Doblingskandidat på kort sikt

Slettet bruker
NANO 01.07.2019 kl 21:55 38727


Sist jeg kom med samme tråd gikk kursen fra 50 til 89 i løpet av noen måneder. Jeg bommet jo litt selvfølgelig, men ikke langt unna dobling. Denne gangen, med dagens kurs er jeg sikker på at det blir minst dobling!

https://forum.hegnar.no/thread/11460/view

Betalutin blir etter planen pre-godkjent i 2020

ORR og CR har vært stabile i flere år nå, men det markedet ikke oppfatter er at tyngden bak disse tallene har forandret seg betraktelig.

Konkurransebildet er uforandret, om ikke forbedret med tanke på at konkurrenter ikke har levert som forventet på synergi

Lovende prekliniske resultater i flere pipelines

Innvilget patent for kombinasjon med CD20. Dette gjør oss attraktive for samarbeidspartnere.


Melding om partneravtale kan være veldig nære nå. Jeg tror vi beveger oss inn i en positiv trend, og at kursen dobler seg før småviltjakta starter.

Lykke til uansett om du er ute eller inne av NANO på nåværende tidspunkt. Jeg er selvfølgelig all in!
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
focuss
12.08.2019 kl 19:54 5237

Minner meg om Einarsson som mente den fantastiske (Costa) ledelsen hadde stål kontroll. Mer feil var det ikke mulig å ta.
Kappa3278
12.08.2019 kl 20:02 5215

Jimmi
Du er i beste fall naiv, lykke til, du vil utvilsomt trenge det.
Slettet bruker
12.08.2019 kl 21:17 5142

De har en plakat som oppfordrer alle menn i ledelsen om å drikke minst 3 dl soya-melk hver dag.

Passivitet skal belønnes med bonus!
Slettet bruker
12.08.2019 kl 21:22 5134

Takk for det Kappa. Alltid hyggelig at noen ønsker lykke til:)

Jeg ønsker deg lykke til også. Heldigvis får vi svaret på hvem som blir vinner om ikke så alt for lenge. Føler meg trygg på seieren når det gjelder Nordic Nanovector!

Jeg sitter stille og blir søkkrik mens dere smågutter sitter her inne og kritiserer ledelsen i selskapet:))

Snart kommer det nyheter folkens! Store nyheter!
focuss
12.08.2019 kl 21:30 5011

Jimmi
Mener du at du vet noe ikke markedet vet?
frontal
12.08.2019 kl 21:38 4992

Jimmi forteller om alle kjøp han gjorde på 70,60,50,40 og 30 tallet. Han har ingen andre valg focus....
Redigert 12.08.2019 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
12.08.2019 kl 21:38 4990

Å hallo, så det er Jimmi Big Shot som er her på HO.
Ja, du blir nok søkkrik, vi andre fattiglus får holde oss for gode til å kritisere ledelsen.
focuss
12.08.2019 kl 21:56 4977

Jimmi skrev:

"Snart kommer det nyheter folkens! Store nyheter!"

Innlegg som dette mener jeg er på feil side av grensen for hva som kan skrives. Det kan jo være noen som tror på deg. Virker som et dårlig forsøk på å lure folk. Uakseptabelt.


Kappa3278
12.08.2019 kl 22:09 4945

focuss, selvfølgelig er dette ulovlig, å gi inntrykk av at en har info som ikke er tilgjengelig i markedet, å forlede enkelte til å kjøpe på slik tulle info.
Jimmi prøver å gi inntrykk av han vet noe andre ikke vet når det gjelder nano, det er selvfølgelig bare sprøyt.
Panis
12.08.2019 kl 22:34 4919

Huff ja, er nok mange som venter på info her nå, men vi må nok smøre oss med tålmodighet.
frontal
12.08.2019 kl 22:39 4909

Kan 30 tallet ryke denne uken? På fredag?
Andersiverden
12.08.2019 kl 22:42 4910

Uff nei! Nå er det nok med Nano pjatt. God natt alle.
Short1
13.08.2019 kl 03:35 4792

OK, prøver å legge bort følelsene. Jimmi har nok rett. Fundamentalverdien i NANO øker, men kursen går motsatt. Da er vel dette et veldig bra kjøpstidspunkt. Bravo gjør sikkert en bra jobb.
Slettet bruker
13.08.2019 kl 09:05 4656

Ingen støtte å hente på dagens børs.
Som er helt nødvendig for et selskap som må leve i skyggene av null info.
Dersom selskapet (i løpet av dagen) unnlater å bryte videre ned under 33, vil det være teknisk veldig viktig for den videre kurs.

Edit: Det er ikke umulig at OSE kan snu litt mer opp utover dagen, hvis USA pre trades fortsetter positivt. Og da bør helst olja snu litt opp også.
Foreløpig klarer NANO seg bra ifht. indeksen.
Redigert 13.08.2019 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
sjerkyll
13.08.2019 kl 09:08 4666

Det går bare den ene veien, og ikke den andre forstår jeg. Hvor frontal\kappa (samme person) sprayer veggen i den andre retningen. Med all den møkka dere sprer rundt dere, så foreslår jeg at folk vender hodet sitt til tekinvestor i steden. På HO får man bunnsølet av diskusjoner og aksjonær-kompetanse. Nå skal ledelsen skytes nok en gang iflg. focuss. Til tross for at Bravo har sagt; 2019 blir ikke et spennende år, dette vet vi. Dere bør vende nesa deres til gambling og få umiddelbar tilbakemelding på deres investering istedenfor å gamble på NANO. Takk og adjø
Slettet bruker
13.08.2019 kl 10:10 4591

Heheheh:) Ulovlig å skrive at det kommer store nyheter snart:)) Dere må jo sjekke guidingen da!

Det kommer kliniske data fra Archer-1, kliniske data fra DLBCL, Readout paradigme ( interimdata først ), oppdatert mDor, meldinger fra Legochem Biosciences og leukemistudiet, mulig partneravtale med BP!!, Accelerated Approval, BTD, PRIME, Midlertidig godkjennelse og markedsføringstillatelse, o.s.v.....o.s.v...

Er ikke dette store nyheter fremover så vet ikke jeg. Det gjelder å kjøpe når alle roper selg, og er negative som faen. Altså nå!

Det som burde vært ulovlig er å sitte på et forum å kalle styret og ledelsen i et av verdens ledende forskningsselskaper innen kreft inkompetente. Du burde skamme deg! Dette kommer til å bite deg i rumpa kappa!

Jeg har hele tiden vært ærlig på min "strategi" som er å sitte bom stille til selskapet er en suksess. Enten bygger de opp selskapet med salgsorganisasjon og enkelte partneravtaler ifbm det. Eller de blir kjøp opp av et Big Pharma for en plass mellom 30-50 milliarder. Det holder for meg, og det er faktisk helt realistisk at dette kan skje.

Lykke til uansett om du er ute eller inne av NANO:) Jeg er selvfølgelig All In....

Ha en strålende dag:)

Jimmi



dr. Stockman
13.08.2019 kl 10:33 4551

Nyhetene som kommer vil utvilsomt være store, og det vil de jo være også om de skulle være negative. Men forhåpentligvis vil det være av en slik art at kursen ikke lenger vil henge milevis unna sammenlignet med DNBs konservative analyse. Føler meg ganske sikker på at vi går i den retningen etter hvert.
Fra Sidelinjen
13.08.2019 kl 10:48 4522

For de som ønsker å spe på med litt ekstra krydder i porteføljen, med skyhøy risk og dertil risk / reward, kan man alltids ta en titt på SDRL. Nå har den falt 90 % fra toppen i oktober 2018 (fra 216 til 21*ish i dag), og for de pengene man for resten av livet har tenkt å bruke på andre spill, være seg Lotto, Tipping, hest +++, kan man like gjerne gunne på i SDRL ;) Jeg spiller aldri på noe som helst, men fant det verdt å prøve 20K aksjer i SDRL i dag, og legge de i skuffen noen år og se hva som skjer.

Ellers er jeg forøvrig enig med Jimmi og dr her; nyheter fra NANO vil ha en vanvittig sprek effekt kommer det noe av positiv karakter. Sentimentet i aksjen er slått helt flat, og forhåpningene blant særdeles mange er blitt justert ned etter hvert som kursen har falt. Så kan man jo spørre seg om det er riktig at kursen har falt? De sier at markedet har alltid rett.... Tok markedet feil når de sendte aksjen fra 48 kroner til 88 kroner på en måned for under et år siden, eller tok de feil når de sendte den ned fra 88 til 33 kroner? Det følger i alle fall med mye action og spenning for de som våger å satse på biotek, her går dobling og halvering om hverandre, og hver gang er det alltid noen som mener at det motsatte vil skje en gang til.

Hvem får rett nå? Kappa og Frontal, eller Jimmi med følge? En liten touch kommer i neste uke, jeg opplever Bravo som oppegående og konservativ, og tror confident fra hans side kan være et lite turningpoint.
Slettet bruker
13.08.2019 kl 11:26 4472

Er bare en kort tur innom for å spre litt positivitet. Mange av de gamle aksjonærene er med fortsatt, de er bare flyttet til andre forum. Så hold ut folkens.

Jimmi har helt rett, vi står overfor en rekke nyheter som kan ta kursen betydelig oppover. Han nevnte en rekke triggere:
Det kommer kliniske data fra Archer-1, kliniske data fra DLBCL, Readout paradigme ( interimdata først ), oppdatert mDor, meldinger fra Legochem Biosciences og leukemistudiet, mulig partneravtale med BP!!, Accelerated Approval, BTD, PRIME, Midlertidig godkjennelse og markedsføringstillatelse, o.s.v.....o.s.v...

Jeg vil legge til av vi har veldig gode data for Lymrit 37-01 for FL3 som vi skal på markedet med neste år etter avsluttet paradigme studie. Har dere forresten sett de kliniske MZL dataene (n=9) med Beatalutin? De er mildt sagt oppsiktsvekkende gode og kan bli en ny joker som Nano kan trekke frem. Vi har også et samarbeid pågående med Oranomed/Roche. Og da hare verken Jimmi eller jeg nevnt Humalutin. Nano-caset har aldri sett så sterkt ut som det gjør nå. Derfor er det ekstra surrealistik med så lav kurs. Men vi får se positivt på det, vi får kjøpt flere aksjer for pengene.

Og har dere lurt på hvorfor Nano fortsatt kjører videre med pre-kliniske forsøk med Betalutin+Rituximab? Om kombinasjonen fungerer eller ikke får jo man greie på innen ganske kort tid uansett. Kan Nano bruke disse pre-kliniske dataene aktivt ovenfor BP som har Rituximab eller Rituximab-biosimilars i sin produktportefølje? Jeg tror svaret er ja, og at noe er på gang.
Vi har sett flere eksempler på oppkjøp og samarbeidsavtaler for farmaselskaper i det siste. Photocures siste avtale med kinesiske Asieris for produktet Cevira er bare ett eksempel som kom overraskende på markedet. Bak kulissene har det vært flere selskaper som har vært interessert i produktet og forhandlinger har pågått over lang tid. Vi må forvente at Nano også har slike samtaler og forhandlinger mens vi som sitter utenfor styrerommet intet vet. Det er dette som er fascinasjonen for oss som sitter med slike aksjer, at en melding som ta aksjekursen skyhøyt kan komme når som helst.


Tror dere Nano vil lykkes med ett eller flere av disse studiene så kan kjøp være klokt. Jeg har tro på at de lykkes med flere indikasjoiner og kjøper det jeg kan.

Ser forsatt Korsar baktrader, den narcisiten gir seg aldri. hehe.
Fokuss, jeg har også tro på Pho og har en god pott der, og jeg vet du sikler på Nano, bare innrøm det.

Nano ser virkelig bra ut, og vi får snart mer info på Q2. Lykke til

Trekker meg tilbake til Shareville igjen.

Dette går veien :)
Slettet bruker
13.08.2019 kl 12:55 4345

Så nyhetene fra Lugano, ASH 17 og ASH 18 + PIM + Alt det andre hva gjelder readouts, rekruttering og data gjelder liksom ikke? Det er nyhetene som kommer nå fremover som vil gjelde.

Wow. Jeg vet ikke en gang hva jeg skal kommentere et slikt utsagn.
Slettet bruker
13.08.2019 kl 13:04 4327

Stinke,
ville satt pris på om du tidfester alle de meldinger du forventer, dvs. NÅR skal alt dette vidunderlige skje?
Vi må nesten forutsette at markedet ikke er kjent med at noe av dette vil komme slik du hevder, siden kursen er der den er?
Hehe, faktum er jo at du bedriver ønsketenkning over en lav sko, uten tidfestete og realistiske forhåpninger om ting du tror skal skje etter plan. Planer som for lengst er betydelig forsinket, uten at du og en del andre evner å ta det innover dere. Sørgelig å bevitne.
Jeg er for min del fornøyd med om vi får en lang nok periode på 38-39 til å sikre ut planlagt profitt.
Kurs nå: 33,20 (ikke så verst på en nervøs OSE-dag)

PS: Hva betyr "baktrader" og "den narcisiten"? Var der skoler der du vokste opp? :-)

Redigert 13.08.2019 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Forum forum
13.08.2019 kl 13:11 4311

Nanovektor!

En vis mann sa:
Lever du i fortiden er du frustrert og deprimert.
Lever du i fremtiden er du engstelig.
Den eneste måten å være tilfreds er å leve i nuet.

P.t har Betalutin de beste kombinasjonstallene for FL i 3L. Får de opp mDOR til 15 mnd (man krysser 1|5 mnd i disse dager) finnes det absolutt ingen som har en bedre løsning for tungt behandlede pasienter med redusert mulighet til andre behandlinger som er naturlig å sammenligne seg med.

P.t vet vi at sikkerheten/bivirkningsprofil er god i Archer i de første armene. Det samme gjelder DLBCL. Effekten får vi bare indikasjoner på , med 3 pasienter i hver arm til nå.
JMan19
13.08.2019 kl 13:20 4291

HVIS du har aksjer i NANO så er det like greit å ta tapet nå. Alle dine live-trader har endt med tap...
Slettet bruker
13.08.2019 kl 13:33 4276

Prøver igjen med riktig link:

Da får jeg nesten si som Jimmi: Leser dere ikke hva som er guidet, det her skal skje fra nå av og innen 1H neste år. Her er den siste presentasjnen fra Nano i Juni. http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/ABGSC%20Oncology%20Seminar_Nordic%20Nanovector%20presentation.pdf


Siden den gang har vi fått bekreftet at Lymriut 37-05 er ferdig innrulert.

- Grunnen til at Nano falt fra over 80 i kurs var lavere DOR enn forventet, det ikke panikkselgerne forstod er at DOR kan forbedres over tid. Det er nå såpass lenge siden vi fikk en oppdatering på dette at det er stor sannsynlighet for at DOR økes. DOR betyr noe for virkningslengde samt prissetting av Betalutin. Vi har dog fantastiske resultater inkl god DOR på FL3 for CR pasientene. FL3 er det første markedet vi skal ut i.
- For patients with a CR (n=21), currently 20.7 months
- Follow-up for mDoR is ongoing

Vi bør også ha med i betrakningen at pasientene Nano behandler er ofte sykere og eldre enn konkurransen.
- Elderly (median 68 years)
- Heavily pre-treated with advanced-stage disease at
baseline.
Kilder fra siste presentasjonen til Nano i juni. (se side åtte for alderen til konkurrentene) http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/ABGSC%20Oncology%20Seminar_Nordic%20Nanovector%20presentation.pdf



- Mange har ikke hatt noe tiltro til at Betalutin skulle ha noe særlig virkning for DLBCL-pasienter, som er en svært alvorlig kreftform der tiden fra diagnose til død er kort, men som må ha vist å ha effekt fordi Nano kjører nå DLBCL-løpet fult ut. Hadde de ikke sett tegn til virkning så hadde de droppet hele studiet og ikke brukt penger på det. For å lykkes i DLBCL så trenger man ikke all verdens resultater da det nå er få medisiner på markedet som har noe virkning. DLBCL er en aggressiv lymfekrefttype som etter hva jeg husker er hele 40% av det aggressive NHL markedet. Tall på dette får vi i år.

Fra Nanos presentasjon på onkologiseminar i juni(ABG):
40% DLBCL patients relapse following 1L RTX-chemotherapy and 60-70% relapsed patients fail or are unsuitable for subsequent high-dose chemotherapy followed by stem cell transplant
Dette kan bli den store overraskelsen for både pasienter og aksjonærene i og med at DLBCL markedet er svært stort i forhold til for eks FL. Markedet er megastort og potensialet er skyhøyt.




Den nye jokeren vi har er innen MZL (Indolent lymphoma) der vi har oppsiktsvekkende resultater på 9 personer hittil i kliniske studier. Her blir det svært spennende å følge med på kommende data. Viser resultatene å holde seg, eller bedres så snakker vi om et nytt suksessmarked for Nano. Er er det ikke guidet noe for nye resutlater etter hva jeg kan finne, men dette ser vvært lovende ut.

Lymrit 37-01 har vist at vi har et svært godt og konkurransedyktig produkt for FL3 markedet. Her har vi behandlet såpass mange pasienter at dette mener jeg vi kan si går veien. Dessuten kan vi få bedring i dataene i det pivotale fase-2 studiet (Paradigme) som er siste hinder før vi skal på markedet. Legg merke til at betalutin knapt har merkbare bivirkninger noe som er unikt i kreftbehandling der smerter noe man må regne med. Resultater her er guidet første halvår 2020. Så søknad for å komme på markedet.

Archer-1 er kombinasjonsbehandlingen med Rituximab. Preklinisk har vi sensasjonelt gode resultater, og innfrir disse klinisk så har vi en god kandidat til å ble standard of care medisin i store deler av FL markedet og muligens flere indikasjoner i NHL.
Archer-1 resutlater er allerede lovet i år så dette blir ekstremt spennede. Viser disse seg å hold mål, så kan du bare glemme en lav inngang. Da eksplodere aksjekursen. Bravo sier på wecasten på Q1 at han sansynligvis det vil komme med resultater før nyåret.

At vi kan forvente bud på selskapet og samarbeid (vi har altså et samarbeid med Oranomed/der Roche har eierandeler hvis jeg ikke husker feil) er selvfølgelig aktuelt også for Nano. Her er det mange interesser som har betydelige andeler i det store NHL markedet at de ikke vil ta sjansen på at et annen konkurrent slår seg sammen med Nano(eller kjøper oss) for å kapre markedet med kombinasjonsbehandlingen. Jeg ser Novartis og Roche som gode oppkjøpskandidater.

Vi kan også få BTD fra FDA, vi kan få regulatoriske fordeler av EMA og i UK der vi allerede har PIM-status. Husk også at vi allerede har Fast Track status i USA.

Jeg må også nevne at vi har en CEO som har tatt et selskap fra scratch til å selge det til big farma. Vår CEO Bravo var altså på ingen måte i pengenød da han sa ja til jobben i Nano, har har jo også sagt at grunnen til han tok jobben var de gode resultatene vi hadde, samt den gode internasjonale organisasjonen var grunnen til at han tok jobben. Han sier altså at det skal mer enn gode resultater til for å lykkes, det må også gode folk og godt nettverk til. Vi har jo en ledergruppe som har bakgrunn i store internasjonale selskaper som Novartis og for å ikke glemme fra Algeta som ble solgt til Bayer.

Mye av dette som er nevnt overfor her forventes i det siste halvåret i 2019, altså fra når som helst og utover året samt i første halvår i 2020. I farmasammenheng kan dette da betegnes som snarlig der mangeårige studier kan sette tålmodigheten i spill. Vi er faktisk ikke bare ved oppløpet, vil er rett ved målstreken. Mitt tips er altså å sitte med nanoaksjer i en 7-8 måneder fremover, jeg tror kursen etter det er mangedoblet.
Se side 14 på presentasjon jeg har som kilde ovenfor. så ser du alt som skal skje det neste året. For en pipline vi har. I tillegg så har vi som nevnt andre muligheter som regulatoriske fordeler, samarbeid og oppkjøp som er høyest aktuelle i den fasen Nano er i i dag.

Men ta ikke mine ord for gitt, sjekk ut dataene selv og hva som venter oss. Men som nevnt over, de store overraskelsene som f. eks bud på selskapet kan ingen med sikkerhet si når kommer, så det er mye av grunnen til at det er lurt å sitte med aksjer som har så stort potensiell oppside.

Det er nå fremover at vi skal få betalt for tålmodigheten vår. Lykke til alle sammen.
Slettet bruker
13.08.2019 kl 13:34 4271

Du store, her snakker vi om nye (og fremdeles like uforståtte) sutteklutnivåer for klipp-og-lim.
Markedet må være åndsvakt som ikke skjønner all denne feilfrie herlighet :-).
Redigert 13.08.2019 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 13:36 4260

JMan19,
hehe, jeg tenker jeg er den eneste på NANO-trådene som har realisert flere millioner i fortjeneste på NANO allerede.
JMan19
13.08.2019 kl 14:14 4198

Neida, jeg har tjent milliarder i back-trading på NANO.
Slettet bruker
13.08.2019 kl 16:04 4084

SE det, gett: Nå kom både oljepris og US futures som antydet tidligere i dag.
Og dermed fikk NANO den hjelpen som var nødvendig for å klare seg pent i dag. Bra for det meste, dette :-)
Slettet bruker
13.08.2019 kl 16:30 4045

Bitterhet er aldri lett å skjule...
Slettet bruker
13.08.2019 kl 16:46 4021


Meget godt oppsummert Stinke. Takk

Du har mye å bidra med så jeg håper du stikker innom flere ganger. Det blir utvilsomt spennende å følge selskapet i tiden fremover.



Slettet bruker
14.08.2019 kl 12:44 3717

Får vel følge opp det jeg skrev i går:

"Og har dere lurt på hvorfor Nano fortsatt kjører videre med pre-kliniske forsøk med Betalutin+Rituximab? Om kombinasjonen fungerer eller ikke får jo man greie på innen ganske kort tid uansett. Kan Nano bruke disse pre-kliniske dataene aktivt ovenfor BP som har Rituximab eller Rituximab-biosimilars i sin produktportefølje? Jeg tror svaret er ja, og at noe er på gang."

Og idag legger Savepig ut en link med intervju dybdeintervju med CEO i Novartis Oncology der de skriver:
"Very much so, because you need to first evaluate (especially when you are going to new targets) the amount of tumor expression, the specificity, and the amount of uptake. Moreover, preclinical models will also provide a lot of data that are needed for the regulatory package."

Se hele intervjuet her: http://jnm.snmjournals.org/content/60/7/875.full

Ser ut som Nano ikke bare er the prefect match men at noe er på gang. Nano jobber iherdig med flere prekliniske forsøk på kombinasjonen med Rituximab, samt data på MZL og DLBCL. Har skal verdiene vises før en deal kommer....Blir det Novartis som tar hele kaka?

Adios amigos.
Slettet bruker
14.08.2019 kl 14:00 3664


Det er jo flere med tilknytning til NANO som kommer fra Novartis så her er det nok mye som skjer bak i kulissene.

Jeg tror snart det kommer en gigantisk partneravtale, eller et bud på selskapet vi ikke kan si nei til.

At vi kan ligge her nede å plukke aksjer på lav tretti er en gavepakke som flere burde benytte seg av.

For meg er det betryggende at ingen av de store aksjonærene selger noe verken nå eller når kursen var over 100 kroner. NANO kommer til å bli verdt mange hundre kroner allerede neste år. Spørsmålet er bare når festen starter, jeg tror det er på tide å ta plass nå.

Kjøp og HOLD!!
Slettet bruker
14.08.2019 kl 14:14 3680

Jimmi,
de "mange hundre kroner" bør vi kanskje vente litt med, nå konsentrerer vi oss om din "minst dobling" innen 10. sept. OK?
Dessverre er 4000+ gjengen forduftet, men de dukker nok opp igjen hvis mitt håp om 38-39 etter hvert slår inn.
Slettet bruker
14.08.2019 kl 16:51 3591


Jeg venter så lenge som trengs, men jeg tror snart det skjer spennende ting Korsar. Kjøper litt flere aksjer i morgen når lønnen kommer inn så for min del var det greit at det gikk litt tilbake i dag.

Når det er sagt synes jeg NANO holder seg meget bra på årets verste dag på Oslo børs.

BTW: Ser at du har bommet mye på tradene dine i det siste. Håper du klarer deg fint likevel. Jeg spanderer lunsj neste kvartalspresentasjon hvi du ønsker det altså.:)

Fjellgutten
14.08.2019 kl 19:40 3479

Jimmi, Fra sidelinjen og andre. Gitt at vi får en global resesjon/krakk samtidig som Nano lykkes i full skala. I hvilken grad vil dette influere på suksessen til Nano tror dere ?
frontal
14.08.2019 kl 20:38 3434

Det vil tvinge Nano til å tenke seg om "alene løpet" ja.
Fra Sidelinjen
14.08.2019 kl 21:23 3395

Da kom dagen hvor jeg er delvis enig med Frontal. Farma i drift er lønnsomme uansett oppgang / nedgang i markedene; befolkningsmassen stiger fra år til år, etterspørselen etter medisin vokser synkront. Dette betyr running and increasing revenues for big farma så og si uansett.

Farma in development, som egentlig gjelder for samtlige farma på Oslo Børs, er fullstendig avhengig av årlig påfyll av kapital. Man kan selvsagt komme med sterke data i fase I og fase II, også i randomiserte studier som derisker det binære utfallet; suksess eller fiasko, men de må fortsatt hente kapital for å utvide studier.

Er det tørke i kapitalmarkedene blir penger dyrere og vanskelig å få tak i, og utsteder må gi mye fra seg i form av rabatt. Her kommer enigheten med Frontal inn; det vil koste mindre å alliere seg med big farma enn å gå ut i kapitalmarkedene til de typiske investorene som tegner seg i 9 av 10 caser, uavhengig av sektor eller segment, de bare jakter raske glipp.

Jeg var både investor og involvert i meglerhus når Algeta stod i en slik situasjon i 2009. Det var stor frykt for at de aldri ville komme seg gjennom fase I, men klarte å sette en kriseemisjon ved hjelp av DNB i mars 2009. Dette var midt i den verste fasen og markedet var i knestående. Det var mange investorer med «gamle» penger som kom ned fra gjerdet, men disse kjøpte DNB på 18 kroner, Telenor på 33 etc etc. Det var ikke mange som jaktet høy risiko, og spesielt ikke innen farma! Men Algeta klarte seg, men så også etter hvert som året gikk at det ville bli utfordrende å gå ut i markedet noe en gang, og gikk i allianse med Bayer. Det var en livbøyle, men samtidig en fantastisk en. Ja, Algeta gav fra seg muligheten til å stå løpet ut, men hva hadde det krevd av kapital og ikke minst utvanning av eierne skulle det fundet dette noen ganger til i markedet?

Jeg tror at så lenge NANO har så gode data og indikasjoner som de sitter på nå, og BP er sultne på slike selskaper, så skal ikke NANO være så bekymret for å inngå partnerskap. Det er bedre å eie 60 % av fremtidig suksess enn 20 % ved betydelig utvanning ved å stå alene dersom markedene tørker inn.

Algeta gikk av børs i 2013 til ca 16 milliarder i verdsetting. Det kan hende prisen på selskapet kunne vært høyere hadde de fundet det selv, men ville eierne fra 2009 hatt samme gevinst da, eller ville de underveis ha mistet sine verdier grunnet utvanning og manglende evne til å bli med i hver emisjon?

Vi må først vite hva slags data NANO sitter på før vi kan mene for mye om riktig strategi. Kommer det mDor og data fra Archer som overbeviser markedet om at NANO er kommersielle i 2021 kan man sitte rolig i båten og være trygge på at eierne vil funde det.

Kortsiktig er det kanskje å foretrekke at de finner en partner, men jeg liker at Bravo uttaler seg coocky om dette enn så lenge. Jeg ser frem til presentasjonen neste uke, og håper de lanserer en dato for CMD i løpet av høsten.
Redigert 14.08.2019 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
TeeJay
14.08.2019 kl 23:24 3271

Det er vel ingen tvil om at sannsynligheten for tidligere partnerskap, og endog oppkjøp, øker med urolighetene i verden rundt oss.
Så akkurat i nåværende situasjon er vi i en særdeles dårlig forhandlingssituasjon.
Verdiene er ikke synliggjort i sterk nok grad til at de står på egne ben... det er åpenbart at man MÅ innhente kapital. . og den kapitalen MÅ innhentes ila drøye 6mnd.
Samtidig forverres den økonomiske situasjonen betraktelig, og resesjonsspøkelse henger over USA, UK, Tyskland og andre.
Brexit, handelskrig med Kina og tilspisset situasjon knyttet til Iran.

Men jeg har tillit til at Bravo har is i magen, og klare strategier gitt ulike scenarier de kommende mnd.

Jeg vil tro at det er enkelt å lande en avtale hvor man selger ut deler av selskapet, men håper han lykkes alternativ.

Blir spennende å se...