kator
29.06.2019 kl 13:07 346

Om de røde og grønne får med SP på en nasjonal eiendomsskatt er det en større overraskelse enn at 1 av 7 nordmenn stemmer på partiet !

Arbeiderpartiet har også vært overraskende klare på dette - fra deres program står det følgende :

Eiendomsskatt

Arbeiderpartiet vil ikke innføre en nasjonal eiendomsskatt. Hver enkelt kommune vurderer best om det er behov for eiendomsskatt, og kan tilpasse den etter lokale forhold

Dette er vårt standpunkt om eiendomsskatt:

Det skal være opp til hver enkelt kommune om de vil innføre eiendomsskatt.

Vi ønsker ikke å innføre en nasjonal eiendomsskatt.

At kommunene skal kunne tilpasse eiendomsskatten til forholdene i sin kommune.

Alt kan skje i forhandlinger Paneldata - men er ganske sikker på at du må lete andre steder enn her for å få ditt etterlengtede fall i eiendomspriser...Da har jeg feks mer tro på at det kan bli andre beskatningsregler for eiendomssalg / botid etc etc....om jeg skulle gi et tips. Men Arbeiderpartiet har generelt vært vel så "vernende" om boligeiere om vi skal se historisk på det. For min del har feks beskatning på sekundærbolig i forhold til formuesskatt gått fra 0 til ca 65.000 pr. år i denne borgerlige perioden....med samme eiendomsmasse. Ikke vært så mye fokus rundt dette - men ganske betydelig skatteskjerpelse.

Redigert 29.06.2019 kl 13:27 Du må logge inn for å svare