Nordnet! Drit og dra!

gammel rev
NORDNE 29.06.2019 kl 12:52 188388

Hvorfor fikk de i det hele tatt kjøpe Netfonds? Her har Konkurransetilsynet sovet i timen! Øverste ansvarlige: Siv Jensen!
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 15:25 11866

Mattilsynet, som åpenbart vet mye om dette temaet.  Hva med følgende?
1: Sende en faktura med fakturagebyr (60?) og kortest lovlig betalingsfrist (kan en sikkert google).
2: Er fakturaen ikke betalt innen fristen, sende purring med purregebyr (300?) og igjen kortest lovlig betalingsfrist.
3: Ved fortsatt uteblivende betaling, få et inkassobyrå til å forfølge kravet med inkasso.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 17:22 11798

Nei, vet ingenting; bare klipte og limte fra den sida som du linkte til.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 18:32 11766

Du kan vel bare slette ordren og legge en ny?? Mister plassen i ordreboka uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 19:03 11759

Alle meglerhus jeg har vært borti, har som standard, ordregyldighet ut dagen ordren plasseres, mm en angir noe annet når ordren plasseres. I farten kan en glemme å endre ordregyldighet til noe annet enn standard, men hos ALLE ANDRE meglerhus enn Nordnet kan en "reparere skaden" i ettertid.

Så lenge ikke noe av ordren er effektuert, er det seff null problem å kansellere. Problemet oppstår hvis noe av ordren er effektuert, og en ikke kan forlenge ordregyldighet hvis en ønsker det. Nordnet har nok HELT BEVISST valgt å ikke gjøre det mulig å endre ordregyldighet for slik å øke antall ordrer og kurtasjen.

Hos Netfonds kunne en endre ordregyldighet i det uendelige. Hadde for moroskyld en gang en ordre liggende i over ett år. Siste handelsdag i hver måned, endret jeg ordregyldighet 6 uker frem i tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 19:42 11724

I starten trodde jeg at Nordnet-søppelet skyldtes inkompetanse og udugelighet. Etterhvert mistenker jeg at Nordnet-søppelet er 100% bevisst laget slik det er, for å vanskeliggjøre effektiv handel, slik at kundene legger igjen mest mulig penger.

Derfor avviser Nordnet ledelsen kategorisk en videreføring av Netfonds sine geniale løsninger, hverken som en gjenopplivning av Netfonds sine nettsider, eller med egne nye Nordnet løsninger med Netfonds Look & Feel. Det da det sannsynligvis vil resultere i mindre inntekter.

Samme med de evige lovnadene om fremtidige bedre løsninger enn dagens, løsninger som ALDRI vil komme eller bli bedre enn de er i dag.

Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
janrsv
20.07.2019 kl 19:54 11702

Skjønner at mange her likte Netfonds og Prime Trader etc. det gjorde jeg også men nå er det engang sånn at Nordnet har tatt over så hvorfor gidder dere å bruke tid/energi på det her. 'Nye' Nordnet plattformen er bra og moderne og blir bare bedre og bedre. Vet at det ikke er populært å si imot noen av dere Netfonds fanatikere men nå må dere skjerpe dere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Hellboy
20.07.2019 kl 20:01 11695

Ehm... Hva er bra med den nye Nordnet-plattformen? Du er første som skriver noe positivt om den. Selv sitter jeg og fyller ut flytteskjemaer så jeg kommer meg bort fra NordNet-helvetet om noen dager. Jeg kan ikke se ene eneste ting som er bra med NordNet-platformen, men er åpen for forslag. Innlogginsproblemer, manglende inngangsverdier etc er grunnleggende ting jeg sliter med. I tillegg til kundefokus fra de arrogante idiotene i det selskapet. Men opplys meg om hva som er bra...
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
janrsv
20.07.2019 kl 20:22 11666

Muligens den første her på tråden deres :-) Tror nok at de aller fleste fra Netfonds som er flyttet over og det er ganske mange synes det er helt OK. Det med innlogging problemer har jeg ikke hatt noen problemer med men det er problem med linken mellom Nordnet og Infront Web Trader, detter ut innimellom og det er selvfølgelig veldig irriterende men de jobber med saken. Må heller ikke glemme at det er fellesferie nå. Når det gjelder kunde supporten så har jeg kun pratet med dem 3 ganger, en var dårlig men de to andre var hyggelig og hjelpsomme. Jeg synes den nye web siden er mye mer oversiktlig/moderne enn den gamle siden til Nordnet, var på tide å følge litt med i tiden. Den er jo heller ikke helt ferdig... Mobil appen er også veldig grei... Jeg er i grunn fornøyd men har forståelse for at andre ikke er det, men da er det bare å gå videre til andre aktører i markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Hellboy
20.07.2019 kl 20:39 11649

Mistenker at du jobber i Nordnet, men pyttsann.

Tapte noen kroner på innloggingsproblemene Nordnet har. Men, det er verre at hverken inngangsverdier på VPS-kontoen min fra Netfonds eller fra handler gjennom Nordnet er på plass...

"kundeservice" som svarte etter nesten en måned skylder på at "Vi har ikke fått verdiene fra Netfonds". Det er jo bullshit. De har kjøpt Netfonds, så de eier databasen. Det er kun elendig testing av konverteringen frea Nordnets side som er årsaken. Og når ikke engang handler gjennom Nordnets plattform virker/gir inngangsverdi 0, så bør de ikke ha konsesjon til å "leke aksjemegler". Jeg tør ikke gjøre en eneste handel gjennom Nordnet, venter til jeg er hos Pareto.

Appen deres er jo også elendig. Den kan ikke brukes på kollektivtrafikk. Du viser i så fall hele bussen/trikken/t-banen at du har x millioner. Og det er vel det eneste som nesten fungerer, totalsummen på porteføljen. Som alle ser og du må gjemme. (Fungerer bare nesten siden siden tar så inn i h.... lang tid å laste). Appen viser ingen info om du prøver å se på Oslo børs og vil se vinnere/tapere etc....

Så appen suger.De nye sidene også slik jeg ser det. Men nevn gjerne 1 ting som er bra med appen eller de nye sidene som ikke Netfonds leverte bedre...
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 21:01 11635

janrsv, hvilke andre kurs- og handles-løsninger enn Nordnet sine har du brukt, slik at du kan sammenligne?
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
janrsv
20.07.2019 kl 21:10 11616

Hei igjen, jeg har ikke tenkt å fortsette denne tråden til evigheten da den burde ha blitt avsluttet for lenge siden etter min mening. Synes appen er oversiktlig men den er ganske ny så alt er under forbedring/utvikling, konto favoritter kommer snart så da kan du gjemme kontoene. Alle kurser blir live på nettsiden, Oversiktlig/moderne grensesnitt. Problemet med Netfonds var at det meste sto på stedet hvil i alle år, ikke så mye nytenking der i gården men noen liker det også. Pareto bruker også Infront så du må nok glemme gamle Prime Trader. Jeg hadde også byttet hvis jeg ikke var fornøyd :-) Jeg hopper av denne tråden her, du får ha en fortsatt fin kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
janrsv
20.07.2019 kl 21:17 11605

I gamle dager så brukte jeg Kreditkassen i Larvik som tok imot mine kjøp på et skjema som ble fakset over til Kreditkassen sin megler på Oslo Børs, tok noen dager før det var klart :-) Men i 'moderne' tid så har jeg brukt Netfonds/Prime Trader som jeg var fornøyd med. Jeg likte ikke den gamle siden til Nordnet, men synes at den nye blir bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 21:17 11602

Det var kanskje en grunn til at ting ikke ble forandret ? Når ting er veldig bra, hvorfor skal det forandres da ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2019 kl 21:29 11575

I gamle dager, for +40 år siden, ringte jeg min faste megler på telefon, og fikk lagt inn en ordre "umiddelbart", eller hvis jeg synes kursen var bra, utført ordren "omgående".
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
janrsv
20.07.2019 kl 21:36 11556

Jeg jobber i IT bransjen så jeg har muligens en annen innfallsvinkel på dette med at ting etterhvert må fornyes/oppgraderes pga. at teknologien bak ikke henger med nye løsninger og muligheter som kommer. Når Nordnet nå gjør denne storsatsingen med oppkjøp av Netfonds, overføring av så mange nye kunder så skjønner jeg at de ikke vil bruke den gamle plattformen videre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
janrsv
20.07.2019 kl 21:40 11535

Så heldig du var som hadde en fast megler :-) +40 år siden, da er nok du litt eldre enn meg ja. Det var nok en fast telefon med nummerskive da, den gode fine tiden :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 00:36 11489

Har jobbet med IT i ca 45 år, derunder drøyt 20 år i IT-avdelingen til Volkswagen på hovedkontoret deres i Wolfsburg.

janrsv:
"Jeg jobber i IT bransjen så jeg har muligens en annen innfallsvinkel på dette med at ting etterhvert må fornyes/oppgraderes pga. at teknologien bak ikke henger med nye løsninger og muligheter som kommer."

Hva er teknologien bak løsningene til Netfonds og Nordnet?
Vet du ikke det, er uttalelsen din direkte tåpelig.

En annen teknologi enn den Netfonds brukte er ikke på noen måte til hinder for å lage en løsning med samme Utseende, Brukergrensesnitt og Funksjonalitet som den til Netfonds. Men Nordnet har null ønske om å gi kundene den uovertrufne løsningen til Netfonds.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Sydney
21.07.2019 kl 01:08 11468

Ffffffffff nordnet. Elendig greier
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 09:40 11387

janrsv skrev: Jeg jobber i IT bransjen så jeg har muligens en annen innfallsvinkel på dette med at ting etterhvert..
Reserven skrev: Har jobbet med IT i ca 45 år, derunder drøyt 20 år i IT-avdelingen til Volkswagen på hovedkontoret deres i Wolfsburg.

De gamle Netfondssidene var laget av hackere som satte pris effektiv og optimal kode, enkelhet og brukbarhet. De nye Nordnetsidene er laget av folk som samler på sertifikater, buzzwords og kursbevis.

Som bruker elsker jeg det første, driter i det andre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
boolean
21.07.2019 kl 15:06 11291

janrsv:"de fleste fra Netfonds som er flyttet over og det er ganske mange synes det er helt OK"

Hva vet du om det? Du er den eneste her på HO som påstår det.
Nordnet gjorde en utilgivelig feil ved å skrote PrimeTrader (PT).
The devil is in the details gjelder i høyeste grad PT. Utrolig effektiv, intelligent GUI og programmert i Lisp (akademikers favoritt) av folk med genuin interesse i aksjer.
Nordnet klarer ingen av delene, de må bruke hyllevaren InFront og snekkret selv en slags aksjeblogg som du kaller moderne? . Markedsinformasjon har de virkelig ikke peiling på.

Og ja, gnålet om at Netfonds med Primetrader er suveren ift Nordnet vil fortsette så lenge Nordnet ikke leverer hva de lovet NTF kundene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 15:41 11255

...eller til alle NTF-kundene har forlatt Nordnet-driten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 15:48 11255

Sluttauksjon vises svært uoversiktlig i app, og web. Umulig å se hvilken kurs som gjelder før den er ferdig. Fy faen for noe møl.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
21.07.2019 kl 15:50 11255

Hvem velger man av DNB og Piratos?
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 16:30 11219

Man valgte Sbanken.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 16:31 11220

Hææ? Holder du på med Nordnet ennå?
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 16:47 11216

Har flytta nesten alt til SBANK.
Men følger med på nordnet enda. Men vil aldri flytte tilbake der nei.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 17:05 11191

Eg trykte feil ista; trykte på "marked". Kom til Nordnet. Ble uvel.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Hellboy
21.07.2019 kl 19:05 11150

Pareto pga årlig forvaltningsgebyr hos dnb
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Hellboy
21.07.2019 kl 19:09 11149

Tsk tsk. Du må lære deg å trykke e24 i stedet. Din egen feil at du ble uvel :p
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 19:16 11143

ser ut som at det enda er utfordringer med Nordnet..


jeg har lagt merke til at "nyheter" nå kan endelig relateres inne på enkeltaksjer....så da det "litt" fremgang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2019 kl 23:28 11043

Eg skylder på Hegnar, som har plassert "marked" vsa "forum". Dere er herved advart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2019 kl 01:01 13899

Sanntid hos DNB + handel hos Sbanken. Problemet er at aksjehandelen hos Sbanken "ofte" er nede, senest delvis i hele går. Kjøpe online var mulig, men selge kun ved å ringe megler.
DNB har for dyr kurtasje, og skal fort ha noen lapper i året bare for å holde aksjene dine hos VPS.

Allikevel har jeg alltid en pen sum på konto hos DNB så jeg kan handle der (i et nødstilfelle). 16 kroner mer minstekurtasje enn Nordnet/Netfonds går.

Som eneste meglerhus i Norge, kan man selv online hos VPS flytte aksjer GRATIS fra DNB VPS-konto til en VPS-konto hos en hvilken som helst annen megler. Flyttingen tar under 1 sekund, og er umiddelbart på VPS-konto hos en annen megler. Derfor tar jeg i emier alltid aksjer inn på VPS-konto hos DNB, og så flytter jeg dem til 1-3 andre meglere GRATIS.

Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2019 kl 08:26 13869

Bare det å lage en app (nordnet) uten «avansert» ordre, som skjult volum er skremmende. Eg måtte inn i classic siden med mobil for å legge dem til siste ukene ved salg av axa. Sykt dårlig opplegg. Nå sitter eg kun i cash, og skal vekk fra nordnet 100%


SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
HP17
23.07.2019 kl 08:46 14442

Nordnet er virkelig dårlig og lite brukervennlig. Det er ikke mer å si om det
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
23.07.2019 kl 08:53 18558

Takker. Jeg valgte DNB, men sender skrotet videre til Piratos.

Nordnet er jeg uansett ferdig med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Noni
23.07.2019 kl 11:32 18472

Du støtter vel fri konkurranse? De bedriver du jo selv med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2019 kl 12:36 18430

Ingen tvil at Nordnet var langt bedre tidligere, de velger å gå feil vei, Nordnet er blitt lite brukervennlig, må vel være noen som ser sitt snitt og tar opp kampen mot dette elendige totalt ubrukelige programmet de har prakket på kundene, og skjønner ikke hva hensikten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
kodenavn
23.07.2019 kl 13:46 18420

Skipssjefen skriver.Bare det å lage en app (nordnet) uten «avansert» ordre, som skjult volum er skremmende.

Ja, hvor blir det av muligheten for å legge skjult ordre i appen. Dette er helt avgjørende. Legger man en ordre av vanlig størrelse, ligger det 4 roboter foran deg i løpet av et nanosekund.

Få dette på plass, ellers er appen ubrukelig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
canarias
23.07.2019 kl 15:04 18376

Er også på vei bort fra Nordnet, hele greiene er jo tragisk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Krosta
23.07.2019 kl 15:29 18345

Nordnet har absolutt blitt elendig. Flyttet traderkontoen over til Nordea. Nordea er ikke bra, men bedre enn Nordnet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare