GOGL

Slettet bruker
GOGL 01.07.2019 kl 09:26 12087

Så var vi over Kr.50.-
Så skal vi se rater senere i dag som sikkert hjelper det også.
God Mandag
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Konsulent
01.07.2019 kl 11:59 6686

Når idag oppdateres ratene?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 12:05 6643

sånn ca nå snart
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 12:08 6621

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +2,4% TIL USD 19.824/DAG
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
KJEPET
01.07.2019 kl 12:10 6587

He, he. Capen i $20.000/d og kursen i 50.-. Syke tilstander om dagen :-)
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Schenk
01.07.2019 kl 12:12 6565

q3 - som begynner i dag - bør gi et skikkelig utbytte igjen
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 12:13 6540

Herlig! :-)
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 12:14 6532

Hva tenker dere om utviklingen fremover og inngang her?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Mollen
01.07.2019 kl 12:25 6444

Ja, helt utrolig Kjepet..det henger bare ikke på greip.... Tok noen lodd i Seadrill nå når den bunnet ut. Aksjen har gått over 30 % på kort tid uten noen spesielle nyheter. Selskapet tjener ikke penger, har en forholdsvis gammel flåte og står i fare for å komme i likviditetsproblemer om litt over et år. GOGL tjener gode penger i alle segmenter nå, kassa er smekkfull av cash og de har den nest mest moderne flåten i verden av de større bulkselskapene. Rett og slett ufattelig...
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 12:30 6398

Centrino - fortsatt stor oppside her! Limer inn analyse fra midten av april fortsatt over 100% oppside ifht. den.
.....
Meglerhus ser stor oppside i to shippingsegmenter

Mener handelsavtale kan løfte shippingaksjer

Flex Enterprise. Foto: Flex LNG.

Artikkel av: Rune Tryti

Den siste måneden har vært en fornøyelse for aksjonærer i LPG-shipping. De to Oslo-noterte rederiene Avance Gas og BW LPG har fått en kraftig reprising med en oppgang på henholdsvis rundt 70 og 45 prosent.

Skal en tro meglerhuset Kepler Cheuvreux er det to andre shippingsegmenter som er klare for en reprising.

I en fersk rapport skriver meglerhuset at dersom det kommer en løsning på handelskrigen, noe de venter i løpet av de neste ukene, burde forholdene for frakt av LNG og tørrlast bli betydelig bedre.

 Meglerhuset peker på at en handelsavtale vil være viktig for tørrbulk, ettersom den vil styrke den kinesiske økonomien, og vil dermed gi landet mulighet til å ytterliggere redusere kullproduksjonen, til fordel for økt import.

De peker også på at IMO 2020-reglene vil kunne styrke tørrbulk-ratene.

Innen LNG mener Kepler Cheuvreux at prisen på råvaren virker å være for lav, og at dersom det blir en handelsavtale, vil den antagelig inkludere høyere LNG-import for Kina.

Meglerhuset understreker samtidig at det vil være avgjørende for LNG-markedet at ikke det kommer et større fall i oljeprisen.

Ser store oppsider

- Vi tror en nærliggende oppside i både LNG og tørrbulk er betydelig. Begge er avhengige av en avtale mellom USA og Kina, men her føler vi oss trygge. For LNG er det også viktig at ikke oljeprisen faller betydelig, skriver meglerhuset.

Toppvalgene til meglerhuset er Flex LNG og Golden Ocean. Kursmålet på Flex LNG er satt til 220 kroner, og oppsiden er dermed rundt 80 prosent.

I Golden Ocean ser meglerhuset enda større oppside. Her er kursmålet satt til 105 kroner, og oppsiden blir da rundt 130 prosent fra dagens nivå.  
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 13:58 6150

Ja det ser bra ut, men har bremset litt nå. Stille før stormen kanskje.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:08 6098

The Baltic Dry Index (BDIY Index) rose 1.99% to 1,381 points, rising for a 12th day. Other dry cargo indexes, expressed in USD/day: #Capesize +2.4% to $19,824 #Panamax +2.39% to $10,547 #Supramax 58k tons +0.59% to $9,067 #Handysize -0.12% to $6,515
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:18 6048

Og futures er knallsterke! :-)
.......
Freight futures am update Capesize up ~3% Panamax up ~2%
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:24 6009

Hehe, ja det er triste greier.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Bassefix
01.07.2019 kl 14:28 5986

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +2,0% TIL 1.381 POENG

14:05
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 2,0 prosent til 1.381 poeng, ifølge The Baltic Exchange mandag.

Baltic Dry +2,0%

Capesize +2,4%

Panamax +2,4%

Handysize -0,1%

Supramax +0,6%
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:50 5878

Hva er det med dette når det gjelder Aksjer som ikke kan kjøpes på aksjesparekonto, spørsmålet burde kanskje ikke vært her, men det er interessen av GOGL som gjør at det havner her .
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:53 5863

Noen som har forslag til hvilke andre shipping selskaper som er relevante hvis vi begynner å se at de andre ratene utenom capesize begynner å bevege seg godt oppover?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:54 5857

De har ikke registrert i Norge. Helt idiotisk spør du meg, alle på Oslo børs burde væer med i ASK.
Kan jo handle i EØS noterte, så hvorfor ikke norske. Men det er jo Norge da, nissenes hjemland.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 14:58 5829

Så da må denne kjøpes på enn AF konto som i Nordnet for eksempel?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 15:26 5738

Ja. Problemet er at du da blir skatte beregnet, på både godt og vondt. Tapte penger i fjor og fikk tilbake skatt, men går det opp i verdi, så må du betale skatt uansett om du har solgt eller ikke.
De gamle skatte reglene var mye bedre, da betalte du av realisert gevinst.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 15:29 5724

Futures ble oppdatert - nå enda bedre!! :-)
....
Freight futures am update Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2019 kl 15:38 5889

Så bra og fremdeles blir den kjørt ned, noen kjenner ikke sin besøkelses tid.
Bassefix
01.07.2019 kl 16:13 5786

DIANA SHIPPING:INNGÅTT TC FOR PANAMAX TIL USD 12.250/DAG

15:38
Oslo (TDN Direkt): Diana Shipping har inngått en time charter med Uniper Global Commodities for panamax-tørrbulkskipet M/V Atalandi til bruttorate på 12.250 dollar pr dag minus fem prosent kommisjon.

Det melder selskapet mandag.

Kontrakten har en varighet på 11-13 måneder, med ventet oppstart 7. juli 2019.

PSP, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Slettet bruker
01.07.2019 kl 16:31 5735

Ja og GOGL avslutta med rundt 100000 til 52,50. Ikke så lett å se på Nordnet, fremdeles mer fornøyd med plattformen til Netfonds.
Bassefix
01.07.2019 kl 16:55 5645

Dry Bulk Market: Capesize Market Shows Varied Performance
in Dry Bulk Market,International Shipping News 01/07/2019


Capesize
The market showed variability over the past week, as most routes were active yet sentiment differed from region to region. The Pacific market largely softened on the back of an inactive West Australian market. Charterers were usually able to achieve lower than last done, albeit with minimal trade volumes heard. Several trades on Asian vessels for Brazil rounds were heard at healthy levels, which highlighted the options owners now have to choose from. Further west, Brazil to China voyage rates initially maintained their level before being seen to soften towards the end of the week. The North Atlantic was an animal of its own, as consecutively higher fronthaul fixtures were heard throughout the week. Many of these stemmed from the Black Sea, which, while at a higher headline rate, were largely viewed lower on the case of being a shorter duration back to the East. The C5TC opened the week at $17,947 to close Friday at $19,360. The West Australian C5 market opened the week at $7.45 to close the week out at $7.205.

Panamax
It was a strong week in the Atlantic with sources commenting they had rarely seen so few available ships on early positions. The index increased over $2,500 during the week for transatlantic rounds, with a modern Kamsarmax agreeing $12,500 for a round, admittedly from a good delivery in Aughinish, via the US East Coast to Jorf Lasfar. Fronthaul rates also increased by over $1,500 on the week before, with a modern Kamsarmax fixed at $19,000 delivery Gibraltar for a long trip via the US Gulf and the Cape of Good Hope to the East. Several vessels were also fixed basis delivery dropping outward pilot station (DOP) India for trips via South America, again, with a Panamax/Kamsarmax fixed at $12,000/$13,000 respectively. There was less excitement in the East, but rates also rose with the improved market sentiment. A newbuilding Kamsarmax ex-yard was reported fixed for one year at $12,250. The same charterer was later linked to another modern Kamsarmax in direct continuation at $12,200.

Supramax/Ultramax
Positive sentiment remained across all areas as the week ended. On the period front, brokers said that a few Ultramaxes were fixed at $11,000 for four to six months Atlantic trading. The Atlantic saw gains and stronger numbers being discussed. From the East Mediterranean, a 63,000dwt vessel fixed at $19,000 with redelivery Indian Ocean. There were better levels from the US Gulf, with a 58,000dwt ship fixing for a trip to Japan at $19,000. East Coast South America was also strengthening, with Ultramaxes seeing in the $14,000s, plus $400,000s ballast bonus, for trips to Singapore-Japan. The Asian basin also gained momentum. For North Pacific round voyages, 60,000dwt vessels were seeing in the mid $8,000s. From Southeast Asia more coal was entering the market. A 56,000-tonner open Hong Kong fixed a trip via Indonesia, redelivery North China, at $8,500. Activity remained from the Indian Ocean, a 52,000dwt ship covering basis delivery for a Cape Town trip, via Saldanha Bay, to Singapore-Japan at $12,250 plus $225,000 ballast bonus.

Handysize
The Baltic Handysize Index (BHSI) was largely flat this week with gains mainly from the Atlantic basin. More period fixtures were reported, with two 39,000dwt ships reportedly fixing at $11,000 basis delivery Tampico and Świnoujście respectively and both redelivery within the Atlantic. A 36,000-tonner open New Orleans in early July was fixed for three to five months at $11,000, also with Atlantic redelivery. From East Coast South America, a 28,000-dwt was fixed for a trip to North Coast South America at $8,500. A large Handysize vessel, open Immingham, was fixed to the US Gulf at $8,500 for the first 40 days and $10,500 thereafter. In the East, rates were stable but not showing any further sign of improvement. A 38,000dwt ship, open spot in Hong Kong, was fixed at $9,000 basis passing Singapore for loading salt via West Australia to Japan. A 32,000dwt ship, open Portland, was booked to run via New Zealand to West Coast India at $8,000 plus a ballast bonus of $13,500.
Source: The Baltic Briefing
Kbkristi
01.07.2019 kl 18:53 5375

Synes Nordnet er noe dritt. De beholder utbytte og håper noen glemmer å hente det. Sikkert mange gamle folk som blir snytt der!
Slettet bruker
01.07.2019 kl 19:00 5351

Nei det gjør de ikke, det går inn på konton din. Forskjellen er bare at det ikke kommer på bank konto og det er det så vidt jeg husker nye regler for og da går det inn på megler konto, du får fremdeles penga dine.
specc
01.07.2019 kl 19:39 5238

The Capesize spot index reached the highest level in more than 10 months today and is set to cross the 20,000 mark tomorrow. Tight vessel supply in the Atlantic is creating a squeeze, and rates could potentially move much higher over the coming days.
Kbkristi
01.07.2019 kl 21:29 5046

Jeg skulle ha fått et betydelig utbytte fra SFL på fredag. Disse pengene skulle inn i Gogl, men fortsatt sitter Nordnet og får rente for disse pengene, mens jeg har tapt en masse pga at gogl går som ei kule.
Ellers er jeg slett ikke imponert over Nordnet. Ikke kan man se balansen ved åpning, og heller ikke i sluttauksjonen. Så då handle da, blir rene lottospillet. Ikke har de volumet som er handlet for heller.
Slettet bruker
01.07.2019 kl 21:58 4954

Det skjønner jeg ikke hva er, har du sjekka at de har utbetalt på riktig dato ?
Utbyttet mitt fra GOGL, var nå i hvert fall på plass til riktig tid.
Lurte på det samme selv og fikk svar fra en her på forumet og det var som han sa, husker ikke nå hvem det var.
Men ja Nordnet er helt utrolig klønete.
Redigert 01.07.2019 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
specc
01.07.2019 kl 22:01 4933

We believe the Capesize dry bulk market is now particularly tight, due to 1H dislocations (Vale) combined with increased shipyard downtime (scrubbers). That has the potential to develop into much higher rates as we head into the busiest time of the year.
skywalker2019
01.07.2019 kl 22:18 4871

gogl går videre opp i usa i kveld, 6,18usd 53nok!
Kbkristi
01.07.2019 kl 22:22 4852

Hadde du Netfonds tidligere? Jeg har en svigersønn som fortsatt ikke har fått utbytte fra Gogl. Han kom også fra Netfonds.
Shippingballs
01.07.2019 kl 22:42 4794

Jeg har også gått fra Netfonds til Nordnet, men jeg har fått utbytte (20. juni). Direkte på Nordnet-kontoen. Oversikten finnes under "Transaksjoner og sluttsedler".
Jeg kom dit via 'Mine Sider' - 'Uttak' - 'Vis alle transaksjoner', og så velger du hvilke transaksjoner i nedtrekksmenyen under 'Transaksjonstype'.
KJEPET
01.07.2019 kl 22:50 4772

Hyggelig å se deg tilbake igjen i Gogl kbkristi. Lykke til på ferden. Hilsen taxidriver’n :-)
Kbkristi
01.07.2019 kl 23:25 4673

Takk for det Kjepet, kom meg heldigvis inn på 44,++ og 46,++. Hadde jo tenkt å bruke $0,35 jeg fikk i utbytte fra Sfl på Gogl. Men Nordnet har ikke delt utbytte de får for sine kunder videre til rettighetshaver. Og det gjør meg forbanna. Men har vi andre handelsplattformer å velge i da?
Gogl tjener penger nå, så troen er tilbake. Men jeg kommer til å ha en god del i Sfl. De er ikke så ustabil som Gogl.
Kbkristi
01.07.2019 kl 23:31 4640

Det er intet utbytte der heller. Har sjekket den menyen hver time. Har skrevet til dem på melding, så får se om de gidder å svare. Svigersønnen satt med Gogl - aksjer over ex-dato, og han har ikke fått noe utbytte.
KJEPET
02.07.2019 kl 09:10 4209

Vi får se hvor mange som prøver å selge på 52.- når capen dundrer igjennom $20.000/d i dag, med panamax halsende etter :-)
Slettet bruker
02.07.2019 kl 09:13 4191

Bra omsetning allerede, til latterlig lav pris. Men med sin vante gang, blir den vel kjørt litt ned og så tar noen ett klipp.
Redigert 02.07.2019 kl 09:14 Du må logge inn for å svare