Nordnet! Drit og dra!


Hvorfor fikk de i det hele tatt kjøpe Netfonds? Her har Konkurransetilsynet sovet i timen! Øverste ansvarlige: Siv Jensen!
Garcia
16.08.2019 kl 15:24 2298

Jeg tror de som styrer it delen der må være litt tilbake.
De har tydeligvis ikke vett nok til å lære noe av netfonds , utrolig nok.
De it ansvarlige burde kjepp jages eller omplasseres...
Kvike11
18.08.2019 kl 10:53 2208

Helt sikkert at Siv Jensen har sovet i timen, det samme er sket med skjulte køber og sælger på bors.
Det var aldrig sket for Matte Frederiksen I Danmark for hun har ansat en til at tænke for hende, endda i 24 timer I døgnet siger hun. Dermed kan hun ikke lave fejl, for hun bruger ikke selv hovedet.
Man kan roligt kalde ham for statsoverhovedet .
Reserven
18.08.2019 kl 12:49 2174

 
norswe:  " lurer og på hva du synes om aksjesparekonto (generellt). Kan du anbefale AKS?"

Da jeg bor i Tyskland, og derfor ikke er skattepliktig til Norge og ikke har vært det de siste 35 årene (bortsett ifra kildeskatt på utbytte - og arveavgift før den ble avskaffet), har jeg aldri vurdert aksjesparekonto (AKS) og derfor heller aldri satt meg inn i produktet. Jeg har derfor nær null kunnskap om AKS og er slik ukvalifisert til å svare på spørsmål om AKS.

----- ----- ----- ----- ----- -----

norswe:  "Hei! Reserven har du skiftet till noen annen megler? og vilken anbefales da?"

Ønsker ikke å anbefale noen megler(e).

Per i dag har jeg sanntid hos DNB til 125 kroner per måned. Synes den er vesentlig dårligere enn Netfonds, men det beste alternativet jeg vet om. Da jeg ikke er en typisk trader, gjør jeg ikke så mange andre handler enn omrokering av porteføljen og akkumulering av utbytteaksjer/EK-bevis. Alt av ikke-norske aksjer handler jeg hos meglere i Tyskland.

Norske aksjer handler jeg hovedsaklig gjennom Sbanken, men bruker Sparebank 1 Markets for EK-bevis (får dokumentasjon på utbytte og norsk kildeskatt på tysk), og DNB for deltakelse i emisjoner da det er gratis å flytte aksjer fra VPS-konto hos DNB til VPS-konto hos andre meglere når en gjør det selv i VPS.

Da det på HO har vært skrevet mye positivt om Nordea, skal jeg senere i år se nærmere på Nordea når jeg i noen uker besøker min søster som handler aksjer gjennom Nordea. Da kan jeg gjøre det uten å måtte bli kunde først, som er noe mer komplisert for meg enn de som bor i Norge og er skattepliktige til Norge.

Redigert 18.08.2019 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
norswe
18.08.2019 kl 13:23 2156

Ok! Takk før att du tokk deg tid å svare. Ønsker deg en fortsatt fin helg. Mvh
rodis
20.08.2019 kl 15:16 1956

Men du slutter aldri å gnåle. Tror de fleste her har forstått deg og dine syn om Nordnet nå. På tide å skaffe seg et liv utenfor denne forum-tråden kanskje?

Nå ringte jeg Nordnet fordi jeg skulle kjøpe en aksje som var OTC notert i USA. De var veldig hjelpsomme og kjøpte den for 29kr i kurtasje og skal ordne det sånn at man kan kjøpe og selge den på dataen imorgen.
Så om dere vil kjøpe Pacific Drilling, takk meg :)
boolean
20.08.2019 kl 17:31 1870

så heldig du er da ...
Min beholdning viser Shipfinance (USA notert) som iflg Nordnet ikke kan selges. Feil fra Netfonds skriver de.
Og med det svaret skal man være fornøyd?
Redigert 20.08.2019 kl 17:33 Du må logge inn for å svare

Hadde jeg ringt hadde de fixa det med en gang. Har vært kunde i over 10 år :)

Når jeg blir skikkelig rik skal jeg kjøpe Ship Finance, så det er en stundt til jeg tar den telefonen.
Reserven
22.08.2019 kl 23:54 1742

 
http://vxz.eu/styr-unna-gribbene

Etter litt Adobe Photoshop® av originalen:
http://vxz.eu/S'banken_Styr-unna-gribbene

Synd at ikke Nordnet logoen (på kontoret i Akersgata 45) tilfeldigvis speiler seg i overnebbet.
05.09.2019 kl 15:29 1462

Halleluja!!

Livestreaming av kurser på "mine lister" fungerer nå!!
Reserven
05.09.2019 kl 15:40 1441

Velkommen etter. Bedre SENT enn aldri.
05.09.2019 kl 15:47 1436

Ok, jeg har ihvertfall ikke registrert at det fungerte før idag..

Sendte et spørsmål om hvor finner jeg omsatt volum hos Nordnet (som jeg jo visste ikke fantes - bortsett fra i appen deres) og fikk som svar:

"Takk for henvendelsen.
Dette kommer i den nye instrumentsiden som er like rundt hjørnet. Den er ventet å komme i starten av september. "

Det er tydeligvis noen endringer på gang .Noen som vet noe om hva som kommer?
Pick Up
06.09.2019 kl 15:41 1317

Bla.TA grafer. Foreløpig EMA, SMA, Bollinger kommet. En del står beskrevet på hjemmesiden
Redigert 06.09.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare

Innlegget er slettet av Reserven
Reserven
07.09.2019 kl 19:01 1235

Beklager misforståelsen.
Med "Velkommen etter" mente jeg ikke deg, men Nordnet.

Nå er driten nede igjen. Bruker dem nå kun til å handle svenske aksjer.
Mulla3
09.09.2019 kl 10:25 1119

Nordnet og HO er blitt ubrukelig.

Etter 10-15 år i Netfonds der jeg på tampen av Nedtfonds-karrieren hadde 30-40 transaksjoner pr dag er jeg nå nede i ca 1 -en- transaksjon pr mnd pga den tragiske siden til Nordnett-møkka.

Nå som de kjøpte opp Netfonds ba jeg de kaste sin side og kjøre videre med Netfonds sin side, men det var ikke snakk om. Jeg ønsket dem god bedring.
Redigert 09.09.2019 kl 12:13 Du må logge inn for å svare

Er det noen her som kan forklare hvorfor aksjene i "mine lister" i Infront ikke oppdateres. Infront bytter stadig på denne rammen ( nytt symbol) der du legger inn enn ny aksje som du vil følge. Når denne ligger over "mine lister" som vist på bilde henger enkelte aksjer seg helt opp, og noen som for eksempel BRT den går perfekt. Ligger rammen med nytt symbol under "mine lister" fungerer alt perfekt. Har prøvd å få løst dette siden i sommer med Nordnet uten å kommet noen vei. Som alle forstår er det helt umulig å sitte å trade på denne måten, der du stadig må sitte å oppdater kursene. Går det an å legge inn skjermbilde i dette forumet, slik at noen kunne kommet med et forslag på problemet?

Pappsatan
Samme her. Jeg handlet også titalls ganger pr dag på PrimeTrader. Den var super. Rask og oversiktlig. Dobbeltklikk og enter, og handelen var gjort på under et sekund.
Nå har jeg den store dyre løsningen til Infront, men det er bare dritten. Uoversiktlig, og umulig å sette opp skjermene på en god måte. Og skal man handle, så tar det kanskje 20 sekunder før handelen er gjort. Da kan den posten man skulle handle på, være borte for lengst. Det er helt umulig å bruke slik dritt til trading.
Så jeg trader heller ikke mye lenger. Og Nordnet mister masse kurtasje.

Jeg skal helt klart bort fra Nordnet, bare jeg finner noen som har en god handelsløsning.

Jeg BEGRIPER IKKE at Nordnet ikke tar Primetrader i bruk.
Kvike11
10.09.2019 kl 12:58 897

forstår godt du ikke vil bruge Nordnet. har depot der, men flytter alt til Nordea.
Nordnets sider er så fyldt med fejl , data passer ikke på kurs historik, og henvender man sig får man en snak fra de varme lande.
Nordnet har taget munden for fuld, det hele sejler.
Nu har de også ødelagt Hegnars kurser m.m. som var det eneste gode der.

Hei, journalist Hans Jordheim i Dine Penger her.

Kan noen prøve å gi en nyansert beskrivelse av hvilke tjenester, muligheter og funksjoner som er gått tapt for gamle Netfonds-brukere etter fusjonen?
I tillegg til misnøye med det ovennevnte - er det noen som har opplevd mer fundamentale feil (trøbbel med handel, tilgang på konto, osv) etter overgangen?

Svarene vil inngå i researchen min, men hvis noen vil gi meg beskrivelser som jeg kan bruke i en artikkel, ta gjerne kontakt på hans.jordheim(at)e24.no.
Larries
11.09.2019 kl 09:47 791

Du mener lese igjennom tråden her og systematisere infoen for deg? Gjøre litt research?

Jeg mener å gi et helhetlig bilde av egne erfaringer, ikke andres.
Mulla3
11.09.2019 kl 10:38 758

Tekniskanalyse er ikke like god , den er uryddig og verktøy oversikten er rotete. Tildels vanskelig å forstå og har en matt fremstilling. Når en så kommer til aksjeoversikten så var netfonds oversikt ryddigere og lettere å bruke forstå for menigmann. De nye løsningene er mer laget for Nerd/ eksperter. Så vist det er Hegnars ønske å fjern seg bort fra små og nye aksjonærer så har de lykkes.

Hvorfor skal man begynne å betale for realtidskurser etter nyttår? Dette var gratis hos netfonds.

Netfonds sine sider var ekstremt mye mer oversiktlige.
Nordnet mangler noe så elementært som Volum. I stedet presenterer de Omsetning. Volum er mye viktigere men begge burde være tilgjengelige.

Hos Netfonds hadde man en graf som til enhver tid viste utviklingen av hhv kjøper- og selgerkurs i hhv rød og blå farge og med svarte punkter som viste hvor omsetning skjedde. Veldig nyttig for å danne seg et bilde av handelen. Det var også lett og se forrige dags kurs i grafene, mangler hos Nordnet.
Det vistes også egne 5-dagers chart og 71-dagers chart i samme bilde som ga full oversikt over både kortsiktig og langsiktig utvikling uten masse klikking.
Grafer, handler og ordredybder oppdaterte seg fortløpende og automatisk. Hos Nordnet så oppdateres ikke graf automatisk og tidvis feil og handelsloggen henger også ofte etter.
Netfonds hadde mulighet for fulle ordredybder. Kun mulig å se inntil 5 hos Nordnet noe som er helt håpløst å handle på i lite likvide aksjer.
Matching av kurs ved hhv børsstart og slutt er helt umulig å forstå seg på og det er umulig å se på hvilket nivå kursen matches. Det ligger gjerne flere nivåer på selgerkurs som er lavere enn nivåene av kjøperkurs. Å handle på det blir som å handle i blinde. Du aner jo knapt hvilken kurs du kan forvente eller om din ordre blir matchet hvis du legger inn limit.

Utrolig mye klikking for å få oversikt. Hos Netfonds så du på toppen av sidene til enhver tid hvordan totalindeksen lå an uansett hvor du var og ved ett klikk fikk du fulle oversikter og vinnere, tapere i inntil 30 nivåer i stedet for 7 hos Nordnet (uten å måtte åpne en helt annen siden for å få se en lengre liste). I tillegg var det i samme bilde oversikter over de mest omsatte både i løpet av dagen og siste 15 minutter og ikke minst en meget nyttig oversikt over hvilke aksjer som var mest volatile siste 5 minutter. Det var her lett å fange opp om markedet var i ferd med å snu opp eller ned.

Det mest vesentlige når man handler aksjer er skikkelig oversikt. Mest mulig info i samme bilde uten behov for masse klikking hit og dit og at alt oppdaterer seg uten forsinkelse. Slik var det hos Netfonds og Nordnet er dessverre en enorm nedtur i forhold. De skulle ta det beste fra Netfonds etter sammenslåingen. Tviler på at de har tatt med seg noen verdens. I så fall må jo Nordnet ha vært enda dårligere før.

Kvike11
11.09.2019 kl 11:24 714

Du har fuldstændigt ret, Nordnet er blevet en amatør side, utroligt de har ansatte der får høj løn og så laver sådan engang sjusk.
Tallene hopper op og ned og det hele står i en pærevælling uden hovedet og hale I noget som helst.
Data passer heller ikke på historik.
Hvordan kan de dumme sig så meget, har de ingen chef I det firma, man skulle ikke tro det. Har nu google det er Anne Buchardt som kommer fra Nordea.
Hvad forstand har hun på at lave forbruger venlig IT.
Ingen..
Hvis Nordnet ikke tager sig sammen, skifter jeg investerings bank og anbefaler alle andre til at gøre det samme

Du kan ta med det jeg skrev lenger oppe i researchen din, er jo helt sykt at mann ikke kan få enn forklaring på problemet, blir bare slengt mellom Infront og Nordnet.
boolean
11.09.2019 kl 15:21 629

egne erfaringer fra brukere finner du i denne tråden.

les deg også opp her https://finansavisen.no/forum/thread/30105/view/0/0?page=1
https://finansavisen.no/forum/thread/31240/view/0/0?page=1
https://finansavisen.no/forum/thread/30558/view

Jeg måtte krangle meg til et rettmessig utbytte, måtte ta det opp med DL før det skjedde noe.
På kundeservice visste de ikke forskjell mellom ex dato og utbytte dato og klarte å skrive at det var utbetalt til Netfonds. Som det ikke var.
Nordnet har en håpløs rutine med overtegning i deltagelse ved emisjon. Minimum 200 stk må du overtegne for, hvor har de det fra?
Som noen skrev lenger oppe; Pretrade er håpløst - man blir fullstendig utestengt av hva som rører seg.
Jeg tok kontakt med Finansklagenemda(FINK) med påstand om at jeg som kunde ikke fikk som ble lovet før overtagelse.
Dette resulterte i et svar fra Legal Counsel som bedyrer at at Nordnet har "søkt å videreføre deler av det beste med Netfonds". Bokstavelig talt.
I tlf kontakt med FINK viste det seg at nesten ingen har kontaktet de ang. misnøye etter oppkjøp og sletting av Netfonds.
Mao, når det kommer til stykke godtar de fleste tvangsflyttede å bli herset med.

Jeg håper inderlig at det bare er en slags karanteneperiode vi er inne nå før det oppstår et alternativ Netfonds.
Det har vært et enormt tilbakesteg i meglerkvalitet etterat Netfonds forsvant.
Redigert 11.09.2019 kl 15:31 Du må logge inn for å svare

Flere burde kjenne sin besøkelsestid og bidra med eksempler på hvor mye dårligere løsning vi har fått etter overgangen fra Netfonds til Nordnet.

I dag klarer de ikke en gang å vise utvikling/grafer på sidene sine :(