabile marginer.

Mer stabile marginer bør gjøre det enklere å legge planer for den fremtidige utviklingen, siden man mest sannsynlig vil bruke mindre ressurser på å sikre virksomheten i kortsiktige nedgangsperioder. Mulighetene for mer og bedre langsiktig planlegging bør gi grunnlag for god langsiktig avkastning.

Det kan også legges til at mer stabile marginer bør redusere investorenes avkastningskrav, noe som isolert sett rettferdiggjør en høyere verdsettelse av selskapet.

nucleus
30.06.2019 kl 21:35 3493

Ja, vi er mange som virkelig oppskatter Barbro sine Elkem tråder.
Ynot derimot!? Skjerp deg for pokkers!," for god til å trakassere dine meddebattanter" , et av dine egne utsagn, lager kun kvalme.
Hva er hensikten Ynot? Hold deg unna Elkem tråder-takk, anbefales når du ikke makter å skrive noe konstruktivt.
Batteriteknelogin kan bli spennende verre fremover, nåre flere bilprodusenter allerede sliter offentlig, å få tak i nok grunnstoffer til batterier.
Referer nå til utsagn fra: Tesla,Kia, VW..m.m..
Elkem vill jo og bidra fremover.
MaxMekker
01.07.2019 kl 00:14 3324

Barbro..

Hvorfor flytter du ikke over til TI (Tekinvestor) så slipper du fort sånne som Ynot.:)
Der er det liten takhøyde for tull og fjas, som denne Ynot og flere her på HO driver med.

telefusken
01.07.2019 kl 02:09 3255

Setningen er
"Elkem bør en øke mere de neste 15 minutter? "

Hva heter dette tegnet som jeg har satt i anførselstegn "?" ?
Hvilken betydning har det for meningen med setningen at det står helt til slutt ?
Vil setningen endre mening om tegnet erstattes av et punktum, eller dette tegnet "!" ?


karma
01.07.2019 kl 19:38 3002

hvis du prøver å forklare ynot noe, så prøver du dessverre forgjeves. Han er ikke den skarpeste kniven på dette forumet for å si det mildt! ( Det beviste han vel med glans nå. Forstår ikke hva " ? " betyr :-) *ler* *og ler litt mer* :-)

Barbro: du er en av få med innlegg verdt å lese på Hegnar Forum. Ikke svar ynot, ignoranse er den verste medisin for slike som han :-)


Slettet bruker
01.07.2019 kl 21:37 2843

Takker for gode tilbakemeldinger.

Mvh Barbro