Forsøk på en edruelig NEL tråd
Jeg kjøpte mine første aksjer i 1998. Ble millionær tidlig på 2000 tallet. Fikk meg en stor økonomisk nedtur i 2008 med tvangssalg av belånte aksjer, og mine millioner ble smuldret bort 😪
Har sakte bygd meg opp igjen, med betydelig mindre kapital, men lærdom rikere. Nemlig ikke invester/satse mer enn jeg har råd til å tape. Derfor er mine aksjer nå selvfinansiert, og jeg kan sitte på papirene gjennom en bølgedal 😥
Tidlig så jeg HO som et forum hvor jeg kunne hente info om mine investeringer. Skrev også egne innlegg for å tilbakespill på min oppfatning av div papirer.
Det er med stor forundring jeg leser tråder om NEL for tiden. Det er noen få som dominerer trådene, ja man kan si at noen få har adoptert trådene.
En sak er å starte sin egen tråd om hvor enten selskapet NEL går rett til helvete økonomisk, eller så er det økonomisk Halleluja for selskapet.
Det kan selvfølgelig være selvforherligende å oppfatte seg selv som "bjellesau" i aksjemarkedet, og at saueflokken følger lydig etter 😌
Det tror jeg at denne "skipssjef og denne Tigeren tror om seg selv. Jeg tror også at disse personer med flere er dårlig istand til å forholde seg til folk i det virktelige liv 😳 De har funnet et forum som er ment som et nettsted hvor meningsutveksling om div aksjer skal være i fokus til å opphøye seg selv til "Very Important Person" når de i virkeligheten er noen løgnhalser som tror de har påvirkningskraft.
Spår jeg nedgang eller oppgang for en aksje, så vil jeg før eller senere få rett 😤
De fleste av mine med aksjonærer i NEL som brukte å skrive innlegg (ofte informative) har forsvunnet fra forumet, jeg tror ikke det er fordi at alle har solgt sine NEL aksjer. Det er nok mer fordi at noen notoriske skribenter overtar enhver tråd om Selskapet. Resten av tråden blir ofte en person diskusjon.
Det er en skribent som jeg beundrer mitt oppi dette sirkuset, det er skribenten Shinkage som forsøker å avkle disse nettroll, han gir seg ikke selv om saklige svar alltid uteblir fra disse "himmel eller helvete" for NEL skribenter.
Jeg har vanskelig for å forstå at HO synes seg tjent med disse tilstander 😐
Når det gjelder hydrogen generelt er det liten tvil om at verden har fått øynene opp for denne energibærer. Når det gjelder NEL er det grunn til å mistenke at Clearstream Banking S.A sine 30% av aksjekapitalen i selskapet ikke er tilfeldig.
NEL taper penger hvert eneste Q, derfor er selskapet verdiløst og vil gå konkurs er et av omkvedet. Det er vanskelig å nå frem med argument som at NEL ikke taper penger på produktene de selger. NEL har underskudd fordi selskapet er inne i en stor oppbyggingsfase som koster penger. Nettopp ferdigstilt fabrikk i Herning, stor utbygning av produksjonskapasitet på Notodden osv.
Jeg vet at det er mye å håpe på, men likevel håper jeg på en edruelig tråd om selskapet NEL 😌
NB: jeg håper Tigeren, Skipssjefen osv holder seg borte fra denne tråd.
Har sakte bygd meg opp igjen, med betydelig mindre kapital, men lærdom rikere. Nemlig ikke invester/satse mer enn jeg har råd til å tape. Derfor er mine aksjer nå selvfinansiert, og jeg kan sitte på papirene gjennom en bølgedal 😥
Tidlig så jeg HO som et forum hvor jeg kunne hente info om mine investeringer. Skrev også egne innlegg for å tilbakespill på min oppfatning av div papirer.
Det er med stor forundring jeg leser tråder om NEL for tiden. Det er noen få som dominerer trådene, ja man kan si at noen få har adoptert trådene.
En sak er å starte sin egen tråd om hvor enten selskapet NEL går rett til helvete økonomisk, eller så er det økonomisk Halleluja for selskapet.
Det kan selvfølgelig være selvforherligende å oppfatte seg selv som "bjellesau" i aksjemarkedet, og at saueflokken følger lydig etter 😌
Det tror jeg at denne "skipssjef og denne Tigeren tror om seg selv. Jeg tror også at disse personer med flere er dårlig istand til å forholde seg til folk i det virktelige liv 😳 De har funnet et forum som er ment som et nettsted hvor meningsutveksling om div aksjer skal være i fokus til å opphøye seg selv til "Very Important Person" når de i virkeligheten er noen løgnhalser som tror de har påvirkningskraft.
Spår jeg nedgang eller oppgang for en aksje, så vil jeg før eller senere få rett 😤
De fleste av mine med aksjonærer i NEL som brukte å skrive innlegg (ofte informative) har forsvunnet fra forumet, jeg tror ikke det er fordi at alle har solgt sine NEL aksjer. Det er nok mer fordi at noen notoriske skribenter overtar enhver tråd om Selskapet. Resten av tråden blir ofte en person diskusjon.
Det er en skribent som jeg beundrer mitt oppi dette sirkuset, det er skribenten Shinkage som forsøker å avkle disse nettroll, han gir seg ikke selv om saklige svar alltid uteblir fra disse "himmel eller helvete" for NEL skribenter.
Jeg har vanskelig for å forstå at HO synes seg tjent med disse tilstander 😐
Når det gjelder hydrogen generelt er det liten tvil om at verden har fått øynene opp for denne energibærer. Når det gjelder NEL er det grunn til å mistenke at Clearstream Banking S.A sine 30% av aksjekapitalen i selskapet ikke er tilfeldig.
NEL taper penger hvert eneste Q, derfor er selskapet verdiløst og vil gå konkurs er et av omkvedet. Det er vanskelig å nå frem med argument som at NEL ikke taper penger på produktene de selger. NEL har underskudd fordi selskapet er inne i en stor oppbyggingsfase som koster penger. Nettopp ferdigstilt fabrikk i Herning, stor utbygning av produksjonskapasitet på Notodden osv.
Jeg vet at det er mye å håpe på, men likevel håper jeg på en edruelig tråd om selskapet NEL 😌
NB: jeg håper Tigeren, Skipssjefen osv holder seg borte fra denne tråd.
Redigert 21.01.2021 kl 03:33
Du må logge inn for å svare
Max Payne
02.07.2019 kl 10:01
5551
Forumene i dag spammes nesten ned av nyheter om at Kina skal satse på hydrogen og at det vil bety masse for nel. Men senest i går skriver Norne at det som følge av eksplosjonen i Sandvika, trolig vil bli færre nye aktører i markedet som vil tørre å utfordre nel. Dette synes å være sterkt motstridende. Hvis Kina satser på hydrogen, så vil de jo få egne leverandører og kunne velge bort nel.
Det synes følgelig ikke å være noen som helst retning eller konsensus på triggerne til nel. Blir det en ulykke, ja så er det plutselig positivt. Og kursmål opprettholdes for nå skal plutselig nel kjøpes opp.
Jeg har ikke noe imot at folk eier nel aksjer, men kan dere ikke være fornøyde med det? Istedenfor nær sagt å spamme ned alle forum med ideer om at vi alle skal kaste oss på nel for å bli rike? Og hvem tjener egentlig på nel? Det er vel de store gutta som timer salget perfekt og bryter lock-up avtalen er det ikke? Nei, la oss få et mer edruelig forummiljø. Dere kan eie så mye nel aksjer dere vil, men ikke si at selskapet ikke er overpriset og at ikke prøv å lokke småsparere til å putte alle eggene i en kurv. Det er ikke bærekraftig.
Max
Det synes følgelig ikke å være noen som helst retning eller konsensus på triggerne til nel. Blir det en ulykke, ja så er det plutselig positivt. Og kursmål opprettholdes for nå skal plutselig nel kjøpes opp.
Jeg har ikke noe imot at folk eier nel aksjer, men kan dere ikke være fornøyde med det? Istedenfor nær sagt å spamme ned alle forum med ideer om at vi alle skal kaste oss på nel for å bli rike? Og hvem tjener egentlig på nel? Det er vel de store gutta som timer salget perfekt og bryter lock-up avtalen er det ikke? Nei, la oss få et mer edruelig forummiljø. Dere kan eie så mye nel aksjer dere vil, men ikke si at selskapet ikke er overpriset og at ikke prøv å lokke småsparere til å putte alle eggene i en kurv. Det er ikke bærekraftig.
Max
Flaxx
02.07.2019 kl 10:03
5500
Skipssjefen er enten SHORT eller LONG.
ALLE hans kommentarer gjenspeiler hans posisjon.
Og da blir han lett å lese.
Og lite å bry seg om.
ALLE hans kommentarer gjenspeiler hans posisjon.
Og da blir han lett å lese.
Og lite å bry seg om.
Jeg er pr nå LONG, liten post på 50000 aksjer.
Men når man angriper SS, og samtidig bryter forum regelverk, så må man forstå at man reagerer.
SS
Men når man angriper SS, og samtidig bryter forum regelverk, så må man forstå at man reagerer.
SS
optimist68
02.07.2019 kl 10:07
5442
Hva er problemet med Tigeren ? Skjerp deg han kommer med mye god info og er seriøs
Rolfbruun
02.07.2019 kl 10:08
5429
Ajax:
En fin betraktning med ordentlige erfaringer. Takk for ditt bidrag til balansering av innleggene her. Vi er på linje bortsett fra at jeg ikke investerte slik før/gjennom finanskrisen. Jeg drev (og driver enda) en bedrift som jeg også eier. Da finanskrisen var et faktum måtte jeg si opp alle ansatte og legge om strategien. Det fungerte utmerket (men ikke uten blod, svette og tårer), slik at jeg idag sitter fint i det... investeringer på børs ble gjort med regneark og monopolpenger fra 2006 til 2015 (hobby). Deretter klinket jeg til med oppsparte midler sent i 2015 og traff nesten perfekt på NEL. Idag er jeg opp så og si 200% her.
Jeg synes også det er synd med «alle disse» selverklærte oraklene som bedyrer sine egenskaper her inne. Som du sier...man får alltid rett til slutt siden det svinger både opp og ned relativt til individuell inngang...
Go hard, go long
En fin betraktning med ordentlige erfaringer. Takk for ditt bidrag til balansering av innleggene her. Vi er på linje bortsett fra at jeg ikke investerte slik før/gjennom finanskrisen. Jeg drev (og driver enda) en bedrift som jeg også eier. Da finanskrisen var et faktum måtte jeg si opp alle ansatte og legge om strategien. Det fungerte utmerket (men ikke uten blod, svette og tårer), slik at jeg idag sitter fint i det... investeringer på børs ble gjort med regneark og monopolpenger fra 2006 til 2015 (hobby). Deretter klinket jeg til med oppsparte midler sent i 2015 og traff nesten perfekt på NEL. Idag er jeg opp så og si 200% her.
Jeg synes også det er synd med «alle disse» selverklærte oraklene som bedyrer sine egenskaper her inne. Som du sier...man får alltid rett til slutt siden det svinger både opp og ned relativt til individuell inngang...
Go hard, go long
Flaxx
02.07.2019 kl 10:09
5388
Greit ... da er du LONG.
Og må snu bunken ... og bli positiv.
Er du fornøyd med regjeringens nylige Hydrogen-politikk?
Og må snu bunken ... og bli positiv.
Er du fornøyd med regjeringens nylige Hydrogen-politikk?
Ajax1
02.07.2019 kl 10:11
5358
Du har dessverre helt rett Ytsejam 😥 Denne tråd er allerede blitt overtatt av SS 😥
Jeg blir aldri positiv til NEL eller hydrogen. Det er sløsing av resurser på HØYT nivå.
Jeg er KUN med på en rask trade, for pengenes skyld. Man ser jo i dag at det kryper oppover, men ingen fornuft - bare oppkjøpsrykter.
Dette har jeg sett så mange ganger før, så jeg er med en liten stund, og plutselig er dem solgt. Vinn vinn, men NEL og Hydrogen, NULL tro på det.
SS
Jeg er KUN med på en rask trade, for pengenes skyld. Man ser jo i dag at det kryper oppover, men ingen fornuft - bare oppkjøpsrykter.
Dette har jeg sett så mange ganger før, så jeg er med en liten stund, og plutselig er dem solgt. Vinn vinn, men NEL og Hydrogen, NULL tro på det.
SS
Flaxx
02.07.2019 kl 10:16
5268
Du har ikke faglig innsikt nok til å mene noe om regjeringens ferske Hydrogen-politikk?
Livet er kortsiktig SHORTING .... og da nedrakking på aksjen det gjelder?
Livet er kortsiktig SHORTING .... og da nedrakking på aksjen det gjelder?
rockpus
02.07.2019 kl 10:18
5255
"Hvis Kina satser på hydrogen, så vil de jo få egne leverandører og kunne velge bort nel."
Det er svært sannsynlig at Kina vil sørge for at de ikke skal bli avhengig av et utenlandsk selskap i sin hydrogensatsing.
Det er svært sannsynlig at Kina vil sørge for at de ikke skal bli avhengig av et utenlandsk selskap i sin hydrogensatsing.
Regjeringen sier så mye rart, og lite handling.
Hvem skal til syvende og sist dekke denne politikken ? Les BETALE ?
Er det NEL ?
Er det Skyss.no og Ruter ?
Er det mannen i gata?
Jeg har NULL tro på at det er god bruk av resurser å bruke 1 kw ren vannkraft, og få 0,2 KW i retur på kjøretøy.
Her rakker jeg først og fremst ned på TS, og et par andre.
For brudd på forum reglene.
SS
Hvem skal til syvende og sist dekke denne politikken ? Les BETALE ?
Er det NEL ?
Er det Skyss.no og Ruter ?
Er det mannen i gata?
Jeg har NULL tro på at det er god bruk av resurser å bruke 1 kw ren vannkraft, og få 0,2 KW i retur på kjøretøy.
Her rakker jeg først og fremst ned på TS, og et par andre.
For brudd på forum reglene.
SS
Ajax1
02.07.2019 kl 10:19
5216
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Hvordan skulle jeg unngå å navngi deg. Du er en av skribentene som forderver forumet ved å tro at dette er din egen sandkasse 😠
Furuen
02.07.2019 kl 10:20
5213
Ajax 1,
ja, nå skjønner du hvorfor jeg åpnet en «lukket» tråd for noen dager siden. Problemet var at en ikke fikk lagt til de som ville være med. Adm. jobber visstnok med å få til en ordning som fungerer.
ja, nå skjønner du hvorfor jeg åpnet en «lukket» tråd for noen dager siden. Problemet var at en ikke fikk lagt til de som ville være med. Adm. jobber visstnok med å få til en ordning som fungerer.
Flaxx
02.07.2019 kl 10:22
5188
Skyss eller Ruter?
For ferjer er det NORLED.
Kontrakten er vunnet av Westcon:
https://forum.hegnar.no/thread/34232/view
For ferjer er det NORLED.
Kontrakten er vunnet av Westcon:
https://forum.hegnar.no/thread/34232/view
Rolfbruun
02.07.2019 kl 10:22
5179
Skipssjefen:
Hvor mange KW går det for å fremstille 1liter diesel da? Først må vi finne et reservoar med råolje, ikke sant?......
Det er helt ok å være for/imot det ene og det andre, men du fremstiller deg selv som en fjott. Kan du se det?
Hvor mange KW går det for å fremstille 1liter diesel da? Først må vi finne et reservoar med råolje, ikke sant?......
Det er helt ok å være for/imot det ene og det andre, men du fremstiller deg selv som en fjott. Kan du se det?
Flaxx
02.07.2019 kl 10:25
5163
Vannkraft og Hydrogen?
Har du ennå ikke oppdaget?
- Solenergi + Hydrogen
- Vindmøller + Hydrogen
Har du ennå ikke oppdaget?
- Solenergi + Hydrogen
- Vindmøller + Hydrogen
Flaksmåmanha
02.07.2019 kl 10:26
5141
Axax1,,, du skal ha for forsøket ditt og for en ekte tråd. Men som du ser er det håpløst og prøve seg på noe seriøst,, det har vært forsøkt av andre seriøse tidligere.
Jeg har som mange andre blokkert de som bare kommer med destruktiv oppkast og nærmest hat.
Sitter selv ganske tungt inne i NEL,, uten at jeg er 100% sikker på at dette blir gull. Derfor synes jeg det er greit å kunne lese litt nytt som måtte deles her.
Lykke til videre og god sommer :)
Jeg har som mange andre blokkert de som bare kommer med destruktiv oppkast og nærmest hat.
Sitter selv ganske tungt inne i NEL,, uten at jeg er 100% sikker på at dette blir gull. Derfor synes jeg det er greit å kunne lese litt nytt som måtte deles her.
Lykke til videre og god sommer :)
Det stod nylig at Norled, Sdir og andre må tenke nytt.
Det jeg vet er at det blir sikkerhet i en annen liga når slikt monteres i båt, og ikke slik amatørmessige og skjødesløs montering som NEL driver med.
RolfBruun:
Dette viser hvor lite peiling du har. Tror du man bruker 5 fat råolje for å få 1 fat råolje?
Du kan ikke bortforklare INFOEN som ligger på TU om at 1 kw strøm fra vannkraft, blir til maks 0,2kw strøm etter at hydrogenet blir strøm igjen. Sløsing deluxe.
Kun vindturbin og hydrogen i Berlevåg har til en viss grad noe for seg, så lenge vindkrafta forsyner ALT den kan i strømnett, og overskuddskraft blir hydrogen. Løsningen der er å lage en skikkelig linje mot sør, så en får ALL vindkraft på nett, istedenfor å sløse 4-5 deler av vindenergi bort i tap på Hydrogen.
Nå velger jeg å logge av denne tråden, da dette er å gjenta seg selv gang på gang. Det er null nye argumenter fra NEL menigheten, bare det samme konstant. Da blir dette like dårlig bruk av tid, som bruk av dyrebare kw til hydrogen.
SS
Det jeg vet er at det blir sikkerhet i en annen liga når slikt monteres i båt, og ikke slik amatørmessige og skjødesløs montering som NEL driver med.
RolfBruun:
Dette viser hvor lite peiling du har. Tror du man bruker 5 fat råolje for å få 1 fat råolje?
Du kan ikke bortforklare INFOEN som ligger på TU om at 1 kw strøm fra vannkraft, blir til maks 0,2kw strøm etter at hydrogenet blir strøm igjen. Sløsing deluxe.
Kun vindturbin og hydrogen i Berlevåg har til en viss grad noe for seg, så lenge vindkrafta forsyner ALT den kan i strømnett, og overskuddskraft blir hydrogen. Løsningen der er å lage en skikkelig linje mot sør, så en får ALL vindkraft på nett, istedenfor å sløse 4-5 deler av vindenergi bort i tap på Hydrogen.
Nå velger jeg å logge av denne tråden, da dette er å gjenta seg selv gang på gang. Det er null nye argumenter fra NEL menigheten, bare det samme konstant. Da blir dette like dårlig bruk av tid, som bruk av dyrebare kw til hydrogen.
SS
Aiko
02.07.2019 kl 10:29
5101
SS er for alltid blokkert hos meg ! så da slipper jeg jo å forholde meg til han :).
Bra trådstart, helt enig med ønsket om ett mer seriøst forum uten hause/baise troll.
Vi må gjerne være positive til Nel, men vi vil jo ikke være en menighet med bare haussing av aksjen heller.
Veldig spennende tider fremover nå i alle fall :).
Sitter long i alle fall til kr 15, da går muligens 50% av beholdningen.
Bra trådstart, helt enig med ønsket om ett mer seriøst forum uten hause/baise troll.
Vi må gjerne være positive til Nel, men vi vil jo ikke være en menighet med bare haussing av aksjen heller.
Veldig spennende tider fremover nå i alle fall :).
Sitter long i alle fall til kr 15, da går muligens 50% av beholdningen.
Som nevnt, man må bruke strøm som gir best mulig virkningsgrad.
Forstår ikke deres naivitet.
SS
Forstår ikke deres naivitet.
SS
Rolfbruun
02.07.2019 kl 10:36
5032
Skipssjefen:
Vi er enige om at strømmen må brukes på en måte som gir best mulig virkningsgrad. Jeg forutsetter at du også har en grunntanke om at vi på ett eller annet tidspunkt må ofre litt for å komme inn i noe som er bærekraftig i den forstand at oljen tar slutt en dag (og at den forurenser veldig). Da gjenstår: hva er best mulig virkningsgrad? Både danmark, tyskland og california har idag perioder med overproduksjon av strøm (yes?). Slik produksjon kan man vel ikke ta inn i tankerekken om «virkningsgrad»? Prognose fremover for slik strøm viser vel da også sterkt økende tilbud? Hvor er man om 10-20 år i slik sammenheng?
Vi er enige om at strømmen må brukes på en måte som gir best mulig virkningsgrad. Jeg forutsetter at du også har en grunntanke om at vi på ett eller annet tidspunkt må ofre litt for å komme inn i noe som er bærekraftig i den forstand at oljen tar slutt en dag (og at den forurenser veldig). Da gjenstår: hva er best mulig virkningsgrad? Både danmark, tyskland og california har idag perioder med overproduksjon av strøm (yes?). Slik produksjon kan man vel ikke ta inn i tankerekken om «virkningsgrad»? Prognose fremover for slik strøm viser vel da også sterkt økende tilbud? Hvor er man om 10-20 år i slik sammenheng?
Hahaha,
ss mener at alle bør melde Tigeren til admin for spam. Snakk om å møte seg selv i døra.
Nei, du er bare en hoven oppblåst backtrader og skrytepave.
ss mener at alle bør melde Tigeren til admin for spam. Snakk om å møte seg selv i døra.
Nei, du er bare en hoven oppblåst backtrader og skrytepave.
RolfB:
Klart man bør lage hydrogen av strøm som man absolutt ikke kan bruke noen annen plass.
Men jeg ser ikke for meg at man har så mye overskuddstrøm i Norge, og europa at man kan sløse det inn på Hydrogenproduksjon.
Men dersom man har det, og absolutt ikke kan nyttegjøre det noen plass, så er hydrogen ok.
Jeg mener man bør akkumulere nattstrøm som man tidvis har overskudd på på batteribanker, og så supplere på strømnett på dagtid, og topper.
Beklager, men jeg blir ikke enig med deg om bruk av dyrebar strøm til Hydrogen.
Ellers må jeg bemerke at ditt siste innlegg var konstruktivt, og seriøst, da blir mitt svar også det samme. Det er jo helt ok å være uenig, skulle man tro, på en høflig måte.
SS
Klart man bør lage hydrogen av strøm som man absolutt ikke kan bruke noen annen plass.
Men jeg ser ikke for meg at man har så mye overskuddstrøm i Norge, og europa at man kan sløse det inn på Hydrogenproduksjon.
Men dersom man har det, og absolutt ikke kan nyttegjøre det noen plass, så er hydrogen ok.
Jeg mener man bør akkumulere nattstrøm som man tidvis har overskudd på på batteribanker, og så supplere på strømnett på dagtid, og topper.
Beklager, men jeg blir ikke enig med deg om bruk av dyrebar strøm til Hydrogen.
Ellers må jeg bemerke at ditt siste innlegg var konstruktivt, og seriøst, da blir mitt svar også det samme. Det er jo helt ok å være uenig, skulle man tro, på en høflig måte.
SS
Flaxx
02.07.2019 kl 10:41
4963
Kom tilbake når du har lest deg opp på VIND- og SOL-kraft.
Der overskuddsenergien noen ganger er nesten verdiløs.
Klarer du ikke .... "to connect the dots"?
Dette er en MEGA-trend.
Mens du ikke ser lenger enn egen nesetipp i din ekstreme SHORT-modus ...
Der overskuddsenergien noen ganger er nesten verdiløs.
Klarer du ikke .... "to connect the dots"?
Dette er en MEGA-trend.
Mens du ikke ser lenger enn egen nesetipp i din ekstreme SHORT-modus ...
oophus
02.07.2019 kl 10:42
4950
Er jo bare å se på pilene angående hvor man ønsker å være angående produksjon av strøm i fremtiden. Grønn produksjon i seg selv tilsier at man må skalere sol og vind til å kunne produsere i overskudd for å takle de dagene med lite sol og lite vind. Det i seg selv betyr at man MÅ mellomlagre energien. Bruker man batterier, så er det tap i større grad enn hydrogen over uker og måneder. 2% tap om dagen kan man forvente på et batteri på 100% SoC.
I mellomtiden så glemmer man at det hydrogenet man isåfall produserer, ikke er utelukkende laget for transport, men for industri.
I mellomtiden så glemmer man at det hydrogenet man isåfall produserer, ikke er utelukkende laget for transport, men for industri.
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Ja gjør det. Gjerne resten av dagen helst.
Veldig bra forsøk og det du skrev der Ajax. Skulle kanskje prøvd med lukket tråd kun for godkjente medlemmer?
Redigert 02.07.2019 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
MrPutter
02.07.2019 kl 11:13
4796
Ja. Jeg stiller meg sammen med deg Thomasdatter og ønsker en stengt tråd. Håper det er mulig å opprette for jeg orker bare ikke å skrlve her lengre.
Og stor takk til Ajax1 for forsøket, men mot dårskap kjemper selv gudene forgjeves .
MrPutter
Og stor takk til Ajax1 for forsøket, men mot dårskap kjemper selv gudene forgjeves .
MrPutter
Bjørnson
02.07.2019 kl 11:29
4719
:-) Dauer litt av innsatsen din SS skvadron :-) Du skal ha for innsats og engasjement...Ap politikker??
Satch
02.07.2019 kl 11:34
4660
Rolfbruun:
Godt poeng. det er mange som glemmer noen vesentlige faktorer når de skal legge frem regnskap på fremstilling av grønt drivstoff.
Oljen er heller ikke en energiKILDE, den er kun en energibærer på lik linje som Hydrogen, og er produsert av solen. hvor mange KW med solkraft måtte til i totalregnskap for å i det hele tatt å få råoljen klar til å hente opp? ;) Det spyr jo også ut argumenter om effektiviteten mellom BEV og FCEV, og her kommer BEV bedre ut i oversikten. strøm er ferskvare, og om man teoretisk sett bruker ladekabel rett fra vannturbinen til teslaen så vil man ha en ekstremt energieffektiv løsning, men det fungerer ikke helt sånn i det virkelige liv eller i resten av verden. men ja, isolert sett så er en BEV meget energieffektiv. en FCEV er også isolert sett mindre effektiv enn BEV, men langt mer effektiv enn fossile løsninger. Regnskapet på strømproduksjon/forbruk er jo også en key-faktor. Argumenter som at vi "ikke har råd til å sløse med ressurser" faller på sin egen urimelighet. vi har idag løsninger med fornybart som ikke kan produsere 24/7 da det ikke er forbruk nok i andre enden. da må vi ha en lagringsmulighet. her er Hydrogen perfekt. og man "kaster bort" noen prosent på å konvertere dette til H2 (selv om man aldri får kastet bort energi) så gjør det faktisk ikke noe, ettersom man kan produsere dette når forbrukeren som trenger fersk strøm ikke har behov, og produksjon uansett ville vært stoppet eller begrenset. og JA vi har overskuddskraft i massevis på tross av hva folk mener. det er uendelig med muligheter for å hente ut mye mer av sol, vind osv. det er stor forskjell i regnskap på Well-2-Wheel og Tank-2-Wheel. T2W vinner BEV, men på W2W så er det veeeeldig avhengig av fra som er opprinnelsen (Well) og det er veldig viktig å ta med hele kjeden i regnskapet. skal det være bærekraftig så må H2 produseres fornybart. :)
Godt poeng. det er mange som glemmer noen vesentlige faktorer når de skal legge frem regnskap på fremstilling av grønt drivstoff.
Oljen er heller ikke en energiKILDE, den er kun en energibærer på lik linje som Hydrogen, og er produsert av solen. hvor mange KW med solkraft måtte til i totalregnskap for å i det hele tatt å få råoljen klar til å hente opp? ;) Det spyr jo også ut argumenter om effektiviteten mellom BEV og FCEV, og her kommer BEV bedre ut i oversikten. strøm er ferskvare, og om man teoretisk sett bruker ladekabel rett fra vannturbinen til teslaen så vil man ha en ekstremt energieffektiv løsning, men det fungerer ikke helt sånn i det virkelige liv eller i resten av verden. men ja, isolert sett så er en BEV meget energieffektiv. en FCEV er også isolert sett mindre effektiv enn BEV, men langt mer effektiv enn fossile løsninger. Regnskapet på strømproduksjon/forbruk er jo også en key-faktor. Argumenter som at vi "ikke har råd til å sløse med ressurser" faller på sin egen urimelighet. vi har idag løsninger med fornybart som ikke kan produsere 24/7 da det ikke er forbruk nok i andre enden. da må vi ha en lagringsmulighet. her er Hydrogen perfekt. og man "kaster bort" noen prosent på å konvertere dette til H2 (selv om man aldri får kastet bort energi) så gjør det faktisk ikke noe, ettersom man kan produsere dette når forbrukeren som trenger fersk strøm ikke har behov, og produksjon uansett ville vært stoppet eller begrenset. og JA vi har overskuddskraft i massevis på tross av hva folk mener. det er uendelig med muligheter for å hente ut mye mer av sol, vind osv. det er stor forskjell i regnskap på Well-2-Wheel og Tank-2-Wheel. T2W vinner BEV, men på W2W så er det veeeeldig avhengig av fra som er opprinnelsen (Well) og det er veldig viktig å ta med hele kjeden i regnskapet. skal det være bærekraftig så må H2 produseres fornybart. :)
KptSabeltann skrevInnlegget er slettet
Som nevnt i går. KUN lommerusk, for mer våger jeg ikke i skadeskutte NEL.
Liker bedre 20.000 akerbp, eller 35.000 eqnr, uten belåning. Men NEL er og forblir søppel, hvor man kan trade litt når småsparerne kjører kursen opp.
Man trenger ikke tro på NEL eller Hydrogen for å tjene litt lommerusk. SS
Liker bedre 20.000 akerbp, eller 35.000 eqnr, uten belåning. Men NEL er og forblir søppel, hvor man kan trade litt når småsparerne kjører kursen opp.
Man trenger ikke tro på NEL eller Hydrogen for å tjene litt lommerusk. SS
dotcom
02.07.2019 kl 11:37
3966
I all hovedsak enig med deg Ajax1.
Det er meningsløst å forsøke å være nyansert når man har svadageneratorer som eksempelvis SS og Tigeren på trådene.
Den enkle løsningen er å blokkere dem. En kort periode er det litt frustrerende å ikke se hva andre svarer på, men man venner seg fort til det.
Jeg har ingen problemer med at folk har en annen oppfatning enn meg selv, men livet er for kort til å pløye gjennom linje etter linje med ren svada.
Blokker og ignorer. :)
Det er meningsløst å forsøke å være nyansert når man har svadageneratorer som eksempelvis SS og Tigeren på trådene.
Den enkle løsningen er å blokkere dem. En kort periode er det litt frustrerende å ikke se hva andre svarer på, men man venner seg fort til det.
Jeg har ingen problemer med at folk har en annen oppfatning enn meg selv, men livet er for kort til å pløye gjennom linje etter linje med ren svada.
Blokker og ignorer. :)
Dere kan jo lage en låst tråd med kun selvforherligende menighetsmedlemmer. Dere har verktøyet, og muligheten. Hvorfor syte over en mulighet som faktisk finnes.
Enkelt er det og. Det er jo litt sånn i Tigerens ånd også.
SS
Enkelt er det og. Det er jo litt sånn i Tigerens ånd også.
SS
dotcom
02.07.2019 kl 11:46
3937
Nå har du 13 innlegg på denne tråden SS.
Føler du deg truffet?
Spørsmålet er retorisk. Ingen vits å svare. Jeg ser ikke lengre hva du skriver. Du er blokkert. :)
Føler du deg truffet?
Spørsmålet er retorisk. Ingen vits å svare. Jeg ser ikke lengre hva du skriver. Du er blokkert. :)
Ajax1
02.07.2019 kl 11:58
3901
NEL aksjonærer er ikke mer en menighet enn f eks Hydro aksjonærer. I mangel på bedre argumenter blir ordet menighet brukt om oss som tror at det vil lønne seg å være investorer i NEL. På samme måte som investorer tror/satser på andre selskaper som de tror vil gi gevinst.
At jeg som tror at min investering i NEL skal gi overskudd for meg skulle kvalifisere meg til å tilhøre en menighet faller på sin egen urimelighet.
At vi må slutte å tilføre vår klode CO2 for at fremtidige generasjoner skal overleve tror jeg på, men jeg investerer i NEL fordi jeg tror det vil gi gevinst på min investering.
Men jeg vil ha meg frabedt å bli kalt en selvforherlig menighedsmedlem.
Men det er som å diskutere med en låvevegg 😪
At jeg som tror at min investering i NEL skal gi overskudd for meg skulle kvalifisere meg til å tilhøre en menighet faller på sin egen urimelighet.
At vi må slutte å tilføre vår klode CO2 for at fremtidige generasjoner skal overleve tror jeg på, men jeg investerer i NEL fordi jeg tror det vil gi gevinst på min investering.
Men jeg vil ha meg frabedt å bli kalt en selvforherlig menighedsmedlem.
Men det er som å diskutere med en låvevegg 😪
Redigert 02.07.2019 kl 12:06
Du må logge inn for å svare
oppvigår
02.07.2019 kl 12:40
3861
Kan dere ta en pust i bakken fra å anklage hverandre, og gi meg et svar. Jeg har i lengre tid prøvd å få rettet fokus på den uforsvarlige bruken av ressurser til de store batteriene i elbilen. Vi har allerede signaler på at vi om noen få ti-år er fri for dem på jorden. Hva tenker dere om den problematikken? Ikke kom med noen form for harselas, for det finnes nok av dokumentasjon på at det er tilfelle.
Hva mener dere om de norske politikerne, som ikke er villig til å ta en diskusjon om denne ressurs bruken? Da det var kritisk med fiskeressursene, så handlet man. Kan ikke se annet en at de skryter av seg selv, og er ikke villig til å innse at det bærer galt av sted.
Så var det løgnen om at elbilene ikke forurenser. Greit i Oslo gryta. Men globalt fører denne utgravningen av de stoffene) som må til batteriene til enorme CO2-utslipp, men farligst av alt forurensningen, som ødelegger fugle-/ dyreliv, insekter (humler, bier, osv ) og planteliv. Vi må heller ikke glemme den lange transporten , som også forurenser enormt.
Eller er dert bare det at diskusjonen skal dreie seg om batteri visa hydrogen?
Hva mener dere om de norske politikerne, som ikke er villig til å ta en diskusjon om denne ressurs bruken? Da det var kritisk med fiskeressursene, så handlet man. Kan ikke se annet en at de skryter av seg selv, og er ikke villig til å innse at det bærer galt av sted.
Så var det løgnen om at elbilene ikke forurenser. Greit i Oslo gryta. Men globalt fører denne utgravningen av de stoffene) som må til batteriene til enorme CO2-utslipp, men farligst av alt forurensningen, som ødelegger fugle-/ dyreliv, insekter (humler, bier, osv ) og planteliv. Vi må heller ikke glemme den lange transporten , som også forurenser enormt.
Eller er dert bare det at diskusjonen skal dreie seg om batteri visa hydrogen?
Rolfbruun
02.07.2019 kl 12:42
3860
Skipssjefen: Du besvarer mitt spørsmål med en påstand kamuflert som et spørsmål? Hvor mange KW tror du det går med til å fremstille 1 liter diesel? Da i lys av din beskrivelse rundt virkningsgrad/hydrogen/elektrolyse.
Krustjevskij
02.07.2019 kl 13:08
3813
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Skipsssjefen tar seg så nær av ting syns jeg. han/hun skulle holdt seg mer på matta
Redigert 02.07.2019 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
Rolfbruun;
Tror du man trenger 5 liter diesel for å lage en liter diesel? Tror jeg ler meg ihjel 😂😂😂😂😂😂😂😂
SS
Tror du man trenger 5 liter diesel for å lage en liter diesel? Tror jeg ler meg ihjel 😂😂😂😂😂😂😂😂
SS