Forsøk på en edruelig NEL tråd

Ajax1
NEL 02.07.2019 kl 09:42 13321

Jeg kjøpte mine første aksjer i 1998. Ble millionær tidlig på 2000 tallet. Fikk meg en stor økonomisk nedtur i 2008 med tvangssalg av belånte aksjer, og mine millioner ble smuldret bort 😪
Har sakte bygd meg opp igjen, med betydelig mindre kapital, men lærdom rikere. Nemlig ikke invester/satse mer enn jeg har råd til å tape. Derfor er mine aksjer nå selvfinansiert, og jeg kan sitte på papirene gjennom en bølgedal 😥

Tidlig så jeg HO som et forum hvor jeg kunne hente info om mine investeringer. Skrev også egne innlegg for å tilbakespill på min oppfatning av div papirer.

Det er med stor forundring jeg leser tråder om NEL for tiden. Det er noen få som dominerer trådene, ja man kan si at noen få har adoptert trådene.
En sak er å starte sin egen tråd om hvor enten selskapet NEL går rett til helvete økonomisk, eller så er det økonomisk Halleluja for selskapet.

Det kan selvfølgelig være selvforherligende å oppfatte seg selv som "bjellesau" i aksjemarkedet, og at saueflokken følger lydig etter 😌
Det tror jeg at denne "skipssjef og denne Tigeren tror om seg selv. Jeg tror også at disse personer med flere er dårlig istand til å forholde seg til folk i det virktelige liv 😳 De har funnet et forum som er ment som et nettsted hvor meningsutveksling om div aksjer skal være i fokus til å opphøye seg selv til "Very Important Person" når de i virkeligheten er noen løgnhalser som tror de har påvirkningskraft.

Spår jeg nedgang eller oppgang for en aksje, så vil jeg før eller senere få rett 😤

De fleste av mine med aksjonærer i NEL som brukte å skrive innlegg (ofte informative) har forsvunnet fra forumet, jeg tror ikke det er fordi at alle har solgt sine NEL aksjer. Det er nok mer fordi at noen notoriske skribenter overtar enhver tråd om Selskapet. Resten av tråden blir ofte en person diskusjon.

Det er en skribent som jeg beundrer mitt oppi dette sirkuset, det er skribenten Shinkage som forsøker å avkle disse nettroll, han gir seg ikke selv om saklige svar alltid uteblir fra disse "himmel eller helvete" for NEL skribenter.

Jeg har vanskelig for å forstå at HO synes seg tjent med disse tilstander 😐

Når det gjelder hydrogen generelt er det liten tvil om at verden har fått øynene opp for denne energibærer. Når det gjelder NEL er det grunn til å mistenke at Clearstream Banking S.A sine 30% av aksjekapitalen i selskapet ikke er tilfeldig.

NEL taper penger hvert eneste Q, derfor er selskapet verdiløst og vil gå konkurs er et av omkvedet. Det er vanskelig å nå frem med argument som at NEL ikke taper penger på produktene de selger. NEL har underskudd fordi selskapet er inne i en stor oppbyggingsfase som koster penger. Nettopp ferdigstilt fabrikk i Herning, stor utbygning av produksjonskapasitet på Notodden osv.

Jeg vet at det er mye å håpe på, men likevel håper jeg på en edruelig tråd om selskapet NEL 😌

NB: jeg håper Tigeren, Skipssjefen osv holder seg borte fra denne tråd.
Redigert 21.01.2021 kl 03:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 11:36 3736

KptSabeltann skrev Innlegget er slettet
Som nevnt i går. KUN lommerusk, for mer våger jeg ikke i skadeskutte NEL.

Liker bedre 20.000 akerbp, eller 35.000 eqnr, uten belåning. Men NEL er og forblir søppel, hvor man kan trade litt når småsparerne kjører kursen opp.

Man trenger ikke tro på NEL eller Hydrogen for å tjene litt lommerusk. SS
dotcom
02.07.2019 kl 11:37 3731

I all hovedsak enig med deg Ajax1.
Det er meningsløst å forsøke å være nyansert når man har svadageneratorer som eksempelvis SS og Tigeren på trådene.
Den enkle løsningen er å blokkere dem. En kort periode er det litt frustrerende å ikke se hva andre svarer på, men man venner seg fort til det.
Jeg har ingen problemer med at folk har en annen oppfatning enn meg selv, men livet er for kort til å pløye gjennom linje etter linje med ren svada.
Blokker og ignorer. :)
Slettet bruker
02.07.2019 kl 11:39 3727

Dere kan jo lage en låst tråd med kun selvforherligende menighetsmedlemmer. Dere har verktøyet, og muligheten. Hvorfor syte over en mulighet som faktisk finnes.

Enkelt er det og. Det er jo litt sånn i Tigerens ånd også.

SS
dotcom
02.07.2019 kl 11:46 3702

Nå har du 13 innlegg på denne tråden SS.
Føler du deg truffet?
Spørsmålet er retorisk. Ingen vits å svare. Jeg ser ikke lengre hva du skriver. Du er blokkert. :)
Ajax1
02.07.2019 kl 11:58 3666

NEL aksjonærer er ikke mer en menighet enn f eks Hydro aksjonærer. I mangel på bedre argumenter blir ordet menighet brukt om oss som tror at det vil lønne seg å være investorer i NEL. På samme måte som investorer tror/satser på andre selskaper som de tror vil gi gevinst.

At jeg som tror at min investering i NEL skal gi overskudd for meg skulle kvalifisere meg til å tilhøre en menighet faller på sin egen urimelighet.

At vi må slutte å tilføre vår klode CO2 for at fremtidige generasjoner skal overleve tror jeg på, men jeg investerer i NEL fordi jeg tror det vil gi gevinst på min investering.

Men jeg vil ha meg frabedt å bli kalt en selvforherlig menighedsmedlem.

Men det er som å diskutere med en låvevegg 😪
Redigert 02.07.2019 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
oppvigår
02.07.2019 kl 12:40 3626

Kan dere ta en pust i bakken fra å anklage hverandre, og gi meg et svar. Jeg har i lengre tid prøvd å få rettet fokus på den uforsvarlige bruken av ressurser til de store batteriene i elbilen. Vi har allerede signaler på at vi om noen få ti-år er fri for dem på jorden. Hva tenker dere om den problematikken? Ikke kom med noen form for harselas, for det finnes nok av dokumentasjon på at det er tilfelle.
Hva mener dere om de norske politikerne, som ikke er villig til å ta en diskusjon om denne ressurs bruken? Da det var kritisk med fiskeressursene, så handlet man. Kan ikke se annet en at de skryter av seg selv, og er ikke villig til å innse at det bærer galt av sted.
Så var det løgnen om at elbilene ikke forurenser. Greit i Oslo gryta. Men globalt fører denne utgravningen av de stoffene) som må til batteriene til enorme CO2-utslipp, men farligst av alt forurensningen, som ødelegger fugle-/ dyreliv, insekter (humler, bier, osv ) og planteliv. Vi må heller ikke glemme den lange transporten , som også forurenser enormt.
Eller er dert bare det at diskusjonen skal dreie seg om batteri visa hydrogen?
Rolfbruun
02.07.2019 kl 12:42 3625

Skipssjefen: Du besvarer mitt spørsmål med en påstand kamuflert som et spørsmål? Hvor mange KW tror du det går med til å fremstille 1 liter diesel? Da i lys av din beskrivelse rundt virkningsgrad/hydrogen/elektrolyse.
Krustjevskij
02.07.2019 kl 13:08 3578

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Skipsssjefen tar seg så nær av ting syns jeg. han/hun skulle holdt seg mer på matta
Redigert 02.07.2019 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 14:30 3498

Rolfbruun;

Tror du man trenger 5 liter diesel for å lage en liter diesel? Tror jeg ler meg ihjel 😂😂😂😂😂😂😂😂

SS
Rolfbruun
02.07.2019 kl 14:35 3470

Skipssjefen:
Igjen klarer du ikke svare meg på det jeg spør deg om? Du som etter sigende etterlyser folkeskikk, eller hva man skal kalle det?

Fjott
oophus
02.07.2019 kl 14:38 3462

Han klarer ikke å besvare spørsmålet, så det enkleste er å latterliggjøre det. Forhåpentligvis, for hvis han virkelig ikke forstår spørsmålet, så tegner det et dårlig bilde av hans intelligens.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 14:41 3455

Siden man ikke skal sammenligne epler med epler, så er svaret 0,00 kw.

Man bruker ikke fornybar strøm til å fremstille Diesel.
Fy faen så lavmål man må ned på med voksenopplæringa her. Gremmes altså.

Eneste bruk av KW er pumping av diesel fra raffineri på bil/båt/tankanlegg, og pumpa på CircleK 😄😂

SS
Redigert 02.07.2019 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 14:43 3450

Googlet eller ringt en venn ss :-)
Slettet bruker
02.07.2019 kl 14:43 3453

Svar meg heller på hvorfor man skal bruke vannkraft 1kw for å lage 0,2kw hydrogenstrøm. Der har ingen besvart mine spørsmål.

Jeg så INGEN solceller, eller vindmøller i Oslo da mann og mus ble sprengt til fillebiter, og pinsetrafikken stod til Svinesund.

SS
Furuen
02.07.2019 kl 14:44 3444

Kan dere ikke bare overse SS?
La han diskutere med seg selv!
Shinkage
02.07.2019 kl 14:44 3443

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Vel, jeg ser at du har fjernet spørsmålene (egentlig påstander om hva jeg mener) dine fra tråden der jeg besvarte dem. De var i "Til Info" tråden til Rolf Bruun. Det er jo ganske interessant all den tid du mener alle svarene mine bare er kverulering og svada.

Du har derimot glemt å slette dem fra en annen tråd du kopierte dem inn - der skrev du at du var "stolt av spørsmålene", men som du senere rettet til at mange av dem bare var ironiske. Hhmm, en ganske interessant liten oppryddingsjobb du har gjort her.

Shinkage 25.06.2019 kl 23:49 1247
Skipssjefen skrev Innlegget er slettet

Tror du må lese innleggene litt bedre - jeg har vel skrevet minst 3 ganger (senest i dag 16:52) at både jeg og andre vet at man ikke kan regne hjem NEL kursen på nåværende tidspunkt. Jeg har heller ikke kjøpt NEL aksjer for nåværende verdi, men for hva jeg kan tro at de kan bli verdt i fremtiden................

Jeg har hentet frem de opprinnelige spørsmålene dine fra din egen tråd. Siden du har gjort en ekstra innsats for å fjerne "bevismateriale" der jeg besvarte dem, kan det hende jeg setter dem inn sammen med mine svar i et eget innlegg. Da kan andre enn deg og dine meningsfeller bedømme om det er svada eller ikke og hvem som bløffer. Ikke alle mine svar gagnet nemlig min egen VPS som du flere ganger har prøvd å påstå.
Redigert 02.07.2019 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 14:52 3421

Som regel Admin som sletter mine innlegg.
Tro meg, jeg har INGEN bevis å slette. Alt her finnes i webarchive så slapp av.

Du kan fortelle meg hvorfor vi skal bruke fornybar vannkraft 1kw for å sitte med 0,2kw igjen.

All fornybar kraft bør heller sendes høystbydende til europa som derved kan redusere kullkraft. Det er den beste løsning for klima, enn å leke full sjømann med dyrebare kw. 😂😂💸💸💸

SS
Satch
02.07.2019 kl 14:54 3415

SS:
les mitt innlegg på side 1
FYI; det er solceller på Kjørbo. klippet fra en tilfeldig artikkel fra tu.no:

Så langt i år har solcellene produsert cirka 221.000 kWh, mens strømforbruket på Powerhouse Kjørbo totalt i år er 200.000 kWh.

Det var ikke de beste vilkårene for elektrolyse med solkraft da Uno-X Kjørbo åpnet tirsdag.
Det var ikke de beste vilkårene for elektrolyse med solkraft da Uno-X Kjørbo åpnet tirsdag. Foto: Eirik Helland Urke
Dette nettooverskuddet holder til 420 kg hydrogen, tilsvarende å fylle tanken på hundre Toyota Mirai, ettersom det går med cirka 50 kWh på å produsere et kg H2.

Det må nevnes at kontorhuset kun juli i år produserte nesten 30 000 kWh mer enn det som ble brukt av strøm. Det er overskudd i stort sett hele perioden april-september.
Flaxx
02.07.2019 kl 14:54 3416

Skipssjefen skrev:
"Man bruker ikke fornybar strøm til å fremstille Diesel."
Riktig ... diesel er allerede en energibærer.

MEN ... når vindkraft i Danmark/Nord-Tyskland tidvis har NEGATIV verdi ... og produsentene BETALER for å bli kvitt elkraften de produserer ...
Da er du fortsatt opphengt i ... diesel?
Redigert 02.07.2019 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Shinkage
02.07.2019 kl 15:05 3397

Her er de opprinnelige "spørsmålene" fra Skipssjefen, som egentlig er hans påstander om hva jeg mener - noe jeg naturlig nok besvarte. Jeg forsøkte å svare på en ærlig og saklig måte, om hva jeg tror - jeg har nemlig ikke utpekt meg selv som noen ekspert. Der påstandene ikke er helt seriøse, eller besvarbare, så er svarene tilsvarende.

Jeg følger opp denne saken, og setter påstander og besvarelse inn i denne tråden, da jeg synes det er på tide at SS og andre som ham blir trukket frem i lyset for de metodene de bruker. SS og flere andre utpeker seg selv som trakasserte ofre, de eneste som er seriøse og har kompetanse, og så marginaliserer og latterligjør alle andre. Han, og sikkert flere, bruker denne metoden for å gi seg selv et troverdig ekspert stempel som de kan benytte for å skremme/lure folk ut og inn i aksjer.

Her følger SS innlegg fra forrige uke (som han har slettet fra mitt svar - og det er absloutt ikke noen grunn til at Admin skulle ha slettet dette):

Det er mulig å diskutere seriøst, Shinkage, men det er nå mer personsjikane enn fundamental diskusjon, at det nytter bare ikke.
Dessuten blir meg og deg ikke enig om noe heller.

Du mener man kan regne hjem nel kursen.
Du mener kursen er for lav, og da verdien på 7,5 MRD er fair.

Du mener at eksplosjonen var et hendelig uhell, og man må gå videre.
Du mener at NEL er helt feilfri mtp eksplosjon, da underleverandør sitt utstyr hadde defekter, og det kan ikke NEL klandres for.
Du mener at hydrogeneksplosjoner ikke er farlig, selv om jordskjelvmålinger slår ut milesvis unna.
Du mener at det ikke er farlig å sette en trykktank type stor ombord i en ferge med 1000 pax hvor trykket et 917 kg pr kvadratcentimeter og tusenvis av tonn sprengkraft inni en lukket ferge.
Du mener at det ikke er dramatisk at UnoX stenger alle hydrogenstasjoner, samt utlandet stenger.
Du mener dette ikke vil koste i form av bunnlinje.
Du mener dette ikke vil fremskynde emisjon.
Du mener shorterne tar feil.
Du mener det er ok å bruke 1 kw fornybar energi til å lage 0,3-0,5kw strøm i retur.
Du mener at Hydrogensatsingen i Norge ikke fikk seg en pause, eller knekk.
Du mener at salget av Hydrogenbiler ikke har fått seg en knekk.
Du mener at slike som EricSimpsonJr ikke skal være redd for sin hydrogenbilinnvestering.
Du mener at SS har tatt feil i guiding siden 9,60
Du mener NEL vil stå seg igjennom børskrakk og resesjoner (som kommer snart).
Du mener at Molnes mente hva han anbefalte 14 kr, og ikke lurte andre inn for å sikre sin egen og kunders gevinst, hvorfor solgte han når kursmål var 14 kr ?

Du mener ALT jeg mener motsatt av, og likevel mener du at vi skal bruke tid på å diskutere noe jeg ALDRI vil snu om.
Redigert 02.07.2019 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Shinkage
02.07.2019 kl 15:09 3389

Her er mitt svar til SS

Shinkage 25.06.2019 kl 23:491247
________________________________________
Skipssjefen skrev “Innlegget er slettet»

Tror du må lese innleggene litt bedre - jeg har vel skrevet minst 3 ganger (senest i dag 16:52) at både jeg og andre vet at man ikke kan regne hjem NEL kursen på nåværende tidspunkt. Jeg har heller ikke kjøpt NEL aksjer for nåværende verdi, men for hva jeg kan tro at de kan bli verdt i fremtiden.

Så la oss ta tak i det du sier, selv om den eneste av oss som ser svart hvitt på alt tydeligvis er deg. Altså betrakter jeg deg litt som en fundamentalist, som er overbevist om at du har funnet absolutt alle sannheter, og at alle andre tar feil og dermed er ganske verdiløse. La meg føye til at jeg er ganske anti-religion, men sammenligningen passet bare så bra.

- Nei, man kan ikke regne hjem NEL kursen nå, men det er heller ikke relevant for meg. Om 3 år ler man kanskje av hvor latterlig billig den var nå, eller kanskje du ler av alle som tapte pengene sine på NEL som ikke eksisterer lenger. Hvem vet – jeg tror man lo godt av prissettingen til Amazon, Facebook og Google også i starten – de skapte ingen verdier, men var hinsides priset. Jeg tror definitivt mer på meg selv og på hva som er i tiden, enn de dystre betraktningene du presenterer. Mange av dem er relevante som faktorer, men blåst hinsides ut av alle proporsjoner.

- Om eksplosjonen var et uhell eller ikke er et definisjonsspørsmål, men jeg ville nok ikke kalt det for et uhell. Et uhell for meg er når du mister mobilen din i asfalten og skjermen knuser, eller du snubler i trappa og vrikker foten. Helst vil jeg ikke kalle det for noe før jeg vet hva årsaken er. Jeg er ikke tilhenger av å være kategorisk på sviktende grunnlag. Og, ja - med mindre det skulle vise seg at etterforskningen påviser at hydrogen aldri vil kunne bli trygt (noe jeg tviler meget sterkt på), så må ting forbedres og man går videre. Det heter "utvikling".

- Jeg mener ikke noe om skyld - som jeg sa så er jeg ikke tilhenger av å være kategorisk uten grunnlag - det er nok slik mennesker, så jeg trenger ikke henge meg på det. For å være helt åpen på det så er jeg faktisk ikke tilhenger av et system som er syklig opptatt av å peke ut syndebukker. Å gjøre feil er en del av utviklingen, man lærer og så kommer man et steg videre.

- Alle eksplosjoner er farlig, og jordskjelvmålinger er ikke så relevant for annet enn jordskjelv.

- Om det er farlig å sette en trykktank med hydrogen om bord på en ferge vet jeg ikke noe om. Å fylle vingene på et fly fullt av flybensin og fylle det med 500 mennesker har også gått galt, men vi slutter ikke å fly av den grunn. Det er risikofylt å stå opp av sengen om morgenen. Om et utvalg eksperter mener at det vil være trygt ville jeg stolt på det, og i alle fall ikke stolt mer på en enkel person i en blogg eller forum som prøver å overbevise meg om at det er galskap.

- Nei, jeg synes ikke det er dramatisk – vi snakker om en håndfull stasjoner, og privatbilisme er ikke et essensielt satsningsområde for NEL. At de stenger alle stasjonen er etter min mening en typisk reaksjon, fordi de er redd for å bli utpekt som syndebukker i tilfelle det skulle skje noe (ref punktet om hvor opptatt vi er av syndebukker). Jeg tror faktisk ikke de tror det er noen feil med de andre stasjonene.

- Nei, jeg tror ikke det vil påvirke bunnlinjen, men det gjenstår å se. Jeg tror NEL vil fortsette å vokse.

- Om det vil fremskynde emisjon vet jeg ikke noe om. Det (og forrige punkt) avhenger nok litt av resultatet av etterforskningen. En emisjon kommer nok – NEL vil antagelig trenge mer penger for fortsette å vokse. Jeg tror ikke det skjer i år.

- At shorterne tar feil om hva da? De kan vel like mye være ute for å tjene raske penger, og cashe inn på kortvarige kursfall, som at de mener at NEL ikke har livets rett eller vil forbli lavere priset lenge. Kjenner du noen av dem?

- Ja, dersom det er det som skal til for å lære og dermed forbedre prosessen. Men dette er et område jeg egentlig ikke gidder å bruke særlig energi på i dette svaret (som allerede blir alt for lang). Årsaken er at du har en så sterk motforestilling på dette området, at det vil være ganske bortkastet foreløpig å diskutere det. For meg dreier dette seg om utvikling – hvor effektive tror du bensinbilene var i starten, eller elbilene? Om man skulle brukt ditt argument for å sette en stopp her, han man ikke fått mye nyvinning.

- At det har fått en pause/knekk har vi vel alle sett. Så, ja det har det.

- Salget av Hydrogenbiler i Norge har vel aldri vært stort nok til at det er noe å knekke. NEL sin fremtid ligger etter min oppfatning ikke der, så derfor synes jeg også temaet er litt overdiskutert og utslitt.

- Personlig ville jeg hatt en bil med skikkelig motor – en jeg kan føle og høre. Så jeg liker ikke verken hydrogenbiler eller elbiler. EricSimpsonJr, skal jeg ellers la være å diskutere – jeg tror jeg har nok med en fundamentalist flyenes i dørene 😊

- Jeg har ikke fulgt med på guidingen din – å tippe at noe går opp eller ned gir 50% sjanse til å få 100% rett. Bare å si det ofte nok så går det nok i oppfyllelse. Det er derimot mye lettere å si enn å putte penger i. Jeg liker dessuten ikke selvskryt.

- Ja, jeg tror NEL vil stå seg gjennom et krakk. Jeg tror ikke de blir mindre aktuelle eller relevante av en finansiell nedtur.

- Jeg aner ikke hva Molnes mente, men han vet antagelig mer om dette enn deg. Jeg trodde for øvrig han sa noe om 11,90, og ikke 14.

Å ikke ha evne eller vilje til å snu om tror jeg ikke er noen spesielt god egenskap for en aksjeinvestor – bare et tips.
Flaxx
02.07.2019 kl 15:13 3375

Skipsssjefen skrev:
"All fornybar kraft bør heller sendes høystbydende til europa ..."

I all verden.
Dette går fra vondt til verre.
Skal Norge avvikle aluminiumsindustrien?
Og all metallurgisk industri?

Det mest fornuftige med energi som har HØYE transportkostnader ... det er å produsere lokalt en ENERGIBÆRER.
Som tåler transport.
Som aluminium.
Og hydrogen.
Jono
02.07.2019 kl 15:21 3356

takk for ditt innlegg Ajax! kjenner meg igjen, har aldri belånt mine aksjekjøp, men tapt og tjent mye penger gjennom noen 10-år.

i NEL har jeg vært LONG lenge, som har vært en spennende reise med mye opp- og nedturer for meg.

har skrevet om før, AT hva jeg, Tigeren, SS eller andre måtte mene, ikke har noen særlig påvirkning av/på kursen, som drives fra Tyskland, og som like godt kan være kineser som står bak en tysk bankkonto, eller? bare for å minne om at både Saab og Volvo nå er eid fra Kina, selv om ikke alle bilene kommer der fra.

nei, har ingen problemer med å skjønne at noen her på forumet har lagt SS med flere -- til sine "hat-" eller blokk-lister og gått leie av, men har selv ikke blokkert noen.

ja, jeg kan både like og "hate" SS m.fl., men er en liten ole brum som sier; ja takk begge deler!

om jeg ikke "liker" noen, eller gått lei, bare hopper over, lar være å lese, men ønsker å få med meg ALT, ikke minst så er det bra at noen ikke bare er positive, men at det også stilles kritiske spørsmål, og der har f.eks. SS vært flink -- ikke bare positive nyheter, og hvor jeg så gjerne så større takhøyde på forumet

når det er sagt, så har jeg ikke giddet å sjekke opp om hvor mange 1 000 kommentarer, kanskje SS har passert 1000 nye tråder om NEL også, og mitt gode råd til ham, må være å skaffe seg en jobb, gå seg en lang tur, men bør kle seg godt, det er knapt 10 grader her på Vestlandet i dag! :-)
Redigert 02.07.2019 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Ajax1
02.07.2019 kl 15:28 3342

"Som regel Admin som sletter mine innlegg" sier du 😳
Jeg har postet innlegg i ca 20 år her på HO 😌 Men har aldri opplevd at admin har slettet mine innlegg 😇 Men du har tydeligvis blitt gjenstand for det 😥
Har du tenkt på hvorfor ?
Shinkage
02.07.2019 kl 16:00 3269

Ok, jeg skal svare deg på det, for dette er et argument som du veldig ofte kommer tilbake til. Forskjellen er at du har gått ned fra å sitte igjen med 0.3kw til nå bare 0.2kw.Jeg har tidligere brukt masse tid på å kommentere om dette til deg, men du har aldri svart - så jeg skal gjøre et siste forsøk. Skal bli spennende å se om det er noen endring å spore i svarprosenten eller svarkvaliteten.

Uten at jeg har satt meg inn i alle de tekniske detaljene så tror jeg du overdriver hvor lite man sitter igjen med, men det er uansett ikke så viktig ift mitt svar. Jeg vet også at elbiler (som jeg tror du mener er et bedre satsningsområde) på nåværende tidspunkt gir et bedre virkningsgrad. Hydrogen er derimot minst like bra som tilsvarende for en bensinbil (om ikke bedre).

Selv om det virker som et godt forslag å sende ren fornybar overskuddskraft ut av landet, i miljøhensyn for å redusere kullkraft, så er det litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det er ingen endelig løsning, og så fort det ikke finnes tilgjengelig overskuddskraft er man tilbake på kullkraft. Å pisse i buksa for å holde seg varm høres mer ut som noe enn full sjømann ville gjort, enn å være opptatt av enn å bruke fornybar kraft til å skape hydrogen som igjen omgjøres til elektrisitet.

Jeg mener poenget med å gjøre det ligger i at det er en del av den nødvendige forskning og utvikling som må til for å få til en løsning som er bærekraftig på sikt. Jeg tror ikke at man nå har innfunnet seg med at dette er det beste vi kan få til, så da gir vi oss like godt her. Det foreligger allerede flere metoder som er bevist å gi langt bedre total virkningsgrad, men som krever mer utvikling for å kunne tas i bruk - en av metodene er en termoelektrisk produksjon av separert CO2-gass og komprimert hydrogen, og en annen er fremstilling av hydrogen fra naturgass langt billigere enn ved analyse av vann uten CO2, og der karbonet blir et verdifult industriprodukt. Det finne en hel haug av forskjellige prosjekter på dette området. Skulle vi stoppet denne utviklingen og disse prosjektene fordi du mener at det gir for dårlig effekt akkurat nå?

Saken her er at dersom vi stopper videre utvikling av dette basert på ditt argumnent, så blir det litt som om man hadde stoppet utviklingen av de første bensindrevne bilene fordi hestene i starten fremdeles var raskere, og dessuten var årsaken til færre ulykker.

Til alle dere andre som leser dette - jeg har gitt SS tilsvarende svar på dette før. Samtidig kan alle selv se hva han påstår i første innlegget til Ajax1 sin tråd. Han har ignorert alle innlegg og argumenter, og bare fortsatt å messe på det samme som han gjør nå.
Redigert 02.07.2019 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 16:11 3242

Shinkage, dette er jo IKKE mine tall, men Teknisk Ukeblad, og det er kopiert link og sitat inn til deg 100 ganger på 3 uker.
Likevel nekter du. Hvorfor skal DU og DINE tall være mer korrekt enn Professoren sine?

Jeg velger å sette min lit til professoren i fysikk, ikke en anonym gutt på HO som skriver med den røde tråd basert for egen vinning, og kun fordi deg gagner ditt VPS.
Håper folk her ser etter noen uker at man ikke gidder å svare på svada, fra en som er FARGET i synet på Hydrogen.
Man trenger ikke eie NEL short eller long for å mene noe om Hydrogen sløsingen av dyrebar kraft.

DVS, man kan eie short og long, uten å tro på teknologien. Jeg tror KUN på Hydrogen om alle andre muligheter for å bruke strøm fornuftig er gjort, og KUN da!
NEL som selskap tror jeg ikke på et sekund. Det er noen få som beriker seg på dere småaksjonærer! Bare nevner trykking av aksjer til 20 øre aksjen....På tide noen bjeller ringer her hos noen og enhver.

SS
Slettet bruker
02.07.2019 kl 16:14 3230

Ajax, jeg har vel skrevet 60.000 innlegg her, og til tider er sikkert 20.000 innlegg slettet av admin.
2/3 deler forsvant på gamle forum, da vi diskuterte i AXA trådene. Da røk gjerne hele tråder med 2-300 innlegg.

Grunnen er enkel, smågutan raporterer alt dem er uening i, og admin kan ikke bruke tid på å finlese alt, og da ryker gjerne alt man har skrevet i tråd, hele tråden, eller alt man har skrevet 1 -7 siste døgn.

Mangen menigheten som får innlegg og tråder sletta og, så det tar jeg ikke så tungt.
SS genererer KLIKK, mye KLIKK - og da peng i kassa.

SS
Satch
02.07.2019 kl 16:19 3220

det er ingen som har fått aksjer til 20 øre stk SS. du må lese Aksjeprogrammet til de ansatte.
klipp og lim: The exercise price is equal NOK 3,05 per share (set equal to the average market price 5 days before grant), increasing 3% per annum until expiry.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 16:21 3217

20 øre stod det!

SS
oophus
02.07.2019 kl 16:22 3212

Da er det jo bekreftet. SS klarer ikke svare på argumentene. Han fungerer som en papegøye, som gjentar det samme om og om igjen, uavhengig av svar han får tilbake.

OZZY
02.07.2019 kl 16:22 3216

det er jo slik denne SS holder på å juge hele tiden. jeg forstår ikke ar Hegnars Tivoli godtar denne useriøse figuren dag ut og dag inn.
really
02.07.2019 kl 16:23 3216

Det finnes en aldeles utmerket funksjon der en kan fjerne bl.a. båtsmenn og dyr fra den en leser her inne. Schutzstaffel har ingen ting å stille opp mot det.
Når maset fra enkelte skribenter blir uutholdelig bruker jeg den.
Ajax1
02.07.2019 kl 16:26 3201

Det er heldigvis ikke korrekt 😌
Jeg har sett "innlegg slettet av admin" uten at tråden av den anledning er blitt slettet.
Men hvis admin finner hovedinnlegg/trådstarter så graverende at det blir slettet, så er det mulig at alle kommentarer på hovedinnlegg også blir slettet.

Men jeg lurer på om du tar innover deg at 1/3 av dine innlegg blir slettet ?
oppvigår
02.07.2019 kl 16:26 3201

Slettet bruker skrev 20 øre stod det! SS
Var ikke det pålydende?
Satch
02.07.2019 kl 16:31 3191

Slettet bruker skrev 20 øre stod det! SS
20 øre er pålydende. opsjoner og ex price er liksom litt annet enn at de får utdelt aksjer og betaler 20 øre/stk for de. når de benytter seg av opsjonene koster de 3,05/stk + 3% årlig f.o.m. 2.7.18. altså pr i dag vil disse koste 3,14/stk. les denne: https://nelhydrogen.com/press-release/employee-share-option-program/
Shinkage
02.07.2019 kl 16:35 3182

Her har vi igjen et ganske tydelig eksempel på at du ikke eier folkeskikk, og er ganske så fattig på saklige argumenter.

Du ignorer hele svaret i innlegget, og henger deg opp i at jeg bare poengterte at du selv før brukte tallet 0,3 i stedet for 0.2. Jeg har ikke sagt at 0.2 er verken rett eller galt, og det har ikke betydning for svaret heller.

I stedet er du bare tilbake til at alle svar er svada, standardfrasen om hva som ganger mitt VPS og at man er farget i synet på hydrogen. Jeg snakker generelt om forskning og utvikling, så argumentet gjelder ikke en gang spesifikt utvinning av hydrogen. Det var et konkret svar på ditt spørsmål, og jeg tror neimen ikke du har noe fornuftig argument å komme med. Derfor drar du heller frem igjen en av dine andre favoritt-usakligheter - "trykking av aksjer til 20 øre".

Det virker faktisk som om du rett og slett ikke kan diskutere, og ikke klarer å følge en normal argumentasjonsrekke. Eventuelt, så vil du ikke - uansett tror jeg begge er temmelig uønsket i et aksjeforum.

Det jeg har skjønt en stund når det gjelder deg er at alt dreier seg om argumentasjonsformen, og hvilke reaksjoner du (tror du) skaper hos småaksjonærene - det er ditt viktigste "våpen". Det er cloak and dagger hele veien.
really
02.07.2019 kl 16:37 3179

Godt innlegg Ajax1. Hyggelig å lese et normalt innlegg som tar opp meningstyrannien her inne.

Vi er inne i noe som kan bli en hydrogenrevolusjon om den ikke rammes av Hindenburg syndromet som ble aktualisert av Kjørbo ulykken. Vi har sett hvordan NEL har håndtert ulykken og den er etter min vurdering eksemplarisk, og jeg har en del erfaring fra risikohåndtering fra annen høyrisiko industri..NEL er godt posisjonert for å ri denne bølgen og bygger kapasitet før de andre. Det gir mulighet for superprofitt om ikke Nikola ordren beslaglegger for mye kapasitet med for lav pris. Og veien til et oppkjøp er kort.

Som du sikkert er klar over er det både muligheter og risiko, slik det ofte er der det er mye penger å tjene.

Jeg var igjennom en lignende reise som deg i forrige oppgang, bortsett fra at jeg bare tapte deler av nettoen mot slutten. Har også realisert mye på NEL, men har kjøpt en del etter ulykken for å følge selskapet videre.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 16:39 3180

Dette har du ikke peiling på. Finnes 2-3 tråder her slettet bare i dag, og i går. Da ryker alt.
Noen tråder leses, og filtreres. Av og til bare sletter dem alt, uten å lese, altså alt som er rapportert.

SS
Shinkage
02.07.2019 kl 16:52 3566

Du har nok rett i det med låveveggen, men på tross av dette så tror jeg det er verdifullt å prøve så det var et godt innspill :-).

Faktisk ble dette likevel en tråd med flere bra innlegg fra fornuftige brukere som skriver innspill på en saklig og høflig måte. Og det på tross av SS sine flåsete forsøk på å latterligjøre alt og alle.

Det finnes jo uten tvil en gjeng av ganske useriøse haussere her inne også, spesielt på NEL trådene, men jeg finner likevel oppførselen til typer som SS de mest uakseptable. Jeg falt litt i fella hans selv i starten, og jeg liker dårlig å bli holdt for narr. Så derfor ble jeg litt ekstra sta i denne saken.

Takk forresten for hyggelig omtale i hovedinnlegget :-).
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare