Nordnet! Drit og dra!

Hvorfor fikk de i det hele tatt kjøpe Netfonds? Her har Konkurransetilsynet sovet i timen! Øverste ansvarlige: Siv Jensen!
Reserven
23.07.2019 kl 21:50 4297

Møyfrid, når du er blitt "varm i trøya" hos både DNB og PAS, hadde det vært fint med litt info om LIVE-, kurs- og instrument-sidene til PAS vs de til DNB.

Seff kan jeg med BankID i teorien bli PAS kunde på 5 minutter. Prøvde for et par år siden, men siden jeg bor i utlandet og ikke er skattepliktig til Norge, var det ihvertfall da, så mye papirarbeid, at jeg ikke orket da jeg egentlig ikke hadde noe annet behov enn ren nysgjerrighet.

----- ----- ----- ----- ----- -----

Full sanntid med (maks 5?) ordredybder hos DNB/DNM koster 125/måned.

LIVE-, kurs- og instrument-sidene til DNB/DNM er uendelig mye bedre enn ditto til Nordnet, men dessverre lysår bak de til Netfonds. Men den beste erstatningen jeg har funnet for Netfonds så langt, og all informasjon oppdateres konstant med strømming, omtrent hvert sekund. Hos DNB/DNM flasher det nesten for mye gult overalt hvor kurser, ordredybder, etc oppdateres.

Med BankID og skatteplikt til Norge blir en DNB kunde på 5 minutter, kan så GRATIS bestille Aksjehandel
(under fanen "Sparing og investering"), og deretter tørrtrene på LIVE-, kurs- og instrument-sidene til DNB med 15 min forsinkelse på kurser, ordredybder, etc - før en bestemmer om en vil betale for sanntid.

Muligens kan en når en er DNB kunde, sågar tørrtrene på LIVE-, kurs- og instrument-sidene til DNB uten først å bestille Aksjehandel?

Redigert 23.07.2019 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
toffen4
23.07.2019 kl 21:44 4300

Noen som opplever at man blir automatisk logget bare etter noen minutter gang på gang? Har hatt problemer med et idag..
Hellboy
23.07.2019 kl 21:35 4303

På meg kommer Nordnet til å tape så innmari mye på advokater så lenge de ikke frigir midlene mine.... Jeg blåser gjerne en del tusen på at et så useriøst firma får en smell. Jeg kan flytte en tusenlapp til dem og få frigjprt midlene mine, men det er utpressing. Så jeg kjører dem heller i rettsapparatet. Aksjene jeg sitter i er langsiktige uansett, og jeg trader ikke.
Hellboy
23.07.2019 kl 21:32 4310

Se siste innlegg... Denne tråden bør leve lenge. I alle fall inntil Nordnet mister konsesjonen sin til å leke ubrukelig megler.
Reserven
23.07.2019 kl 21:31 4301

En annen skurril ting med Nordnet, er at når du overfører penger FRA Nordnet til en annen bank - og har gjort aksjesalg hvor oppgjørsdato er i fremtiden - så må du for å få overført penger krysse av for følgende melding:
"Jeg er klar over at jeg kan komme til å betale rente på pengene som jeg utbetaler, da jeg har solgt aksjer for 36 950 NOK de siste to bankdagene og tar ut pengene før likviddag."
Selv om jeg i mitt tilfelle har mer penger igjen på konto enn 36 950 NOK.

Nordnet klarer ikke, eller vil ikke, beregne om du tar ut mer penger enn du disponerer før evt fremtidig oppgjør (T+2), og derfor kan ta ut rentefritt.
Redigert 23.07.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
HP17
23.07.2019 kl 21:29 4301

Vi får nok ikke lagt ned Nordnet men jeg er rimelig sikker på at nordnet vil tjene langt mindre på netfonds kundebase enn de har regnet med. Selv har jeg lagt ned et betydelig antall kroner i kurtasje til netfonds hvert år (ikke billigst men best på løsning). I nordnet har jeg nå kun en liten post igjen, resten er i Pareto og Skandiabanken. Begge nyopprettet kontoer etter netfonds ble lagt ned. På meg taper Nordnet godt i forhold til hva de har reknet med utfra historikk i netfonds.
Hellboy
23.07.2019 kl 21:20 4310

Også litt viktig for alle som skal begynne med aksjehandling at vi sammen får lagt ned Nordnet....
Hellboy
23.07.2019 kl 21:19 4311

Nordnet prøver også å blokkere flytting...

Dersom du ønsker å avslutte kundeforholdet til Nordnet og flytte verdipapirene ut, så skal du selvsagt få gjøre det.

Flytteoppdraget vil bli belastet med en avgift (viser til forrige melding) og vi vil ikke foreta et unntak på dette. Pengene må stå tilgjengelig på Nordnet kontoen dersom flytteoppdraget skal bli gjennomført.

Så nå blir det advokatutgifter på meg... Samt finansklagenemnden etc. Disse skal miste meglerkonsesjonen. En faktura hadde vært en annen sak, men åblokke flytting når de ikke klarer inngangsverdier engang... Bruker heller noen tusen på advokat enn å gi de folka der 900,- for å ikke blokke aksjeoverføring
Reserven
23.07.2019 kl 20:58 4330

Et eksempel på ubrukelig Nordnet søppel

NYE-Nordnet instrumentsiden for NEL (kan også sees av IKKE-Nordnet kunder):
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105612-nel

GAMLE-Nordnet instrumentsiden for NEL (kan også sees av IKKE-Nordnet kunder):
https://classic.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=57456&marketid=15

Dette er alt du får.  EN ordredybde, 5 siste handler, og på NYE-Nordnet-SØPLET ikke engang VOLUM, bare "Omsetning NOK".
DERETTER er det INGEN TING som oppdateres automatisk - begge sidene er helt statiske.
5 ordredybder får du ved å klikke på "Vis flere".

Ønsker du å få informasjonen på sidene aktualisert, må du selv enten klikke på en OPPDATER knapp, eller trykke F5 på tastaturet. Ikke engang NYE-Nordnet sidene er kommet lenger en slik det var i 1990, i Internetts barndom. Har du klikket for å få vist 5 ordredybder, blir de borte til EN ordredybde når du aktualiserer sidene.

Er du innlogget på Nordnet, og er på NYE-Nordnet instrumentsiden for NEL, og oppe i venstre hjørne klikker på "< GÅ TIL GAMLE NORDNET.NO", så kommer du seff ikke til GAMLE-Nordnet instrumentsiden for NEL, men til siden "Min økonomi".

Trodde Molboene bodde i Danmark, ikke i Sverige, man kanskje de har emigrert over Øresundbroen?

----- ----- ----- ----- ----- -----

Personlig er jeg overbevist om at Nordnet helt bevisst ikke oppdaterer instrumentsider vha strømming, for at kundene skal betale 99 kroner ekstra i måneden for å få det med Infront søplet. Nordnet tjener sikkert minst 50 kroner i måneden for hver Web-Infront bruker, mye mer for de andre Infront løsningene/tjenestene.

Redigert 23.07.2019 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
HP17
23.07.2019 kl 20:39 4342

Det som er så utrolig er at Netfonds som blir kjøpt opp var en helt suveren løsning/handelsplattform og blir kjøpt opp av Nordnet som har markedets dårligste løsning/handelsplattform og hva gjør Nordnet med det?
Legger ned alt fra Netfonds og kjører videre med den elendige løsningen de tilbyr. Håper flere tar til vettet og går over til Skandiabanken, Pareto, Nordea, DnB m flere
Reserven
23.07.2019 kl 20:28 4355

Skipssjefen, håper du som IT-proff, har forklart Skar hvor enkelt det er å videreføre både PrimeTrader (PT) og nettleser sidene til Netfonds.

Nettleser sidene til både Netfonds og Nordnet er Klient-Server (Frondtend-Backend) løsninger. Klient-delen (Klienten) kjører i nettleseren, som alle andre nettsider, og Server-delen på servere hos Netfonds/Nordnet. Klienten og Server-delen snakker sammen over Internett med en fastlagt protokoll (Netfonds-protokoll, hhv. Nordnet-protokoll).

For å videreføre nettleser sidene til Netfonds, må Nordnet ikke gjøre noe annet enn å tilpasse Nordnet Server-delen til også å snakke Netfonds-protokoll. Gjør kompetente IT-folk på noen uker.

Vet ikke 100% sikkert om PT også snakker Netfonds-protokoll med Server-delen, men noe annet er egentlig utenkelig. Så i det øyeblikket Nordnet Server-delen også snakker Netfonds-protokoll, kan den også problemfritt snakke med PT.

Redigert 23.07.2019 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Reserven
23.07.2019 kl 20:10 4383

Sier Skar noe fornuftig?  Det kan jeg ikke forestille meg :)

Enda en dårlig ting med Nordnet er at en først får sluttseddel dagen ETTER at handelen er gjort. Slik det var i 1980. Vet ikke om noe annet meglerhus hvor en IKKE får sluttseddel samme dag som handelen ble gjort. DNB leverer sluttseddel sekunder etter at siste aksje i ordren er kjøpt/solgt.

Oppdaget forsinkelsen med sluttseddel ifm den pågående emien i Hunter Group (HUNT), Den største potten med HUNT aksjer har jeg hos Sbanken, men hadde 30K hos Netfonds, som ble flyttet til Nordnet. Siden jeg totalt har fått mer enn 30K tegningretter, flytter jeg HUNT aksjene billig (tvangsflyttede Netfonds kunder har 0,035 % kurtasje ut september) fra Nordnet til en annen megler ved å selge HUNT hos Nordnet over emi kurs (3.65) og får garantert tilbake i emien til 3.65, UTEN kostnader.

Solgte i går 10K HUNT hos Nordnet på 3.695 (kurtasje 12,93), og det eneste som oppdateres tilfredsstillende hos Nordnet er antall aksjer solgt av den totale ordren. De 10K HUNT ble solgt i 4 bolker, og det ble oppdatert online "umiddelbart". Etter salget av hver bolk, fikk jeg også "umiddelbart" en e-post, slik som hos Netfonds, hvor det også gjøres oppmerksom at en først får sluttseddel neste dag:
"I morgen finner du gjennomført handel under menypunktet Min konto – Transaksjoner og sluttsedler."

Men Nordnet orker bare 2 desimaler etter komma, så i alle e-postene står det at aksjene ble solgt til 3.70, selv om det var 3.695.

Redigert 23.07.2019 kl 20:19 Du må logge inn for å svare

De leser og har en bruker her.
Jeg vet de leser, for jeg har dialog med selveste Anders Skar. CEO!

SS
Tyr
23.07.2019 kl 17:21 4462

Tror dere sjefene i Nordnet leser dette ? Bryr de seg om alle de misfornøyde netfondsere ?
kodenavn
23.07.2019 kl 16:30 4492

Ja, dette er direkte tragisk. Verken Nordnets sider eller Infront Active Trader rekker PrimeTrader og Netfonds gamle sider til anklene engang. Hvis ikke Nordnet tar til vettet og tar i bruk PrimeTrader, forsvinner jeg også til et annet meglerhus. Og jeg tilfører MANGE kroner i kurtasje.
Krosta
23.07.2019 kl 15:29 3492

Nordnet har absolutt blitt elendig. Flyttet traderkontoen over til Nordea. Nordea er ikke bra, men bedre enn Nordnet.
kodenavn
23.07.2019 kl 13:46 3573

Skipssjefen skriver.Bare det å lage en app (nordnet) uten «avansert» ordre, som skjult volum er skremmende.

Ja, hvor blir det av muligheten for å legge skjult ordre i appen. Dette er helt avgjørende. Legger man en ordre av vanlig størrelse, ligger det 4 roboter foran deg i løpet av et nanosekund.

Få dette på plass, ellers er appen ubrukelig.

Ingen tvil at Nordnet var langt bedre tidligere, de velger å gå feil vei, Nordnet er blitt lite brukervennlig, må vel være noen som ser sitt snitt og tar opp kampen mot dette elendige totalt ubrukelige programmet de har prakket på kundene, og skjønner ikke hva hensikten.
Noni
23.07.2019 kl 11:32 3629

Du støtter vel fri konkurranse? De bedriver du jo selv med.
Møyfrid
23.07.2019 kl 08:53 3712

Takker. Jeg valgte DNB, men sender skrotet videre til Piratos.

Nordnet er jeg uansett ferdig med.
HP17
23.07.2019 kl 08:46 3705

Nordnet er virkelig dårlig og lite brukervennlig. Det er ikke mer å si om det

Bare det å lage en app (nordnet) uten «avansert» ordre, som skjult volum er skremmende. Eg måtte inn i classic siden med mobil for å legge dem til siste ukene ved salg av axa. Sykt dårlig opplegg. Nå sitter eg kun i cash, og skal vekk fra nordnet 100%

SS
Reserven
23.07.2019 kl 01:01 3810

Sanntid hos DNB + handel hos Sbanken. Problemet er at aksjehandelen hos Sbanken "ofte" er nede, senest delvis i hele går. Kjøpe online var mulig, men selge kun ved å ringe megler.
DNB har for dyr kurtasje, og skal fort ha noen lapper i året bare for å holde aksjene dine hos VPS.

Allikevel har jeg alltid en pen sum på konto hos DNB så jeg kan handle der (i et nødstilfelle). 16 kroner mer minstekurtasje enn Nordnet/Netfonds går.

Som eneste meglerhus i Norge, kan man selv online hos VPS flytte aksjer GRATIS fra DNB VPS-konto til en VPS-konto hos en hvilken som helst annen megler. Flyttingen tar under 1 sekund, og er umiddelbart på VPS-konto hos en annen megler. Derfor tar jeg i emier alltid aksjer inn på VPS-konto hos DNB, og så flytter jeg dem til 1-3 andre meglere GRATIS.

Redigert 23.07.2019 kl 01:34 Du må logge inn for å svare

Eg skylder på Hegnar, som har plassert "marked" vsa "forum". Dere er herved advart.

ser ut som at det enda er utfordringer med Nordnet..

jeg har lagt merke til at "nyheter" nå kan endelig relateres inne på enkeltaksjer....så da det "litt" fremgang.
Hellboy
21.07.2019 kl 19:09 4082

Tsk tsk. Du må lære deg å trykke e24 i stedet. Din egen feil at du ble uvel :p
Hellboy
21.07.2019 kl 19:05 4085

Pareto pga årlig forvaltningsgebyr hos dnb

Har flytta nesten alt til SBANK.
Men følger med på nordnet enda. Men vil aldri flytte tilbake der nei.

SS
Møyfrid
21.07.2019 kl 15:50 4173

Hvem velger man av DNB og Piratos?

Sluttauksjon vises svært uoversiktlig i app, og web. Umulig å se hvilken kurs som gjelder før den er ferdig. Fy faen for noe møl.

SS
boolean
21.07.2019 kl 15:06 4200

janrsv:"de fleste fra Netfonds som er flyttet over og det er ganske mange synes det er helt OK"

Hva vet du om det? Du er den eneste her på HO som påstår det.
Nordnet gjorde en utilgivelig feil ved å skrote PrimeTrader (PT).
The devil is in the details gjelder i høyeste grad PT. Utrolig effektiv, intelligent GUI og programmert i Lisp (akademikers favoritt) av folk med genuin interesse i aksjer.
Nordnet klarer ingen av delene, de må bruke hyllevaren InFront og snekkret selv en slags aksjeblogg som du kaller moderne? . Markedsinformasjon har de virkelig ikke peiling på.

Og ja, gnålet om at Netfonds med Primetrader er suveren ift Nordnet vil fortsette så lenge Nordnet ikke leverer hva de lovet NTF kundene.
MrBurns
21.07.2019 kl 09:40 4294

janrsv skrev: Jeg jobber i IT bransjen så jeg har muligens en annen innfallsvinkel på dette med at ting etterhvert..
Reserven skrev: Har jobbet med IT i ca 45 år, derunder drøyt 20 år i IT-avdelingen til Volkswagen på hovedkontoret deres i Wolfsburg.

De gamle Netfondssidene var laget av hackere som satte pris effektiv og optimal kode, enkelhet og brukbarhet. De nye Nordnetsidene er laget av folk som samler på sertifikater, buzzwords og kursbevis.

Som bruker elsker jeg det første, driter i det andre.
Sydney
21.07.2019 kl 01:08 4382

Ffffffffff nordnet. Elendig greier
Reserven
21.07.2019 kl 00:36 4401

Har jobbet med IT i ca 45 år, derunder drøyt 20 år i IT-avdelingen til Volkswagen på hovedkontoret deres i Wolfsburg.

janrsv:
"Jeg jobber i IT bransjen så jeg har muligens en annen innfallsvinkel på dette med at ting etterhvert må fornyes/oppgraderes pga. at teknologien bak ikke henger med nye løsninger og muligheter som kommer."

Hva er teknologien bak løsningene til Netfonds og Nordnet?
Vet du ikke det, er uttalelsen din direkte tåpelig.

En annen teknologi enn den Netfonds brukte er ikke på noen måte til hinder for å lage en løsning med samme Utseende, Brukergrensesnitt og Funksjonalitet som den til Netfonds. Men Nordnet har null ønske om å gi kundene den uovertrufne løsningen til Netfonds.