JIN en dårlig børsvits!

tankardjr
JIN 01.03.2018 kl 11:57 33424

I skrivende stund så vet jeg ikke hva pris bok er på Jin. Men det har vært regnet på mange ganger før. Tipper den er langt under 0.5. Dette er også noe av problemet med denne aksjen at ingen engang gidder å analysere aksjen. Dette kaller jeg skurketendenser. Særlig skjerpende blir det for diverse mediehus og andre profilerte spekulanter anbefaler alt annet av aksjer som er priset 3 til 4 ganger så høyt på pris bok.
Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 21:05 3076

Denne børsvitsen ble mye bedre på sensommeren synes jeg.

Den som ler sist, ler best ... harr harr harr harr .... hahahahahhahah ..... *detter av stolen*

Det har vært en meget god utvikling av BDI i 3. kvartal og for Supramax og Panmax i det siste. Om jeg ikke husker helt feil består flåten til JIN kun av skip i disse to klassene, med overvekt på Supramax. Dette må da gå veien.

Hvor langt kan JIN gå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
solid1
29.08.2018 kl 21:55 2994


Denne har allerede gått "veien", og vandrer (seiler) videre med godt mot og fantastiske resultater.
Prisingen av selskapet er likevel (etter manges mening) meget lav.
Enkelte mener den kan doble seg på noen dager, andre mener måneder.

Uansett, de fleste mener det er en potensiell dobling-kandidat. Mulig fortsettelse i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
29.08.2018 kl 22:47 2922

En del av svaret finner man her :

"Pioneer Marine-sjefen er optimistisk til tørrbulkmarkedet
....Til tross for truende handelskriger, tror sjefen at markedet vil forbli sterkt fremover.
- Til tross for truende handleskriger, opplever tørrbulkmarkedet fortsatt en fornuftig balanse mellom tilbud og etterspørsel, og vi ser frem til resten av året med optimisme, sier han."

Så kan dere se på denne (merk dere hvordan grafen utviklet seg høsten 2013, og vil ligger bedre ann nå):
https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare