E24 nå: Feil gjort på Nel-fabrikk får skylden for hydrogeneksp
Forsiden, førstesak:
(gammelt nytt, men nå er fokus på FEIL på NEL fabrikk. Dette bare bekrefter de ord jeg har brukt siden smellen - slurv, feil av NEL, manglende rutiner, bruk av sjekklister, vedlikeholdsrutiner, og kontrollrutiner. Dette hørte dere av SS for uker siden, til stor latter fra NEL menigheten. Latteren stilner nå - skal dere nå tipse Røkke om at mannen han leter etter til kvalitetssjef er å finne i Bekkjarvik, og har nick SS ? )
https://e24.no/boers-og-finans/nel-asa/feil-gjort-paa-nel-fabrikk-faar-skylden-for-hydrogeneksplosjonen-naa-har-vi-ganske-god-oversikt-over-hva-vi-maa-gjoere/24648964
SS
(gammelt nytt, men nå er fokus på FEIL på NEL fabrikk. Dette bare bekrefter de ord jeg har brukt siden smellen - slurv, feil av NEL, manglende rutiner, bruk av sjekklister, vedlikeholdsrutiner, og kontrollrutiner. Dette hørte dere av SS for uker siden, til stor latter fra NEL menigheten. Latteren stilner nå - skal dere nå tipse Røkke om at mannen han leter etter til kvalitetssjef er å finne i Bekkjarvik, og har nick SS ? )
https://e24.no/boers-og-finans/nel-asa/feil-gjort-paa-nel-fabrikk-faar-skylden-for-hydrogeneksplosjonen-naa-har-vi-ganske-god-oversikt-over-hva-vi-maa-gjoere/24648964
SS
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
Keirax
30.06.2019 kl 07:12
4433
Du møter vel deg selv i døra her. Holder deg unna når den ligger rundt rundt 6-7 kr grunnet volatilitet, men skal inn igjen hvis den stuper ned 3 - 4 kr. helt ned til 3-tallet i løpet sv sommeren. Og da skal du kjøpe? For at du håper den skal opp igjen, noe som underbygger din mening om volatilitet ytterligere....
Redigert 30.06.2019 kl 08:35
mrsunbeach
30.06.2019 kl 10:17
4285
Hadde ikke du endret mening? Ikke lenge siden du sverget på at den skulle opp til både 9- og 14-tallet...
Superstopp
Förstår jag riktig så er alla nels stationer av typen i Europa stoppat. Kan komma i drift 3e kvartal.
Sista september. Kan komma, de vet ikke.
Når kommer si den statliga utredningen? Allt i allt ingen uppstart innan 2020.
Till dess inga nya order.
Folk kan tryggt ha shorts över sommaren.
Smällen kan omöjligen kost tiotals miljoner. Helt sikkert hundratals.
Ikke en lyd Fra Nikola. Man vill ju bara veta om de vågar installera en megastasjon? Hvordann går det med teststation i Arizona?
För övrigt anser jag att det senaste tidens explosion og exponering i media varit olyckligt för nel.
Här må grepp tas. Nel må vurdera att lämna fordonshydrogen og fokusera på stål, gödsel og ansra industri.
Exponering direkt mot konsument er livsfarligt med så explosiva produkter. En explosion på en stålfabrik får ikke samma rubriker
Förstår jag riktig så er alla nels stationer av typen i Europa stoppat. Kan komma i drift 3e kvartal.
Sista september. Kan komma, de vet ikke.
Når kommer si den statliga utredningen? Allt i allt ingen uppstart innan 2020.
Till dess inga nya order.
Folk kan tryggt ha shorts över sommaren.
Smällen kan omöjligen kost tiotals miljoner. Helt sikkert hundratals.
Ikke en lyd Fra Nikola. Man vill ju bara veta om de vågar installera en megastasjon? Hvordann går det med teststation i Arizona?
För övrigt anser jag att det senaste tidens explosion og exponering i media varit olyckligt för nel.
Här må grepp tas. Nel må vurdera att lämna fordonshydrogen og fokusera på stål, gödsel og ansra industri.
Exponering direkt mot konsument er livsfarligt med så explosiva produkter. En explosion på en stålfabrik får ikke samma rubriker
Gratulerer XYZÆØ-Med dette vil jeg gjerne bekrefte at du selv har satt ny record i usaklighet. Meldt til Guinness recordbok. Fortsatt fint vær ute.
Som du minns så sa lökke en uke efter katastrofen att det ikke var nåt fel på nels utstyr. Og att det var business as usual.
Nu har han ombestemt sig. Det er fel på utstyret, prosedyrer, fabrikker, Standarder.
Jag advarte mot att de så tidlig gikk ut og friskmeldte sitt utstyr.
Allt ska gås igenom. Det blir mycket dyrt. Tar mycket lång tid.
Nu har han ombestemt sig. Det er fel på utstyret, prosedyrer, fabrikker, Standarder.
Jag advarte mot att de så tidlig gikk ut og friskmeldte sitt utstyr.
Allt ska gås igenom. Det blir mycket dyrt. Tar mycket lång tid.
oppvigår
30.06.2019 kl 11:18
4189
Løkke sa klart og tydelig at hendelsen ikke kom opp i hundre millioner, men noen ti-talls millioner. Nel har fått en smell, men de har vært profesjonelle, og ikke holdt noe skjult, og med det skapt den nødvendige tillit, for å rette opp i den skaden som har skjedd. Det må vi berømme Løkke og resten av ledelsen med.
Hvis du følger litt med, så må du innse at elbil eventyret snart er over. Med den uforsvarlige bruken vi har sett av ressursene, og ser den dag i dag, så er hydrogen løsningen for fremtiden.
Hvis du følger litt med, så må du innse at elbil eventyret snart er over. Med den uforsvarlige bruken vi har sett av ressursene, og ser den dag i dag, så er hydrogen løsningen for fremtiden.
Redigert 30.06.2019 kl 11:20
nima
30.06.2019 kl 11:21
4192
Beklager men jeg er spent på morgen dagen, tror dessverre at den faller mye , håper jeg tar feil.
SomSa
30.06.2019 kl 11:24
4180
Med tegning har Teknisk ukeblad forklart hva gikk galt :
Årsaken bak Sandvika-eksplosjonen: To bolter ble skrudd til for svakt
Målte ikke dreiemoment under monteringen. Nå skal Nel sjekke alle stasjoner i Europa.
https://www.tu.no/artikler/slik-startet-lekkasjen-som-forte-til-hydrogen-eksplosjonen-i-sandvika/468765
Voldsom hydrogen-lekkasje i sekundene før Sandvika-eksplosjonen. Se Nel-sjefens forklaring
Selskapet avholdt fredag formiddag pressekonferanse for å fortelle mer om eksplosjonen ved hydrogenstasjonen i Bærum.
https://www.tu.no/artikler/folg-nels-pressekonferanse-om-eksplosjonen-her-fredag-klokka-11/468755
Spørsmålet blir om de blir tvunget til å undersøke alle stasjonene dersom det har vært dårlige rutiner................
SS og ÆØÅ har sagt mye det samme siden bomba smalt.
SS hadde og hørt rykter FØR 113 mill aksjer ble solgt.
Mange hadde spart mye på å lytte til oss.
SS
SS hadde og hørt rykter FØR 113 mill aksjer ble solgt.
Mange hadde spart mye på å lytte til oss.
SS
SomSa
30.06.2019 kl 11:29
4159
Jeg tviler på at disse stasjonene kan bruke i mange måneder, fra Teknisk ukeblad:
- De skal inspisere alle høytrykkstankene i Europa, samt sjekke og skru igjen alle boltene på nytt.
- Selskapet skal lage nye sikkerhetsrutiner med lik standard som i luftfarten. Det innebærer verifisering av dreiemoment ved to vitner og tydelig dokumentasjon og merking.
- Nels programvare for å oppdage lekkasjer skal oppdateres
- de vurderer å installere nye detektorer eller modifisere de nåværende.
Redigert 30.06.2019 kl 11:29
Med «lik standard som luftfarten»
Jeg nevnte sjekklister som luftfarten bruker tidligere i uka. Nå har NEL lest på forum og tatt alle mine forslag i bruk.
Husker dere alle NEL aksjonærene som lo av meg da jeg bl.a nevtne luftfart, og rutiner ? Bruk av sjekklister? Jeg ble sjikanert på det groveste. Likevel har Røkke kopiert alle mine forslag. I dag tidlig har han lagt meg til på Linkedin, venter jobbtilbud nå?
SS
Jeg nevnte sjekklister som luftfarten bruker tidligere i uka. Nå har NEL lest på forum og tatt alle mine forslag i bruk.
Husker dere alle NEL aksjonærene som lo av meg da jeg bl.a nevtne luftfart, og rutiner ? Bruk av sjekklister? Jeg ble sjikanert på det groveste. Likevel har Røkke kopiert alle mine forslag. I dag tidlig har han lagt meg til på Linkedin, venter jobbtilbud nå?
SS
Ellers nevnte ss detektorer, sjekklister, systematisk sjekk rutinemessig etter montering, bedre fagkompetanse på montører, og eksterne sjekker fra f.eks veritas eller lignende.
NEL har ikke svart på hvorfor en så flyktig gass fikk ansamlet seg, istedenfor raskt å gå til værs ?
Ikke fikk jeg svar på hvorfor det antenner !
SS
NEL har ikke svart på hvorfor en så flyktig gass fikk ansamlet seg, istedenfor raskt å gå til værs ?
Ikke fikk jeg svar på hvorfor det antenner !
SS
Dominus
30.06.2019 kl 11:59
4095
Jeg synes jo SS har mange gode poenger men det blir så vanskelig forstå hva som er ærlig ment og hva som er svada når det er så stor sprik i konklusjonene hans. For eksempel dette som han skrev for to dager siden.
NEL - SS STÅL BULL - 9,60 i første omgang.
Skipssjefen
NEL
28.06.2019 kl 10:07
4288
KJØP, KJØP, KJØP. Nå har NEL eventyret akkurat startet igjen.
Første stopp, 9,60 (dobbel topp), og deretter opp til 12,40 og er vi heldig 14,60 som er topp i trendkanalen.
SS har lastet inn siste uka, og er nå klar for leiken.
Det gikk ikke ann å få denne lengre ned, men lastet fra 4 tallet til onsdag :-)
Ikke alt for mange avslørte SS denne gang :-)
Løp å kjøp, 9-10 kr neste stopp!
SS
Dominus
NEL - SS STÅL BULL - 9,60 i første omgang.
Skipssjefen
NEL
28.06.2019 kl 10:07
4288
KJØP, KJØP, KJØP. Nå har NEL eventyret akkurat startet igjen.
Første stopp, 9,60 (dobbel topp), og deretter opp til 12,40 og er vi heldig 14,60 som er topp i trendkanalen.
SS har lastet inn siste uka, og er nå klar for leiken.
Det gikk ikke ann å få denne lengre ned, men lastet fra 4 tallet til onsdag :-)
Ikke alt for mange avslørte SS denne gang :-)
Løp å kjøp, 9-10 kr neste stopp!
SS
Dominus
Hållt skjulet, vet ikke? Kom allt det om nels eget fel i fabriken fram på fredagens konferense . Eller först i e24s artikel på lördag? Så att vänner og bekanta hann sälja?
Husker du når nel satte emisjon pga Nikola? Efter emissionen, dagen efter sa de att Nikola skulle ha del av gevinsten? Lång lista på andra exempel.
Nel er ikke veldig bra på bulter og slike ting, men de er bra på emisjon og skjulte ting.
Husker du når nel satte emisjon pga Nikola? Efter emissionen, dagen efter sa de att Nikola skulle ha del av gevinsten? Lång lista på andra exempel.
Nel er ikke veldig bra på bulter og slike ting, men de er bra på emisjon og skjulte ting.
Tanco
30.06.2019 kl 12:15
4069
Ranudo
30.06.2019 kl 12:50
4023
Der var en hel del du nævnte som efterfølgende har vist sig at være direkte forkert f.eks at en beholder eksploderede og at brint ikke kan antændes i fri luft!
Skydes der med spredhagl rammes noget, men meget går forbi!
Skydes der med spredhagl rammes noget, men meget går forbi!
Kanskje noen ti talls milioner i direkte kostnad, men hva med indirekte kostnader f.eks. tapte anbudsrunder på nye stasjoner? Det kan fort vekk bli hundretalls millioner.
oppvigår
30.06.2019 kl 12:56
4006
Tror ikke Nel taper noe der. Nel har satt sikkerheten i front, og det vil påvirke i positiv retning. Kvalitet !
De sier det ja, og har og sikkert det. Men, like fullt har de fått en kraftig ripe i lakken, som kan bli utfordrende å reparere på mellomlang sikt.
Bullinvestor
30.06.2019 kl 13:35
3933
Har vært inne i aksjen fra dag 1 og har selvsagt tro på teknologien, med er ute nå, ny inngang blir vurdert men ikke nå. Har mage og penger til å vente. Dessuten har jeg gjort mye penger i aksjen allerede. ‘ du skriver at den kan sprenge 10 ganger til, og vi vil fremdeles være avhengig Nel..
Jeg kan mye om marked..Hvis vi skulle få en lignende hendelse på nytt, ja da er en dupp ned til 2 tallet en realitet.
Uansett lykke til alle som er investert i fornybart.
Jeg kan mye om marked..Hvis vi skulle få en lignende hendelse på nytt, ja da er en dupp ned til 2 tallet en realitet.
Uansett lykke til alle som er investert i fornybart.
Hammers
30.06.2019 kl 14:10
3850
SS:
Jeg er imponert over dine kunnskaper innen området - og massevis av gode argumenter har du levert i lengre tid.
Likevel - som Dominus sier; hva var det slags helomvending du hadde her om dagen?
Og hva er det slags helomvending du NÅ HAR, igjen?
Også XYZ har flere gode argumenter. Inkl dette med åpenhet.
Hva er det slags åpenhet å frifinne seg selv på fredag - for deretter å bli tatt med buksene nede av e24 på lørdag?
Slik er det vel når en ledelse sitter og skjelver med ræ.. full av egne aksjer - og er livredde for hva som vil skje med deres verdier hvis SANNHETEN kommer fram! Ja, for det kom vel ikke fram noe nytt natt til lørdag?
Neste Q legges kanskje fram i august/sept, en gang?
Uansett, for et selskap som svir av penger som en gjeng fulle sjømenn med landlov (bortsett fra SS som sitter igjen på lugaren og synger salmevers) og som ALDRI har håp om å gå i pluss, ja som kommer det neste Q til å bli katastrofalt dårlig!
Hvor lenge skal egentlig denne Røkke få bortforklare realitetene?
Hvor lenge skal denne Røkke få sitte ved makten, når han ikke er i stand til å ha skikkelige rutiner i egen "butikk"?
Hvor lenge skal fyren få komme med unnvikende svar og direkte usannheter.......kanskje for å berolige markedet - og påvirke egen formue?
Hilsen Hammers.........en snartur ute av sommerdvalen!
Jeg er imponert over dine kunnskaper innen området - og massevis av gode argumenter har du levert i lengre tid.
Likevel - som Dominus sier; hva var det slags helomvending du hadde her om dagen?
Og hva er det slags helomvending du NÅ HAR, igjen?
Også XYZ har flere gode argumenter. Inkl dette med åpenhet.
Hva er det slags åpenhet å frifinne seg selv på fredag - for deretter å bli tatt med buksene nede av e24 på lørdag?
Slik er det vel når en ledelse sitter og skjelver med ræ.. full av egne aksjer - og er livredde for hva som vil skje med deres verdier hvis SANNHETEN kommer fram! Ja, for det kom vel ikke fram noe nytt natt til lørdag?
Neste Q legges kanskje fram i august/sept, en gang?
Uansett, for et selskap som svir av penger som en gjeng fulle sjømenn med landlov (bortsett fra SS som sitter igjen på lugaren og synger salmevers) og som ALDRI har håp om å gå i pluss, ja som kommer det neste Q til å bli katastrofalt dårlig!
Hvor lenge skal egentlig denne Røkke få bortforklare realitetene?
Hvor lenge skal denne Røkke få sitte ved makten, når han ikke er i stand til å ha skikkelige rutiner i egen "butikk"?
Hvor lenge skal fyren få komme med unnvikende svar og direkte usannheter.......kanskje for å berolige markedet - og påvirke egen formue?
Hilsen Hammers.........en snartur ute av sommerdvalen!
Redigert 30.06.2019 kl 14:11
focuss
30.06.2019 kl 14:57
3766
Kan virke som VW og HEX sin satsing på CNG ( Compressed Natural Gas) vil komme sterkt fremover. Spesielt i personbil markedet.
Jemo
30.06.2019 kl 14:59
3759
Neste Q rapport kommer 28.8 Hammers, ikke kanskje aug/sep.
Hvorfor er du og vennene dine kun opptatt av negativ info om NEL. klarer dere ikke å se noe positivt? Er du motstander av hydrogen, ønsker du ikke at NEL skal lykkes eller hva er det?
Hvorfor er du og vennene dine kun opptatt av negativ info om NEL. klarer dere ikke å se noe positivt? Er du motstander av hydrogen, ønsker du ikke at NEL skal lykkes eller hva er det?
Redigert 30.06.2019 kl 15:00
NEL har gjort en feil og nye rutiner kommer på slass slik at dette aldri skal skje igjen og NEL og bransjen generelt har lært masse. Nå går alt så meget bedre og vi går en 100% sikker fremtid i møte.
Sabai
30.06.2019 kl 15:20
3704
Både NEL og HEX vil klare seg helt fint framover. Det er forunderlig hvor mye støy dette hylekoret med det "selvoppnevnte orakelet" SS i spissen skal lage ut av denne hendelsen. EN montør har gjort EN feil i forbindelse med montasje av et anlegg. Løkke har tatt ansvar for hendelsen og prosedyrer og kvalitetssystem blir nå forbedret for å unngå at denne typen feil skal skje igjen og alle anlegg med samme type plugg blir gjennomgått og kontrollert. Hva faen mer er det dere egentlig vil ha?
Hammers
30.06.2019 kl 15:28
3675
Greit nok at NEL er et lite filleselskap, men de sender vel ikke montører enkeltvis på oppdrag?
Hva er ansvar? ORD?
Løkke frikjente NEL fredag. Lørdag har pipa fått en annen låt etter at avsløringen kom! Slikt kaller ikke JEG troverdighet!
Hilsen Hammers
Hva er ansvar? ORD?
Løkke frikjente NEL fredag. Lørdag har pipa fått en annen låt etter at avsløringen kom! Slikt kaller ikke JEG troverdighet!
Hilsen Hammers
Hammers:
Ikke annet enn at jeg spilte et «spill» her for å prate kursen ned. Som du så, så solgte eg fredag ettermiddag.
Min holdning er og forblir negativ. Til NEL, ledelsen, og teknologien. Samt til hydrogen som sådan.
Gidder ikke bruke tid på maritime helseattester her. Folk vet ikke hvor strenge krav som stilles til helse og psykisk helse for å være sjøoffiser. Dette vet sikkert NEL menigheten mer om enn oss som må igjennom dette hver 24 mnd.
SS
Ikke annet enn at jeg spilte et «spill» her for å prate kursen ned. Som du så, så solgte eg fredag ettermiddag.
Min holdning er og forblir negativ. Til NEL, ledelsen, og teknologien. Samt til hydrogen som sådan.
Gidder ikke bruke tid på maritime helseattester her. Folk vet ikke hvor strenge krav som stilles til helse og psykisk helse for å være sjøoffiser. Dette vet sikkert NEL menigheten mer om enn oss som må igjennom dette hver 24 mnd.
SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:09
Max Payne
30.06.2019 kl 15:36
3466
Hammers: Helt enig. Jeg er sjokkert over håndteringen fra NELs side. De oppnevner egen sakkyndig, GEXCON, som få dager etter ulykken frikjenner NELs kjerneteknologi, med det resultat at kursen fyker i været. Nå viser det seg at det er begått feil på feil. Bolten var ikke skrudd inn ordentlig. Service rutinene var ikke i orden. Sensorene fanget ikke opp gassen og konstruksjonen av selve stasjonen er av en slik art at gassen ble fanget opp. Videre er det kommunisert at hydrogen ikke er mer selvantennelig enn andre gasser, som jo bare er tull.
Jeg er i sterkt tvil om det er forsvarlig med en masse hydrogenbiler parkert rundt i garasjene, jf. stadig økende bilbranner. Kommer det 10 000 hydrogenbiler på toppen av dette, så kan mye skje. Q2 vil bli blodrødt. Den haussingen som nå pågår av NEL har ikke rot i virkeligheten.
De fleste forvaltere og aksjeeiere aner ikke hva hydrogen er, men har bare hoppet på en bølge. Det er en grunn til at gamle Statoil LA NED sin satsing på hydrogenstasjoner i Norge. Hydrogen er for spesielle formål og må bare håndteres av eksperter som NASA. Ev. av de beste i klassen innen tungtransport. Men personbilmarkedet kan NEL bare glemme. De har overhodet ikke kontroll. Jeg tenker da også på alt tullet de bedriver i markedet. Så fort kursen stiger i januar til 6 kroner, så henter de inn penger i markedet på 5,45 og deretter så pumpes kursen noe JÆVLIG opp til 9,7 på INGENTING. Så bryter de lock-upen og de pøser ut aksjer for nesten en milliard.
Jeg er overrasket over at Oslo Børs ikke har satt foten ned for lenge siden.
Max
Jeg er i sterkt tvil om det er forsvarlig med en masse hydrogenbiler parkert rundt i garasjene, jf. stadig økende bilbranner. Kommer det 10 000 hydrogenbiler på toppen av dette, så kan mye skje. Q2 vil bli blodrødt. Den haussingen som nå pågår av NEL har ikke rot i virkeligheten.
De fleste forvaltere og aksjeeiere aner ikke hva hydrogen er, men har bare hoppet på en bølge. Det er en grunn til at gamle Statoil LA NED sin satsing på hydrogenstasjoner i Norge. Hydrogen er for spesielle formål og må bare håndteres av eksperter som NASA. Ev. av de beste i klassen innen tungtransport. Men personbilmarkedet kan NEL bare glemme. De har overhodet ikke kontroll. Jeg tenker da også på alt tullet de bedriver i markedet. Så fort kursen stiger i januar til 6 kroner, så henter de inn penger i markedet på 5,45 og deretter så pumpes kursen noe JÆVLIG opp til 9,7 på INGENTING. Så bryter de lock-upen og de pøser ut aksjer for nesten en milliard.
Jeg er overrasket over at Oslo Børs ikke har satt foten ned for lenge siden.
Max
1mattis1
30.06.2019 kl 15:39
3456
Hehe, SS...
Ja, jeg fornyer min sjømannsattest annet hvert år. Kravene er absolutt ikke strenge, heller slappe. Psykiske tester???
Ja, jeg fornyer min sjømannsattest annet hvert år. Kravene er absolutt ikke strenge, heller slappe. Psykiske tester???
oppvigår
30.06.2019 kl 15:46
3440
Dette var litt av en forstå seg påer. Alle som fikk med seg sendingen skjønner at pisspreiket ditt er lavmål.
Ja. Det er ikke 100% ærlighet det som blir sagt hos Nel ledelsen.
Hva skjer med Uno x stasjonene ?
Hva skjer med samarbeidet mellom Nikola og Nel ?
Det som er ganske så sikkert er at Nel har fått en smell !
Denne kan ramle helt ned .
SELG
Hva skjer med Uno x stasjonene ?
Hva skjer med samarbeidet mellom Nikola og Nel ?
Det som er ganske så sikkert er at Nel har fått en smell !
Denne kan ramle helt ned .
SELG
Max Payne
30.06.2019 kl 15:54
3411
SERIØST. Hvis du skal håndtere HYDROGEN, så må du ha FINGERSPITSGEFUHL. Du må være 100 % FOKUSERT på OPPGAVEN og ikke rave rundt som en FULL SJØMANN PÅ DEKK.
Max
Max
Jemo
30.06.2019 kl 15:55
3403
Makan MAX, leste meg litt opp på kommentarene dine på Shareville. Så sent som i slutten av mai lovpriste NEL og HEX. At du kjøpte deg inn i NEL på 8 tallet er ikke vår feil, men ta nå tapet med fatning og ikke vær så sur
Max Payne
30.06.2019 kl 16:02
3383
Jeg har fem ESG aksjer i porteføljen som jeg er sinnsykt STOLT AV. Jeg har sterk tro på den grønne MEGATRENDEN, men har en edruelig og analytisk tilnærming. Det er viktig å diversifisere porteføljen. Jeg legger regelmessig ut oppdateringer på SHAREVILLE på min portefølje og var åpen om tidspunktet for når NEL og HEX gikk ut.
Hvis du har noen motargumenter så kom med dem på bordet ikke og bare moralisere over andre ved bruke ord som "makan". Jeg har lagt ut flere tråder her, bl.a. fra TU der professor Samseth i energifysikk uttaler seg om hydrogen og også redaktøren som begge er i tvil om hydrogen kan brukes for personbilmarkedet.
Max
Hvis du har noen motargumenter så kom med dem på bordet ikke og bare moralisere over andre ved bruke ord som "makan". Jeg har lagt ut flere tråder her, bl.a. fra TU der professor Samseth i energifysikk uttaler seg om hydrogen og også redaktøren som begge er i tvil om hydrogen kan brukes for personbilmarkedet.
Max
Hva svarer du på erklæringen på 3-4 sider, Mattis?
Du har også en samtale med sjømannslege, som og kan be om journal fra fastlege.
Ingen med psykiske problemer seiler som sjøoffiser uten at dette oppdages av rederi, eller sjømannslege.
Som kaptein/skipssjef kan jeg og sende i land enhver ombord for ny sjekk og vurdering, om jeg er i det minste tvil.
Dette her akter jeg ikke bruke tid på å diskutere med NEL aksjonærer.
Fortell heller hvorfor man lo av det jeg påpekte, som nå NEL Røkke har kopiert. Det viser at SS har og hadde inngående gasskompetanse som dere har benektet, trolig som følge av desperasjon over aksjer kjøpt på 9,60.
SS
Du har også en samtale med sjømannslege, som og kan be om journal fra fastlege.
Ingen med psykiske problemer seiler som sjøoffiser uten at dette oppdages av rederi, eller sjømannslege.
Som kaptein/skipssjef kan jeg og sende i land enhver ombord for ny sjekk og vurdering, om jeg er i det minste tvil.
Dette her akter jeg ikke bruke tid på å diskutere med NEL aksjonærer.
Fortell heller hvorfor man lo av det jeg påpekte, som nå NEL Røkke har kopiert. Det viser at SS har og hadde inngående gasskompetanse som dere har benektet, trolig som følge av desperasjon over aksjer kjøpt på 9,60.
SS
Jemo
30.06.2019 kl 16:20
3341
Jeg ønsker deg all lykke til med aksjene dine MAX, og unner deg også god fortjeneste. Ja du har sagt at du har solgt HEX og NEL, men du behøver vel ikke bare å komme med negativ innlegg om dem for det. Som jeg skrev over så var du positiv til både NEL og HEX inntil slutten av mai, så hvorfor dette plutselige hatet? Unner du ikke andre oss andre fortjeneste på våre valg?
Klart man kan hausse og baisse NEL aksjer ut fra egne posisjoner. Det går fint.
Og man kan selvsagt kjøpe NEL aksjer når momentum og tekniske signaler kan gi gevinst, selv om man har null tro selskap og sektor.
Jeg sverget på å gå i graven uten å noen gang skulle eie HektarFuncom aksjer. Jeg lot meg overbevise av momentum for et år /to siden, og brøt prinsippet mitt. Ble gevinst. Men aldri mer.
Samme tenker jeg om NEL. Søppel aksje man kan tjene penger på når makrellsteamen går i samme retning.
SS
Og man kan selvsagt kjøpe NEL aksjer når momentum og tekniske signaler kan gi gevinst, selv om man har null tro selskap og sektor.
Jeg sverget på å gå i graven uten å noen gang skulle eie HektarFuncom aksjer. Jeg lot meg overbevise av momentum for et år /to siden, og brøt prinsippet mitt. Ble gevinst. Men aldri mer.
Samme tenker jeg om NEL. Søppel aksje man kan tjene penger på når makrellsteamen går i samme retning.
SS
Til og med hammers kjøpte vel NEL aksjer forleden intradag.
Det smart å gjøre, men krever børsfaglig kompetanse og erfaring.
SS
Det smart å gjøre, men krever børsfaglig kompetanse og erfaring.
SS
focuss
30.06.2019 kl 16:33
3295
Må si jeg har holdt meg borte fra denne aksjen av en rekke grunner, men har heller ikke følt noe grunn til at jeg skal prate ned aksjen på forumet. Nå tror jeg hendelsen på Kjørbo vil være ett skudd for baugen og at utviklingen i beste fall bare vil gå saktere. Hexagon står langt sterkere på absolutt alle måter. De tjener allerede gode penger og har mange flere ben å stå på, men kommer Hydrogen så vil det også være fint for HEX. I en potensiell sakte utviklingen av Hydrogen markedet vil CNG markedet utvikle seg langt sterkere og der er HEX i samarbeid med VW og mange andre. Ser for meg at en del NEL milliarder flyttes til Hexagon.
Nubie
30.06.2019 kl 16:36
3287
PipedPiper skrev 7,05 på Tradegate..
0,705 euro mener du...ca 6,82 nok
Det var no jævlig til gnåling om et lite feil som er gjort. I all industri er det ikke uvanlig at de kan oppstå enkelte detaljer som kan skje ved et menneskelig glipp. Husk ingen er roboter,det er mennesker som står bak det meste i verden.
focuss
30.06.2019 kl 16:52
3255
Feil kan gjøres i alle industrier men konsekvensene av selv små feil er ikke det samme i alle industrier. For NEL så vil denne lille feilen sannsynligvis medføre at neste emisjon kommer på lavere nivå enn hva den ellers ville gjort.
Hammers
30.06.2019 kl 18:25
3153
Dette er ikke lengre "en jævla gnåling om en liten feil"!
Nå snakker man om (trolig bevisst) å ha feilinformert børsen ved å frikjenne seg selv.
Hilsen Hammers......som synes at dette begynner å bli en alvorlig sak.
Nå snakker man om (trolig bevisst) å ha feilinformert børsen ved å frikjenne seg selv.
Hilsen Hammers......som synes at dette begynner å bli en alvorlig sak.
Jemo
30.06.2019 kl 18:31
3147
Hva er feilinformert?
Jemo; Det aller meste.
Og når slike som Max, og SS har kommet med faglig info over uker, har NEL menigheten latterliggjort alt, helt til fredag. Nå har pipa fått en annen lyd, heldigvis.
Så får vi se hvordan Røkke må stå til ansvars for sin bevisste feilinfo over tid.
SS
Og når slike som Max, og SS har kommet med faglig info over uker, har NEL menigheten latterliggjort alt, helt til fredag. Nå har pipa fått en annen lyd, heldigvis.
Så får vi se hvordan Røkke må stå til ansvars for sin bevisste feilinfo over tid.
SS