Angriper USA oss, vil Israel knuses i løpet av en halvtime

polemiker
IRAN 02.07.2019 kl 14:35 1545

- Formann Mojtaba Zolnour i det iranske parlamentets kommisjon for nasjonal sikkerhet og utenrikspolitikk sier i en kommentar til det iranske nyhetsbyrået Mehr, gjengitt av Times of Israel, at Israel vil ødelegges i løpet av en halvtime, dersom USA angriper Iran.

Dette røper vel til alt overmål hvilket regime man har med å gjøre. Dette er altså "samarbeidspartneren" til EU og som venstresiden er så rasende på USA for at de har trukket seg fra den famøse avtalen. Om landet blir angrepet vil de altså ikke gjengjelde eller forsvare seg, men derimot rette et fullt angrep mot en annet tredjeland.

Dette er ikke bare sleivete retorikk fra Irans side. Dette er noe de har ønsket å gjøre siden den religiøse revulosjonen. Om de sender et rakettregn mot Israel vil de vel ikke ha noe annet valg enn å sende atombomber i retur. Da kan det bli en virkelig kamp om jomfruene for muslimene, så spørs om Allah har nok igjen til alle.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 14:38 1252

Donald Trump kommer med lignende trussler mot Iran og han gjorde også det samme mot NK før han forelsket seg i Kim.
polemiker
02.07.2019 kl 17:09 1219

Tror du misset litt av poenget her. USA har ikke sagt at de vil utslette f.eks. Kuwait dersom Iran angriper amerikanske mål. Det Iran gjør er å true med å utslette et helt land (i løpet av en halvtime). Dette landet er tilfeldigvis det eneste demokratiet og ikke-muslimske landet i regionen. Iran prøver seg stadig med en frekkis som å påstå at bl.a. USA handler mot folkeretten og internasjonale avtaler. Selv gjør de omtrent ikke noe annet.

Det å angripe en uskyldig tredjepart for å hevne straffereaksjoner eller angrep bryter vel mot alt som er av internasjonale krigslover og traktater. Slike uttalelser er det god grunn til å ta alvorlig, så haukene i USA får nok van på mølla nå. Der er det mange som argumenterer for et fullskala blitzangrep for å slå ut hele Irans krigsmaskineri, spesielt det som tilhører Revulosjonsgarden.

Samtidig vil de nok forsøke å gjøre Ayatollaen til en martyr ved å pulverisere alle hans palass og tilholdsteder. Trump har som kjent sagt at han vil holde ham personlig ansvarlig og det pleier i denne sammenhengen å bety avliving. Selv om disse prestene klarer å hjernevaske andre til å begå selvmord, har de gjerne ikke selv så travelt med å komme seg til "paradiset". De koser seg gjerne like bra med smågutter og jenter her på jorda.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 17:16 1218

De som prøver seg på Israel vil bokstavelig talt flerre seg opp. Sakarja 12.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 17:37 1210

Hva er forskjellen? Skulle liksom Iran true med å knuse USA, noe alle vet at de ikke har mulighet til. Israel er en viktig alliert av USA mot Iran. Det er også rimelig patetisk å si at det er brudd mot internasjonale krigslover og traktater (noe jeg er enig i) samtidig som du tilsynelatende ikke har problem med at USA bryter folkeretten og FNs sikkerhetsråd's resolusjoner med sine sanksjoner
Slettet bruker
02.07.2019 kl 19:46 1312

Fremdeles klarer du ikke å få med deg poengene. USA har sagt at om Iran angriper amerikanske mål, vil de risikere å få jevnet enkelte områder med jorden. Dette er innenfor folkeretten, et land har full rett til selvforsvar, men i ditt hode har ikke USA det, kun muslimske land.

Vi kan vel legge til at du er ikke den som vil felle en tåre om Israel bombes til grunne.
Slettet bruker
02.07.2019 kl 19:47 1310

Uansett fra mullahiran så har jabba ratata trump noe likt eller værre på donald. Seff
Jabbiran all in, GLEM jabba russiarussiakonpirasjonsteori all in
polemiker
02.07.2019 kl 22:14 1273

Norge er også en viktig alliert til USA, men heldigvis for oss er vi enn så lenge utenfor rekkevidde for Iranske raketter.

Er det noen shithole country som er i opposisjon til USA du ikke heier på? Du påstår selv at du er sekulær, men om det skulle bli en religionskrig mellom vesten og islam er det vel liten tvil om hvem du hadde alliert deg med.

Når jeg tenker meg om er det faktisk noen diktaturer du ikke er så happy med. Fellesnevneren for dem er vel at de alle er styrt av sunnimuslimer, Saudi Arabia bl.a. Kan vel ikke helt huske at du har fordømt terrororganisasjonene Hamas og Hizbollah eller noen andre Iranstøttede fiender av Israel? Pussige greier at du har så stor sans for Shiamuslimer. Din forkjærlighet for Venezuela, Cuba osv. er vel kanskje kun for at de ideologisk sett deler ditt anti amerikanske syn?
Slettet bruker
02.07.2019 kl 22:35 1265

Er det noen land du ikke ønsker å bombe? Jeg husker du var ivrig på NK før Trump tok til fornuft også der. I motsetning til deg så har jeg lært av tidligere feil som har blitt gjort men jeg var også imot Irak krigen. Jeg mener Trump med sin Iran politikk fullstendig smadrer landets mulighet til å komme seg bort fra det forferdelige prestestyret på noenlunde fredelig vis. Hvilken motivasjon skal Iran nå ha for å ikke produsere atomvåpen? De er uansett utestengt fra all handel og blir nærmest utsatt for en økonomisk krig som det på ingen måte er støtte for i FN. De vet at USA ikke holder avtaler, De kan også skjelne til Pakistan og Nord Korea som land som blir tilgitt når de er inne i klubben.

Ja, jeg synes folk i Iran er mye mer fornuftige enn Saudi, jeg har vært i begge landene, men jeg støtter på ingen måte prestestyret.

Vennligst host opp hvor jeg har støttet Venezuela og Cuba eller trekk tilbake løgnene dine. Jeg er vel snart den eneste her på forumet som støtter kapitalisme. Du gjør det iallefall ikke.

polemiker
02.07.2019 kl 22:59 1250

Som vanlig svarer du ikke på et eneste spørsmål, men griper tak i et ørlite halmstrå du kan spinne litt videre på. Glem både Cuba og Venezuela du, som "høyremann" kan du ikke forvare disse kommunistiske regimene utover å hevde at USA naturligvis har skylda for all elendigheten i begge land. Hold deg til saken og prøv å svar på alle setninger som slutter med et ?
Slettet bruker
02.07.2019 kl 23:35 1242

FrPer burde kunne brukes som fredsmekler synes jeg.
polemiker
02.07.2019 kl 23:54 1224

Jabba
- Ja, jeg synes folk i Iran er mye mer fornuftige enn Saudi, jeg har vært i begge landene,"

Selvfølgelig har du det. La meg tippe: du var i Saudi Arabia i forbindelse med hajj (pilgrimsreise) og i Iran for å besøke famlie og venner?

Iran har hatt litt stramme kvoter når det gjelder antallet man slipper inn, så det er nok enklere fra Norge. Mekka er fortsatt det helligste stedet både for sunnier og shiamuslimer. Alle djeveldyrkere er pålagt å reise ned å tilbe en svart stein minst en gang i livet. I fjor var det vel 1.7 millioner som tok turen, over 80.000 av dem fra Iran.
Redigert 02.07.2019 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 00:12 1221

"La meg tippe:"

Du bommet.

La meg tippe noe om deg siden du tipper så mye om meg,
Du er en skap nazi som har meldt deg inn i en pistolklubb og håper og ber om at det skal bli et opprør slik at du legitimt kan dra ut og drepe mennesker du hater.
polemiker
03.07.2019 kl 00:16 1215

Latterlig forsøk på å vri deg unna saken eller svare på noe som helst. Slik provokasjoner er vi blitt litt vant til nå, så det funker ikke på meg.

Det er ekstremt vanskelig å få visum for innreise til Saudi Arabia. Om man er en blekansikt og vantro er eneste mulighet å komme inn via et selskap som allerede er etablert der og da kun i jobbsammenheng. Man må da oppholde seg på dedikerte hotell eller egne inngjerdede områder. Det er ikke mulig å komme inn i landet som turist (fra ikke muslimske land).

Det er imidlertid muligheter for opphold dersom man skal gå på terroristskoler og studere til imam, men da etter grundig gjennomgang av den Iranske ambassaden og ditto henvisninger fra lokale regimetro imamer. Så at en NAver fra Norge som sitter hele dagen på HO skulle slippe inn i landet er vel helt utenkelig. Røpet deg vel litt der Jabba?
Redigert 03.07.2019 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 00:24 1209

Jeg har vært i Saudi og Iran i jobbsammenheng. Det hadde du skjønt om du ikke kun var opptatt med dine hatefulle antagelser.
Slettet bruker
03.07.2019 kl 00:33 1204

Jabba,Nordmenn skriver ikke som du gjør.
Innertier,til Pole!
polemiker
03.07.2019 kl 00:34 1202

Nok en søt løgn er jeg redd. Om man har stempel i passet fra ett av disse landene er man nærmest automatisk utelukket fra det andre. At du skulle ha noen form for kompetanse som disse to landene er villig til å gjøre unntak for kan jeg vel heller ikke se for meg. Det hjelper om man har Muhammed som en del av navnet, men selv det er ikke nok om man er bosatt i Norge. Du må ha en etterspurt kompetanse!

Jeg har jobbet i noen arabiske land og stater, fikk sågar tilbud fra Saudi, men ba dem dra til Mekka pga. den omstendelige prosessen og restriksjonen jeg ble pålagt.
Slettet bruker
03.07.2019 kl 00:39 1197

"Nok en søt løgn er jeg redd."

Nope

"At du skulle ha noen form for kompetanse som disse to landene er villig til å gjøre unntak for kan jeg vel heller ikke se for meg."

Selvfølgelig kan du ikke det. Det er kanskje fordi du ikke er så intelligent. Tankesettet ditt er heller primitivt.
polemiker
03.07.2019 kl 00:50 1192

Igjen ingen svar på noe som helst. "Nope" ? Så videre til nye personangrep :-)

Har jo lest endel av det du har skrevet her på tråden og det vitner vel ikke så mye om at du kan ha noe ekspertkompetanse på noe som helst utenom google og lese venstreekstreme fake news nettsider.

Du har derimot stor kompetanse på å spa frem løgn og dritt om USA, Donald Trump, Israel og andre land som er negative til Iran. Du har også vist at du er i stand til å fremsnakke kanskje det aller mest ekstreme og bestialske regimet i verden utenom IS. Om du ikke allerede står på lønningslisten burde den Iranske ambassaden virkelig vurdere noen donasjoner her.
CS_invest
03.07.2019 kl 00:56 1187

Iran er noen banditter, Saudi Arabia er noen andre banditter - akkurat like mye involvert i support av internasjonal terrorisme. Noen som husker 9/11 eller Osama Bin Laden??

Forskjellen på disse to lander - er: Saudi har levert olje til USA. Ikke at dette nødvendigvis objektivt medfører at dette landet er moralsk overlegent Iran - begge lander er (sett fra et vestlig synspunkt - regelrett akkurat like "moralske" som Adolf Hitler eller Josef Stalin).

Og iøvrig er eneste landet i området som HAR VMD (Veapon of mass destruction), Israel (Atomvåpen). Hvilket bryter med alle spredningsavtaler etc. - men det går an når onkel Sam synes det er greit. Onkel Sam synes ikke det var greit - at Irak hadde sine Weapon of Mass Dissapearance (snakk om troverdighet og hvor mange millioner USA er villige til at drepe for at de fortsatt billig kan få forpeste verdenssamfunnet med sit fuldstendig umoralske energiforbruk!)

Har ikke bitten av sans for hverken muslimer eller islamister - men etterhvert som har blitt eldre - faktisk ikke heller bitten av sansen for amerikanske industrielle-militære kompleks og i samme slengen skurkene på Wall Street (som hva angår hvor mange de har myrdet (her bare for profittens skyld) - trolig ligger på nivå med både Hitler og Stalin) - og synes faktisk at vi i verden rundt etter så mye bullshitt vi har opplevd - bør begynne at være litt mer kritiske til både romere og amerikanere (Pax Americana)...


Det kommer et tidspunkt hvor slike typer får få et solidt støvelspark plantet i ræven og bli sparket ut! Og tosken Trump - bør i alle fall være det vendepunkt hvor amerikanerne bør begynne at tenke om de vil være MED resten av (en tenkende) verden - eller i mot!

Slettet bruker
03.07.2019 kl 00:57 1186

Når har jeg spadd frem løgn og dritt om USA og Israel?
Er det det at man ikke er enig med en politiker det samme som at jeg hater landene?
Det er ikke spesielt unikt å være motstander av å bombe Iran tilbake til steinaldern. Det motsatte er imidlertid mer sjeldent i dag. Det er stort sett de som profiterer på krig, de som elsker krig, eller de som intenst hater de som bor der som har slike meninger idag.
Som sagt, du er ekstremt primitiv i dine antagelser og når det gjelder hva jeg jobber med så skriver jeg aldri om det.
polemiker
03.07.2019 kl 01:12 1184

- Når har jeg spadd frem løgn og dritt om USA og Israel?

Ehh, på inn og utpust omtrent hver eneste dag de siste 2-3 årene?

La oss snu litt på det. Kan du sitere deg selv fra ett innlegg hvor du trekker frem noe positivt med USA hvor ikke Obama nevnes men Donald Trump? Har du en bisetning hvor du har en positiv vinkling i favør av Israel?

Har du noen gang kritisert Hamas, Hezbollah? Muhammed, Ayatolahen?

Jada, vi vet jeg er en primitiv, triggerhappy, low IQ nazi, så det trenger du ikke gjenta. Bare svar på helt enkle spørsmål du får. Hvorfor klarer du ikke det?.
Redigert 03.07.2019 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 01:18 1178

Har du et eksempel? Ett fra Israel og ett fra USA?
Det er du som kommer med påstandene og må bevise det du sier. Jeg er uenig med Trump og etterhvert hele det republikanske partiet men landet har jeg ingen problemer med. Det er vel derfor jeg blir så sint når jeg ser at Trump ødelegger landet.
polemiker
03.07.2019 kl 01:38 1173

Hadde jeg giddet burde det ikke vært noe problem å finne eksempler på dette. Du prøver deg med å blånekte og kreve "bevis" , men jeg har utfordret til det motsatte. At du hater Trump tror jeg alle vet nå, men du har også vært svært kritisk til Netanyahu. Felles for dem er en viss skepsis ovenfor det religiøse diktaturet i Iran. Hadde du skrevet noe fordelaktig om noen av dem ville det naturligvis vært enkelt for deg å gi oss en link til det. Det har du imidlertid ikke gjort, og da blir det vanskelig.

Ikke har du kritisert iransksponsede terroristorganisasjoner heller, selv Revulosjonsgarden har du ikke hatt noen negative synspunkter om. Så, bevisbyrden ligger på deg min venn. Du er avkleddd, avslørt og detronisert. Finn deg et nytt nick, men bør da avstå fra å linke til de samme venstreekstreme nettsidene.
Redigert 03.07.2019 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 04:47 1152

Ødelegger landet?

Trump tiltredelse tale. Barn og kvinner sulter der de bor i elendige og dårlig boliger i USA storbyer utkanter. Nedlagte fabrikker sto som gravstøtter over en 40 år feilslått politikk. Media er fiender av folket.
Betonghue
03.07.2019 kl 13:18 1104

Hehehe.... Iran TRUER Israel! Stupide islamister sitter og klør i fingrene og tror Israel er uforberedt? Utslettes på en halv time? Akkurat, Israel er mer enn klare og vil utslette Iran på en halv time! Helt korrekt! Donald Promp trenger ikke løfte en finger !!
børst
03.07.2019 kl 16:02 1089

Iran har i flere måneder påstått at de kan avfyre opptil 100.000 missiler på 10 minutter. Så da kan det vel hende at de ikke bare bløffer da, når de opptrer så selvsikre og provoserende overfor Israel og USA. De ser tydeligvis for seg noe som kommer til å bli skrevet om i historiebøkene for kommende generasjoner.

IRGC nestleder truer med svært angrep fra Libanon:
https://www.youtube.com/watch?v=N7cE5MXIcvY

Også fra Iran:
https://www.youtube.com/watch?v=DRI4Gb1GtX8
Redigert 03.07.2019 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
polemiker
03.07.2019 kl 22:16 1063

Jabba later til å ha innsett at han er avslørt og har tatt en timeout ser det ut til. Prøver vel nå å holde seg taus og heller komme tilbake og late som ingeting. Plager ikke spesielt å ha et talerør for terror regimer på tråden, så lenge man er klar over det.
Slettet bruker
03.07.2019 kl 22:59 1053

Avslørt? Jeg venter på at du skal begrunne alt du sier jeg har sagt.
Så langt har du kommet med at jeg har snakket negativt om statslederne i USA og Israel. Du påstod imidlertid at jeg hater USA og Israel.
Bevis takk.

Forøvrig påstår du igjen og igjen at jeg støtter terrorgrupper. Det kan du heller ikke legge frem bevis for. Jeg kan imidlertid legge frem mange bevis for at jeg har kritisert styret i Iran. Har du overhodet ikke fått med deg det jeg har sagt i våre diskusjoner? Mitt argument er at Trumps oppførsel nå styrker de radikale kreftene i Iran og reduserer sjansen for at landet skal bli kvitt dem.
Redigert 03.07.2019 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 23:39 1042

Den godeste "formannen",minner om komiske ali.
Vi vet hvordan det gikk med han,og sjefen hans.
Stakkars persere,som er befengt med slike treskaller.
polemiker
03.07.2019 kl 23:48 1037

Begrunne? Argumentasjonen finner du ovenfor og jeg registrer at du ikke har vært i stand til å besvare et eneste spørsmål. Om det er noen som har oversikt over hva du har skrevet må det vel være deg. Jeg leser det du klarer å lire av deg på de trådene jeg deltar i, og der forholder situasjonen seg slik jeg har beskrevet ovenfor.

Ditt forhold til sannhet og fakta er forbausende likt en muslims sitt forhold til Taqiya. Vi vet at Iran er svært så aktive i vesten via sine ambassader. De overvåker egne borgere som er blitt opposisjonelle og er aktive i sin propaganda i sosiale media. Du har vel gjort en bra jobb når det gjelder å fremme shiamuslimer og spre falske nyheter og dritt om USA og Israel. Sotah er overbevist om at du er en sosialist kamerat, men jeg tror nok du har andre motiv.

Utfordringen til deg er rimelig enkel. Har du noen gang fordømt Revulosjonsgarden, Ayatollaen, Hamas, Heszbollah eller andre muslimske terrororganisasjoner? Kan du vise til ett innlegg hvor du har en positiv vinkling mot en av de to demokratiske landene USA og Israel? (etter 20 jan. 2017)

Faktum er at det kan du ikke. Tvert i mot har du mye positivt å si om muslimske diktaturer og terror regimer, om det er shiter da vel og merke.
Redigert 03.07.2019 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
polemiker
04.07.2019 kl 00:01 1033

Sammenligningen med komiske Ali blir mer og mer relevant. Han juger så det griner om sitt opphold i Saudia Arabia og Iran. Per Sanberg kom selvsagt inn da han var i følge med en iransk honningkrukke. For andre er det ikke like enkelt, men et iransk pass hjelper...
Slettet bruker
04.07.2019 kl 00:03 1031

Din begrunnelse ligger i å fremføre falske anklager. Hva er det for slags begrunnelse? Enten husker du som en frosk eller foralsker med vilje.
Jeg svarer slett ikke på dine spørsmål før du har rettet opp løgnene dine.
Redigert 04.07.2019 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
polemiker
04.07.2019 kl 00:50 1024

He he, nei selvfølgelig vil du ikke svare på mine spørsmål, for du kan rett og slett ikke gjøre det uten at du avslører deg ennå mere. Du velger den komiske Ali varianten mens alle andre hadde nok tatt en annen variant og besvart hver eneste anklage og spørsmål. Her har det naturligvis ikke vært noen løgner, men seriøse anklager og du har ikke vært i stand til å motsi eller motbevise noen av dem ;-)
Slettet bruker
04.07.2019 kl 03:01 1011

En statsråd og et departement som ikke kan holde tunga rett i munnen når det blåser en mild politisk bris, er neppe forberedt på storm og ekte krise.
Dette øker faren for at Norge blir dratt inn i en ny krig. Regjeringen signaliserer at den er klar for å bistå USA i konflikten med Iran. Vi er det lydige landet, skriver John O. Egeland.
https://www.dagbladet.no/kultur/dette-oker-faren-for-at-norge-blir-dratt-inn-i-en-ny-krig/71364638
MostlyHarmless
04.07.2019 kl 09:14 995

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at USAs rolle i midtøsten er preget av Israels interesser. Norge ser ut til å bli dradd med i dette på "Israels side" gjennom vår lakei-rolle overfor USA. På tross av dette, var det oppløftende å se intervjuet Tucker Carlson gjorde med Trump for et par dager siden i Tokyo (https://www.youtube.com/watch?v=mRQW675j6dM). Kunne nesten virke som Trump var en Carlson-fan og var enig med ham i det meste. Carlson er svært negativ til USAs krigshissing overfor Iran.
Slettet bruker
04.07.2019 kl 13:08 971

Trump har en tendens til å være enig med siste taler for så å skifte mening når han snakker med en annen rådgiver. Han truet Iran igjen igår på twitter.

"Iran has just issued a New Warning. Rouhani says that they will Enrich Uranium to “any amount we want” if there is no new Nuclear Deal. Be careful with the threats, Iran. They can come back to bite you like nobody has been bitten before!"

Dette er som jeg har sagt tidligere en type retorikk som er mer vanlig fra Ayathollaen, som var topicens tema.
Slettet bruker
04.07.2019 kl 13:11 971

Jeg svarer ikke på dine spørsmål fordi du konstant anklager meg for å være noe jeg ikke er eller ha meninger jeg ikke har. Rett opp dette, så kan vi kanskje ha en sivilisert diskusjon. Din bruk av slik hersketeknikk i alle diskusjoner er kvalmende.
polemiker
04.07.2019 kl 14:36 959

Da må du nesten være litt mer spesifikk. Du påstår bare at jeg anklager deg for "å være noe jeg ikke er eller ha meninger jeg ikke har", men sier ikke hva. Du har derved hevet deg opp som overdommer og som det er umulig for andre å oppfylle. Så da er det tilbake til den gamle leksa med å skjelle ut motdebattanten. Ikke "sivilisert", "hersketeknikk" og "kvalmende".

Kan vel ikke juge for å evnt. tilfredsstille deg. Vil bli litt vanskelig å si at du er sterkt kritisk til det Iranske regimet og aller helst skulle ha fjerna hele ledelsen fra jorden overflate når jeg ikke kan huske å sett ett kritisk utsagn om dem? Samme gjelder Hamas og Hizbollah. I ditt hode er de vel "frihetskjempere" disse bestialske terroristene som dreper uskyldige sivile. Om Israel skyter noen rabiate undommer som prøver å rive ned grensegjerdene synes du det er forferdelig, men er tyst når det hagler med raketter fra Gaza inn i Israel.

Vår aller nærmeste allierte USA derimot, hagler det med nedsettende kommentarer og fordømmelser av hver eneste dag. Da jeg kunne opplyse deg om at Revulosjonsgarden i Iran var oppført på terrorlista, blånektet du og beskyldte meg for å dikte opp ting. Du klappet kloklig igjen da du fikk bevis.

Jeg beskylder deg ikke for at du hyller regimet i Iran eller de andre terrororganisasjonene, men du later altså ikke til å være så veldig kritisk heller. Om jeg forteller om bestialske henrettelser i Iran begynner du å snakke om Saudi Arabia i stedet. Omtrent alt av negative ting om Iran blir møtt med tilsvarende whataboutisme. Hva kan det komme av tro?