Meyer SSB

herv
SSB 12.11.2017 kl 16:02 2913

Meyer fratrer som SSB-sjef ved midnatt natt til mandag. Hun har inngått en sluttavtale med Finansdepartementet.
http://www.tv2.no/nyheter/9485542/
Redigert 19.01.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
solO9
12.11.2017 kl 18:48 2837

Flott. Var en katastrofe at hun i det hele tatt ble ansatt. Ødela mandatet til SSB ved å skjule analyser hun ikke likte.
Slettet bruker
12.11.2017 kl 18:54 2837

Jeg er mest spent på hvem som etterfølger Meyer
SailorBull
12.11.2017 kl 19:11 2823

Nettopp. Greit nok at SSB som institusjon skal være politisk uavhenging osv., men hvordan kontrolerer man at de ansatte legger igjen sin politiske overbevisning hjemme før de drar på jobb? En utopi selvsagt. Tallknusingen som blir gjort der mâ derfor gjøres så transparang som mulig, slik at utenforstående faktisk har en sjans til å verifisere tallene...
Redigert 12.11.2017 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 20:03 2789

vel en godt forankret Høyre dams som ikke er rasist eller innvandrerfiendlig går da ikke an.

Jeg har sett Siv Jensen 3 ganger krympe - dvs legge fra seg sin integrietet- ene gangen da hun løy rett opp i trynet på hele norges befolkning og forsvarte en horebukk som skjenket en unjente full og knulla med henne. Den andre gangen da hun hevdet at hun skulle legge frem alle fakta om FRPS stortingsgruppes misbruk av skattemidler til privatereiser (det skjedde aldri) og tredje gangen i dag. Kunne se på Siv - hun likte ikke seg selv.
Situasjonen i SSB er at det er en "forsker" som laget en forsknngsrapport som ikke holdt mål, og som har en agenda om innvadring. Til og med jeg kunne finne masse feil i hans forrige innvandringsundersøkelser. Den holt jo ikke mål. Denne typen er selvfølgelig diskvalifisert til å forske på et tema om innvandring fordi han har politiske motiver.

Om enden på visa blir at alt fortsetter som før, er skandalen et faktum. Synes faktisk Siv har gjort det bra i det siste, men dette var bånn i bøtta. Der forsvant min respekt.
Redigert 12.11.2017 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 23:22 2678

nå viser det seg at denne saken er en virkelig skamplett på Siv Jensens rennome. Meyer hadde fått i oppdrag å modernisere, og fikk vite at ting ville gå greit dersom hun ga den innvandrerfiendlige "forskeren" jobben tilbake.

Korrupsjon på høyt politisk plan med andre ord
bålfreak
12.11.2017 kl 23:29 2677

Veldig bra. Svært godt håndtert av Siv Jensen. Den dama er solid og ingen løgner som enkelte her sier. Siv Jensen er meget dyktig. Meyer er en livsfarlig leder som kan ødelegge enhver organisasjon. Hun fikk sparken som fortjent.
Slettet bruker
13.11.2017 kl 16:14 2590

leste gjennom artikkelen. Legger ikke akkurat vekt på Human Right "objektivitet" men er veldig overrasket over at denne ekstrem fanatiske organisasjonen retter hardere skyts mot Meyer. Som jeg skrev overfor, Siv Jensens kroppsspråk / ansikt er lett å lese, som jeg skrev overfor er det tydelig å lese på henne at hun snakket ikke sant nå eller de to andre gangene hun løy villt og uhemmet om viktige saker. (Jfr Søviksnessaken, og FRPs stortingsgruppes misbruk av skattebetalernes penger og regnskapet hun sa hun skulle legge frem etter valget for noen år siden. )
Poltiske kommentatorer er blitt litt mindre skåsikre om saken, men som Grande sier, _ Både Jensens og Meyers versjon kan ikke stemme så dette må stortinget i bunns i.