QEC i Jordan

Sitting_Bull
QEC 28.02.2018 kl 13:39 4840

Historikk (for nye på QEC-trådene):
QEC inngikk i mai 2015 en MOU med regjeringen i Jordan. MOU'en dekker 388 kvadratkilometer i Isfir-Jafr området, ca 200 km syd for hovedstaden.
Avtalen hadde en varighet på to år og ble i mai 2017 utvidet med ett år til mai 2018.

I oktober 2016 gjennomførte Millcreek Mining Group en uavhengig ressursvurdering av det området avtalen gjelder for. Ressursvurderingen dokumenterer betydelige funn i Jordan, der det beste estimatet av oppdaget petroleum «initially in place» på 12,24 milliarder fat. Det beste estimatet for «lower rich horizon» av funnet er 7,78 milliarder fat olje, igjen «in place».

Mer info: http://www.questerre.com/jordan/

Det er gjennomført retort compression testing (“RCT”) for å undersøke om skiferen kan varmes opp uten at tap av kvalitet, og har nødvendige mekaniske egenskaper som egner seg for prosessering i EcoShalewere. Testene var positive.

QEC har "commissioned and finalized three engineering studies for the mining, preparation of ore and upgrading of the produced oil and other products. Two additional studies for marketing the finished products and infrastructure including utilities are scheduled for completion in 2017. Questerre anticipates incorporating the results from these studies in a subsequent update of the Jordan Resource Assessment".
Denne rapporten venter vi på med spenning.

QEC eier 30% av Read Leaf. Ved hjelp av deres nye EcoShale stålkapsel, som kan brukes om igjen, kan økonomien i prosjektet bedres betydelig og redusere de tekniske kostnadene fra mellom 70 og 90 dollar pr fat til rett over 20 dollar pr fat.
Redigert 20.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
piff
28.02.2018 kl 14:06 4751

Og hva så ? Gammelt nytt .
mens en venter på oppdateringer.
mofi1
28.02.2018 kl 14:36 4676

Takk for fin oppdatering! Vi venter i spenning på dette også, og husker på at ingenting er priset inn i aksjen:-)
Karl Ewa
28.02.2018 kl 16:39 4527

Å dra opp av hatten gammelt nytt fungerer dårlig. Å slutt å tro at det kommer nye aksjonærer her. Det er bare vi gamle idiotaksjonærer som surrer rundt her. Og nå er det hull i pøsen igjen. Vi lekker ører hver dag nå, og i alle fall en måned fram i tid. Etter det kommer Q-4, og da begynner vi kanskje å lekke kroner. Og det kommer jo helt ann på emisjonsstørrelsen denne gang.
Yzf R1
28.02.2018 kl 17:16 4449

Da må du være hinnsides dum som sitter enda karl .



Y



Y
Slettet bruker
28.02.2018 kl 17:37 4396

det dummeste jeg gjorde var å kjøpe 450.000 akje i dette møkka selskapet.
Record
28.02.2018 kl 17:42 4383

Spørs jo hvilken kurs du betalte da , jeg har tjent mange penger i denne , har nå bare halvparten av det du har så min post er mer en "lyttepost" å regne , men den riktige mld så går den til himmels skal du se :-)
Så lenge PAS får bytte postene medsqg selv vil det ikke skje noe , men det varer ikke evig :-)
Tålmodighet er en dyd :-)
Karl Ewa
28.02.2018 kl 17:55 4349

YZF. Ja vi er mange dumme, så får vi se når fasiten foreligger.
Men jeg kan ikke akkurat si at du høres så inni hampen smart ut du heller.
Men større idiot en meg da jeg kjøpte, og trodde på NEC, finner du ikke på denne kloden.
Yzf R1
28.02.2018 kl 18:29 4285

At d har gått rævva med deg dær skjønner jeg ikke du blander inn her, og qec var nede på krona så her er d vel mange som forsatt smiler tross alt reguleringen ikke går vår vei .



Y
anderix
28.02.2018 kl 18:41 4254

I 2017 var NEL og REC mine to vinneraksjer. I år blir det IOX og QEC.
Tutogkjør
28.02.2018 kl 19:47 4139

Legg den ut i morgen Børshaien, så skal jeg kjøpe den
Redigert 28.02.2018 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
ak78
28.02.2018 kl 23:11 3797

Noen som vet hva om dette Red Leaf driver med i Utah også involverer Questerre nå?
Preefeeden der skal finansiere Jordan prosjektet. Så noe stort må det være.

Community Benefits of a Utah Project:
*Provide hundreds of high paying jobs in Uintah County
*Provide a steady base of low-cost oil production in what has been very volatile production in the Uinta Basin
*Generate over $11 billion in royalties for the School Institutional Trust Lands Administration (SITLA)*
*Improve the wild game carrying capacity on reclaimed land and promote increases of habitat for critical species of plants and animals
*Royalties of $2.4 billion, with 12k bpd at $50 oil and $9.4 billion with production growing to 60k/d and using the International Energy Agency’s lowest base case for pricing assumptions

***Email from Red Leaf source 2/2-18.***
Pre-FEED is an engineering study of the whole project.
Yes, I think the government is very supportive and cooperative.
Yes, we think it will work in Jordan and would be great for both them and us.

***Mail from Red Leaf 1.2.18***
Right now all of our focus is on the Pre-FEED study for a project in Utah. The engineering and tighter economics from that work will drive projects in Jordan.

****27. feb. 2018 kl. 23.28 skrev Jason D'Silva :
Yes, we are also still positive about the oil shale project in Jordan. We should be finished our internal engineering assessment shortly that will be the decision point to move forward to a) commence negotiations for the concession b) third party engineering to validate our internal assessment.


njn-
01.03.2018 kl 01:21 3676

Takk for invitasjonen.
njn-
Slettet bruker
01.03.2018 kl 02:01 3658

Ikke noe nytt, men du er både veldig strukturert og nøyaktig med det du publiserer på forumet AK! ??
For orden skyld vil jeg bare presisere at QEC vil motta 30% av inntektene fra den oljen som vil bli produsert i Utah....
Samtidig må de selvfølgelig også bidra med 30% av investeringene!
Slettet bruker
01.03.2018 kl 07:50 3504

Er veldig spent på oppdatering.
Sitting_Bull
01.03.2018 kl 08:14 3440

Oppdateringen må vel vise resultatene fra "Two additional studies for marketing the finished products and infrastructure including utilities....", siden de andre undersøkelsene allerede er konkludert på.
Det er vel stor sannsynlighet for at også denne vil være positiv - gitt engasjementet til Jordans regjering og forventa produksjonskostnader (med EcoShale) på litt over 20 dollar per fat.

Neste trinn vil da være konvertering av MOU'en til en produksjonslisens. Dette kan ta tid, men tidsbruken vil ikke påvirke rettighetssituasjonen - slik jeg forstår Jason:

"Hi
This time frame can be anywhere from several months to several years. It all depends on the negotiation of the terms of the concession agreement. To be clear, we have an exclusive right to the acreage until we can conclude the negotiation.
Jason"

Det er selvfølgelig fortsatt usikkerhet knyttet til prosjektet, men jeg synes det virker svært lovende...