Avance Q3 market


As we expected, VLGC spot rates took a breather over the past week, but were able to hang on the current earnings surprisingly well. Annualizing current earnings implies an EV/EBITDA of 2x and a P/E of 1x for Avance Gas (BUY/N52), just to exemplify how remarkably strong the market is right now vs the valuation in the equity markets.
Boheman
02.07.2019 kl 16:58 4165

Hva med å sende den til Oslo Børs også? Er usikker på hvem av de som styrer dette...
Uansett, jeg støtter fullt ut ditt initiativ. Det er på tide med større grad av åpenhet i f.t. HVEM som handler, HVEM står bak, HVEM styrer dette! Åpenhet er tillitsskapende, og er det noe verdipapirmarkedet er helt avhengig av, så er det nettopp tillit! Et forslag er at noen står frem i media og etterlyser mer åpenhet og ikke minst, påpeker (med eksempler) hvordan, skjulte aktører, algoritmer / robothandel undergraver tilliten til markedet og manipulerer kursutviklingen i en rekke verdipapirer. Hva mener dere andre her inne?
Redigert 02.07.2019 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
fosa
02.07.2019 kl 17:04 4148

Short for 1.7 er lik 0%
pasoc
02.07.2019 kl 17:57 4066

Ratene stiger i dag. 66 373 dollar stikk i strid med det ANALYTERNE i DnB sier. Det er nok Hemen som gjør dette. De handler sikkert på en nominee konto. Jeg selger faen ikke med det første. Dobbel rateoppdatering av meg og dividende!
Redigert 02.07.2019 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Dividend
02.07.2019 kl 17:57 4063

Spoten opp igjen

66373 usd/-dag

Ref Poten
02.07.2019 kl 18:01 4072

Det er ett stikk i siden til DnB. Kanskje de som nå solgte kjøper tilbake før den stikker alvorlig opp. Har ligget en måned nå stabilt med noen få oppturer:)
pasoc
02.07.2019 kl 18:01 4081

Jeg hevder at dnb har passert toppen,!

Foreløpig 1-0 til DNB.

Og i motsetning til deg så har de i alle fall ikke komme med usannheter.
larserne
02.07.2019 kl 18:52 4002

tapogvinn; trodde du var en «såkalt» langsiktig investor? Solgt, og vil inn billigere.. Bare tander med ro, slik bildet er nå vil det komme dupper som du kan kjøpe på.. Jeg har ikke tid til å Trade, men får spotrater tilsendt hver dag...

DNB har rett i forhold til de normale syklusene som fraktratene har,men de kan også ta feil.Som jeg har sagt tidligere:har du ikke betalt for det,er det mest sannsynlig bare tull.Et annet godt eksempel er analytikeren som spår oljeprisen i 30$ eller i 100$¿det er noe jeg kaller for helgardering😀nei,ikke la smågruff vippe dere av pinnen.
Boheman
03.07.2019 kl 00:54 3560

Veldig innsiktsfullt og relevant webinar. Jeg er styrket i troen, basert på fundamentale forhold, ikke minst på flg. forhold som ble trukket frem:
1. Begrenset nybygging - de store aktørene har lært, og hele bransjen skjønner nå at de må prioritere lønnsomhet
2. Eksportkapasiteten i USA vil bygges ut videre de nærmeste årene, og etterspørselen i Asia, India og Indonesia ser ut til å øke videre. Arbitrage-mulighetene vil gjøre frakten svært lønnsom
3. IMO2020 - Flere båter vil montere scrubbers de kommende månedene, - og videre fremover vil det bli satset mer og mer på "dual fuel", dvs. at skipene kan alternere mellom diesel-drivstoff og LPG, der sistnevnte gradvis vil få større andel fordi det både er miljøvennlig, lettere å lagre enn LNG og prismessig gunstig.
4. De store aktørene ser at det er ønskelig med konsolidering i bransjen, og tror det vil komme, selv om forsøk så langt ikke har vært vellykket (BWLPG/Dorian)
5. Bransjen har lært og vil ta valg som reduserer de store svingningene i ratene, dvs. at snittratene vil gradvis ligge på et høyere nivå med med mer stabil og bedre inntjening til rederiene (og aksjonærene) :)
Altså, summa sumarum, et meget positivt outlook! :):):)
Redigert 03.07.2019 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
wassa
03.07.2019 kl 05:59 3511

India’s demand for liquefied petroleum gas (LPG) rose to a record in the fiscal year ended in March amid government measures to provide cleaner cooking fuel to rural households, and analysts expect consumption to keep rising.
About two-thirds of India’s population live in rural areas, typically using firewood, coal or dried dung cakes for cooking.
India consumed a record 24.9mn tonnes of LPG in the financial year 2018/19, 53% higher than five years ago, and 6.9% higher than the previous year.
The boost follows a social welfare programme, known as the Ujjwala scheme, launched by the government in 2016 that has provided about 72mn new LPG connections to households in 714 districts, according to official data.
“Supported by government policies, mainly through the ‘Ujjwala Scheme’ and a rising middle class population, LPG penetration in Indian rural areas has been extremely robust,” Sri Paravaikkarasu, director for Asia oil at energy consultancy FGE, said in an e-mail.
Amid the Ujjwala programme, close to 80% of Indian households have access to LPG as of the end of 2018, up from 56% in 2016, according to FGE.
“Favourable government policies will support LPG demand to increase strongly in coming years,” said Paravaikkarasu, adding her consulting firm expects LPG demand grow by 8% in 2019 and 6.7% in 2020.
Growing LPG consumption has kindled a surge in India’s imports of the fuel, and analysts expect this trend to intensify. India imported 13.2mn tonnes of LPG in the year to March 2019, a record high and more than double the import volumes in the 2013/14 financial year. Imports were 15.9% higher than the previous year.
“The phenomenal growth in LPG usage will reduce India’s self-sufficiency of LPG to 42% in 2025 from about 70% in 2013,” said Aman Verma, a research analyst at Wood Mackenzie.
“An additional 5mn tonnes per annum of import terminal capacity is being built and supposed to be completed by FY 2020-21 in order to meet the demand,” Verma added.
Indian consumers have used the LPG to erode kerosene’s role as a cooking fuel in the country.
India’s kerosene sales plunged 10% during 2018/19 to 3.5mn tonnes, less than half of the 7.2mn tonnes sold in 2013/14.
Kerosene is sold in India via public distribution shops operated by the government at subsidised rates.
“While we expect the downtrend to continue, kerosene demand should not fall off the cliff hereafter, as it should stabilise at 50,000-60,000 barrels per day baseload levels,” FGE’s Paravaikkarasu said.
That is equal to between 2.3mn to 2.8mn tonnes per year, according to Reuters calculations.
Redigert 03.07.2019 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Gnesdam
03.07.2019 kl 07:06 3476

Tak fordi du delte😇
pasoc
03.07.2019 kl 07:48 3401

Rett og slett galskap kursen i dag. Det er rekord i morgen før året om dette fortsetter. Knallinntjening slik det er nå.klarer Den Norske Baissebanken og algoritmer presse ned kursen i dag ?
Redigert 03.07.2019 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
msmekk
03.07.2019 kl 08:44 3263

Årets høyeste rater idag, Oljeprisen litt ned som er bra for befraktere (billigere drivstoff) IMO 2020 trer snart ikraft for fullt og det blir færre båter tilgjengelig. Skulle Iran lage trøbbel og stenge Hormuz stredet vil nok ratene gå amok men håper vi unngår dette. Uansett har Avance mere en nok triggere som vil løfte kursen fremover. Den viktigste er nok ar forward prisen blir som den ser ut til i FW chartene
03.07.2019 kl 08:58 3209

I følge DnB skulle ratene ned i juli, når de nå stiger bør kursen stige kraftig fremover.
pasoc
03.07.2019 kl 09:00 3206

De markedsmanipulatorene høyner ikke kursmålet før de selv og de store kundene deres er lastet. Jeg begriper ikke at folk selger under 30. Dette er galskap. Da åpner vi ned for dagen. Ikke gode nok rater tydeligvis!
Redigert 03.07.2019 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Ramleren
03.07.2019 kl 13:34 3014

Jeg estimerte i tidligere innlegg at oppnådde rater vil bli på usd/d 33.000 i Q2/19 og 61.500 i Q3/19. Rater for Q2/Q3 i 17/18 var hhv 12.445/7.524 og 7.711/15.288. Hvis mitt estimat stemmer, blir inntekter i Q2/Q3 19 over 4 ganger større enn oppnådd for gj. snittet siste to år. Medio juli kan regnskapsmessige spot rater estimeres fullt ut for Q3. Aksjekurs 31.07.17 var kr 24,- og kurs 30.07.18 kr 23,4 (før den begynte å falle på emisjonsfrykt). Kurs 03.07.19 er kr 24,4. kl 13.05. Tror det er viktig å nevne at dagens/fremtidige rater i enkelte shippingselskap,blir mindre vektlagt ift aksjekurs, før regnskapsbevis for gitt periode blir fremlagt. Aksjeurser blir også i stor grad styrt av gjeldende kvartalsutbytte i shippingselskaper. Ved oppnådde rater usd/d på 44.000 for et år i Avance, gir dette ca 1 milliard i cash overskudd. Forutsatt 64% av dette utdeles til utbytte, vil det gi kr 10 pr aksje . En aksjekurs på kr 65 og kr 10 i utbytte blir en direkte avkastning på 15 %.. Det er ikke mange utbytte aksjer som gir 15% i direkte avkastning!

Gjennomsnittlige spotrater i q2 i 2019 var 48.915 usd/day. Så spørs det om Avance fikk dette for sine båter. ABOVE 26.000 USD/Day var vel bundet for rundt 60% av flåten?
03.07.2019 kl 21:22 2742

Q2 er ferdig. Nå går nesten alt på 49’ til 70’!!
pasoc
03.07.2019 kl 21:48 2692

Godt estimat med 33000 dollar i q2. Jeg tror det blir litt mer enn det, men ikke mye. Så kommer q3 og oppvåkningen starter. Da skal alla ha Avance. Går tregt dette.
Ramleren
03.07.2019 kl 22:06 2646

Avance rapporterer i Q1: "66% of total Q2 2019 ship days fixed at approx. $26,000/day". Jeg oppfatter det slik at det er regnskapsmessig befraktet rater på 26.000 i april/mai (66 % av Q2). Det er vel slik at en spot rate kontraktert og rapportert i dag 3.7, starter kanskje 15.7 og er ferdig utført feks 31.8. Som tidligere beskrevet her på forumet vil "dårlige" mars rater gjelde regnskapsmessig i april/mai. Når ratene faller får du motsatt effekt i andre enden. Det er derfor man allerede nå kan prøve å estimere regnskapsmessige oppnådde rater for Q3. Estimert av meg på 61.500, det forutsettes at alle båter er i spot markedet.
Redigert 04.07.2019 kl 00:07 Du må logge inn for å svare

Jeg tror du har rett der👍🏼
Dividend
04.07.2019 kl 00:30 2485

Det er riktig at det er forsinkelse på 5-8 uker fra betraktning avtales til man får betalt og det får regnskapsmessig effekt. Så juli og mye av august er trolig allerede sikret til rater over 60 000. Det skal bli et bratt fall nå utover hvis ikke Q3 vil gi et ratesnitt på 60 000 eller høyere. Kan vi få utbytte for Q3, eller er det begrensninger i avtalen med bankene som fortsatt gjelder?
Dividend
04.07.2019 kl 00:34 2478

Uansett med 14 båter, minst 30 000 USD i pluss per båt per dag, og 95% utynyttelse. Bør Avance kunne tjene minst 36 mill USD /eller 55 cent per aksje i Q3. Minimum!
Utbyttepotensialet burde være iallfall 30 cent per aksje.
wassa
04.07.2019 kl 02:05 2440

The US/FE #LPG price differential is still supportive of #VLGC #shipping, discouraging trader relets. Each day ship owners like $AVANCE (BUY/N52), $BWLPG (BUY/N79) & $LPG (BUY/$15) are able to lock in these rates adds ~$45k per vessel into owners' pockets
04.07.2019 kl 07:11 2337

Når skal vi få rekyl i kursen??

Spør du meg, så spør jeg deg.
pasoc
04.07.2019 kl 12:05 1990

Futtene går mot rekordnivåer igjen.
urix
04.07.2019 kl 14:24 1800

helvete, kan du ikke skrive hva de er da man? rekordnivåer?
Gnesdam
04.07.2019 kl 15:47 1677

Så kom volumen.... shortinddækning?

Nei, shorten forsvant 1. juli.