Nordnet! Drit og dra!


Hvorfor fikk de i det hele tatt kjøpe Netfonds? Her har Konkurransetilsynet sovet i timen! Øverste ansvarlige: Siv Jensen!
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Reserven
26.07.2019 kl 01:56 7506

Bak både Nordnet og Sbanken står det gjerrige svensker, resultatene ser man.

Det mest hjernedøde med aksjehandelen til Sbanken, er at når du på siden "Mine aksjer" legger inn eller endrer på en ordre, og system har akseptert, så kommer du til en ANNEN side som sier at ordren/endringer er akseptert og er i handelssystemet til OSE, med en "usynlig" LINK for å komme tilbake til siden "Mine aksjer" med oversikten over aksjer og ordrer du har. Hvorfor via en ANNEN side, istedenfor å komme rett tilbake til siden "Mine aksjer" (med et melding om at ordren/endringer er akseptert)?

Ubeskrivelig idiotisk, og Sbanken skryter av at de i 2019 ble kåret til Norges mest innovative bank, for tredje året på rad. Men det sier vel mest om NHH som har gjort rangeringen:
https://www.nhh.no/nhh-bulletin/artikkelarkiv/2019/mars/telenor-gjor-byks-pa-innovasjonsindeks

NHH-professor Tor W. Andreassen skriver stadig vekk latterlig tullete innlegg i DN og FA. For over ett år siden at Apple SNART ville frigjøre NFC for andre betalings-apper enn Apple Pay, fordi det i følge økonomiske teorier er det eneste fornuftige. Som politikere, er de fleste professorer rendyrkede broilere som er vokst opp i et kontor, og har null erfaring i fra den virkelig verden, men stappfulle av teorier om hvordan den er og best kan styres.

For øyeblikket fungerer Sbankens "Mine sider" med nettleseren Firefox, men IKKE med Chrome.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
OZZY
26.07.2019 kl 05:42 7489

nedlatende idioter jeg har snakket med noen ganger nå. herregud for et system. HEGNAR ta over restene av Netfonds ! please
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare

Klar forbedring på "Nye Nordnet".

Nå har de greid å få komprimert kurslisten ned til 3 sider, mot tidligere 5-6 eller hva det var.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
26.07.2019 kl 12:22 7364

Når en lar seg begeistre over at 6 sider er blitt til 3, ved å doble lengden på sidene, har en LAVE krav til livet. Fjortiser er fjortiser. Men informasjonen på sidene er fortsatt like statisk, kursene strømmes ikke, til tross for at Nordnet-løgnerne reklamerer med det.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
26.07.2019 kl 12:33 7351

Jepp Nordnet, Drit og Dra! Yahoo er bedre enn Nordnet, og det er ganske tragisk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
26.07.2019 kl 13:43 7289

Måtte i morges igjen legge inn OTC-salgsordren på 20.000 DWELLOP - Den nye morgenrutinen .................
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
26.07.2019 kl 13:59 7271

Det går så treigt.
Nordnetsidene er som sirup i forhold til lynkjappe Netfonds, tar en evighet å få opp mine sider. Registrere en ordre er en lidelse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
26.07.2019 kl 15:30 7223

Også blir en logget ut fra Nordnet HELE TIDEN

Logget sjelden inn hos Netfonds, 1-2 ganger i måneden. Allikevel hadde jeg HELE DØGNET kontinuerlig strømmende sanntidskurser. Det ordnet Netfonds vha en Cookie som fortalte at en hadde betalt for sanntid, og da fikk en det, uansett om en var logget inn eller ikke.

Hvor har Nordnet funnet sine "IT-eksperter"?  I et utdrikningslag på Kalokairi?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
26.07.2019 kl 15:42 7200

 
Fra  https://blogg.nordnet.no/sporsmal-til-de-nye-nettsidene-fyr-los   http://vxz.eu/2019-06-10__NON-kunde-ønsker-full-ordredybde

Gunnar
Savner komplett ordrdybde i papirene , forøvrig er det lite analyseverktøy på selskapsidene . Er Netfondskunde og ble tvangsflyttet.

Nordnet
Vi har valgt å vise 5 nivåer på nordnet.no da vi føler at dette dekker behovet til de aller fleste til de som søker informasjon og handler via nordnet.no.


Et firma som sier at de vet bedre enn kundene hva kundene trenger, er definisjonen på arrogant og nedlatende.

Et langt liv har lært meg å aldri forbli kunde hos et firma som er arrogant og nedlatende ovenfor kundene, da en der ALDRI får valuta for pengene, blir behandlet som dritt, og forsøkt lokket til å kaste bort penger på unødvendige og ubrukelige tjenester.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Hellboy
26.07.2019 kl 20:36 7120

Godt skrevet, reserven :-)

"Et firma som sier at de vet bedre enn kundene hva kundene trenger, er definisjonen på arrogant og nedlatende.

Et langt liv har lært meg å aldri forbli kunde hos et firma som er arrogant og nedlatende ovenfor kundene, da en der ALDRI får valuta for pengene, blir behandlet som dritt, og forsøkt lokket til å kaste bort penger på unødvendige og ubrukelige tjenester."

Jeg har truet Nordnet med rettslige skritt om de fortsetter å blokkere flyttingen min til Pareto pga at de krever en omstridt tusenlapp i gebyr. Dette er faktisk ulovlige pressmidler.

Jeg har skrevet til dem at dette kan vi ta i retten etterpå, men de fortsetter å blokkere flyttingen av ca 2,5 mill.

Morsomste jeg fikk tilbake var at jeg drev med "skremselstaktikk". Som om jeg ikke kommer til å dra den skiten for retten. Jeg bruker gjerne 100k eller mer på at Nordnet ikke skal få den tusenlappen, og heller få seg en skikkelig smell for å bryte loven. Det faktisk verdt å bruke flere hundre ganger flyttebeløpet på å gi dem en smell. God samvittighet og da vet man at man har stått opp mot idioter som tråkker på kundene sine for å tjene penger
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Hellboy
26.07.2019 kl 20:44 7118

Ikke minst, etter nesten 2 måneder så skryter de av at nesten 70% av oss tidligere Netfonds-kunder har fått korrekt inngangsverdi på aksjene.

Det er så useriøst at jeg som jobber i IT med kvalitetssikring har lyst til å gråte. Og de 70%`ene har vel gjort det selv....

Mine inngangsverdier er fortsatt 0, også på handler gjort gjennom Nordnet. Og de tar ikke ansvar, de beklager ikke, de vil ikke rydde opp. Jeg takler mye feil i løsninger, men ikke at man ikke legger seg flat og beklager at man har driti på draget. Så Nordnet skal få seg en smekk. En heftig en også. Jeg bbruker gjerne mye penger på akkurat det....
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
26.07.2019 kl 22:25 7063

I snart 40 år hatt først egen Lotus 1-2-3, senere Excel, med inngangsverdier, gevinst- og skatte-beregninger  :)
Før det, ført sirlig for hånd, med blyant og papir.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
LSAS
26.07.2019 kl 22:30 7059

Får vi tilgang til eldre sluttsedler eller?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Tyr
26.07.2019 kl 22:48 7066

Er det mulig å finne gamle sluttsedler fra Netfonds tiden, 2-3 år tilbake ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
27.07.2019 kl 00:39 6487

1:  På NYE-Nordnet gå til  https://www.nordnet.no/transactions  med Mine sider > Transaksjoner og sluttsedler
2:  Klikk på Transaksjoner Netfonds med blå skrift i øvre høyre hjørne
3:  Angi datointervall

Hadde en flere Netfonds brukere/konti, kan en velge bruker i ruten til høyre for Transaksjoner og sluttsedler Netfonds

----- ----- ----- ----- ----- -----

TILLEGG

Oppgir jeg i Angi datointervall nøyaktig ett kalenderår, f.eks. 01.01.2010 - 31.12.2010, kan jeg se sluttsedler så langt tilbake jeg kan huske at jeg var Netfonds kunde.

Det er en begrensning på antall transaksjoner som kan vises på en side, så hadde en mange transaksjoner, må en i Angi datointervall snevre inn til f.eks. bare en måned.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
adagio
27.07.2019 kl 07:57 6418

Noen med erfaring fra Nordea Investor? som kan fortelle om opplevd brukserfaring: Fordeler,Ulemper, Responstid, nivåer på ordredybde, skjulte kostnader, e.t.c
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
2ABrothers
27.07.2019 kl 09:01 6360

Tungvint system, har det på privat kontoen min. Der trader eg uke med dårlig tid så det fungere forså vidt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 09:49 6328

For noe tull, Siv Jensen blander seg ikke inn i hva de forskjellige selskapene gjør.
Det er ingen restriksjoner for firmaer for å selge. Det har hun ingen fullmakt til.
Dere velger jo selv, og etter hva jeg har sett, - og har valgt, hvem dere skal satse på. Og har ikke vært tilbakeholden med det, neida dere har opptrådt ganske åpenlyst med det. En kan få bakoversveis for mindre. Jeg skjønner derfor ikke hva dere syter for, og gir skylda for miseren til andre, som ikke har hatt noe med dette
å gjøre. Likevel ser dere ikke at dere har feil og vil forandre stilen. Neida bare tramper i vei. Gå til psykolog og fortell alt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 14:03 6264

Synes jeg så noe om forlovelse, så blir vel alt bra.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 14:32 6242

Mener du det som ble sagt om forelskelse og tenner, eller at jeg så en naken dame ikke var reelt?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 14:46 6237

Ikke noe svar, det er dårlig gjort. Jeg ville blitt med hvis jeg hadde blitt godt behandlet,
og fått svar. Men det virker ikke som jeg fortjener det, selv med alt den dårlige behandlingen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 15:28 6197

Nå skjønar jag betre som den svenske kongen sa, når han fikk høre at Per Albin Hanson var død.
Fortsatt ikke et pip, nei jeg var vel ikke riktig person.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 15:35 6194

Vet ikke hvor mange ganger jeg har fortalt, at jeg ikke får eller har fått noen skrifter fra Hegnar no. Jeg blir visst ikke trodd!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare

Det ble da også korrigert av ts ganske kjapt. Ansvaret ligger hos næringsminster Torbjørn Røe Isaksen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Tyr
27.07.2019 kl 19:11 6106

Reserven, takk :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
27.07.2019 kl 22:26 6034

Noen som i går (fredag 26.07) hadde strømmende oppdatering av kurser på en av disse Nordnet sidene?
https://www.nordnet.no/market/stocks
https://www.hegnar.no/Marked/Aksjer-Oslo-Boers


Fint om de som IKKE har strømmende oppdatering av kurser hos Nordnet, sier det.

I følge Nordnet CPO Rasmus Järborg:
"Våra strömmande kurser för de nordiska börserna uppdateras 1 gång/sekund eller när något händer i orderboken eller någon trade går igenom."

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 23:09 6011

Just4fun, ærlig talt, det kan du ikke mene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Noni
27.07.2019 kl 23:23 6010

Forstår at kundene til Nordnet er fustrerte, men jeg vil foreslå atnoe dere sender disse klagene til Nordnet i stedet for Hegnar O. Jeg tror det ville ha bedre virkning, for en kan ikke regne med at de leser HO, kanskje noen få, om noen. Bare et råd!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Reserven
27.07.2019 kl 23:47 5443

1: Nordnet leser det som skrives på denne tråden.
2: Jeg kommuniserer direkte med Nordnet CPO Rasmus Järborg.
3: Denne tråden er for klager og ønsker til Nordnet. Har du ingen, så vennligst ikke post på denne tråden. At du ikke har sett noe, eller ikke vet noe, og alt annet tilsvarende, er fullstendig uinteressant for andre. Det holder at du poster alt tullet ditt på mange andre tråder.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Noni
28.07.2019 kl 08:48 5338

Ja beklager at jeg brukte feil navn, men dette dramaet har gått så lenge at en kan
bli helt surret, ikke for det, jeg leser jo ikke disse sidene normalt, har bare sett gjennom de nå i det siste.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare

Jaja idag bruker redaktør av HO og skribent av søndagens aksjetips investtech.com til sine grafer, sist var det bloomberg som ikke var godt nok..
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Noni
28.07.2019 kl 12:15 5233

Da forstår jeg hvorfor det er slik stress. Det er jo synd at Netfons forsvant, når en er blitt vant til at alt går radig og greit, og det blir borte, ser en hvor viktig det var, og å finne erstatning som kan gi det samme som før, blir aldri det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare