NEL - Nå har SS fått rett, og logger av NEL trådene!!

Slettet bruker
NEL 02.07.2019 kl 19:01 2552

Nå er det på tide å slippe andre krefter til.

NEL trådene er og forblir konstant useriøse, og når alle andre argument er oppbrukt, så er det person det går på.
Jeg har hatt det gøy, lenge, men nå overlater jeg til nye krefter å fortsette.

Mine tre NEL trader siste tiden har gitt meg gode kroner, siste kun på gøy, men de to første 6 siffret !


Over og ut, nå ønsker jeg å trekke meg ut av NEL.
Det setter sikkert moderatorene pris på også.

SS
Redigert 20.01.2021 kl 04:56 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2019 kl 19:46 2403

Hei SS.
Leit å høre at du ikke orker mer i NEL. For min del har dine innlegg vært presise og lærerike.
Som jeg har skrevet tidligere; du må ha god kompetanse innen emnet!

Ja, det blir gjerne personangrep når aksjonærene går tomme for argumenter.
Jeg ble selv utsatt for det samme i rikelig monn i NSG og REC for flere år siden - og for "hundrevis" av kurskroner siden.
At ikke Administrator tar tak og "fillerister" disse som kommer med sjikaner og usakligheter er for meg en gåte!

I stedet er det gjerne offeret som får smekk når man tar tilbake på sin egen måte.
Jeg fikk selv slettet en tråd + "gult kort" da jeg en fredags kveld skrev et småhumoristisk innlegg om REC etter et kraftig fall.
Et fall etter at TT slapp "Katten ut av sekken" (ca kurs 1,-) og varslet masseoppsigelse. Vel jeg hadde tatt kopi, og neste dag hadde jeg en ny vinkling og limte det inn igjen. Siden har jeg ikke hørt noe. Og kursen, ja den er halvert siden den gang.

Selv gidder jeg ikke å lese disse tullete NEL-trådene - så jeg vil nok ikke følge opp etter deg.
Kanskje det kommer noe sporadisk fra tid til annen?
Man kan aldri vite hva som skjer, og spesielt ikke hvis mine gode venn, Hr Braastad, plutselig ringer på døra.....en sen fredag?

Jeg har uansett sagt mitt om aksjen. Fullstendig overvurdert på alle økonomiske parametre. Akkurat som en rekke andre i sin tid var det.
Denne Molnes er vel den eneste norske analytikeren som hausser selskapet. Har han en skjult agenda? Det forundrer meg ikke!

P/E skal man bare glemme i et vekstselskap, sier han. Vel NEL har da ingen P/E (nevneren er under NULL = Tull).
Hva skal man DA si om et ANNET vekstselskap, SSHIP?
Det HELGRØNNE selskapet (uten eksplosjonsfare) har solid og stigende overskudd - og allerede i år gis 2x utbytte pr år.
Et utbytte som tilsvarer 2x den opprinnelige aksjekapitalen.

Vel, SS. Kjenner jeg deg rett gir du deg kanskje ikke HELT i NEL. Jeg håper i hvert fall at du i det minste sporadisk stikker innom.

Hilsen Hammers
Redigert 02.07.2019 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 19:52 2383

Hammers;

Takk for fine ord, det er godt å høre at vi deler samme syn på moderering, og NEL.

Det er helt utrolig at Tigeren og hans likesinnede skal få lov å herje slik, og at alle synes det er greit, mens vi som har litt børs, trading, og gasskompetanse stadig skal få kjeft når man tar litt igjen på samme måte.

Nå vet jeg at Tigeren har fått en del stengt i dag, og han får nok mer, men det er mye mindre enn andre veien. Det blir feil.
Tigeren opererer med mange nick, både her og på Shareville, også dette er vanskelig å få moderator til å forstå. Det er helt åpenbart.

Så da blir det vel bare til at vi får la talla virke, og så vil børskurs komme ned der den skal, og så får vi se når NEL må fylle kassa. Dette er som NSG, NAS, og REC. Ikke mye ulikt, og vi vet hvordan denne karen har fått kjenne 360 kr bli lave 30 før man glemte NAS.

SS
Slettet bruker
02.07.2019 kl 20:12 2313

Nå ble jeg forferdet og trist i sjelen.

Brukte den røde telefonen nå i kveld, ringte til en tidligere samarbeidspartner i Deutsche Bank. Det vi vurderer er å ta en større posisjon med short-aksjer. Sist vi gjorde det var i et selskap som heter Funcom den gangen forumet var fullt av eufori. Megleren fortalte meg at han hadde tilgang på 9,8 millioner aksjer til short-handelen. Dessverre er min privatøkonomi noe begrenset i disse tider, da kona både skal ha Jacuzzi og full oppussing av den nye leiligheten. Vi går altså kun for 9 millioner aksjer.

Nå er slike shorter særdeles vanskelige greier, jeg har aldri forstått hvorfor jeg blir rik av halvering i aksjekursen. Tror selv megleren har problemer med å forstå det. Uansett så har vi planlagt for en halvering de neste tre ukene, megleren setter i gang med ryktespredning i det tyske markedet med en gang vi har fått posisjonen timet og tilrettelagt.

Med vennlig hilsen
EricSimpsonjr - Investor med god erfaring i shortgreier
Hammers
02.07.2019 kl 20:24 2234

Personlig kan jeg ikke tenke meg annet enn at "Sandvika" vil få neste EMI til å komme med stormskritt for selskapet.
Ellers; fint å høre at du har mye inside å komme med rundt hans aktivitet. Selv er jeg ikke på Shareville.

Hilsen Hammers..........som fryder seg over tanken på ferden fra 360 til 30.
Et fall a la "Magasuget" i Bø. Et fall ikke JEG kunne tenkt meg å være med på. Nei, jeg kunne da ikke det, jeg som advarte fra 305......!
Slettet bruker
02.07.2019 kl 20:29 2209

Stemmer Hammers, ingen kan ta fra deg dine kranser i NAS, REC, og NSG. Dette har du høstet MYE sjikane for, men det er godt å se at tallene er bekreftet i ettertid.
Jeg kan ikke se noe annet enn at det blir samme viset her.

Hva tenker du om agendaen til Molnes som flere omtaler spekulativ? Har han noe motiv? Han driver jo bare et hus, ikke fond eller trading. Så hva er motivet? Egne kunder som skal ut? Jeg vet ikke, tenker bare høyt.

Kransene dine kan ingen rokke ved, ja de på mønet.

SS
Hammers
02.07.2019 kl 21:20 2079

SS.
Ja, jeg får da inderlig håpe at det er kransene på sydveggen du snakker om.
De "andre" har jeg fortsatt ikke mottatt.......🤭🤭🤭!

Tenker?
Jeg kjenner ikke noe til denne Molnes eller hva hans "hus" bedriver - men sikkert GODT for NEL'LIKENE å ha en ANALYTIKER å vise til!
Etter å ha lest hva du skrev har jeg tenkt litt på hva motivet kan være for en som driver et "hus"!

- Går det dårlig - og vedkommende vil ha blest om seg selv og sin virksomhet? Tja, vet ikke.....!
- Ja, det kan godt tenkes at det er noen større kunder som skal ut. Godt mulig!
- Skal vi ta den "helt ut"? Kan han være engasjert av NEL for å jage opp kursen? Litt konspirativt, men hvorfor ikke?
- En EMI v/kurs 4-5 er IKKE det samme som en på et langt høyere nivå! Akkurat som i NAS da teknisk kritiske lave nivåer viste seg!
- DER var det også OPPKJØP som var lokkematen for investorene! Kursen MÅTTE OPP for at EMI'en kunne settes på et akseptabelt nivå!

Da jeg leste artikkelen om Molnes regnet jeg med at kursen ville fyke til værs. Men neida, det ble 1% eller 2.
Altså lite troverdighet bak utspillet. Ja, det KAN være større kunder som skal ut, men jeg kjenner som sagt ikke noe om selskapets kundemasse, etc.

Hilsen Hammers
Redigert 02.07.2019 kl 21:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 21:25 2032

Fine tanker Hammers!

Til info: Norne Securities har vært salgsagent i Nels siste emisjon.

Fant den linjen på E24.no

Gjør meg noen tanker om motivet.

SS
Hammers
02.07.2019 kl 21:30 2007

Interessant.
Har vi NAS om igjen?

Hilsen Hammers
Max Payne
02.07.2019 kl 21:34 1975

Jeg satser på at alt blir som før. Fortiden predikerer framtiden. Det lærte jeg en gang, Det betyr at SS kommer til å fortsette å daytrade når han ser muligheter og han kommer til å fortsette å delta på nel tråder. Vi må jo det, ellers blir forumet spammet ned av eufori etter innslag fra denne Molnes og hans venner. Det er alltid noen som skal ut og sikre gevinst. Bedre med en høy kurs enn en lav kurs. Spiller ingen rolle hva produktet er, så lenge det selger.
Max
Slettet bruker
02.07.2019 kl 21:35 1972

Ikke helt samme som duck, men ser det ut som NAS, lukter som NAS, og flyr som NAS, så er det nok NAS vi ser.

SS
Max Payne
02.07.2019 kl 21:44 1917

Hahaha, bra du har humor SS.

De kaller det for FOLKEAKSJEN.

Max
Slettet bruker
02.07.2019 kl 21:53 1873

Hehe, takk det samme.
Viktig med humor oppi galskapen.

Merkelig at ikke menigheten kan lage seg en lukket tråd, og diskutere seg i mellom. Hadde blitt mye mer arbeidsro på forumet tenker jeg.
Det hadde blitt bedre for moderatorer!

Forstår egentlig ikke sinne deres heller, for i ene øyeblikket sier dem at INGEN, ikke engang SS kan skrive ned NEL kursmessig, ett øre.

I neste øyeblikk skriver dem at jeg / vi - ødelegger aksjen, og kursen ved å skrive ufordelaktige innlegg.

Om jeg satt med Statoil aksjen i 2016 til 100 kr aksjen, og var trygg på investeringen, hadde jeg ikke brydd meg om forum og hva andre mener.
Det at de blir så sinte her, og på Shareville sier meg tre ting:

1- De er ikke trygge på sin VPS og investering.
2- De tror våre skriverier kan trekke kurs nedover.
3- De er tomme for alminnelige argumenter, og tyr til løgn, personsjikane, og admin som våpen/skremsel (slette, pause etc).
3b - Man ser enkelt på forum hvem som er mest utrygg på sine aksjer.....skal ikke nevne noen spesifikt, men det er lett å se.

De som er trygge på sin NEL investering, hører vi neppe noe i fra på forumene. De nyter sommeren, familien og livet ellers.


SS
Redigert 02.07.2019 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Max Payne
02.07.2019 kl 22:14 1807

Gode poeng. Det beste med ikke å være i nel, er at jeg kan slappe helt av og leve et normalt liv. og ikke uroe meg. Er veldig fornøyd og avslappet med de andre grønne favorittene.

De som er lastet ned i nel og lagt alle eggene i en kurv blir fort rammet rammet av kognitiv dissonans når de møter motargumenter. Et psykologisk fenomen der det oppstår sterkt motstridende følelser og tanker i hodet når man opplever at grunnlaget for det man tror på, er i ferd med å rives bort under føttene.

Det er veldig viktig med motargumenter og stemmer som deg, Hammers, Eric og andre. Dere kan hjelpe mennesker som er "hjernevasket" til å bli mer forsiktig og moderate i sine investeringer. Selv om det skaper en del støy å fremme kritikk mot et populært selskap, mener jeg det er veldig viktig og noe som kan beskytte mennesker mot en farlig investeringsstrategi.

Max
Slettet bruker
02.07.2019 kl 22:28 1752

Hva tror dere som kan dette her.

Løkke, vil han en dag i sommerferien ligge å slappe av på Notodden, og se opp på sola og tenke; Solen av omtrent 70% hydrogen (for øyeblikket), og lansere en plan sammen med Reodor Felgen, Ludvig, og Solan om en feita anretning som skal hente ut uante mengder direkte fra vår felles stjerne?

Molnes i Norne Finans, ordner det økonomiske - og en liten emisjon, med mindre de har mye hydrogen selvprodusert, som kan brukes. Lest på trådene her at han derre MUSK sendte sin Tesla til stjernene med Hydrogen.

Det er neppe lenge til man hører noe om dette, for sola har ingen tenkt på, hvor hydrogenet ligger ferdig og klar til bruk. Flåklypa ordner resten. De har vert på månen, så dette går seg sikkert til.

SS
Redigert 02.07.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Max Payne
02.07.2019 kl 22:32 1716

Hahahaha, herlig, INNERTIER!!! Alltid noen som har en fantastisk ide som de vil selge verden.

Takk for i dag, nå skal jeg lage meg litt mat:)

Max
Frodon
02.07.2019 kl 22:49 1671

Gratulere med enda en fulltreffer SS 🤩

Jeg er 100% enig med dere, dvs Skipssjefen, Hammers og EricSimpsonjr. Uten skribenter som dere, kan da legge til Oto1 og Empire også, hadde ikke jeg vært på dette forumet mer. Synd det er utrolig langt og lenge mellom hvert bra informative innlegg på dette forumet, men DERE gjør det verdt å være her. Lært utrolig mye av dere, ledd mye av humoren Deres og dere er alle sammen unike på hver deres måte ❤️

Dette er ikke farvel Skipssjefen? Etter sommer ferien finner vi noen nye aksjer å leke med sammen. Tank markedet er jo ventet å ta helt av 😂😂
Redigert 02.07.2019 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 12:37 1476

SS er en av de få som faktisk får til trading over tid. Det er jo klart at det ikke er populært blant de som ikke får det til... Se heller til å lære av en slik kapsitet og håper du aldri stopper å skrive SS. Ikke ofte jeg gir lyd fra meg, men nå er det for å gi litt honør og takk.
Slettet bruker
03.07.2019 kl 12:38 1471

Takk det samme Collin.
Du er samme kaliber, dyktig kar. Ingen tvil om det.

Du er vel glad du slapp axa 17,40 nylig, og hørte på mitt råd.
Nei her må og skal det være motvekt til menigheten:

48 innlegg på Tigeren i dag.
10 nye tråder i NEL.

Er det bra for NEL ?

SS
Slettet bruker
03.07.2019 kl 13:39 1408

Har ikke rørt AXA siden det var snø. Hehe. Kom ut på en uheldig stop loss på -6%. Etter det lot jeg den bare være. Nel ja? Den er i spill og en tradingfavoritt. Men helt sikkert mange som brenner seg da de ikke har stop lossene og selger kanskje når det gjør vondt? Hmmmm.