SDSD (Standard Drilling) neste doblingskandidat i Supply ?

Octagon
SDSD 28.02.2018 kl 11:34 30792

Standard Drilling er i dag vurdert til kostpris ca. 1.60 pr aksje og det bør selv ved enkel beregning finnes rom for minst en dobling av nåværende aksjekurs. Dette samsvarer også med kursmål til meglerhus nylig. 16.1.2018 :

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/AApner-for-kurseksplosjon-i-to-offshorerederier

Det som er spesielt slik jeg ser det er at dette er en svært lav kostpris som bygger på kjøp av store nyere supply skip til mellom 65-85% av byggekost fra konkurrenter med stor gjeld. Emisjoner som er foretatt for kjøp av disse har vært tilpasset kjøpsprisen og er slik jeg ser det derved "smarte" emisjoner som fører til stor verdiøkning for aksjonærene og inntektspotensiale til selskapet til en svært lav pris.

Det som gjør Standard Drilling unikt i forhold til konkurrentene er null gjelds posisjonen kombinert med kjøp av skip til langt under byggekost medfører at de tjener gode penger selv på halve ratene konkurrentene må ha for å gå i break even tynget av kapitalkostnader og avskrivninger som de er.

Oljeanalytikere påpekte disse smarte trekk for et år siden, og intervjuet under gir et bra bilde av selskapets forretningstrategi. Siden den gang har både oljepris og aktivitetsnivå økt.

Kfr. (Hegnar TV - 20.01.17 og analytiker John Olaisen - ABG Sundal Collier, se fra 1.30 minutter).

http://www.hegnar.no/TV/video/0f5e7964-00080348-317a9414

Sammenhold dette med Hegnar 5.1.18 som skriver:

"Hvor høye rater som kreves for å dekke driften til anker håndterings fartøy varierer fra skip til skip og rederi til rederi, men etter det Hegnar.no erfarer, regner man at et stort ankerhåndteringsfartøy trenger rundt 125.000 kroner pr dag for å dekke driften. Da er ikke finanskostnader tatt med.

For å dekke både daglig drift og finanskostnader, regnes det at rederiene trenger rater på det dobbelte, altså rundt 250.000 kroner pr dag."

Årsaken til den lave vurderingen av selskapet ligger i at Supply har ligget brakk i et par år nå, men samtlige selskap melder nylig om bedret situasjon og rate nivå (SOFF, DOFF, og nå sist også SDSD).

Problemet for de to førstnevnte er et gjeldsnivå som betyr at de behøver omtrent dobbelt så høy dagsrate som Standard Drilling for å tjene penger. (Soff har 27 mrd i gjeld).

Vår og sommer er høysesong for supply og aktiviteten i Barentshavet vil øke betydelig. Standard Drilling sine hel eide større moderne båter er tilpasset arktisk klima og siste ble kjøpt for ikke lenge siden til 85% under byggekost.

Standard Drilling påpeker også i siste rapport nylig at de fortsatt vil kjøpe nyere skip til konkurspriser om anledningen byr seg og sannsynligvis foreta emisjon stor nok til å finansiere kjøpene. Imidlertid er situasjonen for Supply i rask bedring nå og det bør medføre at det vil bli utfordrende å finne flere "nesten" nye skip de kan kjøpe til dumpingpriser.

Spetalen og Fredly er største eiere her og en kan naturligvis ikke utelukke at eiere en gang i fremtiden vil selge seg ned, men det gjelder jo de fleste selskap. Jeg har sittet i flere selskap Spetalen har sittet i og tjent gode penger på det. Mest betryggende er at denne pleier å selge først når kursen er doblet (ofte flerdoblet), men siste året har stor eierne bare kjøpt og økt sin eksponering sammen med fond som også har kjøpt seg inn.

Dagens kurs er også betydelig under snitt kursen til Saga Tankers inngangskurs (Spetalen)og da er det svært dårlig business å selge, noe antall inside kjøp siste året viser at neppe er aktuelt nå. Få aksjer er sterkere på inside kjøp siste året enn denne.

Standard Drilling melder også om god utnyttelse av flåten i siste kvartalsrapport samtidig som de som de andre nevnte ser et oppsving i rate nivået.

Jeg hadde vært mer bekymret om pris vurderingen av selskapet (EK pr aksje)hadde bygget på byggekost verdier for skipene, men når det bygger på skip kjøpt til mellom 65-85% rabatt i utgangspunktet så er oppsiden betydelig fremover. For supply generelt og for SDSD spesielt gitt forholdene over.

At selskapet også er en naturlig oppkjøpskandidat kan jo komme som en "bonus" se :

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/Meglerhus-ser-lovende-momentum-i-Nordsjoeen

Denne betraktningen gjort for over ett år siden av "Aksjeglede" gir også en bra vurdering av caset, og nå står vi foran en høysesong bedre enn på flere år med ditto utvikling i ratenivået, gjør dine egne vuderinger, jeg har gjort mine. Viktig å merke seg at antall aksjer er endret siden innlegget under.

http://www.aksjeglede.no/2017/02/04/standard-drilling-en-mulig-supply-rakett/

Og fra Investtech Analyse 18.01.18:
"SD Standard Drilling har steget bra siden forrige anbefaling i midten av desember. Den fallende trenden på mellomlang sikt er brutt, og trendbildet er positivt på kort sikt. Aksjen har nå brutt motstanden ved 1,54 kroner og fortsetter oppgangen på høyt volum. Videre oppgang mot neste motstandsnivå ved 2,12 kroner indikeres. Aksjen har høy risiko. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech."

Personlig mener jeg aksjen vil mer enn dobles før høsten og at selskapet med all sannsynlighet vil melde stadig sterkere tall og kontrakter fremover etterhvert som aktivitetsnivået våkner til liv i supply sektoren. Mange års erfaring i aksjemarkedet har lært meg at sektorer som har ligget nede alltid kommer tilbake - og da gjerne enda sterkere enn før.

Vi er like foran en sterk supply sesong igjen nå og jeg har valgt SDSD fordi de har det størst inntektspotensiale i sektoren grunnet forholdene nevnt over. Kursmål på sikt om bransjen fortsetter med pågående frisk melding vil aksjen med letthet kunne gå over 4 kr (ut fra nåværende setting), og enda høyere om de evner å kjøpe flere skip allerede på kontrakt til dumping priser.

Det markedet ikke helt ser slik jeg tror er at SDSD vil kunne levere langt sterkere tall på bunnlinjen nå med stadig høyere rate nivå enn konkurrentene vil evne.

Og selskapet selv er optimistiske, her fra i går :

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/Spetalen-stadig-paa-jakt-i-supply

En børsmelding til så kan aksjen fort ta av, og det er ikke usannsynlig i disse dager heller, her 22.2.18 ..

https://e24.no/boers-og-finans/solstad-offshore/analytiker-ser-ett-godt-tegn-i-offshoreskip-markedet/24268105

Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
17.04.2018 kl 10:48 12274

Rate nivået for PSV er også høyere nå en på flere år før høysesongen 75.445 NOK (6802 GBP) (Kilde: Westshore).

Bransjen er langt fra friskmeldt, men at vi går mot et bedre år enn på lenge er det etterhvert flere faktorer som tyder på.

Gjeldfrie Standard Drilling har også bra med penger på bok nå, en kan jo spekulere i om de kjøper en båt eller to fra Solstad-Farstad som sliter med å betjene gjelden nå ? Tiden vil vise.

La oss i det minste håpe at om de kjøper flere båter nå, at kjøper noen nyere større båter, helst på kontrakt og ikke mindre/eldre skip i opplag som det etterhvert er så mange av at mange neppe vil komme i drift igjen.

Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2018 kl 19:08 12388

TA for WTI: "We are still close enough that a drop back below $66 could come and return us to the previous range but forming a new range of around $66-$75 looks more likely."

Hvilket skulle tilsvare $71-80 for brenten. Men litt spennende å se om analysen slår til.

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/How-Significant-Is-WTIs-Breakout17010.html

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Norway-To-Create-Thousands-Of-Jobs-In-Arctic-Oil.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
13.04.2018 kl 08:49 12501

Følger ikke dette selskapet og har derfor ingen formening. Har kun hjerne kapasitet til å følge 2-3 aksjer samtidig.

Liten kursbevegelse i SDSD om dagen. Rent teknisk vaker den i øyeblikket mellom støtte rundt 1,49 og motstand 1,65. Brudd på 1,65 signaliserer oppgang til rundt 2 kr i første omgang. 1,65 nivået har vært testet ved flere anledninger, slik den også skal om en følger teknisk analyse forut for et brudd.

De fundamentale forhold er på plass, null gjeld og lavere kostnader enn konkurrentene, samt at olje pris utviklingen stimulerer til vekst hos potensielle oppdragsgivere.

Videre går vi inn i "høysesong" for Supply nå og ratene er p.t. de høyeste i forhold til samme tidspunkt siste 4 år (kilde: Westshore). Hvordan det videre utvikler seg vil tiden vise. Ut fra prisingen av selskapet nå og forholdene ovenfor så anser jeg nedside risiko p.t. som liten. Det er viktig å huske på at hele bransjen har vært "priset langt nede i kjelleren" etter flere vanskelige år, og at re prising skjer suksessivt innen olje/offshore nå sektor for sektor.

Husk at dette er en aksje som tradisjonelt har hatt stor volatilitet og brå kurs bevegelser med kursøkning over 100% på en børsdag og at vi gjerne kan se store utslag ved positive meldinger.

En god melding vil gi økt interesse og brudd på motstand rundt 1,65 og kursløft slik jeg ser det.

Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.04.2018 kl 15:21 14210

Jeg kjøpte så får vi se hvor lenge jeg sitter på de
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.04.2018 kl 11:50 14291

Hva mener du om kursutviklingen til Polarcus da Octagon?
På tide å kjøpe mer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
12.04.2018 kl 08:31 14404

Interessant artikkel, men med en fakta feil. "Og felles for alle rederiene er at gjelden er så stor at de balanserer på en ganske stram line. "

Standard Drilling/SDSD sitt store fortrinn er nettopp at de er gjeldfrie, kombinert med lave innkjøpspriser på skipene ("konkursprising" iflg. media) så trekker en allerede i dag store fordeler ved break even langt lavere enn konkurrentene.

Kfr. kapasitetsutnyttelse p.t. (siste børsmelding "fllet update") og siste kvartalspresentasjon hvor de direkte sammenlikner egne tall med konkurrentene vs. break even effekter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
10.04.2018 kl 10:08 14698

Standard Drilling har hatt som policy å kun melde om større kontrakter, melder de mindre kontrakter så er dette ofte sammen med en større oppdatering av situasjonen som t.d. siste børsmelding "Fleet Update".

PSV ratene er p.t. høyere enn de har vært de siste 4 årene på samme tidspunkt og det kan jo love godt for høysesongen sett under ett.

Spetalen sin snitt kurs er her rundt 2 kr aksjen, og slik jeg ser det med bakgrunn i dennes forretningsteft så ville det være lite smart å gå ut av en aksje i et selskap hvor en etter all sannsynlighet står foran en bedring i markedsutsiktene og enda mindre smart å selge med tap. Tvert i mot har en økt eksponeringen den siste tiden og ikke redusert den, selskapet er sjeldent positiv på inside handler.

Det er slik jeg ser det kun et tidsspørsmål før kursen her tar av. PSV ratene øker, høysesongen nærmer seg, og selskapet er godt posisjonert i forhold til konkurrentene til å trekke mer fortjeneste ut av ratene gitt gjeldfri posisjon og langt lavere kjøpskostnad pr skip.

Sitter tålmodig her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Max10
06.04.2018 kl 10:56 14931

Hvor blir det av kontrakts rushet i denne da ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
05.04.2018 kl 15:39 14942

Selv om jeg mange ganger har irritert meg på Spettet sine raid i ulike aksjer, kan ingen ta fra han
at han har teft på investeringer. Et gjeldfritt SDSD med flere fartøy kjøpt til innbruddspris, er nå klar til å
ri bølgen når det gjelder kommende oppgang i offshore. Tror han, ut fra inngangene han har, ihverfall blir med
til 2,50.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2018 kl 09:53 15755

Jeg sitter fremdeles tilbakelent plassert i aksjen. Dette er bare et sprøsmål om tid; ved siden av Borr er dette selskapet som vil gå mest på en liten lysning i sektoren, jfr. at disse to har lavest gjeld og kan tjene mer på lavere rater enn de andre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
16.03.2018 kl 00:52 15715

E.R Narvik og E.R Trondheim ser det ut til, gamle umoderne til bruk på britisk sektor
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
15.03.2018 kl 14:44 15879

Litt «småkjøp» i dag for et par mellomstore skip via eierskapet i Northern PSV. Kjøpt til attraktiv pris og sikkert ikke dumt i et lengre perspektiv.

De bruker kun småpenger i forhold til hva de har på bok nå. Og det varer sikkert ikke lenge før vi ser flere investeringer til dumping priser.

Jeg håper de satser på større moderne heleide skip slik de kjøpte sist nå på tampen av fjoråret ved neste korsvei. Selv om dagens kjøp virker fornuftig nok det fortsatt et oppsving fremover i supply.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Hoff@
09.03.2018 kl 16:01 15990

Nå venter vi bare på at 1,65 blir brutt, det utløser en sterkt kjøpsignal
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2018 kl 15:03 15996

Jeg er blant dem som posisjonerer seg :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
09.03.2018 kl 14:30 15992

Betydelig økt omsetningsvolum i aksjen nå i det siste.

Rent teknisk er dette et godt signal og er ofte et vanlig mønster i en aksje i en periode forut for større kursløft.

Noen akkumulerer og posisjonerer seg.... ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
marco83
08.03.2018 kl 10:16 15987

Nei det kan jeg ikke tenkte meg. Gamle, umoderne og kun brukendes i Asia
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
marco83
08.03.2018 kl 10:16 15981

Nei det kan jeg ikke tenkte meg. Gamle, umoderne og kun brukendes i Asia
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kjettingen
08.03.2018 kl 10:09 15982

Er det spettet som har kjøpt to PSV’er fra Havila?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.03.2018 kl 15:58 15972

Omsatt noen større poster over 1,60. 1mill og 500k
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.03.2018 kl 12:49 15973

SDSD vil komme som ei kule etterhvert
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
07.03.2018 kl 11:24 15973

Standard Drilling presenterer nå.... mye god lesning i presentasjonen, ikke minst der hvor de beregner hvilket rate nivå de behøver også målt mot snittet hos konkurrentene.

Gjennomsnittlig break even døgnrate for SDSD kontra konkurentene på større PSV skip :

SDSD 7000 USD (54.609 NOK) - Gjennomsnitt konkurrenter 11000 USD (85.814 NOK).

Tallene for SDSD er lavere enn selv det oljeanalytiker John Olaisen i AGB Sundal Collier antok for ett år siden.

Gjennomsnittlige årlige overhead kostnader pr skip :

SDSD 0,25 MUSD - målt mot seks ikke navngitte konkurrenter som varierer fra 0,6 - 1,8 MUSD.

Kombinerer en disse tallene mot den økende utnyttelsesgraden på skipene og forventet økning i rate nivå under høysesongen vår og sommer så kan det bli meget pene tall fremover. Og sannsynligvis høyere utnyttelsesgrad for flere av de 18 skipene.

Standard Drilling har sannsynligvis rundt 220 MNOK på bok nå, og de to siste større PSV som ble satt i drift medio november hadde byggekost 680 MNOK i 2010, disse ble kjøpt for "konkurspris" 182 MNOK av SDSD.

For å sette det litt i perspektiv er Standard nå priset til 820 MNOK på børsen og er et gjeldfritt selskap med ytterligere tre heleide og 12 deleide skip i porteføljen enn de nevnte to og kontantbeholdningen over her.

Så her finnes det stor oppside, spørsmålet er ikke om kursen snart stiger markert , men snarere når den stiger.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=445961
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2018 kl 22:25 15965

DOF og SDSD
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2018 kl 22:25 15968

DOF og SDSD
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
05.03.2018 kl 18:16 15956

SDSD/spettet posisjonerer seg helt klart, blir bra dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2018 kl 13:13 15957

Dette kommer til å bli bra
Løp og kjøp
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2018 kl 10:12 15960

Beklager at jeg må skuffe deg, men sdsd har ikke noen ankerhåndteringsskip.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2018 kl 09:28 16007

Pen oppgang, men følg med på volumet her, folkens: Begynner det å stige kan det mye raskere oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Skrik
05.03.2018 kl 09:22 16017

Mye mer aktivitet i 2018.
https://www.aftenbladet.no/aenergi/i/yv4EKK/Spar-leteboom-pa-norsk-sokkel-i-2018
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
05.03.2018 kl 08:33 16066

"I juli og august venter Westshore Shipbrokers gjennomsnittsrater på henholdsvis 405.000 og 522.000 kroner pr dag for de store ankerhåndteringsfartøyene."

Og Standard Drilling har "break even" i området 60 tusen i følge olje analytiker John Olaisen - ABG Sundal Collier.....

http://www.hegnar.no/TV/video/0f5e7964-00080348-317a9414

Uansett om det eksakte tallet er 60 eller 70 tusen så er det ganske klart at Standard Drilling vil tjene langt mer på bunnlinja fremover enn konkurrentene som har gjeld og avskrivninger av båter til byggekost og ikke kjøpt til konkurspriser som Standard Drilling.

Igjen fra Hegnar 5.1.18:

"Hvor høye rater som kreves for å dekke driften til anker håndterings fartøy varierer fra skip til skip og rederi til rederi, men etter det Hegnar.no erfarer, regner man at et stort ankerhåndteringsfartøy trenger rundt 125.000 kroner pr dag for å dekke driften. Da er ikke finanskostnader tatt med.
For å dekke både daglig drift og finanskostnader, regnes det at rederiene trenger rater på det dobbelte, altså rundt 250.000 kroner pr dag."

Og når vi allerede vet fra siste fleet update at de hadde 90% kapasistetsutnyttelse på sine fem heleide skip så kan det bli pene tall fremover med i første omgang Q1 nå med ytterligere to flere heleide skip i drift og bedret ratenivå i forhold til Q4 tallene.

De har også sannsynligvis i området 220 MNOK på bok nå, og erfaringsmessig etter emisjoner så foretas nye "dumpingkjøp" av skip. Langt fra usannsynlig med en melding i så måte snart.

Kan bli meget bra kursmessig fremover dette.




Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
NorCan
03.03.2018 kl 18:32 16361

E. Tønne er vel verdt å høre på og det han sier om Borr og SDSD. Alt ligger tilrette for at disse to selskapene kan komme til å gjøre det svært bra fremover. Lav gjeld og gunstige innkjøp av skip og rigger, men risikoen ligger i at oljemarkedet må komme tilbake først. Ingen umiddelbare behov for kapital eller refinansiering. De ligger godt an for også for eventuelle salg av billige innkjøpte PSVer og Jackup rigger når markedet tar seg opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Hoff@
03.03.2018 kl 17:59 16385

http://www.hegnar.no/TV/video/073b279c-00080348-1d1a3711

Se etter 28,45
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Stephen
02.03.2018 kl 19:48 16606

Så sant ,så sant.
Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.03.2018 kl 17:07 16607

Det var ventet at trykket skulle avta utover uken, men også fredag har det blitt inngått en kontrakt i spotmarkedet til svært gode betingelser.

Ankerhåndteringsfartøyet «Magne Viking» som tilhører det Christen Sveaas-dominerte rederiet Viking Supply Ships og ble ferdigstilt i 2011, har blitt hyret inn av Spirit Energy til å flytte den oppjekkbare boreriggen Paragon B391 til en rate på 40.000 pund pr dag, tilsvarende rundt 430.000 kroner.

Viking Supply Ships stiger 4,7 prosent på børsen i Stockholm.

Ratene som kan få flere til å lette litt ekstra på øyelokkene i vinterens blytunge offshoremarked, vil være normalen når vi nærmer oss sommeren.

I juli og august venter Westshore Shipbrokers gjennomsnittsrater på henholdsvis 405.000 og 522.000 kroner pr dag for de store ankerhåndteringsfartøyene.

Les også: «Bemerkelsesverdig utvikling» kan bety kjempeboost i Nordsjøen
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Skrik
02.03.2018 kl 16:19 16639

I juli og august venter skipsmeglerhuset gjennomsnittsrater på henholdsvis 405.000 og 522.000 kroner pr dag for de store ankerhåndteringsfartøyene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
02.03.2018 kl 10:18 16777

Om de velger å selge seg ned etter kurs doblinger gjenstår jo å se, men det er jo helt åpenbart at det som gjelder nå er å kjøpe mer og mer aksjer og mer og mer skip.

I dag bruker de Fletcher skip management som jo er en profesjonell aktør på driften slik at denne biten er ivaretatt.

Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
oledunk
02.03.2018 kl 10:11 16785

Har SD en driftsorganisasjon med kompetanse som klarer og drifte en flåte av moderne fartøy, samt selge inn disse fartøyene til oljeselskapene. Når det gjelder PSV, AHTS, og OCV fartøy så legger det jo fartøy klr til og gå ut på kort varsel fra store aktører som f.eks SolstadFarstad, og disse har jo en organsesjon som kan drifte moderne fartøy.
Ser ikke for meg et Spetalen og Fredly har planer om og bygge opp en stor seriøs offshore aktør, men dumper aksjene sine når de har fått opp kursen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
02.03.2018 kl 09:49 16853

Kan også stige mye om noen vil kjøpe noen få aksjer også da, og viser ikke tegn på å rase heller da kjøpere strømmer til.

Nå i dag for eksempel. Etter emisjoner pleier ofte aksjer å falle i kurs, helt uavhengig av om emisjonen benyttes til fornuftige investeringer eller for å finansiere/sikre videre drift. Skjønn det den som kan. Aksjen holder i så måte bra stand så langt i dag på en rød børsdag etter en emisjon fordi kjøpere strømmer til og stopper tendenser til nedgang.

Omsetningen har vært økende i forhold til tidligere, om en følger teknisk analyse så er det også betryggende at løft i aksjekursen kommer på høyere omsetningsvolumer enn på dager ved nedgang. Nå nylig forleden med over 2 MILL aksjer omsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare